Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

před 49 minutami, PetrBo napsal:

Osobně jsem rád, že máme na trhu více alternativ mobility a můžeme zatím vybírat dle osobních preferencí.

Problém je ovšem v tom, že tyto alternativy se velice rychle oklešťují. Až nebude možnost volby - kolik lidí si asi bude moci dovolit obměnu za elektromobil (a tím zdaleka nemyslím jen nový) ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to není způsobené elektromobily, ale nesmyslnou honbou za nižšími emisemi. A taky dnes je normální mít v rodině dvě, někde i tři auta a přitom roční nájezd je minimální. Tohle nejde donekonečna, jste spokojeni se situací ve vašem městě - provoz, parkování…? Možná pokud bude někdy méně aut, začne lépe fungovat MHD a sdílení aut a nakonec to bude lepší pro všechny, kteří si to dnes nedovedou představit. Podívej co se děje ve světě, jak se vše rychle mění, kdo ví co budeme řešit od 2030 dál…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@PetrBo

Přesně to tvrdím taky, lidé jsou neuvěřitelně rozežraní a je to neudržitelné. Tříčlenná rodina má dvě auta a parkují to u bytovky... to je prostě prasárna po všech směrech. Je to neudržitelné. Dokud si může průměrná česká rodina dovolit mít dvě auta tak špatně prostě není.

Kecy tipu že u nás to bez auta nejde neberu. Dřív to šlo bez aut zcela. Stejně když se dívám po sídlišti, tak 2/3 aut se za celý týden ani nepohnou a když tak maximálně do nákupáku a zpět.

Nevidím důvod aby české rodiny měli víc jak jedno auto.

Alibistický žvást že když na to mám tak proč ne je taky totálně mimo v době kdy evidentně naše planeta už nezvládá, taky by to chtělo trochu sebereflexe.

Je nutné vozový park zdražit tak aby si lidé nekupovali víc aut než opravdu potřebují. Ekologická stopa osobní automobilové dopravy je extrémní a neudržitelná. Já chci aby moje děti mohli žít na této planetě tak jako já.

svoboda jednoho končí tam kde začíná svoboda druhého a tady se bavíme o přežití lidí co teprve začnou svět objevovat. Nechci aby ho zničilo pár samolibých hovad, kteří neví co s penězi.

Editováno: , autor: informator
  • Pozitivní 1
  • Negativní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to snad chtějí všichni, tedy aby naše děti mohli nadále žít na této planetě.  Ale začít to řešit pomocí osobní automobilové dopravy a ještě takovým bezprecedentním způsobem, kdy vlastně není vůbec jisté, že to opravdu něco pomůže, tak to mně osobně přijde stejné, jako ti politici v Holandsku, co docela vážně chtěli vybít stáda krav, protože nadměrně vypouštějí metan a vůbec jim až tak nevadilo, že mají dle některých odhadů připravit o práci cca až 1/3 svých soukromých zemědělců.

A ano lidi v tzv. západní společnosti jsou rozežraní, prim hraje konzum, ale řešit to takovými způsoby, které vyjdou, nebo také nevyjdou, tak to je prasárna první třídy. Evidentně si tím výsledkem sami nejsou jisti a politici by si měli uvědomit, že  svými rozhodnutími a příkazy  ovlivňují životy, práci a existenci lidí, to nejsou jen nějaké účetní položky, nebo odškrtnutí si splněného úkolu.  Evidentně zkoušejí, kam až mohou zajít a co lidi ještě snesou a netrápí je (nezabývají se až tak)  důsledky...... 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektroauta jsou slepou uličkou vývoje. Na předražené krámy s nulovou užitnou hodnotou nemá 95% lidí. V paneláku navíc není, kde je nabíjet 😡.
 

P.S. Že nikdo nevyžene na pole zemědělce v elektrotraktorech 🤩. Ekofašisti v EU (Piráti - Peksa a další) buzerují jen řidiče osobních aut.
 

„Z českých europoslanců podpořila 60% snížení emisí do roku 2030 trojice pirátských europoslanců, a sice Mikuláš Peksa, Marcel Kolaja a Markéta Gregorová a Stanislav Polčák (STAN). Luděk Niedermayer (TOP-09) se zdržel. Ostatní čeští europoslanci návrh nepodpořili, Kateřina Konečná (KSČM) nehlasovala.“
 

EU odhlasovala ještě radikálnější snížení emisí, má to pomoci ekonomice

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro ty, co chtějí být informováni jak se situace ohledně energetiky dále vyvíjí a vědí, že EU připravuje reformu energetického trhu,  sem přidávám odkaz na rozhovor s Jaroslavem Mílem, tedy bývalým šéfem ČEZu. Pokud se ukáže, že bude mít pravdu, ohledně třeba toho jaká bude pozice ČR a  např.  Německa na tzv. "zreformovaném" trhu, tak se nemáme na co až tak těšit. Ono to taky  je o tom, jaké máme jako stát a naši zástupci silné lokty a pozice, ale podle zatím dostupných indicií  zase můžeme tahat za kratší konec.

