Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Eu si vyticila nejake ciele a kedze sme v EU, sme za zaviaxali ich aj splnit, a to bez dotacii pojde blbo. Pac dat za 4miestne miniauto 20tisE je vela. 

Tak ze ak by bola dotacia tak by som to auto kupil. Do skolky to mam 5km, do mesta 15km, cize idealna vec, na dlhe trasy mam kombika. Navyse zena by bola spokojna pac male auto, nema spojku a netreba radit. Navyse kuri hned. Ano patrime do cielovej skupiny co by elektroauto vyuzili, ale nemam na to zbytocnyvh 20tisE. Takze dotacia by mi pomohla. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Bubaq napsal:

O tom to neni. Dovolit si jej muzu, ale postrada to logiku.

Nehlede na to, ze delitko pro skutecne bohate lidi jsi nastavil na vlastnictvi solaru na strese. A to je uply nesmysl.

 

Kapacitu solaru mam nastavenou optimalne z pohledu cena/prinos. Pro pochopeni bys musel znat mnoho detailu, ktere tu nebudu rozepisovat, bylo by to uplne OT.

 

Pri najezdu <10 000 km rocne, kdy se nejezdi denne a jezdi trasy v ramci kapacity baterky (coz je nas pripad), je dobijeni ciste ze solaru po vetsinu roku uplne ok. U daily auta s nasobnym najezdem uz by to neslo.

 

Ve svych hodnocenich podlehas neznalosti a neplatnym mytum.

 

No myslím, že nemusíme slovíčkařit, ... když v kontextu napíšu, že e-auto je jen pro velmi bohaté lidi, co mají soláry a garáž, logicky z toho neplyne, že jako definici pro velmi bohatého člověka dávám vlastnictví solárů. 

 

Nicméně respektuji tvoje názory a úvahy, mají zde místo.

 

Mýtům a neznalosti samozřejmě podléhám, je to přirozené, jsem jenom člověk. Nicméně jsi svými úvahami přesně potvrdil můj názor, že elektromobil je výborný, ale ne pro každého. Prostě ty dobré vlastnosti se využijí jen pro poměrně úzkou skupinu lidí. Ano, soláry na střeše, ano, druhé auto do rodiny pro manželku, ale pozor malý nájezd, a taky nejezdí denně, a jezdí krátké trasy.  ... moc omezujících podmínek, o tom přesně píšu.

 

Několik elektromobilů jsem krátkodobě testoval, počítal jsem ekonomiku jejich provozu,  celkové náklady na pořízení a provoz pro firemní použití. Názor jsem si udělal, a každá další informace, co se o nich dozvím, z médií či od někoho, kdo je vlastní, mi ten názor jen potvrzuje. Osobně mi je to jedno, čím si kdo jezdí, svezení v elektromobilech pro mne bylo pěkné, ale nevychází to, ani provozem, ani finančně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych si třeba ten elektromobil koupit mohl, ale raději jsem si koupil auto podle svých potřeb a tužeb ( benzín S III 206 kW ). 

Nemám v garáži možnost nabíjení a pravděpodobně ani mít v budoucnosti nebudu. A hledat nabíjecí (volnou) stanici beru jako zlo které s tím souvisí. To si rád odpustím.

Jsem rád že jsem si mohl koupit něco co posledních několik let v Bruselu tupě ruší s teorií o hrozném poškozování klimatu planety. Ostaně v dnešní době stačí málo k tomu, aby už nebylo třeba řešit žádnou takovouto otázku.

A ono je to na západě možná taky hodně rychle přejde až jim zdraží energie jako nám na východě - pokud ovšem ještě bude kde nějakou brát.

Většina obyvatel planety nemá žádné velké bohatství a ani mít nikdy nebude. Vždy to tak bylo a nejspíš i bude. Chudí nemají co ztratit a to nejen co se automobilů týká. Nerad bych se tak dožil toho, až se jednou mlčící většina lidí vzbouří...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, Wdog napsal:

No myslím, že nemusíme slovíčkařit, ... když v kontextu napíšu, že e-auto je jen pro velmi bohaté lidi, co mají soláry a garáž, logicky z toho neplyne, že jako definici pro velmi bohatého člověka dávám vlastnictví solárů

To prece neni o slovickareni, ale o prostem vyznamu vet a o nesmyslnosti dojmu, ze e-auta a solary jsou jen pro velmi bohate lidi. A mozna je to potiz vagnich vyrazu jako "velmi bohaty clovek", pod cimz si kazdy predstavi neco jineho. Mozna se rozchazime uz v tom. Pro me je to clovek s mnohamilionovym (10+) vlastnim (nikoli na dluh) majetkem a nekolikamilionovym dlouhodobym rocnim prijmem.

