Jump to content
Logr94

Odstrihla obd2

Recommended Posts

Dobrý den chci se zeptat zdali je možné zapojit zpět obd2 koupil jsem jetou fabču 1 a zjistili jsme ze obd2 nejde ...tak jsem rozebral plasty pod volantem a objevil jsem odstřihnute nejake kabely co k ni vedou ...(viz foto ) dokáže někdo poradit jak to zapojit a kam ? Děkuji 57962E04-BC3D-423D-87AE-63477702CCDF.thumb.jpeg.5ca8ca1f26fa24ebd1dee9aba53385ab.jpeg30603149-A64A-456A-A664-98F4D68981BE.thumb.jpeg.1644aa006cc4c280e6a6d9117afc5c19.jpeg7E99B0FC-5C7D-4235-B793-026FD77EA4E3.thumb.jpeg.caffa622801510f7529cab3be7e58178.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Předchozí majitel zřejmě v obavě o odcizení vozidla pomocí OBD2 zásuvky odpojil K- diagnostický vodič z OBD zásuvky a připojil ho na skrytý spínač, který při prodeji odstranil. Pokud jsou pod tou izolačkou všechny ty šedobílé dráty spojeny, tak asi nebude třeba žádného zásahu. Jeden vodič by měl jít ke konektoru autorádia (T8d - pin 3). Pokud je ve voze koncernové rádio, tak slouží k jeho diagnostice. Další vede na hnědou svorkovnici na centrální řídicí jednotce vozu (XS4 - T18a - pin 1).

OBD2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 14 hodinami, Dula napsal:

Předchozí majitel zřejmě v obavě o odcizení vozidla pomocí OBD2 zásuvky odpojil K- diagnostický vodič z OBD zásuvky a připojil ho na skrytý spínač, který při prodeji odstranil. Pokud jsou pod tou izolačkou všechny ty šedobílé dráty spojeny, tak asi nebude třeba žádného zásahu. Jeden vodič by měl jít ke konektoru autorádia (T8d - pin 3). Pokud je ve voze koncernové rádio, tak slouží k jeho diagnostice. Další vede na hnědou svorkovnici na centrální řídicí jednotce vozu (XS4 - T18a - pin 1).

OBD2.jpg

Takže když ty kabely spojim (což asi nejsou ) tak by obd mělo fungovat ? Svítí mi kontrolka motoru a nevím co je s autem ...Skoda ze těm schématum nerozumím ...neda se to nějak vysvetlit srozumitelně ? díky 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jsou všechny kabely stejně barevné (šedivé s bílým pruhem), tak je spoj. Pak by diagnostická zásuvka mohla začít fungovat. To, co je ve schématu, máš v textu popsáno. Konektory, kam kabel vede (OBD2 zásuvka, konektor autorádia i hnědá svorkovnice na centrální řídící jednotce XS4 i s číslem pinu.

PS: a necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teď jsme s kamosem zjistili ze v obd zásuvce chybí hnědý kabel který je v pinu číslo 5 co jsme koukali podle jeho Fabie ...ale kabel nikde není vidět a potřebujeme vědět kam vede ...poradíte ? BACB6876-E439-4323-B630-2BEFEC121F3E.thumb.jpeg.76784e5cec39797df6c53a43599a066e.jpegE9DFFD4B-AE54-4AB8-AADF-3856C97416F0.thumb.jpeg.cd8e3b2cc8540719cd3c3206ba55f3eb.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamos má prave má fabii ještě kabel na pinu 5 hned ale je silnější ...šedivé kabely pod lepenkou jsou spojeny ale obd furt nejde 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když se dobře podíváš na ty fotky co jsi přiložil,tak je hnědý kabel na pinu 4.Přesně podle schématu,které máš výše.A zapojil jsi ten scházející hnědý kabel?Bez toho ti to nepůjde.Musíš ho napevno připevnit někam ke karoserii,nebo najít jiný hnědý kabel a připojit to k němu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dvojková Fábie má kostřicí kabel taky na pinu 5. Jedničková ho tam nemá, ale to by nemělo mít vliv na činnost OBD. Jaké máš rádio? Některá nekoncernová rádia můžou mít vyveden na pin 3 nějaké napětí, které se se signálem OBD pere. Pokud máš rádio, tak ho zkus odpojit od konektoru a znovu zkusit činnost OBD. Pokud dál nebude fungovat, tak je třeba prověřit ohmické propojení těch šedivo-bílých kabelů se svorkovnicí T18a (XS4 hnědá) pin 1 na centrální řídicí jednotce vozu. Čím prověřuješ funkčnost OBD zásuvky? VAG-COMem (VCDS) s KKL kabelem nebo něčím jiným?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scházející kabel jsem nezapojil protože ten kabel tam nikde není (hnědý silnější kabel) kamos ho má ve fabii 1 combi v pinu 5 v obd zásuvce a v pinu 4 ho má jako já ten slabý ...) muže to mít vliv ? Ale ten kabel tam není ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio je tam neoriginal nejake obyc ..