Navíc, mně osobně to jako radikální reforma až tak moc nepřijde, spíše takový hrubý facelift současného stavu, ale každý to může vnímat jinak.....

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-evropa-jde-do-dalsi-pasti-varuje-expert-eu-zkousi-opravit-energeticky-trh-223747#dop_ab_variant=866730&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest204_anketa_k_prihlaseni_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, DušanV napsal:

Tak to snad chtějí všichni, tedy aby naše děti mohli nadále žít na této planetě.  Ale začít to řešit pomocí osobní automobilové dopravy a ještě takovým bezprecedentním způsobem, kdy vlastně není vůbec jisté, že to opravdu něco pomůže, tak to mně osobně přijde stejné, jako ti politici v Holandsku, co docela vážně chtěli vybít stáda krav, protože nadměrně vypouštějí metan a vůbec jim až tak nevadilo, že mají dle některých odhadů připravit o práci cca až 1/3 svých soukromých zemědělců.

A ano lidi v tzv. západní společnosti jsou rozežraní, prim hraje konzum, ale řešit to takovými způsoby, které vyjdou, nebo také nevyjdou, tak to je prasárna první třídy. Evidentně si tím výsledkem sami nejsou jisti a politici by si měli uvědomit, že  svými rozhodnutími a příkazy  ovlivňují životy, práci a existenci lidí, to nejsou jen nějaké účetní položky, nebo odškrtnutí si splněného úkolu.  Evidentně zkoušejí, kam až mohou zajít a co lidi ještě snesou a netrápí je (nezabývají se až tak)  důsledky...... 

 

Právě osobní doprava je ten nejlepší způsob kde začít, omezíš pohyb všeho. Přeprava pohyb generuje velké množství emisí, nejde jen o to co vůz spálí, ale co předchází tomu abys mohl vůbec vůz používat a samozřejmě služby na to vázané.

Silniční sít, rafinerie, těžba nerostných surovin.

Jsem naprosto pře automobilizovány národ, máme v čr 6.3M osobních automobilů, to je auto na každého dospělého člověka, to je totální magořina a restrikce které toto číslo sníží aspoň na 3m jsou naprosto nepostradatelné nutné když to stádo tupců odmítá pochopit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, informator napsal:

@PetrBo

Přesně to tvrdím taky, lidé jsou neuvěřitelně rozežraní a je to neudržitelné. Tříčlenná rodina má dvě auta a parkují to u bytovky... to je prostě prasárna po všech směrech. Je to neudržitelné. Dokud si může průměrná česká rodina dovolit mít dvě auta tak špatně prostě není.

Kecy tipu že u nás to bez auta nejde neberu. Dřív to šlo bez aut zcela. Stejně když se dívám po sídlišti, tak 2/3 aut se za celý týden ani nepohnou a když tak maximálně do nákupáku a zpět.

Nevidím důvod aby české rodiny měli víc jak jedno auto.

Alibistický žvást že když na to mám tak proč ne je taky totálně mimo v době kdy evidentně naše planeta už nezvládá, taky by to chtělo trochu sebereflexe.

Je nutné vozový park zdražit tak aby si lidé nekupovali víc aut než opravdu potřebují. Ekologická stopa osobní automobilové dopravy je extrémní a neudržitelná. Já chci aby moje děti mohli žít na této planetě tak jako já.

svoboda jednoho končí tam kde začíná svoboda druhého a tady se bavíme o přežití lidí co teprve začnou svět objevovat. Nechci aby ho zničilo pár samolibých hovad, kteří neví co s penězi.


S tímto nemohu souhlasit a to v žádném bodě. 
 

Nechápu, proč nemůžeme mít v rodině 2 auta? Bydlím v Praze a jezdím výhradně MHD, ale máme 2 auta, která jezdí jednou za týden či čtrnáct dní a nevidím v tom problém.

 

Problém je v tom, že není kde ta auta parkovat. V Praze i dalších velkých městech CHYBÍ PARKOVACÍ DOMY. Všude se staví kanceláře a 100 parkovacích míst pro nájemníky, takže pro obyvatele města přínos 0. 
 

