Jump to content

Kód motoru BSE - lambda sonda 1 (před kat) - kterého výrobce byste doporučili?


Recommended Posts

Ahoj všem,

 

u Octavia 2, kód motoru BSE odešla lambda sonda 1 (před katalyzátorem).

 

Vzhledem k tomu, že ceny autorizovaných servisů jsou poněkud "přepálené", přemýšlím o montáži vlastními silami, nebo u neautorizovaného servisu s tím, že díl bych si dodal sám.

 

Sondu kterého výrobce byste mi z vlastní zkušenosti doporučili?

 

Pokud jde o cenu samotného dílu, nemám problém jít ani do originálního, který používá ŠA, pokud to dává smysl.

Zatím jsem tady v jednom příspěvku vyčetl doporučení na japonského výrobce NGK. Ještě nějaké jiné pozitivní zkušenosti?

 

Předem díiky za radu.

Edited by Rocker
Link to post
Share on other sites
V 27. 8. 2019 na 12:25, Rocker napsal:

Sondu kterého výrobce byste mi z vlastní zkušenosti doporučili?

Pokud jde o cenu samotného dílu, nemám problém jít ani do originálního, který používá ŠA, pokud to dává smysl.

Zatím jsem tady v jednom příspěvku vyčetl doporučení na japonského výrobce NGK.

Já potvrzuji dobrou zkušenost s NGK/NTK.

A taky že originální nebude chyba.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Lambda sondu jedině takovou, kterou používá Škoda jako originální díl, tedy Meyle, nebo výše zmíněna NGK, vždy použít direct fit - nikoliv nějakej universál. Já osobně bych vyměnil obě dvě sondy.
Lambda sonda před katalyzatorem se stará o bohatost směsi a za katalyzátorem ti jemně dolaďuje bohatost a hlavně hlídá samotný katalyzátor. Jestli odešla lambda před, tak brzy odejde i ta za katem. Vždy je dobré měnit obě dvě naráz. Výrobcem doporučeno je cca 160 tis. Ale ze zkušenosti platí nečekat a zkrátit interval na 120-140 tis km. Lmabda sonda je elektrochemický díl a proto se časem opotřebovává, stává se pomalejší na reakce pro ECU. ECU si s tím sice poradí, ale řízení směsi není úplně optimální i přestože je v normě.

Edited by endru81
Link to post
Share on other sites

Před asi dvěma měsíci jsem  tuto první lambda sondu někomu měnil a dával jsem Bosch. Pasovala přesně vč. konektoru, jen kabel byl nepatrně delší. Funkčně zcela bez problémů.

Druhou lambdu bych bezdůvodně jen z prevence neměnil - ta jen kontroluje činnost katalyzátoru a není pravidlo, že by musela odejít brzy po té první. 

Link to post
Share on other sites

A proč bys jí nevyměnil ? Držíš se pravidla měnit až když díl odejde. To je správně ale ne u lambda sond která řídí směs. A jak píšu druhá lambda dolaďuje tu řed katalyzátorem a jestli už má stejné stáří, nebo je stejně optořebovaná, což je velká pravděpodobnost, tak jí určitě vyměnit. Píšu to záměrně právě u lambda sondy. Moje zkušnost a také zkušenost zkušených techniků od fochu.

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Jen pro info.Origo je NGK a samozřejmě origo krabice je za 4 000 kč a bez krabice 1500 kč asi tak.Ted jsem měnil za katem a vydržela úžasných od novoty 295 tis km

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...