tak proměnit by to musel někdo kdo tomu rozumí...to sám nedám ...

je to nevím co má kamarád za diagnostiku ale zkoušel to druhej kamarád v porsche a na jejich diagnostice jim to taky nejelo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 19. 8. 2019 na 11:34, Logr94 napsal:

...Skoda ze těm schématum nerozumím ...neda se to nějak vysvetlit srozumitelně ? díky 

Jestli se v tom neorientuješ, tak to někomu svěř, pokud ty dráty pospojuješ blbě, tak můžeš zničit řídící jednotky. Pokud se v tom přesto chceš vrtat, tak si stáhni "dílenkou příručku", jsou tam komplet schemata + návod, jak se v nich orientovat. Je to poměrně jednoduché, jen je potřeba pochopit základní logiku, která je tam dobře vysvětlená.

Nejlepší by bylo odmotat kabelový stazek a zjistit kam ty neoriginální dráty vedou a pak je vyhodit.

Jinak jsi celkem dobrodruh, že jsi koupil auto, aniž by jsi viděl výpis z diagnostiky.

 

V 19. 8. 2019 na 13:42, Dula napsal:

Pokud jsou všechny kabely stejně barevné (šedivé s bílým pruhem), tak je spoj.

úplně blbá rada, nikdo přece neví, k čemu ten bastl slouží. Cílem některých zpojení je například odpálit deaktivátor imobilizeru, pokud se na takovouto zásuvku připojí diagnostika, tak je po ní. Ty dráty také mohou sloužit k úplně něčemu jinému....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč myslíš, že ty dráty jsou neoriginální? Všechny jsou šedé s bílým pruhem průřezu 0,5mm2. Z propojení (K-vedení) v kabelovém svazku za přístrojovou deskou vlevo vedou všechny tyto spojené kabely:

1) ke konektoru autorádia T8d/3,

2) k jednotce komfortní elektriky T23a/13,

3) k centrální řídicí jednotce vozu T18a/1 (XS4), 

4) k dignostické zásuvce T16b/7

5) ke konektoru T6n/6 na svorkovnicích na příčné stěně vlevo a odtud v motorovém prostoru k řídicí jednotce motoru, případně také k řídicí jednotce automatické převodovky

6) pokud je auto vybaveno pomocí při parkování, tak na konektor T68a/5

 

Na obrázcích je vidět evidentně přerušený kabel (K-vedení) od OBD zásuvky, a je vidět i kabel podtažený pod kobercem vedoucí k řídicí jednotce vozu - měl by jít na XS4 pin 1.

 

Pochybuju, že kdyby tam někdo něco bastlil, tak že si sežene identické vodiče.

K-vedení.jpg

K-vedení1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na xs4 pin 1 je napojeny jeden z tech sedych kabelu teď jsem na to Koukal zkoušel jsem tahat od xs4 a zatahoval se mi jeden z tich sedych kabelu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Dula napsal:

Proč myslíš, že ty dráty jsou neoriginální?

z těch fotek to tak vypadá - jsou o dost delší než vodiče ze svazku. Kde se vzalo těch 20-30 čísel?

Já při "bastlení" používám staré kabelové svazky, takže téměř vždy držím odpovídající barvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty vodiče nejsou delší o  20-30cm, ale jsou pouze vytaženy ze svazku, kde měly hnízdo A76. Obdobně jako jsou vytaženy ze svazku ta dvě hnízda na obrázku A121 CAN-H (oranžovo-černé kabely)  a A122 CAN-L (oranžovo-hnědé kabely). Kdyby někdo bastlil stejně jako ty a nastavoval původni kabely stejně barevnými kabely z rozebraného svazku, tak by se absolutně nic nezměnilo, protože by šedo-bílé nastavené kabely vedly přesně tam, kam ty nenastavené.

