Jump to content
vojtechoun

Rozdílná výška palivového filtru

Recommended Posts

Zdravím vespolek,

 

mám OIII Scout 2.0 TDI CR 4x4 110 kW CRMB a o víkendu jsem měnil olej a všechny filtry. Auto jsem kupoval teprve nedávno a palivový filtr jsem koupil podle OEM čísla uvedeného na faktuře servisu předchozího majitele. Když jsem palivový filtr vyndal, zjistil jsem, že je asi o 5 cm delší než MANN PU8021, který jsem pořídil. MANN filtr má na výšku 102 mm a starý filtr má cca 150 mm. Pravděpodoně se jen jedná o jiného výrobce filtru, ale rozdíl ve velikosti mě překvapil a filtr jsem nakonec nevyměnil. VAGem jsem pak jen pustil palivové čerpadlo a jezdím se starým filtrem. Poradíte mi prosím někdo, jestli tam tento "menší" filtr můžu použít? Všechny ostatní rozměry jsou správné.

 

Díky za rady!

Vojta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

samozřejmě nemůžeš. Filtr se ze spoda musí opírat o nádobu, aby se při jízdě neuvolnil z víka filtru. Pokud je novější kratší než originál, tak samozřejmě bude příliš krátký.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady https://www.autotorque.news/latest-news/product-bulletins/pu-8006-pu-8021-pu-8014-new-recommendations-for-vw-applications/ píšou, že můžeš. uvidíš, jak to bude vypadat, až ho otevřeš. Myslím, že těsnící plochy budou stejné, tak by nemel být problém.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, 15degren said:

Ahoj,

samozřejmě nemůžeš. Filtr se ze spoda musí opírat o nádobu, aby se při jízdě neuvolnil z víka filtru. Pokud je novější kratší než originál, tak samozřejmě bude příliš krátký.

Ahoj. To není pravda, těsnící kroužek je uplně stejný na obou filtrech a ani jeden filtr se o spodek nádoby neopírá. Filtr tam sedí jako obrácený cylindr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, McMatej said:

Tady https://www.autotorque.news/latest-news/product-bulletins/pu-8006-pu-8021-pu-8014-new-recommendations-for-vw-applications/ píšou, že můžeš. uvidíš, jak to bude vypadat, až ho otevřeš. Myslím, že těsnící plochy budou stejné, tak by nemel být problém.

Ahoj, díky :) já už to otevřené měl. Těsnící plochy jsou stejné a těsnit a filtrovat to bude. Spíš mě překvapilo, že má menší plochu a bál jsem se, že bude palivová pumpa více namáhaná, když musí "přeprat" menší plochu filtru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vojtechoun tak přesně na tento "zádrhel" s jinou výškou Mann filtru jsem natrefil před měsícem, kdy jsem dělal každoroční výměnu náplní a filtrů a tentokrát právě i s palivovým filtrem. Nejprve ve mě hrklo, že jsem blbec objednal jiný filtr, nakonec jsem i na krabičce od filtru viděl, že je to náhrada za filtr který tam byl daný (UFI).

Tedy dal jsem ho tam, jezdím a vše je v pořádku. Každopádně se mi to nelíbí a příště už si musím více pohlídat, aby výška palivového filtru byla co nejvyšší co se do "nádobky" vejde, protože pocitově to prostě nemůže filtrovat na mnohem menší ploše stejně.

Co jsem tak koukal, našel jsem tento snížený rozměr jen u Mannu, u všech ostatních byl klasický vysoký.

 

A jak píšeš, samozřejmě se nemá jak oddělit od vršku, protože je to jedna kompletně spojená část.

 

Edited by ZbyšekSU
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A není to jako u OII, kde se filtr vybírá nikoliv podle motoru, ale podle typu nádoby (jsou tuším tři)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kód 5Q0 127 177 bez indexu a s indexy A, B, C, D. Je tam varianta s odlučovačem i bez. Je možné že je tam vazba právě i na výšku nádoby.

Každopádně přímo na Mann Filtru PU8021 (výška 102mm) je uvedeno, že je to náhrada za UFI 26.038.00 (ten přesně jsem já z auta vytáhnul a má výšku 151,5mm. Kromě MannFiltru mají všichni ostatní výrobci délku 149-152mm.

