Přejít na obsah

MaxiDot


ntr23

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Dotaz k originálnímu MaxiDotu:

Možná se nás pár najde, co máme MaxiDot, ale nemáme originální autorádio. Tím pádem je horní třetina displeje černá a vlastně k ničemu. Nedalo by se to nějak změnit přeprogramováním? Např. by se tam mohl ukazovat jiný údaj (např. dojezd apod.). Je to zbytečně nevyužité. :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je mozne, ale ten pohyb rucicky nezaznamenas tak ako ked ti ten digi ukazovatel skazce hore a dolu. To fakt znervoznuje... Na rucicke aj ked sa hybe, pohyb je plynulejsi a tym padom volnym okom nezbadatelny. ;) Takze viva rucicka! :)

neskáče. proč by skákal? tutově je tam hystereze a tlumení a kdoví co ještě, protože já o nějakém přeskakování nahoru a dolů nevím...

ale z hlediska oka ano: ručička je ručička...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze nevi, o cem pise..

Rucicka je prehlednejsi a pohybuje se plynule, prouzek ubyva po celem poli, kterych je tusim 7 nebo 8..Tedy logicky po skocich.

Honza

:-)))

Políček je 17. Z toho 3 jou oddělené coby oblast rezervy. Ostatních 14 slouží jako oblast "bílého" pole standardního ukazatele. Logicky to skáče po skocích (které jsou mimochodem, opět logicky, různé u Roomstera s 55l nádrží a Fabie s 45l nádrží), nicméně objem je interně vypočítáván ve stejném "rozlišení" jako u ručičkového ukazatele. Hystereze zobrazení 0,75 dílku - objemově opět závisí na tom, jestli jde o Roomster nebo Fabii. Může se samozřejmě stát, že zobrazení zakolísá nahorů/dolů podle konkrétních jízdních podmínek (kopce, zatáčky,...), kdy to tlumení nepobere, ale tomu se nelze prakticky vyhnout, pokud palivo v nádrži šplouchá a jeho objem se měří plovákem...

Tolik k bargrafu - jinak naprostý souhlas: ručička je ručička.

Ale ne abyste mě brali nějak moc vážně - nevím, o čem píšu. :p

Editováno: , autor: abcd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neboj abcd neberieme ta vazne. ;) Lebo teoria je jedna vec a prax ina. :p Ja som mal digitalny ukazatel a teraz mam rucicku a tak viem o com hovorim aj ked to o com hovorim neprenasam na "histereziu", ohmy a plavaciky. :) Rozpravam o tom co vidim na panely. A ako bolo uz viac raz spominane, rucicku nepostrehnes pohyb. U digi ukazatelu postrehnes...lebo ani 14 policok nie je dost jemne rozlisenie mnozstva paliva v nadrzi. A ked sa zmeni priemerna spotreba tak z troch policok mas zrazu 4 a zase dupnes na plyn a uz mas zas 3 a podobne. S rucickou nemas sancu si to vsimnut. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neboj abcd neberieme ta vazne. ;) Lebo teoria je jedna vec a prax ina. :p Ja som mal digitalny ukazatel a teraz mam rucicku a tak viem o com hovorim aj ked to o com hovorim neprenasam na "histereziu", ohmy a plavaciky. :) Rozpravam o tom co vidim na panely. A ako bolo uz viac raz spominane, rucicku nepostrehnes pohyb. U digi ukazatelu postrehnes...lebo ani 14 policok nie je dost jemne rozlisenie mnozstva paliva v nadrzi. A ked sa zmeni priemerna spotreba tak z troch policok mas zrazu 4 a zase dupnes na plyn a uz mas zas 3 a podobne. S rucickou nemas sancu si to vsimnut. ;)

