Přejít na obsah

Odstrihla obd2


Logr94

Doporučené příspěvky

Dobrý den chci se zeptat zdali je možné zapojit zpět obd2 koupil jsem jetou fabču 1 a zjistili jsme ze obd2 nejde ...tak jsem rozebral plasty pod volantem a objevil jsem odstřihnute nejake kabely co k ni vedou ...(viz foto ) dokáže někdo poradit jak to zapojit a kam ? Děkuji 57962E04-BC3D-423D-87AE-63477702CCDF.thumb.jpeg.5ca8ca1f26fa24ebd1dee9aba53385ab.jpeg30603149-A64A-456A-A664-98F4D68981BE.thumb.jpeg.1644aa006cc4c280e6a6d9117afc5c19.jpeg7E99B0FC-5C7D-4235-B793-026FD77EA4E3.thumb.jpeg.caffa622801510f7529cab3be7e58178.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předchozí majitel zřejmě v obavě o odcizení vozidla pomocí OBD2 zásuvky odpojil K- diagnostický vodič z OBD zásuvky a připojil ho na skrytý spínač, který při prodeji odstranil. Pokud jsou pod tou izolačkou všechny ty šedobílé dráty spojeny, tak asi nebude třeba žádného zásahu. Jeden vodič by měl jít ke konektoru autorádia (T8d - pin 3). Pokud je ve voze koncernové rádio, tak slouží k jeho diagnostice. Další vede na hnědou svorkovnici na centrální řídicí jednotce vozu (XS4 - T18a - pin 1).

OBD2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Dula napsal:

Předchozí majitel zřejmě v obavě o odcizení vozidla pomocí OBD2 zásuvky odpojil K- diagnostický vodič z OBD zásuvky a připojil ho na skrytý spínač, který při prodeji odstranil. Pokud jsou pod tou izolačkou všechny ty šedobílé dráty spojeny, tak asi nebude třeba žádného zásahu. Jeden vodič by měl jít ke konektoru autorádia (T8d - pin 3). Pokud je ve voze koncernové rádio, tak slouží k jeho diagnostice. Další vede na hnědou svorkovnici na centrální řídicí jednotce vozu (XS4 - T18a - pin 1).

OBD2.jpg

Takže když ty kabely spojim (což asi nejsou ) tak by obd mělo fungovat ? Svítí mi kontrolka motoru a nevím co je s autem ...Skoda ze těm schématum nerozumím ...neda se to nějak vysvetlit srozumitelně ? díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsou všechny kabely stejně barevné (šedivé s bílým pruhem), tak je spoj. Pak by diagnostická zásuvka mohla začít fungovat. To, co je ve schématu, máš v textu popsáno. Konektory, kam kabel vede (OBD2 zásuvka, konektor autorádia i hnědá svorkovnice na centrální řídící jednotce XS4 i s číslem pinu.

PS: a necituj předchozí příspěvek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se dobře podíváš na ty fotky co jsi přiložil,tak je hnědý kabel na pinu 4.Přesně podle schématu,které máš výše.A zapojil jsi ten scházející hnědý kabel?Bez toho ti to nepůjde.Musíš ho napevno připevnit někam ke karoserii,nebo najít jiný hnědý kabel a připojit to k němu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dvojková Fábie má kostřicí kabel taky na pinu 5. Jedničková ho tam nemá, ale to by nemělo mít vliv na činnost OBD. Jaké máš rádio? Některá nekoncernová rádia můžou mít vyveden na pin 3 nějaké napětí, které se se signálem OBD pere. Pokud máš rádio, tak ho zkus odpojit od konektoru a znovu zkusit činnost OBD. Pokud dál nebude fungovat, tak je třeba prověřit ohmické propojení těch šedivo-bílých kabelů se svorkovnicí T18a (XS4 hnědá) pin 1 na centrální řídicí jednotce vozu. Čím prověřuješ funkčnost OBD zásuvky? VAG-COMem (VCDS) s KKL kabelem nebo něčím jiným?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 8. 2019 na 11:34, Logr94 napsal:

...Skoda ze těm schématum nerozumím ...neda se to nějak vysvetlit srozumitelně ? díky 

Jestli se v tom neorientuješ, tak to někomu svěř, pokud ty dráty pospojuješ blbě, tak můžeš zničit řídící jednotky. Pokud se v tom přesto chceš vrtat, tak si stáhni "dílenkou příručku", jsou tam komplet schemata + návod, jak se v nich orientovat. Je to poměrně jednoduché, jen je potřeba pochopit základní logiku, která je tam dobře vysvětlená.

Nejlepší by bylo odmotat kabelový stazek a zjistit kam ty neoriginální dráty vedou a pak je vyhodit.

Jinak jsi celkem dobrodruh, že jsi koupil auto, aniž by jsi viděl výpis z diagnostiky.

 

V 19. 8. 2019 na 13:42, Dula napsal:

Pokud jsou všechny kabely stejně barevné (šedivé s bílým pruhem), tak je spoj.

úplně blbá rada, nikdo přece neví, k čemu ten bastl slouží. Cílem některých zpojení je například odpálit deaktivátor imobilizeru, pokud se na takovouto zásuvku připojí diagnostika, tak je po ní. Ty dráty také mohou sloužit k úplně něčemu jinému....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč myslíš, že ty dráty jsou neoriginální? Všechny jsou šedé s bílým pruhem průřezu 0,5mm2. Z propojení (K-vedení) v kabelovém svazku za přístrojovou deskou vlevo vedou všechny tyto spojené kabely:

1) ke konektoru autorádia T8d/3,

2) k jednotce komfortní elektriky T23a/13,

3) k centrální řídicí jednotce vozu T18a/1 (XS4), 

4) k dignostické zásuvce T16b/7

5) ke konektoru T6n/6 na svorkovnicích na příčné stěně vlevo a odtud v motorovém prostoru k řídicí jednotce motoru, případně také k řídicí jednotce automatické převodovky

6) pokud je auto vybaveno pomocí při parkování, tak na konektor T68a/5

 

Na obrázcích je vidět evidentně přerušený kabel (K-vedení) od OBD zásuvky, a je vidět i kabel podtažený pod kobercem vedoucí k řídicí jednotce vozu - měl by jít na XS4 pin 1.

 

Pochybuju, že kdyby tam někdo něco bastlil, tak že si sežene identické vodiče.

K-vedení.jpg

K-vedení1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Dula napsal:

Proč myslíš, že ty dráty jsou neoriginální?

z těch fotek to tak vypadá - jsou o dost delší než vodiče ze svazku. Kde se vzalo těch 20-30 čísel?

Já při "bastlení" používám staré kabelové svazky, takže téměř vždy držím odpovídající barvu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vodiče nejsou delší o  20-30cm, ale jsou pouze vytaženy ze svazku, kde měly hnízdo A76. Obdobně jako jsou vytaženy ze svazku ta dvě hnízda na obrázku A121 CAN-H (oranžovo-černé kabely)  a A122 CAN-L (oranžovo-hnědé kabely). Kdyby někdo bastlil stejně jako ty a nastavoval původni kabely stejně barevnými kabely z rozebraného svazku, tak by se absolutně nic nezměnilo, protože by šedo-bílé nastavené kabely vedly přesně tam, kam ty nenastavené.

 

Znovu opakuji, že by stálo za pokus buď odpojit rádio od napájecího konektoru, případně najít šedivo-bílý vodič vedoucí ke konektoru rádia a ten odpojit od hnízda těch spojených šedivo-bílých kabelů. Nekoncernové rádio by mohlo ovlivňovat K-vedení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...