Otázka, co se má řešit je, kam dát auta a ne, jak se jich zbavit. To je zásadní problém dnešní doby. 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, informator napsal:

Je nutné vozový park zdražit tak aby si lidé nekupovali víc aut než opravdu potřebují. Ekologická stopa osobní automobilové dopravy je extrémní a neudržitelná. Já chci aby moje děti mohli žít na této planetě tak jako já.


To je hodně extremistický pohled na osobní dopravu, která se podílí produkcí CO2 asi 5-10%. 
 

A už chápu, kde se ty extrem. názory berou a je mi z toho zle. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, informator napsal:

 

Právě osobní doprava je ten nejlepší způsob kde začít, omezíš pohyb všeho. Přeprava pohyb generuje velké množství emisí, nejde jen o to co vůz spálí, ale co předchází tomu abys mohl vůbec vůz používat a samozřejmě služby na to vázané.

Silniční sít, rafinerie, těžba nerostných surovin.

Jsem naprosto pře automobilizovány národ, máme v čr 6.3M osobních automobilů, to je auto na každého dospělého člověka, to je totální magořina a restrikce které toto číslo sníží aspoň na 3m jsou naprosto nepostradatelné nutné když to stádo tupců odmítá pochopit.

 
Jsem tupec a budu jezdit svými 2 auty dokud na to budu mít peníze.
Na ekologii v tomto směru fakt kašlu. Za auta jsem zaplatil, jsou mým majetkem a nenechám se nikým omezovat, abych je nemohl použít dle libosti.

  
 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, informator napsal:

@matesmc

To je přesně to co jsem tu popisoval. Sebestřednost a naprostá bezohlednost. Teď jsem tu já mám prachy a ostatní zdechněte v příkopu.

A přesně proto EU razí politiku, která tě těch peněz a vozového parku zbaví a můžeš si kvičet jak chceš. Brzy tak jako tak dojezdíš. 


Kdyby jsi si přečetl, co jsem psal výše, tak víš, že 2 auta jezdí jednou za týden či čtrnáct dní. 
Jen mi vadí, aby mi nějaký elektro zastánce zakazoval s nimi jezdit. 
 

A automobilová doprava má dopad kolem 5-10%, ale ve světovém měřítku a to jsem také zmiňoval. 
Ale vidím, že asi nemá cenu se hádat. Jeden zastává běžná auta, druhý proti nim bojuje, těžko najdeme společnou řeč. :)

 

Ale o tom se tu nebavíme. Už mám nálepku sebestředného tupce a dokud si nekoupím Teslu a nebudu denně nabíjet ze zásuvky, tak se to nezmění. Díky nechci. 

 

PS: Nedojezdím, neboj. Spalovací motory tu budou ještě 50 let zastoupeny nadpoloviční většinou. 
 

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pořádku, nikdo ti neupírá právo vlastnit 50 let starý spalovací motor, klidně si ho skladuj na svém pozemku. Naštěstí ho nebudeš mít jak provozovat, stejně jako tvoje nadpoloviční většina.

A když jsme u toho čtení psaného textu, zkus si taky přečíst aspoň pravidla diskuze, na kterou přispíváš. Já jsem netvrdil že si budeš muset koupit elektro auto do zásuvky. Ne nebudeš, nebude pro lidi jako ty dostupný jak na pořízení, tak na provoz. Typický zástupce českého občana v paneláku, už nebude mít tu výsadu osobní automobilové dopravy. Respektive ne v takové formě jakou známe dnes. Tj SUV pro manželku, SUV pro mě a Octavii pro moje děti na dojíždění do školy.

 

Konečně zmizí desítky zbytečných krámů ze zákazu zastavení pro hasiče a záchranné složky, zablokované chodníky a pod. co je dnes folklorem vlastníků svých miláčků na sídlištích aniž by řešili kam ty nové vozy pro svojí rodinku v 2+1/3+1 vlastně zaparkuji.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, informator napsal:

Přesně to tvrdím taky, lidé jsou neuvěřitelně rozežraní a je to neudržitelné. Tříčlenná rodina má dvě auta a parkují to u bytovky... to je prostě prasárna po všech směrech.

A nechtěl bys rovnou znárodňovat... Nějak mi to připomíná dobu, kdy kdo měl něčeho víc tak byl hned podezřelý.

