Přejít na obsah

Vrzganie od prednej napravy


Peppo

Doporučené příspěvky

Zdravim, ozyvam sa po dlhsom case, kedze stale riesim ten zvlastny zvuk z prednej napravy (lava strana), pricom mi tento rok konci 5-cna zaruka. Doteraz som to riesil kazdy rok s mojim servisom, hlavne pocas jari a leta (ked je teple pocasie, v zime sa to nevyskytuje), a stale mi menili len horne ulozenie tlmica (axialne lozisko), aj ked som mi hovoril, ze to bolo menene mozno az 3-krat. Ze vraj taky maju postup, a musia to dodrzat.

Uz som z toho nestastny, pocas 5 rokov sa nezistila prava pricina, a vsetko komplikuje aj fakt, ze stale to treba zreprodukovat s technikom, co nie je lahke a zavisi to aj od teploty a zatazenia vozidla (ak je tazsie, skor sa to da vyvolat).

Len sa chcem spytat, ake mate vy posledne skusenosti, ci vam menili okrem spominanych tyciek stabilizatora a tych predpisanych oprav (zrezanie manzet + nieco na brzdach) aj nieco ine? Napr. tmice alebo gulove capy?

Dik.

Editováno: , autor: JozefKaroq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Dnes v rámci tříleté servisní prohlídky (najeto 25t km, MR 2020) reklamováno v domovském servisu bouchání od přední nápravy (situace zde popisované - ozývá se zejm. při pomalých rychlostech při jízdě z kopce,  zatáčení vpravo a přejezdu nerovností). Výsledek ... závada se při testování neprojevila (ujeli celé 2 km) a nedoporučují to toho zbytečně vrtat, byť o vydaném TPI ví. No nic, budu muset zkusit jiný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, 

máme v rodine Karoq 6/2021  a zhruba po roku sa objavilo vyššie popisované povrzgavanie od prednej nápravy, iba na pravej strane. Bol som s tým 2x v servise. Samozrejme nič nepočuli ani pri skúšobnej jazde(domnievam sa, že veľmi dobre vedia, kde je kameň úrazu). Tak som to nechal tak a viacmenej sa zmieril s týmto neduhom, keďže to nemá vplyv na jazdné vlastnosti. Niekedy bolo počuť viac inokedy menej. Až tento mesiac mi opäť nedalo a skúšobne som premazal predný aj zadný silentblok pravého ramena. A čuduj sa svete ticho. Tak keď som už prišiel čo mi bralo kľud pri pomalej jazde tak som ich umyl aby sa na nich nadmerne neukladal prach a nepôsobil nadmerne ako abrazivo. Akurát si len lámem hlavu či to mám zveriť inému servisákovi na výmenu, lebo autorizák sa tým zrejme nebude zapodievať, nanajvýš to premažú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Příběh vrzající nápravy - díl druhý.

 

Vyzbrojen znalostí všech vydaných TPI (nalezených na erWin) jsem se znovu vydal do autorizovaného servisu, protože se bouchání stále zhoršovalo a bralo mi můj klid. Dělalo to v podstatě při každém přejezdu i malé nerovnosti. Zkusil jsem tentokrát jiný servis, kde má můj kolega osobní vazby a domluvil nadstandardní přístup. Výsledek celodenního testování: "Pane, ať děláme, co děláme, na žádný problém jsme nepřišli .... nemáte třeba nahrávku?". Nechápu, když to slyší i má drahá polovička při každé jízdě. A to je co říct.

