Přejít na obsah

Priemerna spotreba


slovacik

Doporučené příspěvky

Dle gps mi tachometr ukazuje na letních kolech o dva km/h více a na zimních o 3 km/h více. Jinak dálnici jezdím Hulín - Brno, takže ano tam je to prázdný polovinu cesty. A pořád nechápu ty narážky na šetření. Já jezdím tak jak je mi to příjemné. Spotřeba je mi fuk, ale vychází mi tak jak to vychází. A kdo nechápe, že na dálnici od 120 výrazně roste spotřeba (což bude hlavní rozdíl ve spotřebě), tak holt asi nebude nejostřejší tužka v penálu. Jinak pokud na dálnici předjíždím a je hustější provoz, tak samozřejmě zrychlím ať neblokuju pruh. S tím lepením se na zadek mám na mysli silnice mimo dálnici, kdy každý den se prostě musí najít blbeček co prostě musí předjíždět za každou cenu. Já jezdím víceméně stejnou trasu a silnici tedy dobře znám a vím kde a jak brzdit, takže naopak jezdím většinou rychleji než mnoho dalších řidičů. Ale holt někdo prostě musí předjíždět za každou cenu. Pak předjíždí tam kde nevidí a podobně, aby stejně pak dalších klidně 10km jel přímo předemnou. Opravdu tohle má smysl?

 

A prostě ze stylu psaní, já jezdit umím a ostatní mě jenom brzdí, mi to vyzní jako právě podobný styl jízdy. Jinak si každý jezděte jak chcete, jen mě u toho neohrožujte. Děkuji

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se tomto tématu vůbec rýpat, ale jen pro zajímavost dnešní spotřeba dle PP na trase Praha Motol - Ústí nad Labem, cca 80% D8 (a ta profilově není zrovna rovná) na tempomat 137km/h, déšť a vítr, zimní pneu (15"), 3 lidi na palubě...., a to ke všemu mám 70kW s 5tikvaltem.

 

Zde uvedenému průměr 6,8l tedy vůbec nerozumím a ani jsi nejsem sto představit za jakých podmínek bych ho byl schopen dosáhnout, to snad ani nejde...

Tomáš

IMG_20200301_165612.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tomíno S. Nic ve zlém, ale trošku mi to nesedí.

Píšeš 80% dálnice a tempomat 137 km/h. Celkem jsi ujel 105 km. Dálnice tedy dělá cca 90 km, mimo dálnice tedy to dělá 15 km. Když vezmu, že těch 15 km bylo někde po městě (výjezd z Prahy a příjezd do Ústí), a docílil jsi tedy na nich průměrné rychlosti dejme tomu jenom 30 km/h (popojíždění, nějaké stání na semaforu a podobně), tak při celkové průměrné rychlosti dle PP 83 km/h mi vychází, že průměrná rychlost na té části po dálnici byla něco kolem 92 km/h, což je hodně vzdálené té tempomatové. Jasně, zdaleka ne celý úsek dálnice jedeš na té tempomatové maximálce, ale i tak se mi to zdá dost nízký "dálniční" průměr. Ale možná jen špatně počítám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Joscere, počítáš samozřejmě dobře, ale neznáš všechny proměnné ??.Třeba, že jsem cca 10 minut stál u nás u Vietnamce s běžícím motorem, aby mi mladej v autě neprochladnul (chrnel)..

Ono těch 80% dálničních jsem taky trochu nadstrelil, realita bude tak 75%...

Tady šlo spíš o reakci na ve vlákně uvedené...

Jo, a takhle jezdím po městě?