 

Znovu opakuji, že by stálo za pokus buď odpojit rádio od napájecího konektoru, případně najít šedivo-bílý vodič vedoucí ke konektoru rádia a ten odpojit od hnízda těch spojených šedivo-bílých kabelů. Nekoncernové rádio by mohlo ovlivňovat K-vedení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By gngngn
      Prodám dvakrát použitý originál Carista adaptér. Ideálně osobka v Praze nebo České Lípě. 
    • By maros
      Prodam komfortku 6Q0959433E + klic .
      cena 700 kc za komplet + posta.


    • By _Denis_
      Prodám 3-ramenný kožený volant pro vozy Škoda s multifunkcí - původem z Octavie III.
       
      Perfektní stav, najeto cca 40.000km. 2 povrchová poškození kůže, jedno vlevo, druhé dole (viz. foto). Plně funkční multifunkce bez jakéhokoli "oleštění".
      Prodávám bez rámečku a bez airbagu.
      Původní cena 3.500,- Kč za volant a 3.000,- Kč za multifunkci.
      Nyní 990,- Kč za volant a 1.490,- Kč za multifunkci.

      Zájemci prosím pište SZ, nebo volejte. Dotazy rád zodpovím.
      Osobní předání možné na Frýdeckomístecku a po dohodě výjimečně také blízké okolí, jiné lokality možno pokrýt Českou Poštou.
    • By Bailando
      Pekne den prajem,
      pred tydnom sa mi stalo ze mi auto zacalo hlasit nizku hladinu brzdovej kvapaliny, pocital som ze to bude brzdami kedze sa menili, ze to pojdem dat pretesnit a vymenit hadicky, no raz na dialnici mi padol pedal na podlahu a uz neslo radit, tak som to otvoril, dolial kvapalinu, pedal este naslapal a jazdil som 4 dni, ze potom az mozem ist do servisu. No vcera cestou domov mi pedal kompletne padol na podlahu, ako keby tam mal druhu polohu a poruchu som nasiel na diele na prevodovke. Myslel som si ze to je pomocny spojkovy valec, avsak ak hladam na nete, tak vsetky sa uchycuju s 2 imbus srobami, toto ma len poistny kruzok v tvare U, ktora sa zlomila a drzalo to len vdaka drotu ktory som tam dal predtym, ked som videl, ze to je od kvapaliny zaspinene. gumicka co tam bola, uz nieje, skusal som rozne rychle opravy aby som dosiel este tie 2 kilometre domov, ale marne, striekalo to vsade, tak sa to muselo odtiahnut. Viete mi prosim niekto povedat, co je toto za diel, ako ho najdem pod akym nazvom v obchode napriklad v autokelly? valec to nebude, kedze to vhana kvapalinu do prevodovky, ten musi byt az v prevodovke. Mam fabiu 1.9 TDI RS 2006, pozeral som aj seriove cislo, je to este original VW, AUDI s cislom K07214684, ale na nete nic nenaslo. Fotky posielam v prilohe, jedna je ten diel, druha kde sa to napaja. Jedine co potrebujem, je vediet ako to najdem, vymena uz bude lahka. Pripadne neviem ci su s tym pribalene aj gumicky na danu trubku (oznacenu sipkou), alebo sa da  kupit extra nejaka opravna sada. ale diel potrebujem kompletne novy, lebo uz presakuje aj cez odvzdusnovaci ventil. Velka vdaka za vas cas a ochotu.


    • By Erzo
      Prodám sadu sedaček z Fabie 2 - facelift, rv 2011.
      S bočními airbagy.
      Pod sedačkama konektory na airbag, stav zapojení bezpečnostního pásu, a čidlo váhy na sedačce spolujezdce.
      Na zadních sedačkách VERTIKÁLNÍ DĚLÍCÍ ROLETA zavazadlového prostoru (sedačky z kombi).
      Sedačky jsou v TOP STAVU, jako nové, z vozu se 70tis. km.
      Bez jakýchkoliv úprav pasují i na Fabii 1
       
      Praha, preferuji osobní převzetí.
       



×
×
  • Create New...