 

Na porizeni solaru a e-auta staci radove jeden milion, coz z kombinace uspor a/nebo uveru da kazda stredne prijmova rodina, pokud ma zdrave vedene finance. Solary vcetne dotaci stoji jednotky procent ceny bezneho domu a e-auta jsou bezne v cenach spalovacich aut nizsi stredni a stredni tridy. Tedy nic na co by clovek musel byt opravdu velmi bohaty.

 

Sebereflexi ohledne neznalosti kvituji a diky za ni. Taky jsem pred porizenim solaru mel spoustu podobnych predsudku, dogmat a zarucenych pravd, ktere se casem rozplynuly v realne zkusenosti s provozem FVE.

 

A ze e-auto neni vseobjimajici univerzalni reseni pro kazdeho (stejne jako to neni zadne jine auto), je snad jasne a neni treba to jakkolil obhajovat. Takovy nazor tu snad nikdo nezastava. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotace na soláry, dotace na e-auto, dotace na kdeco. A kdeže se ty peníze berou? V horším případě z daní, v ještě horším případě se půjčí. To je opravdu podařený systém. Myslím, že aktuálně ta středně příjmová rodina bude mít co dělat, aby zaplatila za energie na běžný provoz domácnost, a na elektromobilitu už nebude mít. A kdoví, jak dlouho takový stav bude. Moc dobře to nevypadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Již mnohokrát se prokázalo, že elektromobily nejsou žádná spása planety.

Těžba v Chile a Kongu a ohromné ekologické škody s tím spojené, doprava rud do Číny, kde z toho díky uhelným elektrárnám teprve vyrobí kobalt a lithium, doprava do Evropy, to, že bezemisně elektřinu nevyrábíme, její doprava na místo určení není beze ztrát, transformace není beze ztrát, nabíjení není beze ztrát a ani pohon není beze ztrát atd. atd.

Je to jistě zajímavá věc pro hobbysty, ale proč by měl normální uživatel auta platit víc za něco co má vyšší cenu a horší užitné vlastnosti než jím dosud používané řešení?

Moje sestra bydlí na vesnici na rozhraní Křivoklátska a Plzeňska.

Oba s manželem pracují v Praze, dcera studuje v Praze a na vesnici jede autobus ráno a večer.

Řeší dopravu 3 auty - 2x staré Clio, 1x staré Polo, vše benzín, cena tak 60 tis. za auto.

Představa, že koupí 3 elektrická auta po milionu je nejen mimo jejich ekonomickou realitu, ale dokonce i mimo jejich snění.

Navíc si nedokážu představit, jak by nabili přes noc 3 elektrická auta, aby s nimi mohli zase druhý den vyrazit.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám a čtu, jak se ta debata a diskuse  rozjela. Pročítám názory a zjišťuji, že lidi pod tlakem okolností a současné situace uvažují podle mne pragmaticky  a racionálně . Teď jde o to aby takhle uvažovali a jednali i lidi co jsme je volili a zastupují  nás i na celoevropské úrovni.  Asi tak trochu začínají jednat, bohužel je to jen právě pod tím tlakem a taky jak dlouho jim to vydrží? Asi jen do té doby, než to přebije jiný, závažnější a mediálně  více probíraný  problém. A že se jich může vyrojit?  To co popsal @Tonda-B je životní realita  obrovské skupiny  lidí u nás v republice. Přiznejme si to, zde na fóru nejsou a nediskutují  většinou žádní chudáci a lidi, co dnes a denně řeší jak mít peníze na další měsíc, na další topnou sezónu. Takoví lidé nemají čas, možnost  a ani chuť  zde vůbec o něčem takovém jako je elektromobilita diskutovat. Pro ně by to byla jen další, těžko řešitelná možnost mobility a další problém. 