IMG_20200302_144610.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se taky nedokážu dostat pod 6l/100 km :D

To první je cesta z práce Karlín - Poděbrady  rychlost 50/100/140 GPS dálnice cca 35 km

Při 110kmh  na 6. kvalt mi PC ukazuje 5l spotřeba při 140kmh  6l spotřeba

Téměř celá cesta na tempomat

17 kola 1.0 85KW

20200305_181031.jpg

20200305_181024.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všetkých, som tu nový ( Fabia 1.0 TSI 70 kw, najazdených 956 km, bezín E10 + Millers Oils Petrol Power Ecomax. Celkove najazdených cez 1,5 mil. km, posledných 275 000 najmä na Octavia I, 1,9 SDi. Prvé dojmy čo sa týka spotreby 1.0 TSI 70 kw :  očakával som troška nižšiu ( t.č. na hranici 6,0  l , je ale pravdou, že 40% mesto, zvyšok okresky- husto obývané trasy). Teda auto je ešte v zábehu a po Octavii SDi si len zvykám na litrový trojválec. Olej hodlam po 3000 km vymeniť a zmeniť na Ravenol VSE 0w20, ešte skúsim tam aj benzín Slovnaft EVO 100 bez aj s Petrol Power Ecomac a cez víkend aj diaľnicu. Teraz je to taka oťukovačka. Dúfam, že tá spotreba klesne aspoň na úroveň 5,2-5,6 l. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já třeba jezdím 2000-2600ot., denně 2x25km, 10km dálnice, 5km mimo a zbytek město, z toho 15 minut skáču na jedničku po městě. Výškový profil 265 nahoru a 317 dolů a naopak. Najeto 1100km a dlouhodobá spotřeba 5,3. Nikdy nejezdím trasu kratší něž 20km a vždy mám spotřebu v rozmezí 4,6 - 5,4 ať jedu jak jedu v rámci povolených limitů teda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Emerico>moc to hrotíš jak s olejem tak palivem, mám rok rapida 70kw a jako stará škola jsem se těžce překopal na 3hrnek, ale už to s ním trochu umím. Podívej se ke mě v sekci Můj rapid na spotřebu z tohoto týdne. Jednu cestu (ne na spotřebu) jsem dal za 4,6 a zpět o 2 L víc. Průměrnou rychlost a další tam najdeš taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ben06 -  Vďaka za každú radu, áno aj ja som stará škola na tej novej Fabii mam za mesiac najazdených necelých 1.000 km. Napísal som len svoje prvé dojmy, ešte je to oťukávačka teda si len zvykám na benzín s turbom a trojvalec - k čomu svedči aj aktuálna spotreba ?. Čo sa týka tej výmeny oleja tak som vždy nechal vymeniť na svojich nových autach ( naposledy benzín som mal ešte Felíciu , potom už len dízlaky ) po 3000 km u Feldy po 1000 a zatiaľ sa mi to vždy osvedčilo ( tie auta - aj Felícia ! jazdia do dnešného dňa a s motorom nikdy nič nemali) ?. Čo sa týka  toho Ravenolu VSE 0w20  508 00 509 00 tak voľba padľa po prečítaní výsledkov testu olejov 0w20 s normou 508 00 509 00 v renomovanom nemeckom časopise po ich teste v marci 2019. ( Ináč mezi testovanými olejmi sa nachádzal aj olej z výroby ). Najlepšie vyšli ( berúc do úvahy všetky ukazovatele a vlastnosti   )Fuchs, Ravenol a Motul. Aj ostatné sú  dobré, ale vždy sú aj lepšie. Ja som sa rozhodol ( taký inštinkt ?) pre Ravenol ( určite origo - vyrába sa len v Nemecku vo vlastnej rafinerii, teda nie je to " vyrobené : v EU ".  Samozrejme je to LL ale ja tam nechám len rok - cca 13-15.000 km . A čo sa týka toho benzínu : skúšam len to čo najviac sadne tomu motoru. Hádám po nejakých 3-4000 km ( už aj po výmene oleja) sa mi to ustáli aj s tou spotrebou  - teda budem múdrejší. A do tej doby zrejme aj môj jazdný štýl sa prispôsobí tomuto motoru - aspoň dúfam ?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem cca 11 let od doby co mám i O1 1.6 na LL oleji Shell příslušné normy VW proměnlivého intervalu a motor je asi stále OK po 150tis.km.

U 70kw rapida jsem ho chtěl vyměnit při 10tis., ale při 6tis. jsem jel na uznanou reklamaci klimakompresoru a nechal jsem jen z časových důvodů olej rovnou vyměnit, dali tam 5w30 příslušné normy jako většině co sem píší. Teď jsem mimořádně natankoval 52L v-poweru a pozoruju nepatrně menší spotřebu cca 5,5 .