S průměrnou spotřebou nemá palivoměr v Roomsteru vůbec nic společného. Jeho kolísání je závislé jen a jen na tom, jak to v tý nádrži šplouchá. Ale opět tomu můžeš říkat teorie, jestli chceš. ;-) Mě to baví...:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neboj abcd neberieme ta vazne. ;) Lebo teoria je jedna vec a prax ina. :p Ja som mal digitalny ukazatel a teraz mam rucicku a tak viem o com hovorim aj ked to o com hovorim neprenasam na "histereziu", ohmy a plavaciky. :) Rozpravam o tom co vidim na panely. A ako bolo uz viac raz spominane, rucicku nepostrehnes pohyb. U digi ukazatelu postrehnes...lebo ani 14 policok nie je dost jemne rozlisenie mnozstva paliva v nadrzi. A ked sa zmeni priemerna spotreba tak z troch policok mas zrazu 4 a zase dupnes na plyn a uz mas zas 3 a podobne. S rucickou nemas sancu si to vsimnut. ;)

S průměrnou spotřebou nemá palivoměr v Roomsteru vůbec nic společného. Jeho kolísání je závislé jen a jen na tom, jak to v tý nádrži šplouchá. Ale opět tomu můžeš říkat teorie, jestli chceš. ;-) Mě to baví...:-)

neni pravda. prepocitava se to podle pumerne spotreby. Nekolikrat overeno. Je to sice zdanliva kravina, ale je to tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neboj abcd neberieme ta vazne. ;) Lebo teoria je jedna vec a prax ina. :p Ja som mal digitalny ukazatel a teraz mam rucicku a tak viem o com hovorim aj ked to o com hovorim neprenasam na "histereziu", ohmy a plavaciky. :) Rozpravam o tom co vidim na panely. A ako bolo uz viac raz spominane, rucicku nepostrehnes pohyb. U digi ukazatelu postrehnes...lebo ani 14 policok nie je dost jemne rozlisenie mnozstva paliva v nadrzi. A ked sa zmeni priemerna spotreba tak z troch policok mas zrazu 4 a zase dupnes na plyn a uz mas zas 3 a podobne. S rucickou nemas sancu si to vsimnut. ;)

S průměrnou spotřebou nemá palivoměr v Roomsteru vůbec nic společného. Jeho kolísání je závislé jen a jen na tom, jak to v tý nádrži šplouchá. Ale opět tomu můžeš říkat teorie, jestli chceš. ;-) Mě to baví...:-)

neni pravda. prepocitava se to podle pumerne spotreby. Nekolikrat overeno. Je to sice zdanliva kravina, ale je to tak.

Nepřepočítává. Proč si myslíš, že máš pravdu? Kdo to ověřil? Ty? A jak? Měřil jsi nějaké hodnoty, sbíral záznamy ze sběrnice, sbíral bloky hodnot z diagnostiky? Nebo znáš dokonce interní algoritmus? Proč jakousi svoji "několikrát ověřenou" domněnku vydáváš za prokázaný fakt? To co vidíš na displeji/ručičce je jen špička ledovce z celé problematiky kolem vyhodnocování a zobrazování palivoměru. Smiř se s tím, že to není tak, jak píšeš. Já bych sem neplácal nějaké "asi", "nejspíš" a ""patrně" teorie. Nesmyslů tu už zaznělo dost - já jsem se pokusil stručně naznačit jak to skutečně v tomhle autě funguje. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš o tom diskutovat, ale znáš to: to je tak vše co s tím můžeš dělat...;-p

Kdo chce, ať si z toho něco vezme. Ostatní pište dál "neví, o čem mluví" a "je to jinak, sám jsem to ověřil..."

Howgh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie abcd, to nie je, ale je to podmienka aby si dane veci videl. ;) A neprckor sa. :) Bud je v tom aute naprd algoritmus, alebo si dal vypoved v Skode pred tym, ako ten algoritmus dokoncili a dali tam uplne iny ako si myslis. Lebo spliechanim v palivovej nadrzi to byt nemoze ked ti policko vyskoci o jedno vysie (dotankuje virtualne) hned ako sa ti zvysi dojazd...teda zmensi sa ti priemerna spotreba na 100km. Keby to bolo spliechanie v nadrzi, tak to neostane tak na dalsich 20-30km pokial udrzujes tu znizenu priemernu spotrebu. ;) Tod nas laicky pohlad majitelov roomstrov s digi ukazovatelom. :D Skus si nejaky roomtser poziciat na dva dni s tymto ukazovatelom a vyskusaj si to. A potom sa sem vrat a prid nam povedat, oki? -_- Alebo prid s podrobnejsim vysvetlenim algoritmu a celej problematiky a nie len s povrchnym ja viem ako to je ale nepoviem. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

abcd: Kdyz mas takove znalosti, postni prosim alespon strucny popis algoritmu a vsechny vstupni promenne, ktere maji vliv na pohyb ukazatele palivomeru.

