Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE ?


DušanV

Doporučené příspěvky

Pro doplnění mého předchozího příspěvku, taková má úvaha, jak to může být v následujících letech s možností koupě nových aut na spalovací motor. Začínají se objevovat na internetu a v tisku zprávy a články o tom, jak automobilky mohou popř. začít uplatňovat tzv. kvóty na prodej spalovacích aut. Když nad tím uvažuji, tak i tohle může být záměr, aby se prostě stále více a více prodávaly elektromobily a méně a méně se kupovaly normální auta.  Ostatně o kompletních plánech všech největších automobilek ohledně zavádění elektromobility hovoří obsáhlý článek v posledním čísle Světa motorů č. 22/2023. Do roku 2035 je pořád dost daleko, ale pokud  ty plány budou chtít opravdu naplnit, tak podstatný útlum výroby spalováků klidně může docela  brzo přijít. 

Ostatně  kolem autosalonu FIATu jezdím již roky a v poslední rok mě přišlo divné, že nemá dlouhodobě vystaveny skoro žádné nové vozy, no a tak jsem se zeptal prodejce  jak to je. Dle jeho vyhýbavých slov jsem se vůbec nebyl schopen dopátrat jestli si můžu  (hypoteticky) objednat nějaký nový vůz od FIATu. Moc jsem prodejce nepochopil, chtěl se o tom bavit a jednat jen v případě, že budu opravdu online dělat objednávku, což jsem samozřejmě nechtěl a tak jsem odešel s tím, že vím, že nic nevím.  Možná je to i důsledek toho, že celý koncern Stellantis se  netají tím, že objednávky nových spalováků (i když je stále oficiálně nabízí) bude omezovat. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak to je a bude s tou zelenou energetikou, hlavně tedy u nás v ČR? Ještě pořád se propagátorům Grenn dealu nerozsvítilo? Snad to nakonec nedopadne systémem  "poslední ať zhasne........."

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-cesky-stat-opet-selhava-v-zajisteni-energeticke-sobestacnosti-a-bezpecnosti-9939

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rowan Atkinson,  alias známý komik Mr. Bean se vyjadřuje k elektromobilitě. Není to vyložený amatér v oboru, vystudoval několik vysokých škola mimo jiné  i vysokou školu v oboru elektronika a elektrotechnika. Taktéž  s elektromobilitou má osobní zkušenosti. Svůj první hybridní automobil si koupil již před 18-ti lety a první elektromobil před 9-ti lety.  Přiznal se, že ze začátku jimi byl ohromen, nyní se ale cítí podveden a  taktéž kritizuje zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2035......

 

https://echo24.cz/a/HHPLL/zpravy-svet-elektromobily-mr-bean-atkinson?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hospodaření našich předchozích vlád, aneb kdo nám vládne, aneb jak Česká republika přišla o své rafinérie. A že by se určitě dalo ještě hóóódněkrát pokračovat, stručněji řečeno jedna vláda  za 18 a druhá bez 2 za 20. Máme dnes ještě nějakou šanci na smysluplný výběr vlád budoucích?

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady https://archiv.hn.cz/c1-67210160-thomas-schafer-to-ozdravenim-vw-mysli-vazne-propousteni-a-zavirani-tovaren-prestava-byt-tabu zajímavý článek ohledně šetření VW. Mimo jiné je důvodem i neúspěch elektro aut. Zmíněný je ID BUZZ - očekávaná výroba 130tis ks/rok, realita 44tis ks a to s otazníkem, jak moc zákazníci budou rušit objednávky. Vyloženě "katastrofálně nízký stav objednávek" označují (prodejně) ID3. Tady předpokládám dávali velké naděje, jakožto sourozenec golfu.

 

On se top management jedou probere, až uvidí přesně tato čísla/trend, který se jim neshoduje s forecastem a excelem. Otázka, jestli nebude pozdě. Ono kromě násilně tlačenou el.mobilitou, kterou už z principu někdo odmítá, do toho zasahuje víc faktorů. A to demografických/životní úroveň lidí 25-40 let. Ale to je na úplně jinou diskusi :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu bych rád chtěl vědět, jak je to s výrobní cenou nových elektromobilů ( a nejen výrobní, ale celkovou, tedy třeba i vývojovou, předvýrobní náklady apod.), v porovnání s jejich počty prodejů a prodejní cenou? A jestli vůbec mají automobilky dnes už nějaké marže, nebo  prodělávají tzv. gatě, nebo mají přislíbeny nějaké dotace na jejich vývoj, výrobu, prodeje?