Mně by taky v mé situaci nepoložilo a zásadně neomezilo koupit  a živit elektromobil typu ID3, ID4, Enyaq za současné ceny, ale proč bych to proboha dělal, když to nedává osobně pro mne  smysl a ani to současně  nedává  vůbec smyslu pro většinu našeho národa.  Tlačit to jen na vizi ekologie je dle mne hodně slabý a špatný  argument. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to tak vypadá, výsledek toho bude extrémní omezení svobodné mobility vlastním motorovým vozidlem většina obyvatelstva a to nejenom v ČR. To nemůže dopadnout dobře. První citelná rána bude nová emisní norma EURO7. A pak, děj se vůle boží, tedy vlastně evropskounijní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, atlan napsal:

Eu si vyticila nejake ciele a kedze sme v EU, sme za zaviaxali ich aj splnit, a to bez dotacii pojde blbo. Pac dat za 4miestne miniauto 20tisE je vela. 

Tak ze ak by bola dotacia tak by som to auto kupil. Do skolky to mam 5km, do mesta 15km, cize idealna vec, na dlhe trasy mam kombika. Navyse zena by bola spokojna pac male auto, nema spojku a netreba radit. Navyse kuri hned. Ano patrime do cielovej skupiny co by elektroauto vyuzili, ale nemam na to zbytocnyvh 20tisE. Takze dotacia by mi pomohla. 

No problem je v tom, že ty cíle si vytyčila EU pěkně blbě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takové malé, meziroční srovnání cen surovin, potřebných  pro výrobu současných baterií pro elektromobily:

 

cena lithia meziročně vzrostla až o 640 % (opravdu je to číslo 640)

cena kobaltu meziročně vrostla o 53 % 

cena niklu meziročně vzrostla o 68 %

atd., atd.......

Takže buď další ohromné dotace na nákup elektromobilu, aby se ceny jakž, takž udržely nebo strmý nárůst ceny takových vozů. No pěkná perspektiva k dalšímu "úspěšnému" rozvoji elektromobility. Buď opravdu někdo vytáhne v brzké době  ze šuplíku, nebo přímo z vývoje  revoluční baterii, kde tyto suroviny nebudou potřeba, nebo se šlápne  v nejbližší době na brzdu rozvoji a výrobě elektromobilů. Pochybuji, že výrobci aut mají na roky dopředu nasmlouvané ceny za baterie za příznivější ceny z dob minulých....... 

 

https://www.autojournal.cz/na-svetovych-trzich-dramaticky-roste-cena-lithia-a-dalsich-surovin-pro-vyrobu-baterii/

 

image.thumb.png.5722977343fedd3d7295bee32b6a01ff.png 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celá ta myšlenka ochrany klimatu elektromobilama je zcela zcestná. Jednak životnost baterie je daná a po cca 8 letech bude ještě hezké a nezkorodované auto na likvidaci a to díky ceně baterie a to přitom nepomůže ani její pseudorecyklace, kdy se mění jen vadné články. Kdo by chtěl každý kvartál opravovat další vadný blok v baterii. Oproti tom klasický spalovák je v tomto věku 8 let ještě zcela funkční a tím je vlastně ekologičtější když se nemusí další vyrábět. To právě vyrobci neradi vidí a když již se auta nevyměńují po 4 letech z důvodu ekonomických a ojetin jsou miliony, tak by radši vyráběli stále další auta i když s krátkou životností.

A nynější válka agresivních Rusáků celou ochranu klimati staví na palici, tam se vyrobí rolik emisí, že se můžeme vybodnout na nějaké náročné snižování emisí zde.

 

Jinak FV je super , tím že jsem si jí dělal sám a i projektoval, dostal jsem se na super pořizovací náklady vzhledem k velkému výkonu a již dva a čtvrt měsíce jedu výhradně v ostrovním systému a dům spotřeboval za tu dobu 2356 Kwh. Je to skvělé v dnešních a budoucích cenách elektřiny a taky jsem chráněný před budoucíma blackouty. Taky mám připravené řešení na období prosinec- leden kdy se FV nedaří moc vyrábět a snížit náklady na elektřinu. Budu totiž na noční proud ze sítě 8 hodin nabíjet akumulátory a z nich budu fungovat zbylých 16 hodin. Tím si plním cíl maximální soběstačnosti v elektřině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8let? 8let je záruka na baterii, spalovák také po skončení záruky je nepoužitelný?

