Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Jen jsem chtěl napsat, že čelíme masivní kampani proti elektromobilitě. Ono je to nasnadě, když si uvědomíte jaké penize se točí kolem těžby ropy, distribuce ropy, rafinérie ropy a automobilovém průmyslu. Třeba málo se píše, že kobalt se také přidává do kovu, ze kterého jsou některé díly spalovacího motoru!! 🙂 Já beru vážně jen informace z přímé ruky, takže můj kamarád a kolega má Teslu 3 SR LFP, což je základní verze. Baterie LFP je BEZ kobaltu, kterou můžete klidně nabíjet do 100% a ještě přidává větší životnost. Mimo jiné LFP máme většina u fotovoltaiky 🙂 Tak a teď spotřeba, Ostrava-Praha a zpět v létě 16kw/100km v zimě 18kw/100km, při kapacitě 50kwh je to 300km vs 270km, takže v Humpolci si na 15minut cucnete u superchargeru, dáte wc a jedete dál. Adaptivní tempomat nastaven na českých 135km/h.  V současné době je cena na rychlonabíječkách tak vysoká, že elektromobil není už levnější, než úsporný spalovák, ale při běžném ježdění pořád jezdíde za polovinu. Tím myslím, že nabíjíte doma s tarifem třeba 6kč/kw nebo ještě fotovoltaikou(od jara do podzimu to jde) a nebo na pomalých nabíječkách kdekoliv(obchod, v práci apod).  Pan Pepa z Primy je populista, on má mladou manželku a malé děti, potřebuje vydělat a ví, že si najde dostatek odběratelů, kteří nenávidí elektromobily 🙂 To co říká, ale neodpovídá realitě.. Mimo jiné celé ten šrumec kolem elektromobility nedělá Evropská unie(která se skládá opět ze zastupitelů jednotlivých států), ale touha zachránít alespoň částečně planetu pro naše vnuky a pravnuky. Na zemi se měří CO2 desítky let, do minulosti si můžete určit CO2 podle ledovců, a jde to s náma z kopce pánové, můžete nadávat, dávat hlavu do písku, ale nikdo tomu neuteče 🙂Jinak já sám mám spalovák Rapid a Touran, takže nejsem nějaký agent elektromobilů, ale jestli to půjde chtěl bych alespoń staršího Leafa, mě se prostě líbí, že to nesmradí a může to jezdit na sluníčko 🙂

Editováno: , autor: bobanHTP
gramatická chybka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel ale je také faktem, že 80% energie, kterou cucneš při dobíjení elektromobilu nepochází z CO2 neutrálních zdrojů, naopak velice často z tepelných elektráren apod. 
 

Elektromobilita je hezká myšlenka na papíře, ale realita zatím tak růžová není. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V této době a na dalších několik let, možná i desítek let, dává smysl plug-in hybrid, ale muselo by se zaručit, že energie bude pocházet z 80% z obnovitelných zdrojů. 
 

A poté, jak již v Japonsku vědí pár let, je Vodík! Tam zjistili už před lety, že elektromobily nemají budoucnost v podobě, jakou známe. A o několik let později se v Evropě objeví kult elektromobilismu a každý tvrdí, jak je to revoluční a spasí svět. To je bohužel také fakt a dost smutný. 
Čekám, jak za 10 let někdo v Evropě řekne, že jsme se s elektromobily mýlili a že se to nepovedlo a nevíme, co s odpadem (elektromobilů). 
 

Omlouvám se, nechal jsem se trochu unést.

Editováno: , autor: matesmc
Opraveno na Plug-in hybrid.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@matesmc Ano, dnes ne, na druhou stranu emise výroby el. energie se dají "řídit" docela dobře i v průběhu životnosti auta. Na druhou stranu dokud nebudou syntetická paliva, bude mít spalovák stále stejné emise od výroby až po vyřazení... K tomu mi nějak nesedí ta představa že

Citovat

dává smysl hybrid, ale muselo by se zaručit, že energie bude pocházet z 80% z obnovitelných zdrojů

hybrid jedinou energii kterou může získat je z fosilních paliv...