Tady v tomto směru se Ti nějak prolíná zelená a rudá ideologie.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, informator napsal:

A přesně proto EU razí politiku, která tě těch peněz a vozového parku zbaví a můžeš si kvičet jak chceš. Brzy tak jako tak dojezdíš. 

Ano a sami politici jezdí na svých jachtách a létají tryskáči. Zamysli se nad tím na koho jejich rozhodnutí nejvíce dopadne...

Editováno: , autor: stanmar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, informator napsal:

@PetrBo

Kecy tipu že u nás to bez auta nejde neberu. Dřív to šlo bez aut zcela. Stejně když se dívám po sídlišti, tak 2/3 aut se za celý týden ani nepohnou a když tak maximálně do nákupáku a zpět.

Nevidím důvod aby české rodiny měli víc jak jedno auto.

Sestra s manželem a dcerou bydlí ve vesnici na rozhraní Křivoklátska a Plzeˇnska.

Autobus tam jede ráno a večer.

Dojíždění do Prahy, kde oba pracují a dcera studuje řeší s pomocí 3 aut.

Dvě stará Clia a jedno Polo (cenově cca 70 tis. za kus).

Představa, že si koupí 3 elektromobily po milionu za kus je zcela mimo jejich ekonomickou realitu a dokonce i mimo jejich snění.

A už vůbec si neumím představit, že by doma na vesnici dobili 3 elektromobily přes noc tak, aby mohli zase ráno vyrazit do práce a školy.

Jo, v Praze je hromadná doprava dobrá - když nechci tak nemusím auto vůbec použít.

Ale není jen Praha.

Ale babičku nebo nemocné dítě bych i v Praze radši odvezl do nemocnice autem...

  • Díky 1
  • Pozitivní 4
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, informator napsal:

...A přesně proto EU razí politiku, která tě těch peněz a vozového parku zbaví a můžeš si kvičet jak chceš. Brzy tak jako tak dojezdíš. 

Protiřečíš si, píšeš, že "svoboda jednoho končí tam kde začíná svoboda druhého" a zároveň chceš skoro všechny (6,5 miliónu majitelů aut) omezovat či jim něco zakazovat (jako sebrat lidem 3 milióny aut?). To je nechutné sociální inženýrství, které akorát vede k napětí ve společnosti... Ostatně není to tak dávno, co tu podobní soudruzi zbavovali ostatní majetků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@informator Člověče ty ses nějak rozjel. Pět let tady děláš spící pannu a najednou střílíš jak u Verdunu a ještě k tomu vůči druhým názorům a diskutujícím tak nějak neomaleně. 

Nikdo Ti tvůj názor a vizi budoucího světa nebere, je to tvoje právo, jen mně přijde, že to vidíš nějak moc jistě a neomylně.  Patent na řešení se pořád jenom hledá a zkouší, o tom, že to dopadne podle tvých představ, ví v tento moment snad jen Bůh (pokud tedy vůbec existuje). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, informator napsal:

@matesmc

A přesně proto EU razí politiku, která tě těch peněz a vozového parku zbaví a můžeš si kvičet jak chceš. Brzy tak jako tak dojezdíš. 

To snad ne.

Až do teˇd jsem četl, že EU si z celé ekologie vybrala sodovkový plyn (já taky - objednávám si sodovku vždycky neperlivou) a chce dekarbonizací EU zachránit celou planetu.

Zbavuje mě to peněz už dnes a časem možná i automobility, ale jako záměr to žádný politik zatím neprezentoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schválením Energiewende v roce 2002 a jejím překlopením do New Green Dealu se Německu podařilo zdevastovat energetiku a návazně ekonomiku nejen Německa, ale následně i celé EU.

Ale nemyslím si, že to byl záměr.

Důvody k tomu vidím 3:

1) někteří politici jsou vydíratelní (ty odposlechy politiků EU vč.kancléřky Merkelové přece nedělala NSA jen ze sportu)

2) někteří politici jsou korumpovatelní (a distributoři a překupníci energií, jejichž ceny začaly od jara 2021 růst do nebe, mají peněz dost)

3) lidský rozměr některých politiků je tak tristní, že si často neuvědomují následky toho, pro co vlastně hlasují

Přičemž jednotlivé body se navzájem nevylučují...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš nejspíš pravdu, nicméně to nevylučuje to, co jsem napsal. Většina lidí vůbec netuší, co se na ně (nás) řítí. To nejsou jen elektroauta, ale emisní povolenky z dopravy, z vytápění. Nikoho nemine zateplování domů atd, atd, atd... Zákazy, příkazy, nařízení. Jde jen o to, co si necháme líbit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...