 

No nic, pustil jsem se do toho sám. Začal jsem tím nejjednodušším. Namazání dorazů předních tlumičů, tak jak psal už @davi72 👍. Pro jistotu jsem ještě ošetřil i uložení ochranných manžet tlumiče. A světe div se, po testovací jízdě "božský klid" 😁.  Už jsem si myslel, že se toho otravného bouchání nikdy nezbavím.  Tak snad mi má radost nějakou dobu vydrží.😅

 

Třeba to někomu pomůže. Kdyby měl někdo zájem o TPI ke hlukům od přední nápravy (Karoq 1.5 DSG MR 2020), klidně poskytnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Technické pozadí
Manžeta tlumiče je příliš zasunutá v horním uložení a volně se neotáčí, případně je již poškozená.
nebo
Tlumicí doraz tlumiče (viz Obr.1-2 , pozice 1) může při kontaktu s krycím víkem tlumiče přední nápravy (pozice 2) způsobovat hluky a hluky se mohou vyskytovat také tehdy, když se tlumicí doraz při řízení otírá o pístnici tlumiče (pozice 3).

 

Opatření
Pro odstranění uvedených rušivých hluků je nutno prověřit zda se manžety v uložení volně otáčí a nekladou odpor či nejsou poškozené a trvale defomrované. Pokud i po prověření a případně správném usazení manžety tlumiče hluky přetrvávají je třeba aplikovat silikonový tuk dle níže uvedených pokynů.


• Posuňte prachovou manžetu pružicí jednotky nahoru a stáhněte tlumicí doraz (pozice 1) dolů z vedení ložiska pružicí jednotky.
• Naneste cca 2,5 gramu silikonového tuku G 000 405 A2 mezi tlumicí doraz a pístnici (pozice 3). Tuk rovnoměrně rozetřete otáčením a vertikálními pohyby.
• Poté zatlačte tlumicí doraz opět nahoru do vedení ložiska pružicí jednotky.
• Na kontaktní plochu (červená přerušovaná čára) mezi tlumicí doraz (pozice 1) a krycí víko tlumiče přední nápravy (pozice 2) naneste silikonový tuk G 000 405 A2 - na každou stranu cca 2,5 gramu.

 

 

 

 

image.png

image.png

  • Díky 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Je rozdíl mezi boucháním a vrzáním, Tohle TPI není na projevy bouchání, ale na hluky při točení volantem. Tzn může být špatně usazená krycí manžeta pístnice nebo dře doraz tlumiče. Standardně by v tomto případě s tebou měli při převzetí auta do servisu udělat zkušebku. Pakliže se to neprojeví nemusí nic řešit(v rámci reklamace v záruce), i kdyby na to nějaký TPI bylo vydaný. Tolik postup v rámci příjmu vozu do servisu.

BTW u karoqa nevím, že by se nějaký bouchání z přední osy řešilo. Možná ona přeskakující manžeta, ale to není projev bouchání, ale "přeskakující křupavý hluk" 😄 

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, projev popsaný v TPI opravdu neseděl. Bohužel na žádné TPI. Zvuky se při točení volantem neozývaly, pouze při přejezdu nerovností. Tak, jak tak .... s odstupem času mohu potvrdit, že můj problém to promazání dorazů definitivně odstranilo, ať už to bylo klepání, vrzání, bouchání, křupání, či cosi jiného 😁

 

@jozef.stastny@seznam.cz pastu jsem kupoval v náhradě od Febi na Škoda-díly.cz asi za tři stovky, ale když teď koukám, tak už ji nenabízí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 9. 2023 na 15:03, dafro napsal:

Máš pravdu, projev popsaný v TPI opravdu neseděl. Bohužel na žádné TPI. Zvuky se při točení volantem neozývaly, pouze při přejezdu nerovností. Tak, jak tak .... s odstupem času mohu potvrdit, že můj problém to promazání dorazů definitivně odstranilo, ať už to bylo klepání, vrzání, bouchání, křupání, či cosi jiného 😁

 

@jozef.stastny@seznam.cz pastu jsem kupoval v náhradě od Febi na Škoda-díly.cz asi za tři stovky, ale když teď koukám, tak už ji nenabízí.

Děkuji za tip u nás ve škodovce mě ji nechtějí prodat. Zkusím to v Brně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...