 

Tedy jak Mann všude doporučuji z dlouhodobých zkušeností, tak jako palivový filtr na O3 fakt ne. I když snad vědí co dělají a přefiltruje to stejně jako ty větší. Tak jako tak ho tam ale 60 tkm nechávat nehodlám.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z podstaty věci nafta vs. voda a konstrukce starších naftových filtrů bych řekl, že si konstruktéři u Mann uvědomili, že asi není dobře mít filtrovací patronu v celé výšce nádoby filtru a že tedy nechají prostor na dně nádoby pro "těžší" vodu i pro verze bez odlučovače vody, kterou by pak měl někdo při výměn patrony odsát.

Variant nádob a přiřazených patron filtrů je opravdu spousta, ne nadarmo ETKA vyžaduje fyzickou kontrolu starého dílu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem ho tam nakonec taky dal. Všechny filtry jsem koupil od MANN, protože je to OEM od škodovky a u palivového filtru jsem uvěřil tomuhle viz článek výše: “Although PU 8021 differs dimensionally from PU 8006 and the alternative supplier’s OE and Aftermarket filter elements, all OE filtration performance requirements are met”. Stejně jak psal @ZbyšekSU přístě si dám větší pozor a koupím pravděpodobně Bosch 150 mm. Díky všem za postřehy a rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veľmi to prežívate , zo začiatku chodilo všetko na UFI 5Q0127177 - modrá gumička , dlhý filter ... potom sa začali od cca 2016 objavovať autá kde bol Mann 5Q0127177B s červenou gumičkou a bol kratší , ten sa vyrábal cca dva roky a dnes už je nahradený Mannom 5Q0127177D s červenou gumičkou a je dlhý ako pôvodný UFI filter ...  Takže dnes sa môžem vykašlať niečo okolo toho riešiť a dám tam rovno UFI ktorý má najväčšiu plochu a je s tým pokoj ... 

 

a to ešte je varianta 5Q0127177C s vyhrevom a ten som ešte nikdy nepoužil /mám ich skladom 4ks od 2013 ako prišli prvé OIII/ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Johny16
      Ahoj, na O2 1.9 TDI 77KW FL, po výměně palivového filtru trochu prosakuje nafta a to mezi víčkem a obalem filtru. Filtr je originál WV a tešnení filtru je nové. Nesetkal jste se s tím někdo ? Případně nemáte někdo nějakou radu jak se netěsnosti zbravit ?
      Předem děkuji za odpovědi.
       
    • By hraboshh
      Ahoj, měl bych na vás jako laik dotaz ohledně zapojení hadic u palivového filtru.
      Minulej týden mi v servisu měnili palivovej filtr. Když jsem se na to koukal, tak podle dílenské příručky jsou hadice k, tandemu a zpětná od tandemu přehozeny. Je možné, že to špatně zapojili?
       
      Podle dílenské příručky by třetí výstup z leva měl jít k tandemu a poslední vystup an filtru by měl jít od tandemu přes snímač teploty paliva. Nevím, jaká je konstrukce toho palivového filtru, tak nevím, jestli můžou být ty hadice přehozené. Může to mít nějaký vliv na chod motoru?  Ještě jsem se koukal na googlu na nějaké obrázky motorů 2.0tdi a zdálo se mi, že tam je to taky přehozené, tak jsem z toho zmatenej. Diky za každou připomínku.
       
       
      Motor 2.0 tdi, 103kw, BMM
    • By Zodiaque1
      Zdravíčko, chtěl bych se zeptat, zda je předepsaný interval výměny palivového filtru, nějak neumím dohledat kdy by se měl měnit
    • By lada
      Je mozne sam si zkontrolovat filtr paliva??popř. kde se presne nachazi u 1.4 16v?
    • By xxborec
      Poradil byste někdo, prosím, jak vyměnit palivový filtr u Octavie II 2,0 TSFI? Na fóru jsem toto hledal, ale všude (i na internetu) jsem nalezl pouze dieslovou variantu, u které je filtr jiný.
      Z mé předešlé TDi Octavie jsem zvyklej na jednoduché "odpojení" hadiček, vyjmutí starého filtru, vložení nového a připojení hadiček, ovšem co mám teď benzín, tak tady je filtr celej "zalitej", tak nevím, jak vnitřek vyměnit...Předem díky moc za rady!
      Níže dávám ještě foto filtru=>

×
×
  • Create New...