Jump to content
Makuska

Elektronika a nefunkční nebo špatně funkční kontrolky

Recommended Posts

Zdravím,

 

nesetkal se prosím někdo na Fabii I 1.4 16V 55kW motor AUA se závadou na elektronice, která by se projevovala nefunkčností nebo blbnutím kontrolek???

 

Závad začíná přibývat a mechanik říká, že ho napadá jedině kontrola nějakého svazku či co. Bohužel servisní elektrikář tam dočasně není. :-(

Nefunguje více kontrolek dohromady.....palivoměr - rafička si ukazuje kdy chce, co chce, kontrolka rezervy nesvítí. Nikdy. Je úplně jedno kolik a kdy je do nádrže natankováno. Plovák je nový od jara.
Při otočení klíče se někdy rozbliká kontrolka imobilizéru a auto nejde nastartovat. Vytáhnu klíč, počkám, zkusím znovu a auto startuje normálně (klíče mám originální). Někdy to dělá X-krát po sobě a tak musím zadat nouzový kód imobilizéru, kdy kontrolka zůstane svítit a já můžu jet. Po dalším nastartování kontrolka zhasne. Diagnostika nic nehlásí.
 Auto za jízdy zdechne bez jakékoliv příčiny - rozsvítí se kontrolka baterie, motoru a EPC a motor nejede. Zastavím, nastartuju, všechno zhasne, motor jede jakoby nic. Na diagnostice nic.
Nefungují kontrolky oleje (olejnička) a chladící kapaliny (teploměr)!!! Můj chlap kontrolně vytáhl kontrolní tyčinku na olej z motoru a zjistil, že motor je téměř na suchu - na tyčince nebylo NIC, ale vůbec NIC!!! Chladící kapalina je 1cm pod minimální hranicí a auto nic nehlásí. Kontrolky nesvítí.
Studené starty teď z chladnějších rán - první start vůbec motor nenatočí, druhý naskočí okamžitě. Kontrolky nic. 

Poradí někdo na co se zaměřit??? Nemá někdo zkušenost?? :-(

 

Předem děkuji moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejčastěji je vada ve sdruženém palubním přístroji-tachometru. ........................................

Edited by Pawouk
Nepovolená reklama - příspěvek upraven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsou i další poteniciální příčiny.
- návštěva kuny s okousanými kabely
- oxidace kabelového svazku (horizontálně uložený na karoserii v motor.prostoru -nad LP kolem)
- vadná spínací skříňka
- slabá/vadná baterie

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@misumi jestli chceš inzerovat své služby na foru, kontaktuj administrátory fora, takto je to nepovolená reklama a příspěvek byl upraven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 21. 9. 2019 na 7:17, misumi napsal:

Domažlicko

Tak to je pro mě bohužel z ruky, já jsem z Brna. :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono s tym kablovym zvazkom to podla priznakov vobec nemusi byt zly typ. Je to hlavny kablovy zvazok, ktory je ulozeny nalavo pod bateriou a ide smerom k riadiacej jednotke motora. Kvoli nevhodnemu ulozeniu je vystaveny vode a nasledne nikdy dobre nevyschne, co sa po rokoch prejavi tak, ze sa tie kable zacnu rozpadavat a oxidovat. Nechal by som to pozriet nejakemu elektrikarovi, je to velmi casta zavada. Bola nato aj akcia v skoda servisoch, kedy sa ten zvazok preventivne "vyvesil". Ak uz to zacne takto blbbnut, je dost mozne, ze je uz nacaty a bude treba tie zhnite kable preletovat (malokedy sa meni cely kablovy zvazok, cenovo by to bola podla mna samovrazda...)

 

https://forum.skodahome.cz/uploads/post-10-1158516780.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By CzechDave
      Ahoj,
      často tu čtu návody na úpravy / doplnění výbavy Rapidů, které se neobejdou bez krimpování drátů a tahání pinů. V této souvislosti by mne zajímalo:
      - jaké typ kleští se na tohle krimpování používá? Doma mám kleště na krimpování oček na klasické kabely, ty asi vhodné nebudou, že?
      - jak vypadá přípravek na vytahování pinů z konektorů a kde ho seženu?
       