A ohledně vodíku, ano, někde to má význam, ale opět to není samospásné a také jej nelze použít všude. A třeba při elektrolýze (jsou i jiné způsoby výroby z uhlí nebo ropy) je typicky třeba na 1hg vodíku cca 9l vody a 60kWh el. energie. Kolik že to EV auto ujede na 60kWh (i ta Toyota by dala po dálnici 200km v testu na minulé straně) a kolik ujede třeba Mirai? (ta má spotřebu udávanou 1.5kg/100km).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, bobanHTP napsal:

Jen jsem chtěl napsat, že čelíme masivní kampani proti elektromobilitě. 

Jako kdyby tady nikdy nebyla masivní kampaň proti autům na fosilní paliva, no a jednak se ani při tom nedivím té tzv. kampani proti elektromobilitě. Když pomineme ty těžaře a zpracovatele ropy (každý si vždy bude hájit svůj kšeft, to je pochopitelné), tak si myslím, že takový průměrný  občan zatím není přesvědčen a nikdo ho zatím nedokázal přesvědčit o výhodnosti EV oproti stávajícím vozům a to navzdory všem těm článkům, testům a i mnohdy osobním zkušenostem a i co se týče údajné  změny v kvalitě ovzduší a ekologii.

Já tedy zatím mám  osobní zkušenost se třemi EV, tj. Dacia Spring, Renault ZOE a KIA iV6,  a řeknu to tak.

Pro mne, jakožto snad toho průměrného občana s ročním nájezdem pouhých 10.000 až 15.000 km bych nechtěl žádný současný elektromobil. Tenhle nucený směr mobility mně osobně vůbec nevyhovuje. Nemám možnost to kde za rozumnou cenu nabíjet (bydlím v paneláku), ani jsem neměl  nikdy možnost to nabíjet v práci, nehodí se to pro moje  kolikrát neplánované delší jízdy, nechci dávat takové částky za pořízení elektromobilu (nemá to pro mne odpovídající hodnotu za vyložený peníz). Takových lidí jako já, tak je nás opravdu hodně a skoro nikomu se nelíbí, že nemá být v uvažované budoucnosti na výběr a že to přichází tzv. nepřímým nařízením (však to nikdo nenařizuje, prostě jen to omezujeme postupně tak, aby to nemohlo být v konečném důsledku jinak). Lidi prostě vidí, že těch omezení a nevýhod u EV je opravdu hodně.

On dobrovolně taky nikdo nepůjde bydlet z rodinného domu do paneláku, i když třeba nám ekologičtí aktivisté a politici mohou tvrdit a třeba i vypočítat, že uhlíková stopa toho paneláčníka je třeba o 50% lepší, než toho domkaře. Nedej bůh, aby je podobná blbost nakonec taky nenapadla a mi pak uvědoměle se budeme hromadně stěhovat s vědomím záchrany planety pro naše děti, no obdobně  ideologicky řízené hospodářství jsme tady již kdysi měli.

Mně nepřijde, že možná těch 50% odmítajících lidí jsou populisti, nebo neodpovědní a nevzdělaní lidé, nebo lidé co mají jen strach, mně spíše přijde, že ta ideologie a propaganda vítězí nad obyčejným, selským rozumem. Ono opravdu ta stokrát omýlaná nepravda se nakonec může stát pravdou.

 

   

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, bobanHTP napsal:

Jen jsem chtěl napsat, že čelíme masivní kampani proti elektromobilitě... Mimo jiné celé ten šrumec kolem elektromobility nedělá Evropská unie(která se skládá opět ze zastupitelů jednotlivých států), ale touha zachránít alespoň částečně planetu pro naše vnuky a pravnuky. Na zemi se měří CO2 desítky let, do minulosti si můžete určit CO2 podle ledovců, a jde to s náma z kopce pánové, můžete nadávat, dávat hlavu do písku, ale nikdo tomu neuteče...