Rok 2014/2015 jsou tak Fiat 500e, první eUp!, eGolf, Soul, i3, Tesly S a další a ty auta stále jezdí. Ano tyto první eauta měla baterku kolem 20-30kWh, což už v základu dalo dojezd max 190km a dnes po letech je člověk rád za 160km. Třeba u toho eGolfu je to něco kolem 6.5% https://insideevs.com/news/583279/volkswagen-egolf-battery-degradation-test/ za 6 let, což není až tak uplně špatné... (1% ročně, 1.4% na 10tis km)

Samozřejmě potom jsou taky kusy, kde baterka odešla, na druhou stranu i spalovák se dnes umí pokazit, tedy ani c jednom případě to není tak, že by to bylo "po XYkm/letech to bude na vyhození").

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak normálně použitelné auto? To je jako by se během času zmenšovala nádrž... docela absurdní představa. Proč se s tím smiřovat? A to ani nemluvím o už tak mrzkém dojezdu. Po těch osmi letech? Jak rychle půjde kapacita dolů? Všechny moje baterky byly po takové době KO. Nevím proč by to mělo být u aut jinak. Ono se toho naslibuje. To je jako se zárukou na kastli 12 let. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Životnost baterie v elektromobilu je také dána tím jak se o ní majitel stará. Takové nabíjení ultrarychlým režimem jí velice zatěžuje a tak zkracuje její životnost. I zcela vybíjení na doraz není prospěšný a výrobci počítají záruku pouze v optimálním režimu provozu. Takže ojeté elektroauto bude sázka do loterie a třeba auta z operáku apod budou asi problematičtější. A cena baterie bude rozhodovat o životě auta a to se nyní ukazuje velice často na celém světě. Majielé ojetých elektromobilů si rvou vlasy nad podmínkama zprovoznění staršího elektroauta. To u spalováku může nastat i po více než 30 letech provozu. Jedno z mnoha mých aut, tedy Mitsubishi Pajero má aktuálně 313 000 Km a jezdí skvěle jak od nového v roce 2006. Takhle dlouho žádný elektromobil nemá šanci přežít, stejně se nikdy nevyrovná parametrům Pajera, totiž stejnou tažnou sílu a schopnost v terénu nemá žádný elektromobil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Clerfayt

Me šlo o to, že hojně zastoupeny mýtus, i tak to tu kolega popisoval, je zažito, že baterie bude po pár letech ko. Hodně tomu pomáhají články autofora o dojezdu jedné konkrétní Tesly 80km... A to prostě není pravda. Těch 80% je minimum. Takže bude mít více.

Samozřejmě že u spalovacího motoru bychom nechtěli, aby se zmenšovala nádrž a zustatkova hodnota elektromobilů bude asi velmi malá, ale když už chceme diskutovat, tak pokud někdo řekne A, mělo by se říkat i B. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak o tom přemýšlím, tedy o té záruce na baterii zpravidla na těch 8 let, nebo těch 70-80% kapacity baterie a srovnání s tou zmiňovanou zárukou na karosérii auta, zpravidla na 12 let.  A víme jak jsou autorizované servisy a automobilky "ochotné a vstřícné" takovou záruku na karosérii uznávat.  Je to hodně specifické a případ od případu a to i když poctivě jezdíte celých 12 let na servisní prohlídky.  Jednou zapomenete, nebo přijedete o trochu později a  jste mimo hru, nebo uznávají jen tzv. prorezivění od spodu navrch a nic jiného a dokazujte, že je to právě tak a není jinak, to abyste si najali soudního znalce, nakecat vám, co by zákazníkovi dokáží cokoliv. S bateriemi a jejich výměnou/opravou v záruční době (aniž bych chtěl malovat čerta na zeď) to bude podle mne mnohonásobně těžší a horší a pro zákazníka náročnější. Karosérie nemá záznamovou řídící jednotku, jak se k ní zákazník choval, to baterie a její elektrotermomanagement určitě má.  Už vidím a dokáži si živě představit jak "velice ochotný" výrobce elektromobilu předkládá zákazníkovi elektronický důkaz o tom, že baterie nebyla používána v souladu s návodem k vozidlu, že byla nadměrně a často nabíjena tzv. rychlodobíjením, což se nedoporučuje, atd., atd.. Zvláště pokud ceny náhradních baterií/článků mohou být za pár let třeba dvojnásobné, trojnásobné a vícenásobné, viz, taky vývoj ceny surovin (můj příspěvek o něco dříve). Nakonec již nějaké případy neuznané reklamace baterie jsem taky na internetu  dříve našel (jak to bylo ve skutečnosti těžko soudit).

