Přejít na obsah

Motorový olej


slovacik

Doporučené příspěvky

Před hodinou, Rapid1.0 napsal:

Ještě k té výměně. V listopadu 2019 jsem kupoval skladovku vyrobenou 03/2019. Tudíž je to rok od výroby. A otázka zní: mám teď v autě roční olej (tudíž čas na výměnu po roce), nebo AS při provádění předprodejního servisu dávají čerstvou olejovou náplň? Máte někdo zkušenost?

Mám ten samý případ se stejnými daty a olej je tam z továrny. Při zaplacené záloze auto převedou se servisního módu na běžný a začne to počítat dny/kilometry. Vyměním ho až při 15 tkm opět ten samý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, DušanV napsal:

Inteligentní člověk, který umí pracovat s internetem si relevantní odpověď na to jaký olej do jeho motoru vždycky v pohodě sám najde.

Takže člověk, který chce s autem jen jezdit a tankovat do něj pohonné hmoty a vše ostatní (tím teď hlavně myslím výměny oleje) nechá na autorizovaném servisu je podle tebe tedy jaký? Nemůže být inteligentní?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že se dá má věta celkem dobře pochopit v kontextu celého mého příspěvku. Kdo nechce údržbu vozu si sám řešit, tak je přeci jeho samostatná volba, jakým způsobem k tomu přistoupí. Neodvažoval bych se nikdy nikoho veřejně a ani jsem to neměl v úmyslu, označovat konkrétně za neinteligentního. Ale jestli se chce někdo chytat tzv. "na slovo", tak asi nic k tomu nezmůžu. Možná jsem to měl formulovat jinak, ale úmysl házet někoho do horší skupiny lidí tam rozhodně není. Více se k tomu vyjadřovat nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavě rozvinutá diskuze.. Stačí jeden špatně pochopení jednoduchý dotaz a hned člověka uráží že není inteligentní a nenašel jsi to na internetu[emoji86] Od toho je snad toto fórum pokud se nepletu? [emoji6]

Mně ten dotaz přijde zajímavý. Začne degradace oleje po nalití do motoru? Podle mě ne. Ale po krátké jízdě v továrně/po autosalonu/po skladu? Podle mě degradace začne, ale do jaké míry to říct nedokážu.

Jen vsuvka:

Tchán najede za rok téměř 2000km, olej mění á 5 let/15W40 u Fiatu 1.1/ a nikdo mu to nevysvětlí.

Teď si koupil C3 a bude pokračovat [emoji22]

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak podobně jako Tvůj tchán to dlouhodobě dříve  dělala moje sestra u motoru HTP. Ta mi tvrdila, že ji švagr  měnil olej vždy po třech letech a ona za tu dobu najela na olej cca 10.000 km.  Až v poslední době jsem ji donutil k roční výměně, vzhledem k tomu, že je to ta náchylnější šestiventilová varianta HTP. Při jiné příležitosti se jí kdysi měnila  prolínající olejová vana a já si na to vzpomněl a tak jsem si prohlédl její motor, klikovku zespodu a vanu zevnitř. Závěr byl, že motor byl v naprosté čistotě, nikde nic, co se týče degradačních usazenin apod.

Olej sice stářím, oxidací atd, degraduje, zvláště pokud je již nalitý v motoru a  to i když třeba motor ještě neběžel, ale Tvůj tchán si pravděpodobně motor zas tak moc katastrofálně ničit nebude, ale je to každého na svobodné vůli, holt asi stará škola. Jinak motory FIAT FIRE jsou celkem držáci.

 

PS: No nevím u toho tchána, pokud doposud používal oleje normy A3/B3, nebo A3/B4, (asi vědět nebude co?), tak bych do toho tu C3  moc míchat já nechtěl, ale zase si dovolím tvrdit, že nic zásadního se stejně nepotentí........a když si stejně bude tvrdit svou.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupoval to zásadně v Kauflandu, jejich "K"olej.
Právě že tak jezdil skoro 15 let a teď už začal motor hůř táhnout, poškubávat, sám jsem jel do kopečka na dvojku a auto to nedávalo a už loni emise (ne)dalo. A musel koupit stejně jako předloni akumulátor, protože při teplotách pod nulou to nedala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak toto som riosil 2 tyzdne dozadu. A dam hadanku. Ktory z tychto olejov je pravy? Vsimnite si iny fond na plastovom obale, kde je ryska, iny popis a jeden ma zadnu stranu s dvomi stranami, druhy nie. Inak po novom v NR sa neda kupit origo olej v autorizovanom servise v 1l baleni. Ponukaju shell, castrol.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, Cappsi napsal:

Rapid1.0 ty si písal olej, nie túto riedku žbrndu ? Castrol VW508.00 tam kúpiš a viem, že nepančovaný Castrol je zlatá stredná cesta kvality olejov. 

Původně jsem taky uvažoval o 5w-30 normy 504.00. Dopisoval jsem si ale přímo na toto téma s Martinem Vaculíkem ze Světa motorů (asi všichni znáte, nemá cenu představovat) a tem mi jednoznačně doporučil používat olej 0w-20 normy 508.00. Pokud bude zájem, mohu konverzaci sdílet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam diesel preto. Len som videl temu zaruceny eshop.

inak doplnim, oba oleje mam z autorizaku. Jeden 3mesiace dozadu, druhy 2 tyzdne dozadu. Na youtube som videl video, ze jeden je falosny z tych dvoch. Ako ja uz neviem comu mam verit. Ja v tom mam uplny chaos a z tych servisov, ze co predavaju a ponukaju uz duplom. Preto ak mate overeny eshop, prosim dajte radu. Jedno ci CZ ci SK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pan Vaculik je podľa mňa fundovaný odborník, ktorého ale automobilky platia. Už pri rozbore 1.0 TSI po 100k km reagoval negatívne na 0w20 longlife. Nevidím žiadny rozumný argument, prečo odporučil tento olej do nových agregátov EA211. Ale nechám sa poučiť. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Ty bláho, jsem se těšil, jak si do Scaly nechám nalít klasiku 5W40, tak to se mi už určitě nepovede, hehe, ale že si tu přečtu takovou diskuzi, jestli 5W30 nebo 0W20, to teda čumím.
Zdravý selský rozum mi říká co nejblíž klasice, takže 5W30, ale pan Vaculík mě s 0W20 nějak nahlodal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, pokud jezdíte na benzín, který nesplňuje EN228 ( v měm pŕípadě Rusko a Bělorusko) ŠA přímo zakazuje používat olej VW 508/509. 

Ovšem u nás ta kvalita asi taky nebude kdoví jak špičková a když, tak na hranici parametrů dané normy, neberu Vervu apod.

Osobně používám 5W30 Mobil1 ESP(VW 504/507) do všech aut co máme doma, tento olej má nejvýšší HTHS kinematickou viskozitu v této kategorii,  3.65 pokud se nemýlím. Kinematická viskozita má vliv i na pístní kroužky/válec, nejen na pístní čepy a lágry.

Podstatné je a to řekne každý tribotechnik, měnit olej dříve, než později a nehledět na interval long.

 

Screenshot_20200529-175037_Adobe Acrobat.jpg

Screenshot_20200529-174933_Adobe Acrobat.jpg

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...