      Díky!
    • By Novis23
      V aute namontovano automaticke rosviceni ktere rosvecovala predni potkavačky ted je nerosvití po otočení spínačem na parkovačky se rosviti palubní deska ale budíky ne +nesviti na autě nic ve treti poloze svítí pouze osvetleni spz + prední potkavačky pojistky v pojistkove skrini kontrolovany + výměna spínače nic sem nevyřešil
    • By Vitabo
      Ahoj, mám takovou otázku. Nezkoušel jste někdo, jestli ve Fabii I. funguje, a případně jak HUD (Head-up Display). Líbí se mi tenhle: http://www.hamletovygumy.cz/se155-monitor-s-hud-projekcnim-displejem-55/d-187558/
      respektive bych si ho asi objednal z ebaye za polovinu: http://www.ebay.com/itm/A8-5-5-Car-HUD-Head-Up-Display-OBD2-OBDII-Fuel-Consumption-Speed-Warning-System-/231644472296?hash=item35ef1623e8:g:auEAAOSw9N1VwwxJ&vxp=mtr
       
      Tady k tomu video, jak to funguje: https://www.youtube.com/watch?v=cfUmRj976qE
       
      Ale nevím, jestli mi tam půjde, respektive co mi tam půjde. Auto nemá téměř žádnou výbavu. Je tam příprava na radio a centrál (ale bez DO), počítač tam není.
      Nezkoušel jste to někdo? Zajímalo by mě, jestli to bude "jen" ukazovat otáčky, měřit rychlost, jestli i stav baterie, najeté km, anebo i spotřebu (tomu týpkovi na videu to neukazuje právě spotřebu). Ve fórech o dodělávání palubního počítače se psalo, že u tahle vybavených aut je potřeba měnit budíky, páčky a dodělávat čidlo venkovní teploty, takže z toho doufám, že by to tu spotřebu mělo umět počítat
    • By gourney
      Diagnostiku auto len tak rychlo neuvidi, tak sa chcem opytat ci s tym ma niekto skusenost:
       
      Auto 3x pipe v momente ked sa rozbehne starter (myslim ze ine zavady pipali bud pred startovanim alebo az ked chytil motor),
      nerozsvieti sa ziadna kontrolka. Pipa to pri vacsine startov, nie uplne vzdy.
       
      Na inych forach bolo par tipov:
       - nizka hladina chladiacej kv.:  tu mam ale nad max.
       - nizka hladina brzdovky : mozno, nie je ju moc vidiet, ale nedavno bola menena
       - problem s jednotkou ABS : aj ked to pipa tak ABS funguje, ale nemozem vylucit ze je to ono.
       
      Asi to nebude suvisiet s poslednymi zavadami co riesili - vibracie brzd, stary vyfuk.
      Vsetko ostatne je OK
      Fabia I hatch, vyr. 07/2004, AZQ, 150t km
       
      Ma niekto podobnu skusenost?
    • By Kuba23
      Dobrý den, 
       
      mám problém se svojí felicíí, rv 1995, GLX, EEF61 1.3, 40 KW motor. 
       
      Při nastartování (Hlavně za studena, přes noc) nechce nastartovat, povede se mi to většinou na podruhé/potřetí. Někdy ovšem lítá bez problému. Po nastartování zakolísají otáčky a zdá se mi trochu přidušená, po přidání plynu okamžitě chcípne. Pokud ho nechám běžet delší dobu (cca 5 min), tak se chytne a už jezdí bez problému. 
       
      Jakožto student nemám moc peněz lítat po servisech a platit za diagnostiku, výměny škrtící klapky atd, proto bych se nejraději napřed dozvěděl pár typů, než začnu lítat po servisech.
       
      Předem Děkuji
×
×
  • Create New...