Vzpomněl jsem si na to v souvislosti s přiloženým článkem, kde šéfka koncernu GM přiznává, že na každém elektromobilu do 40.000 dolarů prodělávají opravdu dost peněz, no a taky mnozí vzpomínáme na bývalou Škodu Citigo iV, kde se tradovalo, že prodělek automobilky na jednom voze je až 150.000,- Kč. 

No a nedávno jsem se např. dozvěděl, že i výroba a prodej vychvalovaného elektromobilu VW ID.Buzz neběží až tak, jak si VW AG v plánech představoval. Naplánováno u tohoto typu byla výroba cca 130.000 kusů ročně a koncern nedávno přiznal, že pro letošní rok  to odhadují  na 40.000 kusů a údajně  další zákazníci  stornují dosavadní objednávky. Pravděpodobně tzv. WOW efekt z retroelektromikrobusu již pominul a to asi i v souvislosti, že jednak je to dražší, než např. dieselový VW Transporter a jednak o mnoho méně využitelnější. A o VW ID.3, co by nástupci spalovacího Golfu je snad škoda se bavit, tam ty prodeje stále zaostávají za představou koncernu. Ostatně i nedávný průzkum dělaný přímo v Německu, odhalil stále větší pochyby místního obyvatelstva ohledně reality či nereality při až  mnohdy nekompromisním směřování koncernu k elektromobilitě.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sefka-gm-priznala-ze-firma-bude-na-kazdem-dostupnejsim-elektromobilu-prodelavat-statisice-nic-se-na-tom-nezmeni-10-let/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se zvyšují počty elektromobilů, tak pomalu, ale jistě mizí určitá  zvýhodnění  pro jejich majitele. Ostatně co čekat, když spalováci  a daně z jejich provozu a paliva časem nebudou a unijní, státní, obecní aj. kasa se něčím plnit musí. A tak již v brzké době bude v Praze pravděpodobně konec bezplatného parkování elektromobilů v tzv. modrých zónách viz. článek. Mizí dotace na jejich nákup, časem určitě zmizí i bezplatná jízda po dálnicích, možná se zavede  spotřební daň z el. paliva na veřejných nabíječkách, aj. "potřebné" příjmy pro fungování ekologizované lidské  společnosti. 

Jen to politiky slibované, podstatné zlevnění elektromobilů jako takových,  nikde v dálce nevidět.....

 

https://www.auto.cz/nejvetsi-vyhoda-elektromobilu-v-praze-brzy-skonci-hrib-chce-vyhnat-auta-z-centra-148946?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě že se budou rušit daňové ulévy.

Co si budeme, příjmy státu jsou primárně z legálních drog a dopravy.

 

Nicméně ty prodeje co jsi uvedl.... já bych se toho nebál, samozřejmě budou aktuálně nízké, ale až EU začne zavádět emisní povolenky a podobné výpalné na spalovací automobily a pod. tak nakonec provoz spalovacího auta bude finančně neúnosný a lidé začnou kupovat elektroauta nic jiného jim nezbude...

Ano nebudou už dvě auta na 4 člennou rodinu, ale nutně si nemyslím že je to škoda. Je to absolutní rozežranost a bez tak to je neudržitelný stav aby každý člověk nad 18 let měl svůj vlastní vůz.

 

Jojo argumenty že to u nás bez auta nejde a že je to každého věci kolik má kdo aut mi jsou všeobecně známé, no co naplat, stejně jako ostatní nezajímá jak svými miláčky otravují život lidí oko, stejně tak nikoho nezajímá jak bude maminka rozvážet děti do školek apod., hold se přizpůsobíte, nic jiného vám nezbude.

Můžeme s tím nesouhlasit, to je tak asi všechno.

 

Samozřejmě tu nezpochybňuji všeobecně místní názor, že elektromobility klimatickou krizi neřeší, ale ten to pravděpodobně pravdivý názor stejně nikoho z vládnoucí třídy zajímat nebude a osobní doprava se prostě zásadně omezí. To že tu každý den nasázíš tucty stejných článků o tom jak je vše špatně (víceméně všechny ve stejném tématu) tomu taky nějak nepomůžeš....

