Jump to content
slovacik

Zimni pneumatiky a disky

Recommended Posts

Důvod je, že chci s nablejskanou funglovkou vyjet hned na orig. alu kolech, aby bylo auto pěkný, nechci přijet s černýma plechama bez poklic :) Proto ten rozměr a ty plechy dokoupím na další sezonu. A jak tu bylo napsáno na první stránce, 205/55 R16 je levnej rozměr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já odjížděl loni s rapidem 15.3., prodejce mi rovnou nabídl komplety Nokian 15" za 9.000 a origo poklice jsem koupil sám. Zatím zimní poznaly jen ledovku a asi budou dobrý, ty samý mám na 01 druhou zimu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaký máte názor na celoroční gumy? Mám je momentálně na Dacii a přemýšlím, jestli je vzít i na Scalu. S autem jezdím hlavně do práce Litovel - Olomouc. Nechce se mi platit 2x do roka 600,- za přezutí. Mohl bych si koupit plechy na zimu, ale říkám si, jestli to má cenu do toho investovat, když s tím nejezdím nikam na hory? Letní gumy bych možná za polovinu prodal, tak by mi to pokrylo polovinu nákladů na nové celoroční. I když vím, že celoroční jsou prostě jen kompromis mezi letními a zimními. Nikdy nebudou mít jejich vlastnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekl bych, ze jejich kvalita sla prudce nahoru, konkretne model od Michelin. Najdi si videa na YT a uvidis. Ja bych nejradeji taky jezdil jen na jedne sade, ale zatim nemam odvahu, bydlim na kopci, kde se to moc neudrzuje a letos se tu jezdi jen po ledu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jezdíš jenom krátké trasy, nebrázdíš dálnice zejména v létě, nešplháš s tím do zasněžených hor a nájezd máš třeba do 10tis. ročně => jednoznačně celoroční pneu.

Investuj do prémiové značky (Continental, Pirelli, Michelin, Goodyear, ...), žádný kompromis nezaznamenáš. Osobní zkušenost.

Prostě budeš jednom jezdit bez ohledu na počasí, občas zkontroluješ tlak, a pokud bude jiné opotřebení, prohodíš za 2 roky přední/zadní a vyvážit. Tohle uděláš v klidu sám v létě, nebo bez stresu z přeplněných pneuservisů. A pak cca za 5 let v létě (před zimou, protože min 4mm) je vyměníš za nové prémiové celoroční.

 

Pro výše zmíněné použití jsou dvě sady letní/zimní nesmysl, oboje pneu ti dříve zestárnou než je sjedeš.

Edited by Kuchar7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do práce to mám i s cestou zpět 46km. Takže když připočtu ještě nějakou cestu na návštěvu tak najezdím max těch 13tis. ročně. Mám možnost jet i po dálnici, ale jezdím po staré, která je celá nová a kopíruje celou cestu dálnici. Takže jezdím po ní. O dálniční známce uvažuji, ale uvidím. Tu bych využil asi jen skrz to, že bych byl rychleji doma. Ale časově si ušetřím max 5min. Dálkově je to rozdíl 0,5km. Každopádně asi vážně vezmu ty celoroční a budu mít klid. Nebudu muset řešit přezouvání nebo kupování druhé sady kol a jednou za 2 roky jak říkáš přehodím předek za zadek. Na Dacii už máme asi 5 let Nexeny a taky super. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdím prakticky jen po silnicích nevedoucích do hor. Podstatná část do Plzně do práce (60 km) a 2x až 3x východní Slovensko. Jednoznačně preferuji na léto letní a na zimu zimní s tím, že si je přehazuji sám. Vždyť se jedná o to, že daný nájezd se jen rozdělí na zimní a letní místo celý nájezd na jedny celoroční. Zimní stejně vydrží tak 4 zimy. A při prodeji auta je dávám jako "bonus" a lépe se určitě auto prodává než na celoročních.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlas s Joscerem.

Možná to kompromis už dneska není, ale úplně přesvědčený o tom nejsem a radši budu mít jistotu.

Koukal jsem na cenu celoročních Michelinu a ta je na úrovni ceny zimního kompletu..

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že prodávat ojeté pneu, i s ohledem na cenu nových, není úplně jednoduché a za 50% je prodáš s odřenýma ušima...

Za mě nevidím jediné plus.

Edited by Tomíno S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdybych bydlel ve meste a v pripade kalamity mohl jet MHD, tak beru celorocni, ale jestli jedes denne cca 50km, tak to uz bych radeji zimni zvlast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celoroční jsou pro ty nedělní jezdce do kostela a kaufu a když napadne tak nejedou. Při nájezdu 13.000 km se ti zimní nevyplatí? Já auto potřebuju bez ohledu na počasí a najedu cca 15.000. Dálnici bych do toho asi nemotal, ale známku dnes nekoupí jen kolenovrt soryjako, když už ji máš jak využít.

