Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

@stanmar Taky se mi to nelíbí, ale už se tak vlastně děje. Jednak platíme spotřební daň z PHM nebo dálniční známku. Flotilové emisní daně se nepochybně promítají do současných cen nových aut, vrcholem je pak navrhovaná eko daň z PHM (a topiv), která má jít přes EU přímo do elektromobility.

Když se tu sdílejí odkazy, přidávám taky pár zdrojů (i videa v článcích obsahují poučnéné informace). Těžko se pak někdo může divit, že bych euroúředníkovi nesvěřil ani hlídání kozy na pastvě a na výrazy jako "boj s klimatem", "trvale udržitelný" nebo "uhlíkově neutrálním" jsem vysloveně alergickej...

https://www.kverulant.org/cases/drahy-bioomyl/

https://www.kverulant.org/cases/nesmyslny-a-drahy-boj-proti-co2/

https://nedd.tiscali.cz/jaderne-elektrarny-maji-nizsi-emise-co2-nez-solarni-panely-ci-vetrne-turbiny-526335

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja by som si nejaky elektromobil z bazaru kupil. Ale vidis tam nejaky za 3000E lebo ja nie. Zato ibiza fabia za 3000E sa najde. Tak ze placu na zlom mieste cena musi zodpovedat dopytu. 

 

Esteplacu  ze na SK sa malo kupuju nove elektromobili, no hold z 600E sa vyskokvat neda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se nám to již rozjíždí a koncern Stellantis se zbavuje osobních dodávek se spalovacími motory. Zůstanou jen elektrické verze! Všechny ty Peugeoty Rifter, Citroen Berlingo, Opel Combo aj., již není možné objednávat ve verzi se spalovacím motorem. Zajímavý  je jako vždy, přístup Toyoty se svým sesterským modelem ProAce, kterého se tohle dění zatím netýká a objednávat tuhle verzi se spalovákem není problém. 

 

https://www.autorevue.cz/stellantis-se-zbavuje-osobnich-dodavek-se-spalovacimi-motory-zustanou-jen-elektricke-verze?utm_campaign=abtest183_vzhled_vyh_pole_na_tel_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výsledky průzkumu prováděného ve 26 státech světa, jak moc chtějí, nebo nechtějí lidé elektromobil. Ale nakonec co je nám po lidech a jejich názorech, že!  Si naopak říkají politici aj. vlivní a mocní tohoto světa......

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/studie-deloitte-ukazala-kolik-lidi-chce-jako-pristi-vuz-elektromobil-jejich-zastance-hodne-zklame/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 1. 2022 na 12:10, virtual napsal:

@stanmar Taky se mi to nelíbí, ale už se tak vlastně děje. Jednak platíme spotřební daň z PHM nebo dálniční známku. Flotilové emisní daně se nepochybně promítají do současných cen nových aut, vrcholem je pak navrhovaná eko daň z PHM (a topiv), která má jít přes EU přímo do elektromobility.

Když se tu sdílejí odkazy, přidávám taky pár zdrojů (i videa v článcích obsahují poučnéné informace). Těžko se pak někdo může divit, že bych euroúředníkovi nesvěřil ani hlídání kozy na pastvě a na výrazy jako "boj s klimatem", "trvale udržitelný" nebo "uhlíkově neutrálním" jsem vysloveně alergickej...

https://www.kverulant.org/cases/drahy-bioomyl/

https://www.kverulant.org/cases/nesmyslny-a-drahy-boj-proti-co2/

https://nedd.tiscali.cz/jaderne-elektrarny-maji-nizsi-emise-co2-nez-solarni-panely-ci-vetrne-turbiny-526335

 

Autoforum a další tyto zdroje co popírají klimatickou změnu a její způsobení člověkem by měli být banovány, už to ani není směšné že tomu někdo stále věří.

 

https://objectif-languedoc-roussillon.latribune.fr/politique/politiques-publiques/2022-01-06/pourquoi-la-metropole-de-montpellier-renonce-aux-bus-a-hydrogene-899735.html

 

Pro ty co neumí francouzky, město se rozhodlo místo 50 vodíkových busů koupit elektrické protože operační cena vodíkových by byla 6x větší.

