Přejít na obsah

Výměna chladící kapaliny


medveka.svp

Doporučené příspěvky

To chápu,že pokud není motor zahřátý,termostaty zavřené.Jiná věc je jestli vytečeče všechna chladící kapalina.Některé trubky a hadice nemají spád a pak v nich něco zůstane (chladič stlačeného vzduchu).Všem vřele doporučuji vyměnit stahovací spony,buď origo(špatně se s nimi manipuluje),nebo dát normální hadicové šroubovací.V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Divim se, že se timhle tématem u 1,2TSI nikdo ještě nezabejval (alespoň jsem to jinde nenašel) - nikdo nemění degradující chladící kapalinu? Čeká mě to u synkovo Pídi teď po 5 letech.

 

U 1,2HTP to byl taky vopruz, vytekla možná půlka a osvědčilo se mi při druhé výměně a tudíž i zde zkusim:

1) Pořádně zahřátý motor - otevřený termostat, který se nachází na zpátečce z chladiče (proto to nevytejká) a jestli dobře chápu DP a schémata, tak 1,2TSI má taky jeden ze dvou termostatů na zpátečce - ten co otvírá při 87°C - takže vypnu motor po hřátí zpátečky z chladiče (máknu rukou) a v momentě, kdy sepne ventilátor chladiče (aby se to nestihlo dochladit) a vyrvu hadici (vypouštěcí kohouty, který měly i Octavie z 60. let, Š1000, 100 a ku podivu i to HTP, jsou zbytečný, tohle řešení, kdy to pochčije na všechny strany je naprosto perfektní a doklad  supermoderního pokroku koncernu 21.stl)

!Ohříval jsem pomalu, na místě s otevřeným víčkem vyrovnávačky, aby se nevytvořil přetlak a nevyprsklo to jako šílený!

2) U HTP pomohlo ještě našpulit papulu a foukat hned po vypuštění první várky do otvoru až do omdlení do nalévacího otvoru vyrovnávačky - dobrej litr, ne-li víc jsem ještě vyfoukal. Itak to nebylo všechno, ale alespoň většina. Zkusim to i u TSI, bude to prča.

3) Teprve potom vyrvu spodní mezichladiče - tenhle okruh termostat nemá, tak snad to vyteče.

 

PS: Nerad to píšu, ale tohle snad vymýšlejí úplní DEBILOVÉ, každá stará Škodovka měla v nějnižších místech chladící soustavy VYPOUŠTĚCÍ KOHOUTY nebo aspoň vypouštěcí šroubovací zátky (Š120, Favorit...) A VYTEKLO OPRAVDU VŠECHNO. Nechápu, proč ve 21.stl to nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby bylo možné použít auto jako firemní tak je spousta věcí doživotních nebo intervalů hodně přetažených. Takže to nikdo neřeší.

Asi tak....

A na závěr srovnávat HTP a TSI asi moc dobře nelze, tedy pod mně.

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,tak po celkovém dolití,tam zůstal asi 1l.Ono se to špatně měří,kolik toho vyteklo.Když to rozpojíte,tečete to všude možně jen ne do kýble.Na malém okruhu jsem rozpojoval ne na chladiči,ale na dalším spoji.Lépe se k tomu může a tečeto jen dolů.Zato velký okruh po rozpojení ,teče rovnou na svorkovnici ventilátoru chladiče.Chce to něčím zabalit,nebo já tam dal rozstřiženou pet láhev.Při vypouště zařátého motoru dávat opravdu bacha.Hadidice nejde vůbec jednoduše strhnout a o sponká ani nemluvě.Já ji měl v horní části přilepenou,nebo připečenou a musel jsem jí sundávat i s hadicí současně.I tak to potom stříká na všechny strany.Než jsem dal sponí kryt,tak jsem to umyl hadicí s vodou.V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Sir_Jarek napsal:

Divim se, že se timhle tématem u 1,2TSI nikdo ještě nezabejval (alespoň jsem to jinde nenašel) - nikdo nemění degradující chladící kapalinu? Čeká mě to u synkovo Pídi teď po 5 letech.

