Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE ?


DušanV

Doporučené příspěvky

Můžete si o lidech z prostředí internetu, potažmo televize či časopisů myslet co chcete, ale nikdo je osobně neznáme, takže bych se zdržel osobních narážek. 
 

To, že má někdo jiný názor je v normální, to že s ním nesouhlasím je smutné, ale také v pořádku. 
 

Avšak aby diskuze měla smysl, je důležité udržovat obsah sdělení a příp. odkazovat druhé na prokazatelné studie, měření a výsledky výzkumů a třeba i reálný dopad v praxi. 
 

Poslední odstavec se v této diskuzi poněkud ztrácí a stáčí se k osobním útokům, přímým či nepřímým, a to je špatně. 
 

Já svůj názor vyjádřil a chápu, že někdo máte jiný, byť s ním nesouhlasím. 
 

Dovolím si však ještě poslat odkaz na rozhovor, jelikož po hodině mohu říct jediné: “Ten člověk má pravdu…”. 

Mají elektromobily smysl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, informator napsal:

...Celý problém se rozhořel v tom, že místní diskutující si z nějakého důvodu myslí že mezinárodní studie o vlivu naší činnosti na klima jsou vycucané z prstu a ten to svůj názor si vycucali z prstu. ...

 

...Lidi nechtějí změnu i když je prokazatelně žene aktuální stav do záhuby a proto to udělá EU i přes nevoli voličů. ...

Mezinárodní studie tvrdí, že vliv naší činnosti na klima je minimální. To si místní diskutující plně uvědomují.

Bylo by dobré, aby sis je také přečetl a pochopil, co je jejich obsahem.

 

Lidé nechtějí změnu k horšímu. To přece není nic divného, nebo ano?

Tedy nechtějí platit víc za řešení, které má vyšší cenu a horší užitné vlastnosti, než jimi dosud používané řešení.

A nevole voličů je vyvolaná tím, že EU jim to řešení vnucuje.

Proto se domnívají, že je EU žene do záhuby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, informator napsal:

Nikoho tu neprovokuji.

No když odhlédnu od konfrontačního stylu který jsi použil ve svých příspěvcích (a přehlédnu tvůj nick a hlavně avatar) tak samozřejmě chápu, že bys chtěl pro své děti to nejlepší (ale kdo ne? ).

Sám také používám po Praze v maximální míře MHD. Jednak mě nebaví pocukávat v kolonách a není to ani ekonomicé (chceš li ekologické).

Jenže zákazem aut se spalovacím motorem to začíná a kdoví čím to skončí. Vždy když menšina chtěla určovat většině jak a co mají mít a dělat, tak se to nakonec časem zvrtlo. Svět má mnohem větší problémy než jen to, že má někdo auto. Já bych třeba na nějaký ten elektrovůz asi měl, ale nechci jej - a třeba zrovna proto, že mi jej kdosi nutí a dělá ze mně vyvrhela který ničí planetu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, Tonda-B napsal:

Mezinárodní studie tvrdí, že vliv naší činnosti na klima je minimální. To si místní diskutující plně uvědomují.

Bylo by dobré, aby sis je také přečetl a pochopil, co je jejich obsahem.

 

Můžeme začít dokládat fakta.

Začnu tedy já:

 

https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-studie-999-procenta-vedcu-se-shoduje-ze-clovek-ovlivnuje-klima-40375505

 

https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3388458-clovek-zasadne-ovlivnuje-klima-shoduje-se-999-procenta-vedcu-i-studii

 

https://faktaoklimatu.cz/explainery/vliv-klimatu-na-extremy-prirucka

 

Studie pro území ČR:

 

https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/studie_dopadu_zmena_klimatu/$FILE/OEOK-Aktualizovana_studie_2019-20200128.pdf

 

Něco z globálních medií:

 

https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/

 

https://www.ametsoc.org/index.cfm/ams/education-careers/education-program/undergraduate-course-packages/climate-studies/

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fajn.

Doložils, že vliv člověka tu je.

Nikdo netvrdí, že není. Ale i ta simulace z grafu ukazuje, že je minimální.

Zbývá ještě doložit, že když utratím ty nesmyslné peníze za dekarbonizaci, že se zmenší.

Pokud se na tom neshodnou ani klimatologové, proč bych si měl myslet, že pravdu mají jen jedni z nich?