Za prvé se nejedná o kampaň proti elektromobilitě, nýbrž o nesmyslnou kampaň proti spalovacím motorům (aktuálně se počítá s jejich úplným zákazem!).

Za druhé emise CO2 z individuální dopravy jsou celosvětově zanedbatelné (pouze jednotky procent), tedy ani pokud by od zítra zastavily všechny osobáky na světě, ne emisích produkovaných lidstvem se to nijak zásadně neprojeví. V průmyslu, výrobě tepla a energií se tak unáhleně drastická (a nepraktická až nereálná) řešení překvapivě neplánují. My ovšem jsme nuceni "zachraňovat planetu" formou většího drancování planety (např. těžba surovin na baterie, ale i dopady neefektivní recyklace baterií atd.) a vyšší spotřebou energie (elektromobil je násobně náročnější na energii při výrobě, baterie se nejvíc vyrábí v Číně, kde se otevírá jedna uhelná elektrárna za druhou, i v Německu vzrostly emise při snaze mít čistší enerie). Proto čím dál tím víc lidí nevěří svazáckým heslům jak "poručíme větru dešti" (pořízením drahého nepoužitelného krámu udržíme oteplování planety do 1,5°C).

Za třetí ten "šrumec" EU (a VB) dělá, nikde jinde konec prodejů spalovacích motorů od roku 2035 v plánu není! Co asi tak celosvětově "zachrání" 450 miliónů evropanů v elektromobilech proti 3 miliardám číňanů a indů?

Za čtvrté CO2 se v atmosféře vyskytuje přirozeně, koncentrace nejsou nijak nebezpečné a jsou provázané se slunečními cykly (energie se hromadí v zemské kůře, po čase se formou vulkanické činnosti uvolní, to znamená vyšší koncentrace CO2 a prachu v atmosféře).

Pouze se tu někdo snaží obchodovat se strachem, přičemž efektivní řešení nenabízí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martab omlouvám se, myšlenka byla Plug-in hybrid, dodatečně jsem opravil. 
 

A syntetická paliva samozřejmě dávají také velký smysl, ale bude se jednat o spalovací motory, tak nevím, zda to bude vonět propagátorům elektromobilismu. 
 

@virtualSouhlasím, osobní doprava v tvorbě CO2 má podíl v řádu procent. To opravdu nic nezachrání. :)

 

Bohužel spousta lidí vidí jen to, že jejich elektromobil neprodukuje CO2 během jízdy, ale už je nezajímá, odkud ta elektřina ve stojanech pochází. 
 

Je to podobné, jako když se EU snaží být zelená a uzavře 1 továrnu, která produkovala např. 100 jednotek co2, ale výrobky potřebuje, tudíž se chvíli na to postaví v Asii nové 2 továrny, produkující 200 jednotek co2 každá, no a chybějící produkt nám dodá do Evropy a jeho doprava opět navýší prosukci co2. :(
 

Ale vyrábí se to mimo EU, takže jsme zelení. 
 

Realita je taková, že celosvětová produkce CO2 od vzniku EU stále stoupá, takže reálný dopad na svět asi velký není… :(

 

Netvrdím, že za to může EU. Nejsem ani jejím odpůrcem, ale některé jejich výmysly jsou mimo a krátkozraké.

 

Statistika produkce CO2 (ročně)

 

Editováno: , autor: matesmc
doplněno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 1. 2023 na 9:16, bobanHTP napsal:

... ale jestli to půjde chtěl bych alespoń staršího Leafa, mě se prostě líbí, že to nesmradí a může to jezdit na sluníčko 🙂

To jistě může, ale nevím jak vyfiltruješ ze zásuvky proud vyrobený fotovoltaikou ze sluníčka.

Já mám sice údaje o CR z roku 2021, ale i tam vidím, že 40,41 % proudu jsme vyrobili v jaderných elektrárnách, 54,03% v uhelných a plynových elektrárnách a z toho zbytku vyrobily 1,65% elektrárny sluneční.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 1. 2023 na 12:54, virtual napsal:
V 19. 1. 2023 na 12:54, virtual napsal:

Za prvé se nejedná o kampaň proti elektromobilitě, nýbrž o nesmyslnou kampaň proti spalovacím motorům (aktuálně se počítá s jejich úplným zákazem!).