PS: Nerad to píšu, ale tohle snad vymýšlejí úplní DEBILOVÉ, každá stará Škodovka měla v nějnižších místech chladící soustavy VYPOUŠTĚCÍ KOHOUTY nebo aspoň vypouštěcí šroubovací zátky (Š120, Favorit...) A VYTEKLO OPRAVDU VŠECHNO. Nechápu, proč ve 21.stl to nejde.

 

Kdyz jsem menil vodni cerpadlo tak vymenil jsem i kapalinu za novou. Ale to v Skodovce

 

Ted' nejde tohle co slo driv np. chladicovky se nemeni, kapaliny u prevodovky se nemeni, filtra od benzinu se nemeni a dalsich jinch veci. V davne dobe to vsechno se menilo. byl interval a menilo se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedělá se to dnes v servisech odsátím kapaliny přes vyrovnávací nádržku ? A vzhledem k tomu že není předepsaná výměna a děla se jen při poruše, tak prostě výměna samo - domo a proto i nějaký ventil pod chladičem je pro ně už zbytečná záležitost ? Tzn. Kapalinu nemen a když máš poruchu tak běž do servisu kde žádný trubky nerozdelavaji a mají na to techniku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Pawouk napsal:

Možná by stálo za to napsat, které 1.2 TSI se to týká. Proč se na to nepodíváte do dílenské příručky? Chladící soustava přece má u tohoto motoru dva okruhy, proto se mohlo zdát, že kapaliny je méně.

 

Koukal jsem do DP pro F3 tak předpokládám že to tam bude stejné.

Je tam  postup jak na to.

Dále asi nemá cenu diskutovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,to co je na obrázku od Malarkey,je přístroj na na plnění pod tlakem.Jinak kapalina se mění každých 5 let,(jako ostatní filtry a kapaliny)sice neztrácí tolik svojí schopnost nezamrznout,ale antikorozní vlastnosti ano.Ona totiž i slitina hliníku použitá na na celém motoru koroduje.Dost špatně asi budete čistit ucpané kanálky v hlavě válců.Co se motoru týká - 1,2 TSI   63-77 kW do MR 2014 je zapojení a vypouštění chl.kaaliny stejné.V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 9. 2019 na 8:30, medveka.svp napsal:

Ahoj,tak po celkovém dolití,tam zůstal asi 1l.....

Když jsi naplnil chladící systém novou kapalinou - musel jsi dolévat vícekrát - po ohřátí, po jízdě (jízdách), kdy zpravidla vybublá nějaký vzduch z okruhu do expanzky? Neboli samoodvzdušnění proběhlo hladce?

 

Já výměnu chladící kapaliny zatim odložil a provedl ostatní servisní úkony (olej, filtry...), po proštudování schémat, zkouknutí hadic a přečtení "skvělých zážitků s rozpojováním hadic" chystám vlastní technologii vypouštění bez rozpojování spodních hadic - když se to osvědčí, dám sem návod + foto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

@medveka.svp Ahoj - nevim jestli tě dobře chápu - kolik se ti tedy podařilo vypustit rozpojenim těch 2 hadic - resp. celkem pak nalít litrů? Vypouštěl jsi ze zahřátého motoru (otevřené termostaty (podstatnej je ten spodní na zpátečce otvírá už při 80°C))? Použil jsi jen tento postup nebo nějaké doplňkové "akce" (foukání do vyrovnávačky, naklánění auta, rozpojení další hadice apod.)?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,nalil jsem tam celkem 5,5 l.Vypouštěl jsem ze studeného motoru,neumím si představit ,jak to vypouštět horké,teče to úplně všade..Do vyrovnávačky jsem foukal,taky něco vyteče.Myslím ,že ani není podstatné jestli jsou otevřené termostaty,některé hadice jsou prostě jinak spádované a rozebírat to nemá cenu.Měl jsem namícháno 6 l fridexu.když už to neubývalo,tak jsem odcucnul  asi litr z vyrovnávačky a dolil neředěným fridexem.Motor už si to zamíchá sám.Po konrole hustoměrem,to ukazuje -30 a inhibitorů tam bude taky dost.V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...