Jump to content
juras929

Táhnutí zaparkovaného vozidla

Recommended Posts

Ahoj všem,

 

stala se mi taková nešťastná událost. 

 

Stál jsem se svou ŠF 1.2TSi na parkovišti, které je pokryté štěrkem. Nicméně na místě, kde jsem stál majitel potřeboval něco umístit a auto mi na prase zahákl za zadní očko a asi 10 metrů jej táhl po tom štěrku. Auto mělo zařazenou rychlost (1.RS) a také zatáhnutou ručku.

 

Můj dotaz tedy zní,  zda se mohlo s autem něco stát,  příp. co? 

 

Moc Vam děkuji za odpovědi 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No roztahovat se auto nesmi, takze teoreticky by se neco stat mohlo. Gumam za 10 metru nic, ale urcite tahnuti prednich kol vyvolalo tlak na rozvody. Pokud bych auto nastartoval a normalne jelo, tak bych byl v klidu. Laicky pohled, nejsem mechanik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednoznačně dát na odtahovku a prověřit v servisu. Onen majitel je neznámý pachatel, nebo např. zaměstnanec firmy "vedle"? Rozhodně ho příp. zkontaktovat a konfrontovat. Tlak byl vyvíjen nejen na rozvody, převodovku a brzdy, ale i na podvozek (předpokládám, je proti návodu takové "tahání"). Může být vydřená ploška na pneumatikách, to těžko opravíš. Záleží na množství štěrku (při hodně velkém by spíš zahrabal tažné vozidlo, protože tvoje by se "topilo"). Jestli se jedná o (veřejné) parkoviště, tak on nemá cokoli co tahat = já bych na něj volal MP. Vozidlo bych rozhodně nestartoval.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 32 minutami, bouchy napsal:

Jednoznačně dát na odtahovku a prověřit v servisu. Onen majitel je neznámý pachatel, nebo např. zaměstnanec firmy "vedle"? Rozhodně ho příp. zkontaktovat a konfrontovat. Tlak byl vyvíjen nejen na rozvody, převodovku a brzdy, ale i na podvozek (předpokládám, je proti návodu takové "tahání"). Může být vydřená ploška na pneumatikách, to těžko opravíš. Záleží na množství štěrku (při hodně velkém by spíš zahrabal tažné vozidlo, protože tvoje by se "topilo"). Jestli se jedná o (veřejné) parkoviště, tak on nemá cokoli co tahat = já bych na něj volal MP. Vozidlo bych rozhodně nestartoval.

 

Jednalo se o soukromý pozemek. Nicméně s autem už jsem bohužel jel...

Zdá se být úplně v pohodě, nic nedrnčí, nebouchá. Jede, jak má. Jen mám strach, aby se něco neprojevilo třeba za 2 týdny..

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 53 minutami, Čečulák napsal:

No roztahovat se auto nesmi, takze teoreticky by se neco stat mohlo. Gumam za 10 metru nic, ale urcite tahnuti prednich kol vyvolalo tlak na rozvody. Pokud bych auto nastartoval a normalne jelo, tak bych byl v klidu. Laicky pohled, nejsem mechanik. 

Normálně jede, ale mám strach, aby se neprojevilo něco později..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jestli jsi ho normálně nastartoval a motor nevydává žádné špatné zvuky tak se nic nestalo. Moderní motory by se sice neměly roztahovat a už vůbec na 1.2 TSi ale pokud by přeskočily rozvody tak by jsi to poznal. Jestli se stane něco v příštích pár dnech nebo hodinách, tak to už nebude tím odtažením.

Edited by 15degren
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 21 minutami, 15degren napsal:

Jestli jsi ho normálně nastartoval a motor nevydává žádné špatné zvuky tak se nic nestalo. Moderní motory by se sice neměly roztahovat a už vůbec na 1.2 TSi ale pokud by přeskočily rozvody tak by jsi to poznal. Jestli se stane něco v příštích pár dnech nebo hodinách, tak to už nebude tím odtažením.

Tohle jsem potreboval slyset. Dekuji

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, 15degren said:

Jestli jsi ho normálně nastartoval a motor nevydává žádné špatné zvuky tak se nic nestalo. Moderní motory by se sice neměly roztahovat a už vůbec na 1.2 TSi ale pokud by přeskočily rozvody tak by jsi to poznal. Jestli se stane něco v příštích pár dnech nebo hodinách, tak to už nebude tím odtažením.

Tohle není roztahování, roztáhnout jde s manuálem prakticky cokoli (hydroměnič nelze, DSG rovněž - tam nastanou problémy i při tažení vozidla). Snad používám levou nohu, abych nastartování motoru tímto způsobem usnadnil, pokud možno na vyšší rychlostní stupeň... Já osobně bych tuhle vědomou událost startováním neověřoval, jednomu se podařilo nastartovat, nakonec TFSI hlava, písty za xy tisíc - tam to byla malichernost typu "pohoupání" auta na kvaltu bez ručky..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No ale bavíme se tu o tom, že když vůz táhl po smyku, tak pravděpodobně tím motorem otočil i když nestartoval (jistě nebylo zapnuté zapalování), což je defakto stejné jako by vůz byl roztahovaný.

Roztahoval jsem z kopce moderní TDI v zimě kdy se mi vytloukla baterie. Běžně jsme ve firmě roztahovali při mrazech 1.4 TSI 90 KW v golfu, která měla problém s rozvody a v zimě nechtěl startovat. Nikdy nám nic nepřeskočilo...

Edited by 15degren
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohledně roztahování nevím, jak motor pozná, jestli s ním točí startér nebo hřídel z převodovky. 

 

V tomto případě 1) jak už se píše výše, když to jede bez problémů, tak to bude OK, ale za 2) daleko víc než roztahování se mně v tomto případě nelíbí, že to bylo tažené dozadu a zařazený 1. rychlostní stupeň, takže kdyby to pootočilo motorem na opačnou stranu a to je přeskočení řetězu daleko pravděpodobnější.

 

Které je to TSI? Poslední modely už mají řemen, tam je to úplně v klidu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, McMatej napsal:

Ohledně roztahování nevím, jak motor pozná, jestli s ním točí startér nebo hřídel z převodovky. 

 

V tomto případě 1) jak už se píše výše, když to jede bez problémů, tak to bude OK, ale za 2) daleko víc než roztahování se mně v tomto případě nelíbí, že to bylo tažené dozadu a zařazený 1. rychlostní stupeň, takže kdyby to pootočilo motorem na opačnou stranu a to je přeskočení řetězu daleko pravděpodobnější.

 

Které je to TSI? Poslední modely už mají řemen, tam je to úplně v klidu.

Je to Fabia 3, 1.2TSI, 81kW. Poslední 4valec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli mají tady https://www.autobr.cz/technicka-poradna/prehled-motoru-tsi pravdu, tak je to EA211 a ta má řemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panáček neudal konkrétní typ, téma založil v sekci Octavia II, tak jsem to původně dal do FII, podle toho, co teď píše, tak je to FIII 1.2 TSI (proto jsem to zase přesunul), a tam už je jen EA211.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono to roztahování je zakázané hlavně kvůli katalyzátoru, který by nespálené palivo zničilo. Pokud nebylo zaplé zapalování, tak toto nehrozí.

Pokud auto jezdí, asi by mělo být vše OK, ale minimálně by si to chtělo pohovořit s tím majitelem parkoviště...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...