 

 

A kde se cena vodíku bude vyvíjet? Nahoru, protože se dělá buď z plynu, který bude drahý a pořád ne čístý takže navíc daně, nebo z obnovitelných zdrojů, čehož může být dost, ale jakmile ho bude dost, bude se tlačit na nahrazení plynových elektráren vodíkem, takže ho stále bude málo. K tomu kamiony, letadla, dálkové busy, možná některé vlaky.

 

Kromě speciálního využití, kde nic jiného nejde bude vodík dalších 50 let minimálně pro běžného člověka nedostupný a zbytečně drahý proti běžným elektrickým alternativám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevšiml jsem si, že by autoforum nějak zasádním stylem popíralo klimatickou změnu.

Myslím si, že většina těch kteří teď dští nad elektromobily to nedělá z důvodu, že by jim primárně vadil druh pohonu jako takový - ani já bych se mu třeba nebránil. Zajímají mě jakékoliv inovace a novinky v automobilismu jako takovém. Nicméně já mám rád svobodu pohybu a to rozhodně pro mě elektromobil nesplňuje. A to už vůbec nemluvím o ceně, která s časem určitě dolů nepůjde. A v tom je ten kámen úrazu - naprosté nerespektování možnosti výběru. Tvrdé prosazování něčeho co není vůbec jisté jak ve finále dopadne.

Zřejmě si totiž vůbec, jako spoustu dalších, kteří vidí cestu jen v elektromobilitě neuvědomuješ při své obhajobě, že se to dotkne milionů lidí a to nejen co se týká samotné mobility. Někdo za tu těžce vyrobonou "čistou" energii bude muset zaplatit a koneckonců budeš to i ty. A to aniž bys třeba kdy vůbec nějaký elektromobil měl.

  • Líbí se mi 4
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Kuolematon napsal:

 

 

 

A kde se cena vodíku bude vyvíjet? Nahoru, protože se dělá buď z plynu, který bude drahý a pořád ne čístý takže navíc daně, nebo z obnovitelných zdrojů, čehož může být dost, ale jakmile ho bude dost, bude se tlačit na nahrazení plynových elektráren vodíkem, takže ho stále bude málo. K tomu kamiony, letadla, dálkové busy, možná některé vlaky.

 

 @Kuolematon Za to cena elektřiny určitě půjde dolů, že.........? Tvoje závěry ohledně cen vodíku se snad dají brát jako čistě osobní úvaha a takových má každý z nás hafol, ale klidně můžeš mít pravdu.  Jinak souhlasím se @stanmar , že ačkoliv web Autofórum, není očividně zaměřený na propagování "úspěšné" elektromobility, tak to není ten, co by popíral zřejmá fakta.  To, že si myslíš, že web Autofórum by měl být banován, tak to mně přijde, že jsi se spíše střelil do vlastní nohy. Není to  už tak trochu schvalování  cenzury? 

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 3
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudu hledat přesný citát, protože nechci klikat na autoforum, po všem co jsou schopni vydat.

 

Citovat

Zřejmě si totiž vůbec, jako spoustu dalších, kteří vidí cestu jen v elektromobilitě neuvědomuješ při své obhajobě, že se to dotkne milionů lidí a to nejen co se týká samotné mobility. Někdo za tu těžce vyrobonou "čistou" energii bude muset zaplatit a koneckonců budeš to i ty. A to aniž bys třeba kdy vůbec nějaký elektromobil měl.

 

Neuvědomuješ si, že klimatická změna ovlivní nejen tebe a miliony v česku a západě, ale nejvíce to postihne miliardy lidí žijící okolo rovníku, kteří následně ovlivní tebe? Že po rozmrznutí permafrostu, vznikne efekt, který už nepůjde zastavit a změna bude ještě významně horší? Přesně toto je cíl udržet oteplení pod 1,5°.

Myslíš že následky jako tornádo na moravě se zaplatí sama? Bleskové povodně které budou častější? Možné nedostatky vody jako jsme zažili v minulých letech ještě horší?

 

Elektroauta nejsou dokonalé řešení, ale jediné momentálně možné v časovém limitu který máme. Dokážou reálně snížit stopu auta na polovinu, nebo více s minimálním dopadem na životní úroveň člověka.

 

Proč se tak tlačí na elektroauta? Protože běžné auto jezdí více než 20 let a dalších x let ve třetím světě, je to prostě věc, kde je změna extrémě pomalá, na úrovni stavby jaderné elektrárny.