Za druhé emise CO2 z individuální dopravy jsou celosvětově zanedbatelné (pouze jednotky procent), tedy ani pokud by od zítra zastavily všechny osobáky na světě, ne emisích produkovaných lidstvem se to nijak zásadně neprojeví. V průmyslu, výrobě tepla a energií se tak unáhleně drastická (a nepraktická až nereálná) řešení překvapivě neplánují. My ovšem jsme nuceni "zachraňovat planetu" formou většího drancování planety (např. těžba surovin na baterie, ale i dopady neefektivní recyklace baterií atd.) a vyšší spotřebou energie (elektromobil je násobně náročnější na energii při výrobě, baterie se nejvíc vyrábí v Číně, kde se otevírá jedna uhelná elektrárna za druhou, i v Německu vzrostly emise při snaze mít čistší enerie). Proto čím dál tím víc lidí nevěří svazáckým heslům jak "poručíme větru dešti" (pořízením drahého nepoužitelného krámu udržíme oteplování planety do 1,5°C).

Za třetí ten "šrumec" EU (a VB) dělá, nikde jinde konec prodejů spalovacích motorů od roku 2035 v plánu není! Co asi tak celosvětově "zachrání" 450 miliónů evropanů v elektromobilech proti 3 miliardám číňanů a indů?

Za čtvrté CO2 se v atmosféře vyskytuje přirozeně, koncentrace nejsou nijak nebezpečné a jsou provázané se slunečními cykly (energie se hromadí v zemské kůře, po čase se formou vulkanické činnosti uvolní, to znamená vyšší koncentrace CO2 a prachu v atmosféře).

Pouze se tu někdo snaží obchodovat se strachem, přičemž efektivní řešení nenabízí.

 

Ta poslední věta  o tom strachu, ta velice přesně sedí na dnešní dobu a tím nemyslím jen ten strach před CO2 a podobnými neřády.

 Zajímavé by bylo, co by na to dnešní vyvolávání strachu  a nebezpečí před vším možným, řekl třeba takový Werich, kdyby tu dnes žil. Asi se shodneme, že to byl velice moudrý muž,  ostatně pokud někdo má zájem, poslechněte si jeho písničku z roku 1955, která na dnešní, strachem  zpovykanou dobu sedne jako ulitá.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanVnezlob se, ale možná by bylo fajn si elekromobil půjčit a udělat vlastní zkušenost. Článek jsem nečetl, protože to je z mého pohledu ztráta času. Nikomu nic netlačím, ale je potřeba zažít realitu a pak tady veřejně diskutovat. Nemyslím to nějak špatně ani útočně. Stáhni si třeba aplikaci PlugShare a koukni kolik je nabíjecích možností pouze v tvém okolí a některé státy jsou na tom daleko lépe. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@PetrBo Rozhodně se nezlobím. Tři  různé elektromobily jsem tedy již řídil (viz. někde výše moje příspěvky), i když přiznám nikdy to nebylo na tzv. dálkové jízdy. To, že ty máš nějaké  zkušenosti s elektromobilitou, ještě neznamená, že při podobných  zkušenostech, to tak budou vnímat pozitivně  i jiní. Jen se podivuji  nad tím, že rovnou říkáš, že číst článek je vlastně ztráta času, i to může něco říci, jak se dnes lidé staví k nějaké oponentuře.  Bohužel děje se to hodně často.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanVsouhlasím s tebou🍻, jen bohužel jako národ jsme vůči elekromobilitě hodně skeptičtí a tyhle články to jen podporují.  Ale to už je úplně jiná diskuze a zde je potřeba ctít individuální možnosti a rozhodnutí každého z nás. Osobně mám k této technologii pozitivní vztah, ale souhlasím s tím, že každý by měl mít volbu pořídit si to, co mu nejlépe vyhovuje a dává smysl. 
Hezký den. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@PetrBo Mně samotné elektromobily nevadí (ta samotná jízda s nimi je vcelku parádní, to uznávám), vadí mi způsob jak jsou nám podsouvány a vnucovány. Osobně mně vadí cokoliv, co nám někdo vnucuje a nedává tímto na výběr, ale to je asi pozůstatek a osobní zkušenosti z minulých dob. Taktéž přeji hezký den. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV Ale v tom se shodneme. Ale to, že politika, nebo nějaká jiná skupina něco protlačuje není přece důvod tady sdílet senzační články o tom, jak nějaká krabice s 45kWh baterkou ujede jen 130km kousek od maximálky... Ostatně k poslednímu článku, MB předělávky klasických aut jsou na tom se spotřebou na štíru a běžne v zimě berou před 30kWh/100km což je hodně a ještě ve větším kontrastu s tím jak malé baterie mají (66kWh na tak velké SUV za tu cenu je docela síla).