Editováno: , autor: informator
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se cestovat s Enyaqem z Evropy přes celou Afriku a zpět, tedy po kontinentu, kde o elektromobilitě možná ani zatím pořádně  neví a kde nemají skoro žádné veřejné nabíjecí stanice? Dá, což potvrzuje následný článek, ale je to spíše dobrodružství, adrenalin, nebo taky utrpení, podle toho jak se na to podíváme. Stačí říci, že cestovatelé vždy jeden den nabíjejí (viz. obrázek) a druhý den jedou, přes místní zásuvky to nabíjet moc nejde, pár jich už roztavili.........

 

https://www.cestyavylety.cz/zajimavosti/roztavili-africke-zasuvky-dva-blazni-vyrazili-elektrickou-skodou-enyaq-z-nizozemska-do-jihoafricke-republiky-a-zpet?

nabíjení Enyaqu v Africe.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak pořád není  jasné kdo tady mlží, kdo neví, nebo nechce vědět, nebo kdo má, nebo nemá  odvahu říci na tzv. plnou hubu, jak se věci skutečně mají, nebo dokonce kdo nám maže med kolem huby.  Vezměme si např. to, že Evropská komise při snaze zavést emisní normu EU7 predikovala, že dodatečné náklady na tzv. dovybavení aut oproti normě EU6 budou cca  5.000,- Kč na automobil. Samotné automobilky tvrdí, že náklady u menších vozů mohou být klidně i 100.000,- Kč. Podobný případ může být nedávné schválení a následné postupné  zavedení tzv. uhlíkového trhu (emisní povolenky) pro budovy a silniční dopravu, tzv. ETS2, kde opět ze strany Evropské komise se tímto opatřením odhaduje zvýšení ceny benzínu a nafty o cca 4 až 6,- Kč/litr. No a nedávno jsem si všiml jiného, očekávaného vývoje cen paliv, dle scénáře vypracovaného Kielským institutem pro světovou ekonomiku. Studie očekává ceny ve výši přibližně 300 eur (7065 Kč) za tunu CO2 , což odpovídá příplatku 70 centů (16,5 Kč) za litr benzinu a 80 centů (18,9 Kč) za litr nafty. To podle autorů odpovídá výsledkům jiných studií. Podrobněji viz. přiložený scen článku.......

 

image.thumb.png.4bb3077244605d026ee3ab2156592fdc.png

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co jsi čekal? Samozřejmě že lidem neřeknou pravdu na plnou hubu a budou to dávkovat.

Garantuji ti že do roku 2035 možná už 2030 bude nákup a provoz spalovacího auta výrazně dražší než elektromobilu.

 

Smiř se s tím že nižší a střední třída zaplatí transformaci na elektromobilitu formou zdanění a následně dotacích elektro aut, které bude čerpat hlavně lidé z vyšší třídy.

EU vše převrací. Zatím co dřív novinky a technologie táhnula a platila bohatá třída, protože to chtěla, tak nyní to bude platit vyšší třídě právě pracující dělnická třída.

Jiná cesta jak snížit emise bohužel není.

Až nebudeš mít osobní auto, tak tě přejde chuť na víkendoví výlet do hor na horskou procházku.

Nebudeš potřebovat každý rok nové vybavení na své koníčky, protože bez osobní dopravy je nebude praktikovat tak často, jelikož velkou část svého času stráví průměrný člověk v MHD dopravě, která není tak efektivní.

 

Jak už tu bylo psáno v minulosti, elektromobilita je pouze omezení osobní mobility, aby klesly emise obecně generovány jedincem, včetně aktivit na ně napojených. 

Nemám tak radikální názor abych tvrdil, že nebude vůbec dostupná pro střední a nižší třídu. Nicméně dvě nebo dnes už i tři auta na 4 člennou rodinu se stane skoro určitě minulostí. 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin Vaculík (redaktor SM) pomalu, ale jistě začíná fandit elektromobilům, což ostatně zmiňuje v podcastu "Maxim Pavla Vondráčka" (viz. přiložený odkaz a nahrávka od cca 48:40 min), ale zároveň poukazuje na to, že Číně jsme pod dřívější vidinou levné výroby a velkých zisků,  odevzdali  svůj dřívější náskok a Know-how v oboru automotive.  Společně s tímto vyjadřuje  obavu o budoucnost evropských automobilek. Je do toho sice namíchán i politický podtext a názory redaktora Vaculíka, ale jelikož se automotive zabývá již dlouhou dobu, tak po odfiltrování té politiky se můžeme dozvědět zajímavé názory a kdo nesleduje jen tu elektromobilitu, tak klidně poslouchejte úplně od začátku....