Že je jich víc? Pravda ale není nic, co by se mělo zjišťovat hlasováním.

I kdyby jen jeden jediný člověk tvrdil, že energie je rovna součinu hmotnosti a druhé mocniny rychlosti světla, bude mít pravdu on, protože to lze dokázat. Zatímco ty výkřiky v odkazech nijak dokázané nejsou.

Já proti nim můžu klidně postavit těch 30 tisíc přírodovědců, kteří požádali prezidenta Trumpa o odstoupení od Kjótského protokolu, který byl pod záštitou OSN podepsaný v roce 1997 a jehož předpoklady se nepotvrdily. A on se rozhodl jim vyhovět...

Dospělí si poslechli v 60. letech varování, že se blíží nová doba ledová, pak od 80. let si poslouchají zase o oteplování a CO2

a jsou tedy proti nesmyslům ekologistů celkem imunní.

A má tedy dobrou logiku, že se klimatičtí alarmisté vrhli na děti. Greta a další se stali jejich obětí.

Ty taky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A můžu poprosit zdroj ze kterého vycházíš ve svém tvrzení? Nějaký zdroj, který má nějakou hodnotu? Vynech prosím "studie", které sepsal člověk s vysokou školou života, popř. populistické názory specifických politiků.

Mě totiž není jasný z čeho vycházíš. Všeobecně se vědecká společnost shodla na tom, že naše proti akce můžou zastavit ten to proces. Já jsem k tomu nějaká data poskytl a ty jsou celkem jasná.

Já pod těmi studii vidím vědeckou obec, jsou to lidé, kteří ten obor studují celý život, nejsou to splašení idealisté. Oni vše mají podložené daty. Je tam i porovnání dat z ledovcových vrstev, které také tvrdí bezprecedentní vliv, tak mi pořád nedochází odkud bereš svoje modely. Nebo žiješ v domění, že ty lidé se vrtají v bahně na mořském dnu, studují stav moře a historii ledovců a potom nám podsouvají nesmyslná data, která si vycucají z prstu?

 

Nebo jinak, jak by bylo tobě, kdyby někdo prohlásil, že tvá práce kterou děláš celý život je holý nesmysl a neumíš jí vůbec dělat ? Někdo kdo o tvém oboru ví naprostý prd a je si svým názorem jistý, protože ho přečetl v diskuzi na idnes.cz? Asi moc dobře ne co? Zkus se trochu zamyslet, než začneš zpochybňovat názory uznávaných autorit v oboru. Ta práce je jejich život, nejsou politicky angažovaní, nemají důvod tvrdit nepravdy.

 

Vůbec bych do této diskuze netahal lidi jako je Gréta, která je samozřejmě politickou tváří a žije z toho, že o sobě na veřejnosti dává vědět. Takový lidé samozřejmě jen nadělají víc škody než užitku a o jejich úmyslech máš právem pochybnosti. Gréta ví o klimatu asi tolik jako ty o amazonských jedovatých žábách... jo jsou barevné... a některé asi i jedovaté...

 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, informator napsal:

Všeobecně se vědecká společnost shodla na tom, že naše proti akce můžou zastavit ten to proces.

Čí protiakce ?

Evropa svět rozhodně nespasí (a to nemluvím o tom, pokud by to mělo být celosvětově) a nepočítej rozhodně s tím, že si většina sníží životní komfort, spotřebu a úroveň, na kterou se vypracovali. Pokud se u některých dá podle našich měřítek vůbec hovořit, že vůbec mají nějaké životní minimum. Zde už nejde jen o nějaké elektromobily, ale třeba těžbu nerostných surovin, dřeva a dalších, průmysl (nejen ten těžký), nákladní dopravu, lodní a leteckou dopravu..... Já si tedy celosvětové uskromění nedokážu nijak představit.

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@informator Těch odkazů a zdrojů , které požaduješ po @Tonda-B, je i tady na těch 69 stránkách tématu dost. Když budeš chtít, tak si je můžeš najít a vyfiltrovat. Nakonec i členové fóra s podobným názorem jako máš ty, tady diskutovali a odkazy  a zdroje taktéž žádali a bylo jim odpovídáno a odkazováno, takže prosím.....