Ale to se točíme stále kolem toho samého. Je problém elektromobil, resp. bateriová auta. Nebo to, že jsou zde nějaké tlaky které ústí v to, že vznikají takovéto docela nesmyslné kombinace (velká čelní plocha, neefektivní systém, malá baterie)? Obdobně by se dalo psát špatně nad tím, že dnešní auta mají malé nádrže a dojezd je malý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše je o užívání a případných ústupcích. Evidentně je problémem, že se musí delší cesty chtě nechtě plánovat. A také mít vyřešené dobíjení na běžné užívání.

To u spalováků odpadá, neb i na rezervu se dá pohodlně dojet k nějaké nonstop čerpače. Nikomu elektromobil nevymlouvám, ale dokud bude jiná možnost domů jej rozhodně nechci a právě pro výše uvedené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Martab napsal:



Ale to se točíme stále kolem toho samého. Je problém elektromobil, resp. bateriová auta. Nebo to, že jsou zde nějaké tlaky které ústí v to, že vznikají takovéto docela nesmyslné kombinace (velká čelní plocha, neefektivní systém, malá baterie)? Obdobně by se dalo psát špatně nad tím, že dnešní auta mají malé nádrže a dojezd je malý...

Problém  není v elektromobilech, problém je v hospodářskopolitickém systému (dalo by se to nazvat různě, ale asi chápeme o co jde), který prosazuje podle mne   nesmyslné věci a z toho kolikrát pramenící, i ta  tebou zmiňovaná nesmyslná řešení. Ten další nesmysl jsou i ty zmiňované malé nádrže u spalováků, dále např. i ten systém Start/Stop aj. řešení , kterými se automobilky za každou cenu snaží dostat do úřednicky nastavených emisních mantinelů, aby vůbec přežily ty nesystémové a netržní tlaky.  Opravdu v tom nevidím žádný systém, snad jen ten systém, že  jsme si to politicky odhlasovali, tak to budeme prosazovat, děj se co děj. Když to bude špatně, tak přece máme prostředky a nástroje, abychom to lidem nějak "vysvětlili", propaganda ostatně funguje již od dob Říma, ale lidi pořád nejsou jen blbé stádo, jak by si to mnozí přáli.

Mně osobně se tento přístup politiků a tzv. zelených aktivistů ani trochu nelíbí, takže pokud mám tu možnost a nedej bože, že mi  možná cenzura jednou zakáže takové názory beztrestně publikovat, tak do toho budu šít neustále, třeba i odkazy na nějaké nepovedené testy nesmyslných typů elektromobilů.  Osobně ale nepovažuji za něco senzačního, že to sem dávám, nebo komentuji. Nakonec nikdo nikomu nezakazuje ani neomezuje, zde sem dávat ty pozitivní testy. 