 

Řekněme že by zákaz nebyl a organicky by elektroauta stejně získali většinu třeba o 10let později, takže dalších 20+ let potom se vlastně vůbec nic nezmění, možná déle, protože lidi se stejně budou držet starých aut kvůli strachu ze změny. Z pohledu vědců těch 10+20let navíc prostě není možné a tím by se muselo kompezovat jinde, kde to navrhuješ?

 

Jak toho docílíš když né regulacemi nebo dotacemi, když se za 50 let co se o klimatické změně ví naprosto nic nestalo organicky?

 

Všichni říkají svobodu, je to svoboda nebo pocit? 

 

Pokud se většina demokraticky navrhne a schválí green deal, který podepsali všichni představitelé EU a každý měl veto, v jakém smyslu je to omezování? Není to vnucování je to prostě demokracie to co ty si představuješ pod svobodou je anarchie.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, DušanV napsal:

 @Kuolematon Za to cena elektřiny určitě půjde dolů, že.........? Tvoje závěry ohledně cen vodíku se snad dají brát jako čistě osobní úvaha a takových má každý z nás hafol, ale klidně můžeš mít pravdu.  Jinak souhlasím se @stanmar , že ačkoliv web Autofórum, není očividně zaměřený na propagování "úspěšné" elektromobility, tak to není ten, co by popíral zřejmá fakta.  To, že si myslíš, že web Autofórum by měl být banován, tak to mně přijde, že jsi se spíše střelil do vlastní nohy. Není to  už tak trochu schvalování  cenzury? 

 

Je to moje úvaha. Proč bude elektřina vždy levnější, ikdyž může jít nahoru? Protože na výrobu vodíku potřebuješ tu samou elektřinu a perpetum mobile neexistuje. Potom tady je přenos a skladování a to taky umíme s elektřinou mnohem lépe a efektivněji a vodík i v tomto dále potřebuje elektřinu.

 

Není to cenzura, protože skodahome není veřejný prostor, musíš se do něj přihlásit a tím dáváš souhlas, že vlastník může forum moderovat podle svého uvážení. Stejně jako sociální sítě můžou banovat Trumpa a není to cenzura, stejně tak může skodahome zablokovat odkazy na tyto stránky. Ty stránky samy o sobě můžou dále existovat, jen nebude tato diskuze zaplevelená neustálým vyvracením blábolů co se tady sdílejí. Stejně jako se blokuje za reklamu apod.

 

Výsledek neblokování těchto stránek vidíme v tomto vlákně, vlastně je to blog zakladatele, žádná reálná diskuze se tady nevede, protože zakladatel si tady dále sdílí svoje blbosti, bez jakéhokoliv kritického pohledu. Přesunutí do lampárny jen ukazuje kde se ta diskuze dostala a že i moderátor vidí, že ta diskuze ztratila jakoukoliv hodnotu a prakticky nemá nic společného s elektromobilitou nebo s tématem tohoto fora jako celku...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Kuolematon

O poměru cen elektřiny a cen vodíku mluvíš tady ty a nikdo ti doposavad nepopřel, že výroba vodíku je dražší. Byla tady spíše zmiňována  zvyšující se cenu elektřiny jako takové a to ten Green deal na to bude mít setsakra velký a negativní  vliv, elektromobilita, neelektromobilita. A jinak jaký je rozdíl mezi možností čtení příspěvků na Autofórumu a fóru Škodahome? Bez jakéhokoliv přihlášení si je můžeš sledovat (diskuse na nich je něco jiného) a přesto by jsi pro tebe nevhodný web (diskuse na něm je stejně zastavena) nejraději zbanoval a vehementně tvrdíš, že to není cenzura. Trochu mimo, ne?

 

PS. Nedokážu si představit, že by moderátoři, nebo majitelé(provozovatelé) webu Škodahome,  zablokovali veškeré odkazy na web Autofóra, jen proto, že se  někomu nemusí líbit, nebo hodit jeho obsah, ačkoliv nic protizákonného a zakázaného nepíše, . Zakazovat, nebo omezovat  ke zveřejnění někomu  vlastní názor, tak to už pomalu  hraničí se známými Losinskými, čarodějnickými procesy, to si mě tedy dostal...... A Taky co by to bylo za diskusi, pokud by nemohli být zveřejňovány protichůdné názory, mně taky nevadíš, že máš jiné názory než já a taky tohle není fórum odborníků, ale snad jen lehce poučených laiků.

