Jump to content
0prcek1

nestartuje

Recommended Posts

Zdravím.

Potřeboval bych radu. Auto do teď startovalo úplně v pohodě a teďka se mi stalo,že po cca  3 hodinách přijdu k autu a chci nastartovat a nic. V první poloze vše ok a kontrolky normálně svítí a dám do druhej polohy a nic to nedělá. Ale všimnul jsem si,že při tej druhej poloze pohasnou světla,ale startér neotočí.

Baterka je tedy ještě původní 2013. Jednou jsem jsi ji vybil teda omylem sám a to pak když byla slabá tak to po otočení klíčku to jen zacvakalo a nic,dobil jsem ji a pak už zas ok. Ale teďka to necvaká,ale startér ani nehlesne.

Předem díky za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemáš doma multimetr na změření napětí na baterce, nebo možnost si ho někde půjčit?  Seženeš ho i za cca 200,- Kč někde v Hornbachu apod, a bude se Ti hodit i do domácnosti. To je základ, napřed změř baterii a  od toho výsledku se odvíjí další věci a postupy při hledání závady. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak se to správně měří (kam se dají svorky) ? Na + pól jednu a druhou na - pól asi ne? Na kostru a na + pól? Dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je určitě baterka. Z ničeho nic se takhle pokazit snad nic nemůže a špatný startér by jsi musel slyšet už dřív. Mě teda Rapid hlásí nízké napětí baterie před startem, ale nevím jak starší MR.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem to měřil a baterka měla před startem 12,2V a při startu to kleslo na 9,1V a pak  to dobíjelo na 14,1V.

Ještě jsem to připojoval na diagnostiku a nikde to žádnou chybu nehlásí. A poslední dva dny se tu chová zatím úplně normálně,zkoušel jsem to už x krát nastartovat a vše v pohodě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale 12,2V je málo. Myslím, že nabití by ji prospělo. Kdyby byl v pytli článek tak má pod 12V. Taky už nemusí držet kapacitu, volty má, ale nemá sílu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na test baterky je jednoduchy trik. 

Rozsvitis svetla a zkusis nastartovat. 

Pokud zhasnou, je baterka vybita. 

Baterie potrebuje poradne nabit do plna na 12.9 voltu. 

Pokud se situace bude po case opakovat,

musis koupit novou. 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakou máš verzi motoru TSI 1,2? Pokud je to ta novější se stop-startem, tak je tam pravděpodobně i tento systém udržující baterku na pokraji smrti:

https://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-jak-je-to-ve-skutecnosti-s-jejich-vydrzi-125770

 

...pak ani nízké napětí neznamená níc neobvyklého. Na druhou stranu je asi obvyklé, že baterka moc nevydrží...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 1,2 tsi 63 kw a rok výroby 2013 bez start-stop.

Dneska baterku dobiju a uvidím co to bude dělat dál. Zatím to do teď už nic neuďálo a vše funguje normálně a chytá to hned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podívej se na konec "-" kabelu u baterie, jestli tam není malý konektor se dvěma drátky (sonda proudu). Pokud ano, baterie se ti "inteligentně" dobíjela jen na 80%, což jí mohlo zničit. Nech si někde udělat zátěžový test. Pokud klesla kapacita baterie pod 60%, je hotová, kup novou a nech rozpojený ten malý konektor. Baterie se bude nabíjet na 100%.

 

d-c-jednotka.jpg

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic na ton - polu nemám. Možná blbá otázka,ale proč by to inteligentní dobíjení dobíjelo jen schválně na 80%?

Mě je pořát jen divný to,že kdyby byla přece vybitá baterka,tak by přece při startování pohasínali kontrolky. A tohle prostě jde vše v pohodě,jen nenaskočí startér,jestli tedy do něj jde proud na cívku ve startovací poloze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na test baterky je jednoduchy trik. 
Rozsvitis svetla a zkusis nastartovat. 
Pokud zhasnou, je baterka vybita....

Není tohle hloupost? Světla se odpojí při každým startování bez ohledu na stav nbeterky ne? Jinak taky mám 63kW z roku 2013 a řeším jestli baterku preventivně nevyměnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterku z prvomontáže bych nechal co nejdéle, žádná náhrada už nevydrží déle. V O1 ji mám 10 let a to jsem preventivně koupil už předloni novou a pak šla do F1 z roku 2005. Před 8 roky mi dal kolega starou baterku z pažouta, že prý nestartuje a dodnes mi točí při občasných startech traktoru.

Edited by ben06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nechám udělat zátěžový test a pokud bude OK, měnit nebudu. Všichni říkají, že ta původní vydrží nejdýl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám tam také původní Exide 36Ah (výroba rapida 03/2013) a zátěžový testem v srpnu prošla. S pohasínáním světel to platilo u Š120 u našich strojů se to při startování odpojuje jak píšeš. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky tomu rádoby inteligentnímu dobíjení se snażím změnit styl jízdy, ale jsem už starý pes 50+ a Rapid oproti O1 nemá takovou setrvačnost aby opravdu "rekuperoval" takže půjdu do chytřejší nabíječky a to mám doma 2 nebo 3 obyčejné, které sloužily desítky let.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 22 hodinami, 0prcek1 napsal:

Nic na ton - polu nemám. Možná blbá otázka,ale proč by to inteligentní dobíjení dobíjelo jen schválně na 80%?

Mě je pořát jen divný to,že kdyby byla přece vybitá baterka,tak by přece při startování pohasínali kontrolky. A tohle prostě jde vše v pohodě,jen nenaskočí startér,jestli tedy do něj jde proud na cívku ve startovací poloze.

Nemáš li startstop nabijis standardně na 14.4 vzdy.

Nový rapid myslím od roku 16 ma novou elektroinstalaci se starstopem. K tomu je nutná baterie efb nebo agm. Tyto baterie jsou odolnější a snesou to nízké napětí a opět přebíjení při rekuperaci kdy se nabíjí až na 15V. Pokud klesne teplota pod určitou mez nabíjí stále na maximum, případně pokud brzis motorem. Jináč se nabíjí ruzne od 12.4 po klidně až 14. Auto si samo spočte kolik potřebuje energie na další start a podle toho nabíjí. Vyřadit to lze buď vypojenim onoho konektoru nebo kódováním ale toto nechce nikdo zveřejnit. A teď proč pouze 80%. Pokud brzis motorem což samo u TSI moc nejde tak jede altik opět naplno a tim zatěžuje motor.  Pokud altik nejede naplno tak nezatezuje motor a klesá množství CO2. Které je diky EU nejdůležitější. Jde tedy o jakou si rezervu.

Sám jsem na své F3 vysledoval že přes léto mám nabití na 70-90%, z v zime tak 60-70%.

Stačí takto ?

 

Edited by zwan
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo, Euhujeři a Greta jsou určitě spokojeni a já mám aspoň SS system odstaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...