Já tedy tvrdím, není to jen o zdrojích informací (zdroje a informace z nich  mohou být klidně i takové, jak si je kdo zadá a třeba i zaplatí),  je to o tom, jak si dovedeme informace vytřídit a jak dokážeme zapojit svůj mozek a zkušenosti.  Bohužel doba je dnes rychlá (možná i záměrně) a tak je  to pro mnohé mentálně, časově i fyzicky náročné a tak mnozí si raději pustí ráno internet a nechají si do sebe nalévat ty informace, které se k nim nejsnáze, nejpropracovaněji dostanou. Mnozí ani moc přemýšlet nechtějí, to radši jdou do fitka,  nebo si jdou něco ugrilovat na párty, nebo se budou jen oddaně a odevzdaně  řídit pokyny  na ty akce a protiakce tzv. elit....

 

 I když to není tedy žádná (požadovaná) vědecká studie, tak sem dávám odkaz na rozhovor s prof. Peterem Staňkem , který mimo jiné byl poradcem vícero slovenských prezidentů, předsedou ekonomického ústavu Slovenské akademie věd, poradcem Světové obchodní banky a Mezinárodního měnového fondu. Ano, není to klimatolog, ani ekolog, je to ekonom, ale není to blbec, uvažuje a má přístup ke zdrojům (jak sám tvrdí), nejenom k těm oficiálně a mediálně preferovaným.

 Má to sice v názvu tématu tak trochu bulvární nádech a je to z části i filozofické téma  "Část vědy už nehledá pravdu, stává se slouhou politických elit", ale je to hlavně o tom, že máme používat svůj vlastní mozek  a úsudek a za poslech to určitě stojí

 

https://www.youtube.com/watch?v=qAdBKn0KO7A&ab_channel=RádioUniversum

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten konec máš jak vystřižený z řetězcových mailů "pošli to dál než to smažou", zaručené zprávy o Petru Pavlovi a pod, kterými mě bombarduje tchýně.

Za posledních 10 stran tu není jediný nezaujatý zdroj a už vůbec ne zdroji informací od člověka s odpovídající specializací. Ten tvůj mudrlant má v názorech na klimatickou situaci stejnou hodnotu jako Václav Klaus.

Stejně tak ty tvoje slavné odkazy na různé automobilové články o tom jak zase něco elektroauta nezvládají, nebo účelové rozhovory s Špecialisty. Jsi do těch sraček tak zažraný, že si ani neuvědomuješ, jak absurdní ten obsah je...

 

Je to ekonom ale není to blbec no to mě fakt rozsekalo jako argument k znalosti klimatu... nemám slov.

Můžeš tu třeba začít postovat názory vzdělaných chovatelů domácích zvířátek a jejich názory na diverzifikaci a stabilitě českého průmyslu. Jasný sice nejsou ve stejném oboru, ale jsou to vzdělaný a určitě rozumný lidé, tak proč jim třeba nepředat řízení letového provozu....

 

V momentě kdy se takový jantaři vyjadřují k tématu zcela mimo jejich ligu s vlastním hlubokým názorem, automaticky ztrácí jakýkoli kredit.

 

Je možné že panu profesorovi Staňkovi křivdím a nějaký fake news si jeho jméno vzali jen do huby, čemuž bych věřil víc než že by on se nějak zásadně vyjadřoval k tématu kterému nerozumí. Vzdělaní lidé to totiž obvykle nedělají, pokud nejsou v zájmové skupině opozice, protože jsou vzdělaní a vědí co odbornost vyžaduje.

 

Jinými slovy nejsou tak vymaštění aby se cpali odborným názorem mimo svůj rozsah.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maroš Čabák, redaktor ze TOPSPEED.sk vyzpovídal Martina Jahna, člena představenstva Škody Auto a.s. co se týče elektromobility, ale hlavně připravované normy EURO7.

 

Jahn mimo jiné k EURO7 řekl: " Navrhované EURO 7 je taková hloupost, že není možné, aby se to schválilo. Bude nás to stát hodně práce a přesvědčování.................Nebráníme se určitému  pokroku, ale musí to být pokrok, který je technologicky zvládnutelný a nezdraží auta tak, aby si je mohli lidé vůbec koupit. Je potřeba se vrátit k normální, racionální diskusi a situaci....."