Pokud někdy k takovému zcenzurování dojde, tak to raději s internetem končím a odstěhuji se na svoji chatu bez přístupu signálu a elektřiny, než sledovat to, že lidé s tvými názory si prosadí svou. Nakonec na té chatě aspoň budu velkou měrou přispívat k čisté planetě a údajné záchraně lidstva. :-)

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Kuolematon napsal:

Elektroauta nejsou dokonalé řešení, ale jediné momentálně možné v časovém limitu který máme. Dokážou reálně snížit stopu auta na polovinu, nebo více s minimálním dopadem na životní úroveň člověka.

No a to si ty jenom myslíš. Vydáváš dojmy za fakta.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 57 minutami, Kuolematon napsal:

Neuvědomuješ si, že klimatická změna ovlivní nejen tebe a miliony v česku a západě, ale nejvíce to postihne miliardy lidí žijící okolo rovníku, kteří následně ovlivní tebe? Že po rozmrznutí permafrostu, vznikne efekt, který už nepůjde zastavit a změna bude ještě významně horší? Přesně toto je cíl udržet oteplení pod 1,5°.

Myslíš že následky jako tornádo na moravě se zaplatí sama? Bleskové povodně které budou častější? Možné nedostatky vody jako jsme zažili v minulých letech ještě horší?

Nikde netvrdím, že se klima nemění, ale vem laskavě v potaz kdo a co za to může - moderní osobní automobily asi nebudou hlavním důvodem toho všeho.

 

před 28 minutami, Kuolematon napsal:

Je to moje úvaha. Proč bude elektřina vždy levnější, ikdyž může jít nahoru? Protože na výrobu vodíku potřebuješ tu samou elektřinu a perpetum mobile neexistuje. Potom tady je přenos a skladování a to taky umíme s elektřinou mnohem lépe a efektivněji a vodík i v tomto dále potřebuje elektřinu.

 Vodík neřeším - zatím jedeme na fosilní paliva.

Jenže nějak tu elektřinu vyrobit musíš - a až zaříznou jaderné elektrárny a i ty na plyn kde se tolik energie vezme, tak aby jí byl dostatek a hlavně každodenně a za akceptovatelnou cenu?

 

před 28 minutami, Kuolematon napsal:

Přesunutí do lampárny jen ukazuje kde se ta diskuze dostala a že i moderátor vidí, že ta diskuze ztratila jakoukoliv hodnotu a prakticky nemá nic společného s elektromobilitou nebo s tématem tohoto fora jako celku...

 

Přesunulo se to proto, že se zde řešila mj. domácí fotovoltaika ap. což na fóru zaměřeném na automobilismus už moc smyslu nedává.

 

před 58 minutami, Kuolematon napsal:

Pokud se většina demokraticky navrhne a schválí green deal, který podepsali všichni představitelé EU a každý měl veto, v jakém smyslu je to omezování? Není to vnucování je to prostě demokracie to co ty si představuješ pod svobodou je anarchie.

Já zde politiku primárně neřeším. Já řeším to vnucování elektromobility. Protože až dojde ke krizi, hledají lidé, jak už víme z historie jednoduchá a přímočará řešení a málokdy to dopadlo dobře.

Ano, schvalovali to politici, ale u nás z nich nikdo moc nevytruboval, co že to vůbec je ten zelený úděl. Nebo snad věříš tomu, že by většina obyvatel světa (zéměrně nezmiňuji jen ČR a další země střední a východní evropy) dala hlas nejisté ekonomické budoucnosti v zájmu klimatické rovnováhy? Názor většiny v ČR je ti snad jasný a pokud ne, tak jsi snílek a idealista. Jak jde o peníze zde se to okamžitě zlomí do odporu. A pozor taky ta většina si určitě moc dobře uvědomuje dopady na naši planetu, jenže ne přes jejich kapsu, nebo ne tak drasticky.

A co ty země co na to nemají už teď - to chceš opravdu také platit ze svých daní ?

A kde máš jistotu, že ve finále toto budou dodržovat i země jako Čína, Indie, Brazílie... o rozvojových zemích ani raději nepíšu.

Takže se zde ohánět anarchií je tak trochu mimo mísu.