Koupil jsem předloni na dojetí F1 a rovnou ji obul na levné zimáky a najede do 10 tis. ročně kolem komína. Ty doby kdy jsem jezdil celý rok do práce po kopcích celý rok na OR34 na š105 jsou pryč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partnerce jsem doporučil celoroční pneu, jezdí pomalu a cca 8 tis. ročně a je maximálně spokojena a má je již na 2. autě. Několikrát jsem je zkoušel jet na hraně adheze a vydrží hodně. Jedině, jak je uvedeno výše, bych se obával většího opotřebení za vysokých teplot v létě. A pak, že i pro léto ti vlastně platí hranice 4 mm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě uvidím. Zkusím se zeptat u prodejce, jestli mi tam něco nenabídne za lepší cenu. I když tomu moc nevěřím. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test sice dva roky starý, ale jsou tam i ty Micheliny.

https://www.auto.cz/unikatni-test-univerzalnich-pneumatik-slibuji-vse-realita-ale-pokulhava-120968

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedlaa> líná huba holý neštěstí, mě loni v březnu u Rapida ani nenapadlo řešit už zimu ale 9.000 za hotový origo komplety jsem ani chvíli neváhal a ještě mi to chtěli nahodit na poslední 2 týdny povinné "zimy". Skládat to přes net, obouvat + pro mě cenný čas tomu věnovaný, si to nějak zkalkuluj sám.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, psurn napsal:

 pak, že i pro léto ti vlastně platí hranice 4 mm. 

Neplatí.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na poslední léto jsou 4 mm a méně ok, ale pak na zimu musíš koupit nové celoroky, pokud nechceš začít přehazovat gumy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně, to mi na celoročkách vadí...že si je člověk v létě sjede a pak nemá vzorek na zimu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,

úplně jsem nedohledal a Škoda odmítá odpovědět. Nevíte jaké rozměry kol jsou na Scale zapsané v TP od výroby? Mám tam 17” Stratos a zajímalo by mě jestli na zimu bude možné použít i 16”?

 

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bartama Správné téma jsi dohledal ,ale že jsi nekoukl na první stránku kde jsou hned 2 screeny  z TP . A  také mám Stratosy na letních a nyní mám plecháče 16" na zimních ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PeWe taky jsem ale jinde dohledal, že to můžou věci typu tažné změnit tak mě zajímalo i víc zkušeností.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, myslím, že brzdy asi ne. Tipnul bych si spíše zvýšený výkon alternátoru a chlazení při montáži tažného (nebo alespoň při objednání přípravy na tažné).

Já tažné mám a foto rozměrů kol zapsaných v TP jsem sem kdysi dával.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím vás, chci se jen optat, tyto dva výrobky, pasuje to k sobě, bude to v cajku?

 

https://www.az-pneu.cz/koupit/plechovy-disk/alcar-kfz-skoda-kod-6977-b-6jx16-id95599

https://www.az-pneu.cz/koupit/pneumatiky-zimni-osobni/kleber-krisalp-hp3-205-55-r16-xl-id76603#

 

Pneu jsem se už načetl pár recenzí, takže Klebery bych si vzal rád- oproti techničáku mají vyšší zátěžový index, takže tam by neměl být problém a ten plecháč bude ok nebo je to nějaký šmejd? U něj jsem ještě pro jistotu napsal prodejci, jakou má středovou díru, abych nemusel řešit kroužkama.

Jinak jak poznám u disku, že mi na něj budou sedět origo šrouby? Dá se to z něčeho vyčíst, třeba té středové díry nebo zase dotaz na prodejce?

 

Díky

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Před nějakým časem jsem koupil plechové disky na moji Fabii III, taktéž za tzv. dobrou cenu u jistého "nejmenovaného" a známého webu. Při následném nazouvání a vyvažování zimních pneu mě byla řečena poznámka mým stálým soukromým pneuservisem o tzv. kvalitě těchto levným disků. Údajně disky jsou ještě ve výrobní toleranci ohledně nevyváženosti a házivosti ale prý tak za 3-, podle školního značení. Čili pro vyvážení i s kvalitní gumou bylo potřeba hafol olova, ale nakonec se to povedlo. Auto jezdí, do volantu nic nevibruje a nehází, ale těch olověných tělísek je tam opravdu hodně. Škodovka originálně bere plechové disky od výrobní  fabriky ale se tzv. špičkovým hodnocením/kvalitou, ty horší kvality prý rozeberou weboví prodejci. Mě osobně to na jízdě nevadí, nic nepoznám, je to na volbě každého jedince.  

Závěrem chci jen podotknout, že "jak jsem nakoupil, tak prodávám" jestli je to opravdu tak, tak to nemám možnost jak ověřit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...