Jump to content

Recommended Posts

Zdravím.

Potřeboval bych radu. Auto do teď startovalo úplně v pohodě a teďka se mi stalo,že po cca  3 hodinách přijdu k autu a chci nastartovat a nic. V první poloze vše ok a kontrolky normálně svítí a dám do druhej polohy a nic to nedělá. Ale všimnul jsem si,že při tej druhej poloze pohasnou světla,ale startér neotočí.

Baterka je tedy ještě původní 2013. Jednou jsem jsi ji vybil teda omylem sám a to pak když byla slabá tak to po otočení klíčku to jen zacvakalo a nic,dobil jsem ji a pak už zas ok. Ale teďka to necvaká,ale startér ani nehlesne.

Předem díky za radu.

Link to post
Share on other sites

Nemáš doma multimetr na změření napětí na baterce, nebo možnost si ho někde půjčit?  Seženeš ho i za cca 200,- Kč někde v Hornbachu apod, a bude se Ti hodit i do domácnosti. To je základ, napřed změř baterii a  od toho výsledku se odvíjí další věci a postupy při hledání závady. 

Link to post
Share on other sites

Tak jsem to měřil a baterka měla před startem 12,2V a při startu to kleslo na 9,1V a pak  to dobíjelo na 14,1V.

Ještě jsem to připojoval na diagnostiku a nikde to žádnou chybu nehlásí. A poslední dva dny se tu chová zatím úplně normálně,zkoušel jsem to už x krát nastartovat a vše v pohodě.

Link to post
Share on other sites

A jakou máš verzi motoru TSI 1,2? Pokud je to ta novější se stop-startem, tak je tam pravděpodobně i tento systém udržující baterku na pokraji smrti:

https://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-jak-je-to-ve-skutecnosti-s-jejich-vydrzi-125770

 

...pak ani nízké napětí neznamená níc neobvyklého. Na druhou stranu je asi obvyklé, že baterka moc nevydrží...

Link to post
Share on other sites

Podívej se na konec "-" kabelu u baterie, jestli tam není malý konektor se dvěma drátky (sonda proudu). Pokud ano, baterie se ti "inteligentně" dobíjela jen na 80%, což jí mohlo zničit. Nech si někde udělat zátěžový test. Pokud klesla kapacita baterie pod 60%, je hotová, kup novou a nech rozpojený ten malý konektor. Baterie se bude nabíjet na 100%.

 

d-c-jednotka.jpg

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites

Nic na ton - polu nemám. Možná blbá otázka,ale proč by to inteligentní dobíjení dobíjelo jen schválně na 80%?

Mě je pořát jen divný to,že kdyby byla přece vybitá baterka,tak by přece při startování pohasínali kontrolky. A tohle prostě jde vše v pohodě,jen nenaskočí startér,jestli tedy do něj jde proud na cívku ve startovací poloze.

Link to post
Share on other sites
Na test baterky je jednoduchy trik. 
Rozsvitis svetla a zkusis nastartovat. 
Pokud zhasnou, je baterka vybita....

Není tohle hloupost? Světla se odpojí při každým startování bez ohledu na stav nbeterky ne? Jinak taky mám 63kW z roku 2013 a řeším jestli baterku preventivně nevyměnit.
Link to post
Share on other sites

Baterku z prvomontáže bych nechal co nejdéle, žádná náhrada už nevydrží déle. V O1 ji mám 10 let a to jsem preventivně koupil už předloni novou a pak šla do F1 z roku 2005. Před 8 roky mi dal kolega starou baterku z pažouta, že prý nestartuje a dodnes mi točí při občasných startech traktoru.

Edited by ben06
Link to post
Share on other sites

Díky tomu rádoby inteligentnímu dobíjení se snażím změnit styl jízdy, ale jsem už starý pes 50+ a Rapid oproti O1 nemá takovou setrvačnost aby opravdu "rekuperoval" takže půjdu do chytřejší nabíječky a to mám doma 2 nebo 3 obyčejné, které sloužily desítky let.