 

 

A když už je to takto konfrontační - mohl bys prosím napsat jestli máš vůbec auto, případně jestli jsi vůbec zastáncem toho, aby bylo možno mít auto v soukromém vlastnictví (mám na mysli i to jestli nejsi třeba zastáncem tzv. sdílení)?

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, stanmar napsal:

Pokud se většina demokraticky navrhne a schválí green deal


Moc se v procedůře neorientuju, ale nebylo to spíš tak, že GD byla nějaká paušální (velmi obecná) dohoda, že se státy pokusí změnit "emise", ale konkrétní kroky už tam nebyly? Pochybuju, že v GD bylo definováno i Euro 7 a doteď není jasné, co bude s jaderkama.

Takže to schválení před lety dnes vykládá každý, jak se mu to hodí. Aspoň tak tu prvotní dohodu chápu já.

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je těžké s někým diskutovat, když  se rovnou napíše, že názory které nejsou dle jeho vnímání ty správné, jsou blbosti. Taky si uvědomme, že tohle není diskuse vedená na nějaké té odborné úrovni, je to diskuse a fórum myslím si, že inteligentních a slušných lidí, co se jen zajímají o elektromobilitu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, panet napsal:


Moc se v procedůře neorientuju, ale nebylo to spíš tak, že GD byla nějaká paušální (velmi obecná) dohoda, že se státy pokusí změnit "emise", ale konkrétní kroky už tam nebyly? Pochybuju, že v GD bylo definováno i Euro 7 a doteď není jasné, co bude s jaderkama.

Takže to schválení před lety dnes vykládá každý, jak se mu to hodí. Aspoň tak tu prvotní dohodu chápu já.

 Pokud je mi dobře známo, tak GD je v diskusi a ještě schválen nebyl. Euro 7 je podle mne něco jiného, jako takové se nemusí schvalovat jednotlivými členskými státy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, stanmar napsal:

A toto ještě ani pořádně nezačalo. Kam se vytratil obyčejný selský rozum......?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, Kuolematon napsal:

Neuvědomuješ si, že klimatická změna ovlivní nejen tebe a miliony v česku a západě, ale nejvíce to postihne miliardy lidí žijící okolo rovníku, kteří následně ovlivní tebe? Že po rozmrznutí permafrostu, vznikne efekt, který už nepůjde zastavit a změna bude ještě významně horší? Přesně toto je cíl udržet oteplení pod 1,5°.

Myslíš že následky jako tornádo na moravě se zaplatí sama? Bleskové povodně které budou častější? Možné nedostatky vody jako jsme zažili v minulých letech ještě horší?

 

Elektroauta nejsou dokonalé řešení, ale jediné momentálně možné v časovém limitu který máme. Dokážou reálně snížit stopu auta na polovinu, nebo více s minimálním dopadem na životní úroveň člověka.

 

Pokud se většina demokraticky navrhne a schválí green deal, který podepsali všichni představitelé EU a každý měl veto, v jakém smyslu je to omezování? Není to vnucování je to prostě demokracie to co ty si představuješ pod svobodou je anarchie.

Sorry, ale kecáš ve všech bodech. BTW Ano, banování serveru je nejlepší cesta "k pokroku". A chytráky, co chtěli poroučet větru dešti si někteří i pamatují, výsledky ani nemá cenu komentovat. Mmch. Země nikdy neměla "stabilní" podnebí, i v pro lidstvo relativně známých dobách tu byla různá období jako např. středověké teplotní optimum. Koncentrace CO2 jsou velmi nízké a teoretické okamžité zastavení osobní dopravy by se zřejmě na klimatu vůbec neprojevilo, o finančních a sociálních nákladech nikdo ani nepřemýšlí.

 

Elektroauta mají jedinou, prokazatelnou výhodu, a sice žádné emise z motoru v místě provozu, tedy jsou vhodná do města. Jinak potřebují vzácné kovy (neekologické doly, energeticky náročné zpracování, energeticky náročná výroba baterií, mizerná životnost - tedy opět neekologické), 2x náročnější na energii při výrobě, opravdu ekologickou elektřinu vesměs neumíme nebo nemůžeme vyrábět v dostatečném množství a především z fyzikální podstaty v mnoha situacích nedokážou nahradit spalovací pohon (zima, inrfrastruktura, uchování energie, ztráty atd.). I s ohledem na fiasko s biopalivy, je velice pravděpodobné, že bilance elektromobility pod taktovkou EU bude horší než provoz moderních spalovacích motorů.

