Jump to content
tomvtomv

Nová OIII má to pro mě smysl?

Recommended Posts

Ahoj všem ,

 

mám v plánu koupit nové auto. Chtěl bych si ho nechat min 10 let ( nájezd za tu dobu asi 200t km , denně asi 50km) a hlavní požadavky jsou (asi jako u všech ):  nízké náklady, málo poruch a ať nerezne.

Ne že bych byl úplně fanouškem Octavie, ale když se na to podívám ze všech úhlu , tak nikde nevyčnívá nad ostatními , ale taky nemá zase nějaké zásadní slabiny. Abych to vysvětlil na příkladu: třeba Mazda 3 se mě líbí více - vzhled i motory, ale zase rezne jak Trabant, což pro můj horizont 10 let není úplně OK.

 

Má volba teda padla na novou OIII 1.6 tdi (tour). Vím, že na můj nájezd je nafta možná zbytečná , ale 1.5 benzin pro mě zatím moc neověřená a zlobí .

Nafta muže být potenciálně více problémová, ale co jsem nastudoval , tak 1.6 je celkem už ověřena a v horizontu 200t km by nemělo nic zásadního hrozit.

 

Co si o to myslíte , je to dobrá volba ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosimta , nekupuj si dizla s tymto najazdom (to dole uz nemusis citat, ber to ako fakt)

predpokladam ze nizkymi nakladmi myslis nizku spotrebu a teda predpokladam tomu prisposobeny styl jazdy, nizke otacky, dusenie, behom chvile ho udusis, 50km (25km tam, vecer 25km spet) hlavne v zime nebude v ziadnom pripade stacit na vypalenie DPF (mam, viem o com pisem) ale ja nejazdim na spotrebu a obcas ho manzelke zoberem a pri 3000otackach sa da filter pekne vypalit :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud nevěříš 1.5 tak kup jetou 1.4 z posledního ročníku co se vyrávěly. Diesel by byl fakt chudák.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když si to bude hlídat a občas to projede, tak za mě nafta. 25 Km je cca 30 min jízdy a to není málo. 1.5 už má taky DPF a  navíc má to úžasné pokovení válců místo ocelových vložek, tak snad to nebude takový průser jak u VW 2,5 TDI transportér. To brzo zjistíme. Benzín si veme 6-7l .

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, misocko said:

prosimta , nekupuj si dizla s tymto najazdom (to dole uz nemusis citat, ber to ako fakt)

predpokladam ze nizkymi nakladmi myslis nizku spotrebu a teda predpokladam tomu prisposobeny styl jazdy, nizke otacky, dusenie, behom chvile ho udusis, 50km (25km tam, vecer 25km spet) hlavne v zime nebude v ziadnom pripade stacit na vypalenie DPF (mam, viem o com pisem) ale ja nejazdim na spotrebu a obcas ho manzelke zoberem a pri 3000otackach sa da filter pekne vypalit :-)

 

teď jezdím za 7l/100km , když to nově bude do 6-ti, tak je to OK, jezdím i dálnici , tak snad s filtrem by neměl být problém. Beru to, že po technické stránce je nyní benzín to stejný co nafta ( turbo, dpf...). ale v naftě už je to nějaký ten rok, tak snad to bude už vychytaný.

 

1 hour ago, martikk said:

Když si to bude hlídat a občas to projede, tak za mě nafta. 25 Km je cca 30 min jízdy a to není málo. 1.5 už má taky DPF a  navíc má to úžasné pokovení válců místo ocelových vložek, tak snad to nebude takový průser jak u VW 2,5 TDI transportér. To brzo zjistíme. Benzín si veme 6-7l .

 

ta 1.4 pokovení ještě nemá ? Tuto variantu jsem nějak nezkoumal, jak je na tom se spolehlivostí ? DPF by neměla mít  jestli se nepletu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tím povrchem nikasil měli problémy snad všichni včetně Nissan 3.0d co si letmo vzpomínám. Tdi sice extra nejede, ale vzal bych ho, popř. třeba roční s výbavou z Německa 1.4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 klasický motor. Ještě je tady otázka karbonizace přímo vstřiku. Já lil od novoty do 1.4 vif a to samé dělám i 1.5 v leonu. S leonem se jezdí taky denně 50 km. Jelikož snim jezdí žena, tak má spotřebu 6,3, ale máme 96kW.  Uvidíme časem jak to bude vypadat. Vše má svoje pro a proti.  Nejlepší je  jít někde do salonu pujčit toho benzína na par hodin a vyzkoušet jak jede! Od počítače je těžko radit co by ti vyhovovalo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denni najezd 50km neni na diesel vubec nic spatneho, naopak. To spis bych resil to podtaceni, nez delku trasy. Oproti benzinu to vic vibruje a dela kraval, ale jinak je to v provedeni 81 a 85kW velmi sympticky motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě je v podstatě jedno jestli benzín nebo nafta. U 1.5 se bojím cukání , karbonizace, pokovení válců , pronikání benzinu do oleje atd. U nafty můžou hrozit podobné problémy, ale už to nějakou dobu jezdí a většinou nájezd 200t km není problém . 1.5 to samozřejmě muže taky zvládnout bez problémů, ale vzhledem k tomu, že je to poměrně nový motor, tak to zatím není prověřené . Jinak co se týká parametrů i spotřeby , tak i 1.5 je pro mě Ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kdo se bojí, sere v síni. Za poslední dobu co si pamatuju, tak z vážnějších problémů bylo TSI řady EA111 a částečně EA888. U benzinů až teď skákající 1.5 v některých modelech. Aktuální nafta je až na drobnosti ok úplně.

Edited by bojler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne že bych byl úplně posranej, ale přeci jenom je to půl mega, tak je člověk radši opatrnější ;-)

 

Zatím se přikláním víc k té 1.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vidět, že jsi rozhodnutý. Ono stejně na výběr moc není. Za mě jediné mínus ten 5ti kvalt. Nechápu proč tam nedali šestku jak u greenline nebo nenechali možnost DSG. Jezdil jsem se všemi variantami, ale ta 5ka nee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...