Současná  a i minulá praxe v servisech a automobilkách ohledně dražších záručních oprav a výměn je pro zákazníka kolikrát i dost tristní, výrobce a opravce  se brání vydat každou korunu navíc (rozvodové řetězy u VW AG a kolaps motoru, přidřené motory u BMW a VW AG, rozvodové řemeny u PSA a Fordu a kolaps motoru aj.).  Zákazníci se roky přeli a  a i kolikrát  soudili s výrobci, kdo to vlastně má platit a na čí straně byla  chyba. Jsem docela přesvědčen, že s narůstajícím počtem elektromobilů a končící zárukou na baterie se  i toto bude nabírat ne zrovna echt směrem a vsadil bych boty, že za pár let tady budou majitelé elektromobilů skuhrat jak je v servisech uzemnili. Holt doba je už taková, "když ptáčka chytají, pěkně mu zpívají" a lepší to bude těžko. 

 

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nemecky-adac-prozkoumal-zaruky-na-baterie-elektromobilu/2064632

 

Můj příspěvek berte jako osobní úvahu, ale sám jsem zvědav, jak si o tom za pár let, tady budeme číst a diskutovat.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Clerfayt a kolik ze jsi to měl těch baterii s aktivním termomanagmentem? Ona taková baterie do mobilu nebo akuvrtačky je něco trochu jiného… 

 

Jak píše @JirikHL, jde o to, že tvrzení o 8 letech je nesmysl, stačí se podívat na “velká data”, napřed zde (zajímavé je i to porovnání s Nissanem, kterému chybí aktivní termoregulace): https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

Nebo: https://insideevs.com/news/593068/tesla-model3-battery-degradation-3years-102k-miles/ kde je i uvedeno kolik bylo rychlého nabíjení.

 

Stále platí, že by každý měl mít možnost výběru, což se poslední dobou bohužel čím dal tím více blíží ke konci. Na druhou stranu, když přišli TSI/T-GDI/EcoBoost motory tak taky se tvrdilo, ze to nemůže vydržet víc jak 100tis km a kde jsme dnes? Jde jen o to k A doplnit i to B, potom par stran zpět někdo počítá náklady a když se ho člověk zeptá z čeho že to počítal, tak mlčí…

EDIT: A potom tady máme celou flotilu hybridů od Toyoty, kde těch cyklů baterie je násobně více než u EV a kupodivu, ty baterky i po více než 10 letech stále fungují...

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Pokračování mého příspěvku výše, tj zde výňatek návodu k obsluze Škoda Enyaq a pokyny k nabíjení,  kde je mimo jiné doslovně uvedeno: " Častým rychlonabíjením (DC) se může kapacita vysokonapěťového akumulátoru trvale snížit. "    

POZNÁMKA

"Nerespektování těchto doporučení vede ke zrychlenému stárnutí a opotřebování vysokonapěťového akumulátoru."

 Takže klidně by se mohlo i stát, že pokud nebude majitel a řidič respektovat toto doporučení (není to nařízení) a  stane se, že kapacita by poklesla  v době záruky pod těch garantovaných 80% a servis najde výpisem z řídící jednotky termomanagementu velmi časté rychlodobíjení (DC), tak mu nebude uznána záruka? 

Proč by nemohl solventní majitel  Enyaqu a  fanoušek elektromobilu denně pracovně dojíždět z Prahy např. do Liberce a zase zpět (neříkejte, že takhle nikdo  na takovou vzdálenost denně  nikdy nejezdil). Vzdálenost Praha-Liberec a zpět je cca 200 km,  Takže za týden třeba 5 x rychlonabíjení, vždy po 200 km, za rok (vyjmu dovolené apod. )  5 x 40 týdnů je cca 200  rychlonabíjení, za dobu 8-leté  záruky na baterii 200 x 8 je 1600 rychlonabíjení. Já uznávám je to teoretický extrém, ale teoreticky to možné je a není to dle návodu k obsluze zakázané.  Vydrží toto zacházení baterie Enyaqu, aby i po 8 letech nespadla pod 80% kapacity? No podle všeho a podle záruky  by měla, když takové zacházení  není zakázáno, to by si měl výrobce otestovat.  Opravdu  majiteli pak výrobce/servis uzná případnou záruku, když mu z počítače vyjede cca 1600  rychlonabíjení  auta? 