 

Demokracii taky moc nerozumíš, procesy v EU připomínají spíš náboženství, jednak se rozhoduje na základě dogmat (boj proti klimatické změně, původně oteplování), druhak desítky až stovky lidí rozhodují o desítkách a stovkách miliónů lidí, aniž by brali ohled na jejich názor (když to skoro nikdo nekupuje, tak to asi většina nechce, že?) a především bez seriózních technických znalostí a studií proveditelnosti. K mnoha věcem se volič vůbec vyjádřit v rozumném čase nemůže, nebo můžeš příště nedat hlas EK za její pošahané návrhy? Našeho expremiéra a exministra průmyslu (a jeji nečinnost na poli EU) voliči ve volbách ohodnotili...

 

Klimatické změně nikdo nerozumí a kdo tvrdí opak lže.  Už jen to, že většinu povrchu země tvoří vodní plocha, o které nemáme žádná dlouhodobá (ale ani aktuální) data, prakticky vylučuje důvěryhodné predikce. Pokusy modelovat vývoj opakovaně totálně selhávají. Číslo 1,5° je vycucané z prstu, nikdo seriózně nezdůvodnil, proč to třeba není 1,3 nebo 1,7°, když nepočítám ten model z 80. let, co předpověděl, že v roce 2000 bude Benelux a Hawai pod vodou, načeš se ukázalo, že si "vědci" mraky hodnot prostě vymysleli...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Současné představy ekologů a ekologických organizací, viz. v přiložený odkaz.

 

https://www.autojournal.cz/provozovani-aut-se-spalovacim-motorem-do-roku-2050-zcela-zakazeme-tvrdi-ekologove/

 

Akorát stačí  třeba  větší výbuch  sopky někde na Islandu a obrovské úsilí a finanční prostředky lidstva na tzv. zlepšení ovzduší, třeba i pomocí té proklamované elektromobility, jsou šmahem pryč. Viz např. sopka Krakatoa, která údajně vychrlila  při svém výbuchu v roce 1883 do ovzduší takové množství oxidu uhličitého, který se rovná efektu průmyslové činnosti  celého lidstva za roky 2000-2015, uvádí např. časopis Nature v roce 2016

 

https://www.dotyk.cz/publicistika/pred-134-lety-se-probudila-krakatoa-zacal-nebesky-cirkus-20170825.html

 

Abychom nechodili až tak moc do minulosti, tak co třeba výbuch sopky  Svatá Helena v roce 1980, kdy přišel vulkán celkem o 2,8 miliardy m3 materiálu. Za jediný den sopka do atmosféry vychrlila 520 miliónů tun popílku, což znamená, že erupce do atmosféry uvolnila mnohonásobně větší množství skleníkových plynů než vyprodukovalo lidstvo svojí činností za celou dobu své existence! Sopky byly taktéž příčinou i snižování teploty na naší planetě, což vedlo až k zalednění planety.

 

https://www.enviweb.cz/73114

https://sopky-island.estranky.cz/clanky/cim-nam-hrozi-sopky-/sopecna-zima/

 

Mocní tohoto světa  si konečně našli další prostředek, jak ovládat lidstvo a bohužel používají k tomu ekologii, ekologická hnutí a i tu elektromobilitu a spousta lidí jim na to přistoupila, ať už dobrovolně, nebo i pod nátlakem. Někteří   z nich si taky chtějí přilepšit a tak se vezou na této vlně, druzí věří určitým médiím a politikům a jejich propagandě, některým nic jiného nezbývá.  Možná jednou bude lidstvo schopné sestřelovat asteoridy, které nás budou potencionálně ohrožovat, ale určitě nebude schopné zastavit, nebo zvrátit pohyb kontinentů a z toho vyplývajících přírodních událostí. Je tak těžké pochopit, že na zákonité přírodní, zemské a  vesmírné procesy a události, lidstvo nikdy nebude mít účinné páky a prostředky?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě je potřeba dodat, že po výbuchu sopky nebude svítit slunce nebude foukat ani pršet a přitom bude vysoký nárůst spotřeby elektrické energie. No a atomovky budou zavřený a co potom? Já myslím že je vše trochu nadsazený protože kdyby se řeklo někdy to uděláme tak to nebude nikdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...