 

Toto vše výše zmiňované a i další  diskutabilní věci a události ohledně elektromobility, ale nemusí vůbec vylučovat, že třeba si někdy elektromobil pořídím, ale chci, aby to bylo z mé strany svobodné rozhodnutí, musím na to mít adekvátní podmínky a musí to mít pro mě smysl a užitek.

No ale tvrdit, že podobnými restrikcemi na spalovací auta zachráníme planetu, je podle mne nesmysl na entou.......

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, PetrBo napsal:

...jen bohužel jako národ jsme vůči elekromobilitě hodně skeptičtí a tyhle články to jen podporují...

Nezlob se, ale právě takové formulace přílévají "olej do ohně". Stejně jako je lež že "čelíme masivní kampani proti elektromobilitě" (Elektromobilitu nikdo nechce ani omezovat ani zakazovat. Pro zajímavost před zavedením povinného přimýchávání biosložky také mnozí namítali, že negativa převažují, arogantní úředníci je ve jménu "ekologie a vyšších zájmů" přehlíželi, přičemž po 10-15 letech se ukázalo, že ti kritici měli plnou pravdu.), není vůbec pravda, že bychom byli "vůči elekromobilitě hodně skeptičtí", prostě to naprosté většině lidí nevyhovuje (nikde na světě se neprosadila přirozeně) a přínos k ekologii je při nejlepším sporný. A pokud to většině přes masivní dotace nevyhovuje (což potvrzují prodeje), chystá se trest v podobě zdanění a rovnou i zákaz prodeje spalovacích motorů, logicky se zvedá vlna odporu, neboť v demokratické společnosti rozhoduje většina. A zde se snaží zanedbatelná menšina vnutit názor (se kterým ti ostatní nesouhlasí, tedy že elektromobil je fajn pro všechny, zachrání planetu, a že "jinak to nejde") a násilně rozhodovat o všech ostatních.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@virtualděkuji za reakci, nebylo mým cílem přilévat olej do ohně, jak jsem napsal, každý má mít volbu koupit a užívat to, co mu vyhovuje a může si dovolit. Na jedné straně také nesouhlasím s tlačením elektromobility proti vůli, ale na druhé straně jsou oblasti, kde elektroauta dávají smysl. Osobně jsem rád, že máme na trhu více alternativ mobility a můžeme zatím vybírat dle osobních preferencí. Bohužel ve společnosti je velké množství lidí, kteří se nechají ovlivnit podobnými články aniž by se do toho posadili, vyzkoušeli to a udělali si vlastní názor. Není to vhodná alternativa pro lidi, kteří denně nalítají množství km, ale taky je tady na fóru mraky lidí, kteří nenajedou ani 10t km za rok😉Jinak ale souhlas a hodně šťastných km v čemkoliv🍻

Editováno: , autor: PetrBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale prd kampaň, jestli někdo dělá kampaň proti elektromobilům, tak jsou to jejich zastánci. Většině lidem vadí elektromobily pouze z toho důvodu, že jsou pro ně finančně nedostupné a (nebo) provozně nepoužitelné a že se jim kvůli jejich prosazování zdražuje a do budoucna bere možnost použití pro ně vhodnějších a finančně dostupnějších spalovacích automobilů. Kdyby byly elektromobily pouze možností pro přirozené zájemce, tak jsou všem ostatním srdečně ukradené. A takové ty názory, že když se někdo posadí do Tesly, tak změní na elektromobilitu názor je blbost, když na tu Teslu nikdy mít nebude.

Editováno: , autor: lojzik76
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono je to stejně asi jedno. Jak už tu bylo řečeno, elektro auta nejsou alternativa, ale nástroj k pomalému odebrání mobility průměrným občanům EU. Nikdy nebylo a ani nebude v plánu masové rozšíření elektrických aut. Všechny "nečinnosti" to jen potvrzují. Kdyby opravdu měla být od roku 2035 masivně dostupná elektro auta, tak už dnes se buduje mnohem robustnější dobíjecí a energetická infrastruktura než co vidím v dnešní realitě. Nikdo s rozšířením evidentně nepočítá, proto ta nečinnost... řekl bych.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...