Přejít na obsah

Alpy - smrad z auta - DSG???


Sovaja

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

měl bych dotaz. Minulý týden jsem s Yetim vyrazil do Alp a celkem si chlapec zašplhal po horách. Asi v polovině dovolené jsem sjížděl z jednoho pasa a ucítil jsem smrad spáleniny. Myslel jsem si, že to je staré BMW před námi, ale byl jsem to já, což jsem zjistil po zastavení. Nechal jsem to být, jenže situace se opakovala každý den když jsem začal stoupat a nebo klesat z hor. Kontroloval jsem motor, ale nepřipadalo mě, že smrad vychází přímo z motoru. Byl cítit v kabině když se otevřela okna a střecha. Taktéž, když jsem zastavil, tak smrad byl opravdu velký. Chladící kapalina byla OK, nesmrdí, teplota motoru po celou dobu jízdy OK. Nahoře motor vždy po zastavení chladil jako blázen, ale teplota byla OK.

 

Pak cesta domu.....osobně mě připadá, že pokud to auto jede po rovině a není nějak moc namáháno, tak smrad není. Na dálnici mě také připadá, že řadí OK.

 

Osobně mě to přišlo, jako by to byl problém DSG.....když bylo v zápřahu.

 

Taktéž mě přišlo, když jsem otevřel okna a střechu, že v některých okamžicích, když do kopce přeřadil, tak to znělo jako by tam tu rychlost kopnul kladivem......ale je možné že toto děla normálně a já to v zavřeném autě neslyším......a tam to byl opravdu extrém, kdy stoupání bylo běžně nad 10%. 

 

Nicméně jsem jako blázen očuchával v průsmycích ostatní koncernová auta, zda jim to také smrdí......a nikde nic.

 

Chystám se teď na servisku před vypršením garance, tak řeším co s tím....neměl jste někdo podobnou zkušenost?

 

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

brzdy jsem kontroloval, respektive alespoň čuchem (nicméně je fakt, že zrovna kvůli brzdám do servisu chci, protože budou evidentně nerovné kotouče).....a co se týká nějaké plazení na dvojku.......kdo v Alpách byl, tak ví, že tady si člověk moc vybírat styl jízdy nemůže, obzvláště v té italské části, kde silnice je tak akorát na jedno auto, do toho řešíte protijedoucí auta, cyklisty, kteří neustále překáží, pak motorky, kterým se snažíte uhnout a zároveň se pokoušíte nespadnout z toho svahu na stranu a padat těch pár set metrů...a ještě uklidňujete manželku, která vyděšeně kouká z toho svahu dolů do údolí a nadává vám, že tohle je naposled, co s vámi někam jede:-).

 

Autu jsem se snažil co nejvíce usnadňovat řazení a pokud to šlo, tak jsem jel řekněme svižnou jízdou......ale přeci jen jedete třeba z výšky 500m do 2700m, takže ono to pekelné stoupání fakt je. No a pak zase pěkně dolů, kde si to pěkně podřazuje samo a ten motor vám to pěkně vytáčí, protože tu 80km/h musíte ve švajcu prostě dodržet, ať se děje, co se děje.

 

Nic, stejně jedu do servisu, tak to tam nechám celé zkontrolovat, hlavně ty brzdy a ať kouknou na to řazení......a uvidíme.

 

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 8. 2019 na 9:04, Pawouk napsal:

Není DSG jako DSG, kterou tam máš?

No nic, žádáš o radu a ani nenapíšeš, kterého typu DSG se to týká, takže jsem to na foru našel (pokud jsi nevyměnil auto) -  2.0 TDI 4x4, takže 6°DSG s mokrými spojkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popořadě... brzdy, proč by smrděly i po jízdě do kopce? 

DPF - smrdí, ale že by jízdy byly tak krátké, že by se vypínal motor a tím regenerace nestihla doběhnout? Navíc zvlášť při jízdě pod takovým zatížením probíhá "samovolně" (to je asi na delší popis, u některých TDI)

"Chladí jako blázen" - je k tomu důvod? Já teda nevím (sám jsem po absolvování kopce z aute nevylízal, abych kontroloval větrák), ale náporové chlazení mi přijde jako efektivní samo o sobě, teda za jízdy. Když to budeš žhavit, pak hned zastavíč, větrák pojede, to je jasný. Běžící ventílátor může být i indikací rgenerace DPF, viz výše. To by do sebe zapadalo. Opět můžou majitelé naříkat nad neexistující indikací automatické regenerace.

Sjíždění (poprvé smrad) - nemusím snad popisovat, jak se (u moderních aut nevyjímaje) používá brzdový pedál při táhlém (navíc prudkém klesání)... krátké šlapy, i těch pár sekund mezi nimi pomůže s chlazením a zabrání varu b. kap. Nadto prvně samozřejmě zpomalování motorem (u DSG asi jinak než u man., ale i tak). Na ostatní zvysoka kašlu - spěchač prostě počká, ostatně i u nás jsou svahy, kde se jede 30-50 za kamionem, který má jednak povinnost mít zařazený kvalt (vzduch, motorovka,..), druhak by přišel o brzdy a nouzové stání tam není.

Taky záleží jaký smrad - já osobně znám jen ten kyselý ze studeného i teplého (min Euro  5) TDI, kterému se trochu naloží. To je smrad nafty v kombinaci s výfukovou cestou. Dost jiný, než dým z Avie, Tatry, který celkem voní a je vidět. Myslím, že pach určí příčinu - asi by to měl očuchnout i mechanik. (dření, pálení, palivo, olej,..)

Teplota motoru OK být nemusela, ručička je nafixlovaná, u mě ukazuje 90 jak přibitá v rozmezí až do 120°C (TDI nevím, do 110??). Pokuds to neměřil termokamerou, irelevantní. Doporučuji (pokud lze) sledovat teplotu oleje na maxidotu atd. - aspoň něco.

Kolik to má najeto celkem; na tenhle motorový olej, co olej do DSG?

Auto bych nyní prohnal, tím určitě vyvoval regeneraci - jízda tak min 30 minut a plynule. Pak nemá co smrdět. Ale tipnul bych si, že regen. proběhla po cestě tam/zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...