Link to post
Share on other sites
před 22 hodinami, 0prcek1 napsal:

Nic na ton - polu nemám. Možná blbá otázka,ale proč by to inteligentní dobíjení dobíjelo jen schválně na 80%?

Mě je pořát jen divný to,že kdyby byla přece vybitá baterka,tak by přece při startování pohasínali kontrolky. A tohle prostě jde vše v pohodě,jen nenaskočí startér,jestli tedy do něj jde proud na cívku ve startovací poloze.

Nemáš li startstop nabijis standardně na 14.4 vzdy.

Nový rapid myslím od roku 16 ma novou elektroinstalaci se starstopem. K tomu je nutná baterie efb nebo agm. Tyto baterie jsou odolnější a snesou to nízké napětí a opět přebíjení při rekuperaci kdy se nabíjí až na 15V. Pokud klesne teplota pod určitou mez nabíjí stále na maximum, případně pokud brzis motorem. Jináč se nabíjí ruzne od 12.4 po klidně až 14. Auto si samo spočte kolik potřebuje energie na další start a podle toho nabíjí. Vyřadit to lze buď vypojenim onoho konektoru nebo kódováním ale toto nechce nikdo zveřejnit. A teď proč pouze 80%. Pokud brzis motorem což samo u TSI moc nejde tak jede altik opět naplno a tim zatěžuje motor.  Pokud altik nejede naplno tak nezatezuje motor a klesá množství CO2. Které je diky EU nejdůležitější. Jde tedy o jakou si rezervu.

Sám jsem na své F3 vysledoval že přes léto mám nabití na 70-90%, z v zime tak 60-70%.

Stačí takto ?

 

Edited by zwan
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Zdravím.

Mám rapida 2013 a přestal mi startovat uplně. Při otočení klíčku do startovací polohy je slyšet pod polubovkou,jak tam sepne nějaké relé,ale motor netočí,ani to nehlesne a kontrolky nepohasnou. Na startéru je 12V na tom silném kabelu od baterky a na konektoru u cívky z klíčku je taky 12V po sepnutí startovací polohy,ale motor ani nehlesne. Myslel jsem,že je tedy startér vadný,tak jsem ho vyndal a byl mi z opravny vrácen s tím,že je v pořádku. Ale i tak pořád netočí. Nějaký nápad v čem by  to mohlo být?

Link to post
Share on other sites

Zdravím, mám rapida r.v. 2014 . Mám podobný problém, začalo zlobit startování, strčím klíček do spínačky do první polohy rozsvítí se všechny kontrolky začne hrát rádio prostě klasika. Ve chvíli kdy chci nastartovat nic se nestane, startér se ani nehne. Takhle to opakuju třeba 10 x a na 11. pokus auto nastartuje. Zkoušel jsem i vytáhnout klíč a postup opakovat a nic. Někdy auto startuje např. se sekundovou prodlevou, někdy startuje na první dobrou. Napadlo mě, že by to mohl být imobilizér nebo spínačka. Nemá tu někdo podobnou zkušenost?

Link to post
Share on other sites

vosa88

Přesně tohle samí dělalo i mě až pak teď najednou to nestartuje vůbec,ani na x pokusů. Měl jsem i startér na opravě a tím to taky nejní. Diagnostika mi nic nehlásí nějakou chybu. Mám kámoše ve škodovce,tak zjišťuje co a jak,ale je 120 km daleko a to se těžko radí na dálku.

Link to post
Share on other sites

Zkoušel jsem i druhej klíč a žádnej rozdíl. Teď jsem to měl napíchlí a žádný chyby to nehlásí, tak mě  napadlo jestli neni špatná spínačka. Nebo jestli neni v obvodu nějaký relé, který by bylo špatný.

Edited by vosa88
Link to post
Share on other sites

Tak po dnešním bádání a zkoušení,je verdikt asi takovej,že je špatná spínací skříňka. Zejtra si ji budu objednávat,tak až ji budu mít namontovanou,tak dám vědět jak to dopadlo.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...