Jump to content
THE_BLACK_MAN

Ostrekovač zadného skla

Recommended Posts

Ahojte,

 

nefunguje mi ostrekovanie zadného skla. Najskôr mi išiel slabý prúd vody a teraz nič. Čerpadlo je počuť ako pracuje.

Nejaký nápad a čo s tým?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Většinou bývá na hadičce vedoucí dozadu taková spojka, která se rozpojí v případě, že se ucpe tryska. Je to taková pojistka čerpadla. Kapalina pak normálně mizí a pod autem je louže. Kde přesně ta spojka je, ale nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně pokud máš kameru, je to potenciálně nebezpečný stav a můžeš i vyhořet (zkratem kapaliny v konektoru, pokud by Ti např. vypadla přímo u kamery)...takže řešit ideálně ihned.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stejný projev mám u sebe - doteď nechápu kde se tam bere, ale vypadá to jako rez, která pomalu ucpává trysky, až je ucpe úplně. Ještě že u Rapida LB se dá tryska snadno odmontovat a profouknout (nebo propíchnout trysky špendlíkem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mne zatím nic, po letech, naštěstí. Ale četl jsem o ucpaných tryskách, ba i "ledvinových kamenech" v trubkách, že to ani nešlo vyndat (bez demontáže). Taky to moc nechápu, že by výrobci kapalin šetřili? Sám dávám Sheron, kaufland nebo globus kvalitu nikdy. Dávám -20,-30°C a neředím - ředení špatnou destilkou by mohlo dělat paseku. Nevím, jak polykarbonáty, to určí až čas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaký hlubší význam má ředění kvalitní destilkou? Dávám léta kvalitní pitnou vodu bez vážných problémů a nemám taky jednu náplň nádobky na celou sezónu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitná voda obsahuje minerály. Minerály způsobují usazeniny, které vedou k ucpání trysek, ba i blokování motoru ostřikovače.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jezdím na divnou vodu, za cca 30 let se mi nic nezablokovalo, nabídnu ji i Nasa. Náplně různých výrobců poslední dobou kromě konce zimy už neředím a letní vůbec.

Edited by ben06
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dost záleží na lokalitě. Minulý týden jsem to řešil s topenářem. Správně bych měl mít v topném okruhu jakousi speciální kapalinu. Je tam teď voda a na dotaz topenář řekl - tady to neřešte. Kdybyste bydlel o 15km vedle, tam mají šutru tolik, že by si to dovolit nemohli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zistil som, že voda mi nemizne. Keď zapne motorček voda v nádržke zníži svoju hladinu, ale po vypnutí motorčeka sa vráti hladina do pôvodného stavu. Takže je pravdepodobne upchatá tryska.

Spomenul som si, že jeden čas mi striekala tryska slabo a potom nič.

Ako to viem vyčistiť rozobrať bez poškodenia. Máte nejaký návod? Isto bude len upchatá tryska na konci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Má někdo zkušenosti s nastavením směru trysky na zadním stěrači? Případně nějaký návod? Nepočítám, že se to dělá standardně jehlou.

 

Mě stříká max. do 1/3 délky stěrače od kloubu a 2/3 skla se vždycky dřou suché.

 

Odpověď autorizovaného servisu Auto CB v Plzni je, že to je podle manuálu v pořádku, vlastně jsem ani jinou odpověď neměl čekat :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...