Sam ten algoritmus neznam, ale pravdou je, ze rucicka palivomeru umi o znacny kus postoupit smerem k maximu, zmenim-li styl jizdy.

Priklad, ikdyz ne s Roomsterem: pujcena OII 1.4 16V Classic (tedy bez PP), trasa Berlin - Pha. Ke konci trasy jsem zacinal mit obavu, ze na zbytek v nadrzi nedojedu do cile, coz jsem nutne potreboval. Celou trasu jsem autu slapal na krk, s timhle motorem se proste nedalo jinak. Spotreba podle mych propoctu v hlave nebyla nijak zavratna, ale rucicka se ocitla na hrane rezervy. Sundal jsem tedy nohu z plynu a presel na vyrazne usporny rezim. Po par kilometrech rucicka vystoupala z hranice rezervy o cca osminu zhruba na ctvrtinu. Do cile jsem pak dorazil prave s rucickou na hranici rezervy.

Tohle skutecne nemuze zpusobit pouze prelevani paliva v nadrzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak.Ono teoreticky to moze a asi aj ma fungovat presne tak ako pises pomocou tych algoritmov,snimacov,plavakov a neviem coho ese vsetkeho.Dokonca aj podla logiky by to tak malo byt.Teoreticky.Bohuzial,prax je taka ako pisu kolegovia vyssie.Cim je tento paradox sposobeny je nepodstatne,podstatne je to ze sa ten ukazovatel presne tak ako je to opisane chova.A ak zoberieme v uvahu vylucovaciu metodu,pri skumani co moze tento jav sposobit,v konecnom dosledku nam zostane len jeden fakt,navzdory teorii a to ten,ze ukazovanie spotreby v Roomstri je prepocitavane priemernou spotrebou.Otazka,preco,alebo z akeho dovodu to tak je,tak ta tu nieje na mieste.S tou sa musis obratit na tvorcov tohto zazraku v Skode Mlada Boleslav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

abcd: Kdyz mas takove znalosti, postni prosim alespon strucny popis algoritmu a vsechny vstupni promenne, ktere maji vliv na pohyb ukazatele palivomeru.

Sam ten algoritmus neznam, ale pravdou je, ze rucicka palivomeru umi o znacny kus postoupit smerem k maximu, zmenim-li styl jizdy.

Priklad, ikdyz ne s Roomsterem: pujcena OII 1.4 16V Classic (tedy bez PP), trasa Berlin - Pha. Ke konci trasy jsem zacinal mit obavu, ze na zbytek v nadrzi nedojedu do cile, coz jsem nutne potreboval. Celou trasu jsem autu slapal na krk, s timhle motorem se proste nedalo jinak. Spotreba podle mych propoctu v hlave nebyla nijak zavratna, ale rucicka se ocitla na hrane rezervy. Sundal jsem tedy nohu z plynu a presel na vyrazne usporny rezim. Po par kilometrech rucicka vystoupala z hranice rezervy o cca osminu zhruba na ctvrtinu. Do cile jsem pak dorazil prave s rucickou na hranici rezervy.

Tohle skutecne nemuze zpusobit pouze prelevani paliva v nadrzi.

mě se taky ručička palivoměru zničeho nic začala chovat divně, před tím nikoliv, najednou občas hodně spadla a jindy zase trochu povylezla, už jsem se chystal na výměnu plováku nebo vyčištění odporové dráhy, ale s poklesem venkovních teplot je vše o.k., takže se chystám prozkoumat odvětrání nádrže apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

mne horná tretina svieti aj ked nič nezobrazuje.

Dotaz k originálnímu MaxiDotu:

Možná se nás pár najde, co máme MaxiDot, ale nemáme originální autorádio. Tím pádem je horní třetina displeje černá a vlastně k ničemu. Nedalo by se to nějak změnit přeprogramováním? Např. by se tam mohl ukazovat jiný údaj (např. dojezd apod.). Je to zbytečně nevyužité. :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...