 

Při příležitosti 1.výročí s Rapidem 1.0TSi  provedena druhá výměna oleje a dali mi Shell 0w30.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

Podľa mojich pozorovaní sa v Česku jazdí priposratejsie ako u nás. Pri hraniciach spomaľujú pramavku české auta, ktoré na 50tke idú 45tacho :(

 

Inak k spotrebe - spotreba medzi appkou a sprit monitorom, kde si znalcom údaje sa výrazne líši! 

 

Rozdiel aj takmer 0,5 litra. Samozrejme appka / palubný PC ukazuje spotrebu nižšiu ako sprit monitor.. 

 

Zaujímavé je, že pri o3 bol rozdiel zanedbateľný. 

 

V mojom prípade sprit monitor takmer 6 litrov. Jazdím pritom veľmi pomaly, cca 120 tacho na diaľnici, po rovine. 

 

Úprimne, čakal som lepší výsledok a ojebavanie appky ma dosť irituje, lebo nízka spotreba tsi bol jeden z dôvod nákupu. Lenže ten rozdiel voči konkurencii je zjavne len podvod. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám apku Fuelio mam nabehane nieco okolo 11500km spotrebu zapisujem od cca 7500 km  a v apke mam spotrebu 4,7 lit. A v pc v aute dlhodobo 5 lit. Tak neviem čo je správne. Ale záleží kde chodim ak Mesto a občas presun 25km do iného mesta tak spotreba sa drží ale po meste ide hore. 

Podľa mňa sa spotreba drží dobre hlavne keď využívam dojazd ale akonahle chcem sa rýchlejšie presunúť spotreba ide hore. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 12. 2020 na 21:28, o3-scala napsal:

Podľa mojich pozorovaní sa v Česku jazdí priposratejsie ako u nás. Pri hraniciach spomaľujú pramavku české auta, ktoré na 50tke idú 45tacho :(

Tak já ti taky něco napíšu. Prakticky denně jezdím po I/50 od Trenčína na Brno a zpět. To co předvádí vaši řidiči to bych si já v cizině nedovolil. Je vidět, že u vás platíte za přestupky daleko víc. Omlouvám, že jsem odskočil od spotřeby. Soryjako musel jsem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, o3-scala napsal:

Mňa irituje hlavne to, že som počítal s tým, že 1.0 tsi mali patriť medzi najuspornesie motory.. 

 

Lenže novinári v testoch vychádzajú z údajov palubného PC, ktorý ojebava. 

 

V skutočnosti berie zjavne tsi podobne ako iné troj válce! 

A fyziku neocuras... To len EU chce porucit vetru dezdi, tes sa o rok bude 0.5l a o 2roky 0.1l jednovalec, potom to asi bude tahat nejaky osol z europarlame tu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Máte už někdo reálné zkušenosti se spotřebou nového 1.0TSI EVO 81kw? Ač ten motor projevem není špatný. Tak mě trochu negativně překvapil spotřebou. Tam, kde jsem dříve se starým typem atakoval na dlouhých trasách i s koly na střeše 5,5l. U EVO jsem jel teď přes 7L :o Trošku nemilé překvapení u motoru, kde došlo k docela velkým změnám a v dnešní ECO době. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 14. 6. 2021 na 22:13, kuprt napsal:

Máte už někdo reálné zkušenosti se spotřebou nového 1.0TSI EVO 81kw? Ač ten motor projevem není špatný. Tak mě trochu negativně překvapil spotřebou. Tam, kde jsem dříve se starým typem atakoval na dlouhých trasách i s koly na střeše 5,5l. U EVO jsem jel teď přes 7L :o Trošku nemilé překvapení u motoru, kde došlo k docela velkým změnám a v dnešní ECO době. 

Lenze v dnesnej ekodobe Euro 6d temp a podobne. To ze to zere viac benzinu nevadi, hlavne ze to ma male emisie. O tom by ti vedeli rozpravat atmosfery osekane koli prisnej norme. Vysleskom je ze to neide a zerie to viac ako by malo. Bud rad za turbo, teda kym sa nepokazi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...