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 1. 2023 na 22:29, informator napsal:

A můžu poprosit zdroj ze kterého vycházíš ve svém tvrzení? Nějaký zdroj, který má nějakou hodnotu? Vynech prosím "studie", které sepsal člověk s vysokou školou života, popř. populistické názory specifických politiků.

Dobrý pokus, ale mě nenachytáš.

Kohokoliv bych uvedl bude tebou prohlášen za populistu, nevzdělance, naftovou lobby podplaceným agentem a jeho tvrzení nebude mít v tvých očích žádnou hodnotu.

Zkusme to obráceně.

Uveď zdroj, který doloží výpočtem, že když zbavíme Zemi CO2, že to sníží teplotu na Zemi o nějaký zlomek stupně ročně a že když přestaneme používat fosilní paliva úplně, tak že za - třeba 300 let - bude místo globálního oteplování na Zemi tak zima, že se zeměkoule obalí ledem.

Kecy o tom, že když vzroste objemové procento CO2 v atmosféře, že vzroste teplota na Zemi mají charakter těch tebou opovrhovaných řetězcových mailů a šíří je samozřejmě i řada přírodovědců.

Jíst se chce, hypotéky a leasingy je třeba zaplatit. Snadněji si obstarají dobře placené místo, grant, místo v médiích když budou hlásat to, co chtějí politici.

Podívej se jen kolik nesmyslů jsme slyšeli kolem covidu a najednou se zjistilo, že ty původně "fake news" jsou pravda.

Tvoje odkazy jsou fajn, ale výše uvedené nepotvrzují. Zkazil jsem si večer čtením toho několiksetstránkového elaborátu o ČR - voda, ano, lesní plochy, ano atd.,atd., ale že by byla přímá závislost mezi objemovým procentem CO2 v atmosféře a teplotou na Zemi jsem se nedočetl.

A tak se budu dál držet tvrzení, že teplota na Zemi souvisí se sluneční aktivitou už po miliony let a že když vzroste sluneční aktivita, vzroste s určitým zpožděním i teplota na Zemi a objemové procento CO2 v atmosféře.

Ta příčinná souvislost je opačná - napřed sluneční aktivita, pak oteplení a CO2.

Ne napřed CO2 a pak oteplení.

To není tvrdohlavost, ale nikdo ještě přesvědčivě nedoložil opak.

Proto považuji za zrůdné ožebračit obyvatele EU ve jménu dekarbonizace, která stojí šílené sumy a nemá šanci nic vyřešit.

 

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 1. 2023 na 9:06, DušanV napsal:

Maroš Čabák, redaktor ze TOPSPEED.sk vyzpovídal Martina Jahna, člena představenstva Škody Auto a.s. co se týče elektromobility, ale hlavně připravované normy EURO7.

Jahn mimo jiné k EURO7 řekl: " Navrhované EURO 7 je taková hloupost, že není možné, aby se to schválilo. Bude nás to stát hodně práce a přesvědčování.................Nebráníme se určitému  pokroku, ale musí to být pokrok, který je technologicky zvládnutelný a nezdraží auta tak, aby si je mohli lidé vůbec koupit. Je potřeba se vrátit k normální, racionální diskusi a situaci....."

Jenže co se týče elektrických aut, tam je pan Jahn s rukama na švech kalhot v předklonu  a přesně na stranické linii...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě, že Jahnovy a Škodovce jde hlavně o to, aby fabrika neprodělávala gatě tím, že bude muset zas a znovu nákladně předělávat emisní systémy do spalováků,  podle dosavadního  návrhu  EURO7 a zároveň dávat peníze do elektromobility. Kdyby se v blízké době  na spalováky vykašlala a ze dne na den šla jen do elektromobility, tak by pravděpodobně dlouho nepřežila. Vždy je jednodušší a lacinější udržovat, max. jednoduše inovovat dosavadní výrobky a vyvíjet jen jeden směr, než investovat a vyvíjet oba druhy pohonu.

Opět je vidět, tak jako nesčetněkrát, že Evropská komise stále pracuje s čísly, tabulkami, studiemi,  ale realitu žití a souvislosti není schopna, nebo spíše ochotna pojmout.  Předpokládám, že lobing automobilek a tlak na EK přeci jen Euro7 tzv. změkčí, když ne, tak to vezme rychlý konec ještě jakž takž dostupných aut. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co o nich pěkného říct ? Asi nic - prostě aktivisti nejsou o nic lepší než ti proti nimž bojují. Naopak, pokrytectví z nich sálá na plné pecky.

