Přejít na obsah

1. Octavia 3 s prediktivním tempomatem v ČR


dettektorr

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

Díky ................... mám v ČR první Octavii 3 FL s funkcí prediktivního tempomatu. Fuknce je to pro mě, jezdím cca 5tis měsíčně, velmi ulehčující život a posouvá ACC na novou úroveň. Co kulhá jsou informaci v Amundsenu o rychlostních limitech, mám nejnovější mapy a chyb je celkem dost.

 

Současně mám nyní možnost na ACC nastavit i víc než 160 kmh, nově 210 kmh, toto vítám, jezdím často do DE a tam se to hodí.

 

Videa jsou u kolegů v tématu Superb 3. U mě to vypadá stejně mám též virtual cokpit.

 

https://forum.skodahome.cz/topic/147712-prediktivní-tempomat/

 

.................. děkuju moc.

Editováno: , autor: Pawouk
Nepovolená reklama.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vím tak koncern neumožňuje překročit povolenou rychlost pokud je tempomat zapnutý. Vždy se drží povoleneho limitu. Můžete se pouze přepnout na klasický tempomat. Přidat nějakou toleranci zatím žádný model neumožňoval a pochybuji že u Octavie to bude jinak.

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadna tolerance nastavit nejde, je potreba to hlidat a reagovat. Co to umi na jednicku je dojizdet do vesnice a mit u cedule 50. Umi to celkem dobre brzdit do zatacek takze neni behem jizdy temer vubec potreba slapat na pedaly. Ja mam i DSG a lane asistent, takze auto umi jezdit temer samo. Za vesnici to umi opet krasne zrychlit. System je to bozi.

 

Zatim je ale dost chyb v rychlostnich omezenich v mapach pro amundsen. Pro Columbus jsou pry mapy jine, vyrazne lepsi. Co pro me zustava ale naporad pridanou hodnotou je ACC do 210.

Editováno: , autor: dettektorr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud to správně chápu tak předřečník chtěl napsat že "normální" řidič po vesnici 50 nejezdí (prostě nejsme jako v cizině kde to není problém).

Taky je otázka zda se rychlost bere z GPS nebo z tacha. Klasický tempomat u benzinu neumí držet rychlost i z mírného kopce takže je téměř k ničemu.

Když jsem měl půjčenou Vitaru tak se tempomat nastavoval dle GPS a mátlo mne že tacho ukazuje jinou rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, gabuliatko napsal:

No pokud to správně chápu tak předřečník chtěl napsat že "normální" řidič po vesnici 50 nejezdí (prostě nejsme jako v cizině kde to není problém).

 

Chapes to spatne. Normalni ridic jezdi podle provozu, povetrnostnich podminek, svych schpnosti a vozidla. Ne striktne podle casto zcela nesmyslnych ceduli a car. Kterych po rekonstrukci silnice a zlepseni parametru zpravidla pribyva 50%. Neni problem prasit podle predpisu, ale pro radu ridicu jezdit bepecne. Pokud bych mel smysl prispevku napsat polopate, poslal bych te do Italie, kde se skutecnost a teorie rozesly natolik, ze znacky temer vsichni ignoruji. Pritom se tam s ohledem na provoz ridi (zvlast na Jihu) bombasticky. U nas je to podobne, jen tech padesatek mimo vesnici na silnicich prvni tridy neni tolik.

 

Pokud si namapuju prediktivni tempomat na nase podminky, bude na silnici rada "divaku", kteri sice nebudou nuceni slapnout na pedal, ale ostatnim polezou na nervy.

 

Cidlo radaru pro 160 a 210 ACC je hw shodne a nebo se menilo?

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou tolerancí – ano, BMW to umožňuje. Dá se nastavit i do minusu, pokud by někdo chtěl. To je jedna z praktických věcí, ta druhá a pro mě ještě praktičtější je ta, že dává na výběr, zda rychlost přijmout. Což je fajn, protože tenhle systém je pořád jen systém. A když funguje tak, jako třeba v Arteonu, nebo novém Superbu, kdy prostě automaticky převezme nějakou rychlost, o které si myslí, že tam je, tak to občas může být celkem nepříjemné. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu rychlost předem avizuje pokud se jedná o data z mapy a když jí nastaví, tak máš čas si to vždy nastavit dle situace...pokud někdo tvrdí, že je to jen další zbytečný systém, a že je lepší když to vždy převezme rychlost + nastavený limit směrem nahorů či dolů, tak si trochu protiřečí, protože i s limitem bude to auto vždy na ty značky reagovat.

 

Naopak nutnost si hlídat tyto změny, drží řidiče ve střehu, ale zase se nemusí bát, že by nějakou značku přehlédl a přišel mu za to pozdrav....když přijde pozdrav, tak jen, že si přidal víc než měl....nemluvě, že na zatáčky to funguje a většinu z nich opravdu zvolenou rychlostí lze bez problémů projet.

 

Žádné auto nezpomalí z 90 km/h na 50 km/h pomoci prediktivního ACC na metru vždy zpomaluje předem a postupně a člověk si může cílovou rychlost, kterou mu zobrazuje tempomat korigovat. 

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud o změně rychlostí ví tempomat předem, tak zrychluje hezky plynule. Pokud je to ale nějaká přenosná značka, tak logicky začne reagovat až za ní, tam je na řidiči, aby si tohle pohlídal a začal brzdit/zrychlovat s předstihem. Když tempomat začne zpomalovat kvůli právě třeba přenosné značce, o které nevěděl, tak to logicky není na metru, ale je to celkem intenzivní. Což je vlastně v pořádku, pokud tam ta značka opravdu je, ale nepříjemně to překvapí, když si auto jen myslí, že tam je. ? 

Stává se, že si občas myslí, že je na daném místě jiná rychlost, než ve skutečnosti je, ale to je dáno mapovými podklady. Pak se také občas stane, že nebere v potaz to, že křižovatka ruší omezení. No a pak také to, že systém čtení dopravních značek někde vidí nějakou značku a začne se chovat podle ní, ta ale nesouvisí s úsekem, kde člověk jede. Příklad – omezení na dálnici, oddělené pruhy středovým pásem, jedu v pravém pruhu, kde je 80 km/h a tempomat průběžně nastavuje 100 km/h, což je rychlost, kterou mají ti, kteří jedou v levém pruhu. Prostě vidí ty značky, tak se přizpůsobí. Je to holt jen systém a není neomylný. Rozhodně bych na něj nespoléhal, že mi díky němu nepřijde pokuta. ? 

Takže jak jsem psal – podle mě je lepší řešení, když se dá nastavit tolerance a tempomat nabízí možnost rychlost přijmout. Pak je to příjemný pomocník. Ale naprosto chápu, že někomu vyhovuje ten systém, který používá VW, jen je to jako u všeho – nesmí se na něj slepě spoléhat, člověk je v autě pořád ten hlavní. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@guam Nikdy (natož "celkem běžně") se mě nestalo za skoro 2 roky provozu, že by mě čtení značek "nabralo" omezení rychlosti u stojícího kamionu nebo na autobusu třeba na zastávce.

Tobě ano? Nebo to je nějaké převzaté tvrzení ? Možná že nějaké starší systémy, já mám MR2018 (samozřejmě FL).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...