Přejít na obsah

je mozne manualne nastavit sklon xenonoveho tlumeneho svetla?


pagotamd

Doporučené příspěvky

kdyz nastavim sklon tlumenych svetel manualne prez srouby coz jsem udelal tak se mi to po dalsim nastartovani vratilo do zakladni polohy se kterou nejsem spokojeny

je mi jasny ze zajet do servisu a nechat seridit ale nebylo zrovna kde...

takze bez vagu se svetlama nic neudelam?Potreboval jsem je trochu  prizdvihnout, sviti urcite min. o 5m metru mene a prd vidim.

diky.

Editováno: , autor: pagotamd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prepac, ale mas to pomylene. VAGom sa svetla nenastavuju. Nastavuju sa vzdy manualne srobmi. VAGom sa urobi maximalne vychodzia poloha, ktora sa okrem ineho robi zakazdym, ako otocis klucikom, cize nato VAG ani nepotrebujes. A tiez sa nenastavuju podla toho, ako sa tebe zda, ale najlepsie podla regloskopu a DOBRYM technikom :)

 

Kazde svetlo ma predpisany sklon, je to na nom napisane. Nastavenie srobmi nema nic s nastavenim cez automatiku. Automatika ti nastavuje sklon podla zatazenia napravy aby si neoslnoval protiiducich vodicov podla toho, ako moc je auto nalozene - ako moc ti "sadne" zadok auta a tym padom zdvihne luc svetla smerom hore (fyzika). Pri xenonoch je podmienka, ze to nastavenie musi prebehnut automaticky (pre vsetky auta), pri halogenoch maju auta zvacsa len gombik/kolieso pre manualne sklopenie svetiel.

 

Pokial vylucime chybu/zavadu v cidlach, ktore su na napravach, svetla musis/mal by si nastavit tak ako to maju predpisane, inak budes oslnovat inych vodicov a to sa ako som pisal robi zasa iba srobmi.

 

Pises, ze sa ti to vratilo do zakladnej polohy - ta je "hore" a "odseba". Pri otoceni klucikom svetla vzdy najskor zidu dole, potom do stran a nasledne sa vratia s5 k sebe a hore. Ako moc "hore" sa vratia zalezi od zatazenia napravy. Ak si v aute sam, daju sa do max hornej polohy. Ak sa toto nestane a svetla ostanu dole, potom je chyba najskor v cidle/cidlach na ramenach napravy. Je to tak naschval, kedze je cidlo vadne a jednotka tak nevie vyhodnotit ako moc je auto zatazene a teda ako moc ma sklopit svetla, sklopi ich preventivne uplne dole a potom to fakt svieti "3" metre pred auto. SupII ma cidla na oboch napravach, sikovni chlapci vedia ako to prekodovat na jedno cidlo. Kazdopadne ten VAG by som skusil na diagnostiku, uz si nespominam, ci to vyhodi aj chybu na palubej doske ci nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

predem chci podekovat za odpoved.

 

serizoval jsem to takto:

 

nastartoval motor a rozvitil svetla ktere se zkalibrovaly takze jsem zakreslil na zed polohu kam sviti.

pak jsem svetla mirne prizdvihnul sroubama a zakreslil poluhu kam sviti.

vypnul motor vytahnul klicek a zhasnul svetla

 

pak jsem znovu rosvitil svetla, svetla se opet zkalibrovala do stran/ nahoru dolu a sviti absolutne na chlup  presne do stare polohy.

 

takze z toho jsem odvodil ze nova serizena poloha se musi nejak zapsat vagem..nebot bylo jadno jak jsem svetla mechanicky nastavil, vratili se do stare polohy..

 

svetla na silnici sviti asi 10m max pred auto coz se mi zda malo...

chtel jsem si pomoc sam nikde v servise nemaji cas nejdriv za tyden :(

 

 

 

Editováno: , autor: pagotamd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nivelační čidla jsou OK?
Mě když svítila světla těsně před auto, tak jsem zjistil, že je to čidlem na zadní nápravě (zarezlé a utržené).

Chybu to zádnou nepsalo, ale světla se vždy nastavila hodně dolů.

Po instalaci nového čidla se VAGem udělá základní nastavení (auto musí stát uplně rovně a bez nákladu v kufru) a tím se naučí výchozí poloha. 

Až pak by se měla světla seřizovat manuálně. (v případě, že svítí jinam).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Caute chlapi. Riesim podobny problem, mam pocit, ze mi tlmene svetla svietia strasne nizko, ked som to odmeral, tak vidim do cca. 15m pred auto. To je vo vyssich rychlostiach ako keby som nevidel skoro nic, nestiham reagovat potom. Pozeram, ze vraj by to mohlo byt aj nejakym cidlom vzadu? Prikladam aj fotku.

271485162_437903371393895_8453696388123487168_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na prednej aj zadnej naprave su cidla, ktore nastavuju sklon automaticky. Ak su ok, tak po nastartovani sa svetla zrovnaju do spravnej polohy. Pokial jedno z nich zlyha, tak sa svetla nastavia do najnizsej polohy. Treba pozriet diagsnotiku, ci su ok a pripadne vymenit.

 

Niektori borci to vedia natsavit aj aby to fungovalo iba s jednym cidlom. Ja som menil predne po cca 7 rokoch.

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TWL - proč si ty světla nenastavíte normálně štelovacima šroubama jako za starejch časů škody 120, sou dva , jeden na vejšku druhej na stranu , nivelační čidla na nápravach sou už jen jako srovnání světel podle zatížení auta ..... nedělejte z toho fyzikální vzorec ....... !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...