A těmto tvorům se má naslouchat ?

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-poradali-blokady-na-ochranu-klimatu-pak-odleteli-odpocivat-na-bali-40421710#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Práce jako každá jiná, nikdy jsem si nedělal iluze o životním stylu aktivistů. Stačí se podívat co vyvádí Gréta... Ta holka za rok vyprodukuje svým bojem za klima víc emisí, než já za celý život.

Je to prostě korýtko.

Na druhou stranu to nic neříká o reálném problému a o tom že nás EU připraví brzo o osobní automobilovou dopravu.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No uvidíme, ostatně dle šéfa Škodovky Klause Zellmera chce fabrika v roce 2030 produkovat okolo 1 miliónu vozů a z toho má být cca 70% elektrických. Takže na nás zájemce zbyde v tom roce 2030 od Škodovky potom jen cca 300.000 kusů tzv. "obyčejných" aut a to vlastně by bylo číslo pro celý svět. Z těch 300.000 kusů si představuji převážně vozy typu Superb a Kodiaq s cenami od 1.000.000,- Kč  výše, no a pro normálního smrtelníka se zájmem o "normální" vůz tedy pravděpodobně nula, nula, nic. Pokud by to bylo stejné i od jiných výrobců, tak potom bych  to viděl asi opravdu na začátek  nepřímého odklonu od individuální dopravy. Prostě jak se avizuje, nic nenařizujeme jen regulujeme. Ovšem různé vize mají a měli politici a i automobilky vždy, no uvidíme.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá čísla o prodeji elektromobilů a hybridů v Německu a třeba i v Itálii, pokud již dotace nejsou takové jako byly dřív. Ačkoliv s nadpisem přiloženého článku by se dalo polemizovat, zejména proto, že se porovnávají měsíce s končícími plnými dotacemi  a měsíce s tzv. omezenými  dotacemi, ale i tak ta čísla něco vypovídají.....

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-elektromobilu-v-nemecku-se-propadly-o-83-procent-je-to-zacatek-konce-ktery-vestili-analytici/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle registrace nových osobních automobilů za rok 2022 v Evropě, se zdá, že navzdory za každou cenu protlačované elektromobilitě se zákazníci stále chovají dosti racionálně. Dle přiložené tabulky si všimněte, že v první desítce je 5 typů z kategorie mini a malých aut a to navzdory všeobecně rozšířenému názoru, že by měly být na špici snad  jen SUV vozy.  No a ryzí  elektromobily? Tak  zatím žádná očekávaná sláva, z nich je nejlepší na 13. místě TESLA Y  a od koncernu VW AG je nejregistrovanější elektromobil až na 50. místě VW ID.4.

 

 

JATO-prodeje-automobilu-v-eu-v-roce-2022.jpg

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K vzhledem tomu že VW už nevyvíjí žádné spalovací ani hybridní motorové systémy, nedá se očekávat že se směr VW změní i kdyby se ukázalo že je směr špatný změnit to už nelze.

Oni všechno vsadili na elektrickou kartu a pokud se transfer nezdaří tak koncern skončil. Proto se transformace zdaří, jinak upadne střední Evropa do doby kamenné.

Automobilku v pohodě uživí prodej vozů pro firmy a pro nejbohatších 10-20% obyvatel střední Evropy je tam mnohem vyšší marže než u vozů jako fabia a pod, zbytek má peška. Nicméně díky udržení aspoň té omezené drahé výroby, umožní běžným lidem žít aspoň trochu důstojný život, protože průmyslová kola se nezastaví. Lidé se jednoduše zase naučí žít jinak, bez aut. Šlo to i dřív, za totality měl málo kdo auto, natož dvě.

Předpokládám že životní standard v rámci bydlení a základních služeb zůstane zachován. Skončí víceméně časté zážitkové dovolené a služeb na to vázaných.

Takové to trajdání po okolí každý víkend za památkami, gastro turistika a pod. to bude samozřejmě značně omezeno, protože MHD se většině lidem chtít nebude a nakonec to bude i časově mnohem náročnější. 

Na jednu stranu mě to mrzí, na druhou stranu mi aspoň pod oknem nebudou smrdět staré herky s vymláceným emisním systémem... Na všem špatném se dají najít i příjemné věci.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...