Na druhou stranu při takové trase a takové porci kilometrů by najel těch pro baterii zaručených   160.000 km za cca 4 roky, což by bylo asi 800 rychlonabíjení po těch cca 200 km jízdy. Ale nikde není dáno, že klidně nebude  nabíjet  pro jistotu po každé jízdě, tj po 100 km a taky dá těch 1600 rychlonabíjení. 

Já vím pouhá  a málo pravděpodobná teorie, ale opravdu by mě zajímalo co by se dělo s uznáním záruky, když řidič a majitel vlastně žádný zákaz neporušil.  Stačí pouhé nerespektování doporučení k případnému odmítnutí záruky?  A jakpak by se k tomu přihlíželo při případném soudním sporu?  

Že by výrobci baterií a elektromobilů byli tak silní v kramflecích, že to baterie  po možných několika stovkách až tisících  rychlonabíjení vydrží, nebo je to úplně jinak a spoléhají se, že tyhle extrémy nikdy nepřijdou, nebo, že to vždy nějak vyhrají, nebo třeba těch několik desítek zničených baterií jsou ochotny  v rámci rizika uznat?

 

Tohle je taky jen moje osobní úvaha, co se může za pár let dít, ale jak jsem psal, jsem velmi, velmi zvědav......

image.thumb.png.3152d8a5fa28344dc1c0e0ee706e4702.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že životnosť batérie a počet cyklov nabíjania je úplne najmenší problém elektromobility.

- firma v ktorej pracujem sídli v business centre, kde je asi 5000 zamestnancov. V tesnej blézkosti je asi 5 ďalších podobných business centier. Spolu v trojpodlažných podzemných garážach každého centra je možno 10 000 parkovacích miest. Spočítajte si ten kábel ktorý by tu musel viesť aby sme mohli nabíjať elektormobily.

- firma v ktorej pracujem denno-denne hovorí o udržateľnosti rozvoja, v zamestnaneckom manuále máme napísané, že pri objednávaní služobného auta majú prednosť elektormobily a hybridy. Samozrejme v schválenej cene sa nedá kúpiť žiaden elektromobil....

- firma v ktorej pracujem urobila pokus, technici v španielsku dostali elektormobily - vydržalo to asi mesiac, pretože neboli schopní doraziť na poruchy k niekoľkým zákazníkom z dôvodu nenabitej batérie. Takže sa vrátili nazad k nafte

- môj nemecký kolega si vybral elektrické BMW pretože je oslobodené v Nemecku od dane - v zime nie je schopný auto vôbec vyhriať. Predohreje ho na nabíjačke a potom vyrazí - dojazd tak 100km, takže cesta do Mníchova, ktorá normálne trvá 5 hodín je s elektormobilom v lete 7 a v zime 10. Ano, baterky sa možno zlepšia v budúcnosti. Ale to čo píše výrobca a skutočnosť sú dve diametrálne odlišné veci - pozrite si Enyaq forum v Nemecku. V papieroch a trebárs na PrimaTV hovoria o 450km, na fóre nabíja väčšina pre istotu po 200km, najazdené vzdialenosti sú okolo 300km. Je to dobré auto na nedeľný výlet s pocitom zelenosti a ešte možno na dojazd do práce pre tých, ktorí majú pevnú pracovnú dobu a pevné pracovisko, ale dlho nebude na univerzálne použitie.

 

A ako píše kolega vyššie, ideme sa zblázniť z CO2 stopy. Počet rakiet, ktoré tu boli vystrelené od 24. februára a pohyb ťažkej techniky ale tiež výlety do vesmíru pár pracháčov vyrobili iste dvakrát viac CO2 než všetky autá za niekoľko rokov. To nehovorím o dovoze čínskeho tovaru ktorý sme predtým vyrábali v európe flotilou kontajnerových lodí ktoré chrlia CO2.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...