Jump to content
janhubner

Cukání CRMB - změny počátku vstřiku

Recommended Posts

Pořídil jsem čtyři roky starou 4x4 s motorem 110kW CRMB má najeto 100tis km. Až po ujetí několika stovek km jsem začal vnímat škubání při lehké konstantní jízdě, zejména s otáčkami kolem 1500-2500tis/min. Zejména na rovných silnicí je to potom cítit jako na lodi která přejíží mírné vlny. Zároveň je cítit škubnutí při mírném rozjíždění. Pro mě je to nepříjemné, ale každý řidič to nemusí zaznamenat. Podařilo se mi dopátrat, že jediná měřená hodnota, která se při cuknutí změní je hodnota "hlavní vstřikování: počátek buzení", kdy prudce spadne o několik stupňů a následně opět vzrůstá. Alespoň pro ilustraci jsem vyfotil změny hodnot v grafu. Červeně jsou otáčky motoru a zeleně úhel počátku vstřiku, v těch propadech je cítit škubnutí. V autorizovaném servisu, tam zatím přehráli SW, ale bez změny. Máte někdo podobnou zkušenost?

20190730_163320.jpg

20190730_163326.jpg

Edited by janhubner
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, ja mám presne túto istu motorizáciu aj pohon a robí mi to hlavne pri 2. rýchlostnom stupni a len pri jemnom zrýchlovaní. Občas to urobí aj na 3ke ale len veľmi jemne. Ostatné prevody v poriadku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne už od vtedy ako som auto kúpil. Kupoval som ho pred 4 mesiacmi. Mesiac po kúpe som začal dávať aditivum a auto cuká trochu menej. Zatiaľ som to v servise neriešil, ale objavila sa mi závada systému štart-stop a chyba P2653 snímač polohy ovládača plniaceho tlaku pre turbo, takže tento týždeň idem do servisu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem auto jednou v autorizovaném servisu, prý srovnali vačku co nejvíce na nulu a vymazali veškeré adaptace, takže jednotka by měla zapomenout všechny odchylky, které se naučila za dobu provozu vozidla. Bohužel jen jsem vyjel ze servisu a pořád stejné. Na úterý jsem objednaný znovu, tak doufám, že na něco příjdou. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doposud nikdo na nic nepřišel. Vzhledem k tomu, že to při regeneraci DPF úpně zmizí, myslím si, že to bude problém v software, napádá mě zkusit od někoho přehrát na zvýšení výkonu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som začal tankovať prémiovu naftu na Slovnaft a prestal som dávať aditivum VIF a zatiaľ posledných 500 km pozorujem že autom trhá oveľa menej. Ešte natankujem jednu nádrž a uvidím a dám vediet. Ja si takisto myslím že chip tuning by to mohol vyriešiť. Auto čipnuť sa chystám ale až budúci rok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Také pravidelně používám VIF, můžu zkusit příští nádrž vynechat, jestli se také změní. Pokud budu chipovat, dám vědět výsledek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po jedné nádrži bez VIFu můžu tvrdit, že se nic nemění. Ještě dodám, že dlouhodobě tankuji na Benzině naftu EFECTA DIESEL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řešení zatím nemám, ale zjistil jsem další souvislosti. Při rozjíždění na dvojku se ve chvíli cuknutí změní několik dalších parametrů, nejen úhel počátku vstřiku. Jeden z nich je EGR ventil a tlak paliva, následující dva snímky zachycují rozjed na dvojku zhruba z 1200 ot/min do 2500 ot/min.

image.thumb.png.b3e50a8e580656a6ecd81ae688bf5d46.pngimage.thumb.png.85149ccf783c9b6c90e5757178bbb08e.png  

 

Jsou to věci na sobě závislé, ale stále jsem nezjistil co dá pokyn k této změně.

 

Při plynulé jizdě na trojku nebo čtyřku se občas objeví také lehké cuknutí, zaregistroval jsem, že cuknutí je spojené s omezením fuknce obou EGR ventilů a krátkému dávkování následného vstřiku. Toto cuknutní není tak intenzivní, ale na rovné silnici je cítit. Na následujícím obrázku je modrou barvou vidět následný vstřik. Budu hledat dál.

image.thumb.png.0cda94d291530ef99d64fe63c84cce95.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zřejmě mám vyřešeno na teoretické rovině. Můj autorizovaný servis přišel na možnou závadu přestavovače vačkového hřídele, teoreticky by tato závada zapadala do problému s úhlem počátku vstřiku, který jsem uváděl v prvním příspěvku. Stále jsme se nedomluvili na termínu výměny, vzhledem k současné situaci na to moc netlačím. Pokud se výměna realizuje, určitě opět doplním informace a postřehy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...