 

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkcy5jYXB0aXZhdGUuZm0vbWF4aW0tcGF2bGEtdm9uZHJhY2thLw/episode/OWViNWE2OGUtODAxNS00ZjViLThmOTQtMzRmNmFmYTgyOTBl?sa=X&ved=0CAUQkfYCahcKEwjA4snt4L__AhUAAAAAHQAAAAAQAQ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tomu že sami Poláci nejsou schopní konstruovat vlastní auta (ostatně ani čr ne), tak se můžou obracet třeba k až vedlejší galaxii a nic nezmění, nehledě na to že je to víceméně populistický krok jejich politiků.

Jsou závislý na německém koncernu, ostatně jako celá střední a východní Evropa. Když Němci ukončí ve svých závodech vývoj a pak i výrobu spalovacích aut, tak Poláci rozhodně nebudou schopní rozjet vlastní konkurenčně schopný automobilový průmysl. 

Z toho důvodu je vlastně úplně jedno jak soud dopadne, výsledek nemá žádnou hodnotu pro nikoho, protože západní PSA i VW gp. výrobu těch to vozů ve svých závodech ukončí bez ohledu na to jak dopadnou Poláci u soudu a i když si vybojují vlastní pravidla, tak stejně nebudou mít Poláci auta kde koupit.

 

Myslím že nikdo z bývalého východního bloku, už není schopný rozjet svůj vlastní průmysl. I kdyby se zestátnila např. škodovka, tak co tam chcete vyrábět?

Veškerý know how, patenty, výrobní postupy, to vše je v rukou VW group.

 

I když by poláci na svou spanilou jízdu dokázali strhnout celý Visegrád ,tak si nedokážu představit ten scénář, jak by se tu spalováky udrželi.

PSA už dnes prakticky nevyrábí spalovací motory. Jeden jediný model který stojí za vyliž polevu, pak všechno hybridní řešení a pak baterie.

 

VW evidentně na tom bude od rok 2025 naprosto stejně.

Fiat? Haha

 

Teoreticky Hyundai a jeho odnože, kde mají poměrně vychytaný jeden benzínový motor, který si vyvinuli sami a dělají různé modifikace (hybrid atd.) ale silně pochybuji, že by je náš trh bez západního nějak zásadně zajímal.

 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka je, jestli k nějakému soudu vůbec dojde. Mnozí vidíme ty patřičné tlaky ze strany EU, aby donutila neposlušné země k poslušnosti, takže i takové podání k soudu se dá pod patřičným tlakem, nebo příslibem něčeho pro Poláky vyjímečného,  nakonec úspěšně odvolat.

No a i kdyby k nějakému soudu nakonec došlo, tak o jeho výsledku v neprospěch Poláků (i když jim v tomto fandím), si klidně vsadím svůj měsíční příjem, ale rozhodně není jedno jak tvrdíš, jak ten  případný soud dopadne.  

A taky nesouhlasím s tím, že pokud by se to Polákům nějak po haluzi povedlo a   vysoudili si třeba sami pro sebe ( že by i pro ostatní?) nějakou výjímku pro spalovací auta ( o čemž upřímně pochybuji, takový precedens si EU nemůže vůbec dovolit), tak že by neměli k dispozici nová spalovací auta, ostatně sami je přeci nemusí vůbec vyrábět. Chápu to tak, že jim nejde v tomto případě prioritně  o zachování výroby spalováků na svém území ( ostatně proč by nemohli vyrábět elektromobily), ale o zachování možnosti kupovat a provozovat spalováky i po roce 2035.  Oni žádnou výrobnu samotných  automobilů nevlastní a tak proč by měli lobovat za FORD, VW AG, Stelantiss aj. koncerny, jejichž montovny na svém území mají? Kvůli rušení mnohých  pracovních míst při přechodu na elektromobilitu? Stejně si zahraniční koncerny udělají to, co chtějí a Polská vláda a politici jim do toho moc kecat nebudou, nebo snad budou, ale čeho dosáhnou? 

Ostatně jsem zvědav co se popřípadě bude dít u nás v ČR, až Škodovka přejde na majoritní výrobu elektromobilů a klidně  ubude hafol pracovních míst, třeba i tím, že odbyt nemusí být takový, jako si dnes mnozí představují. Už vidím naše politiky, jak budou skákat 2 metry vysoko. Spíše sklapnou paty a poslušně se zařadí mezi Eurohujery, jako posledních pár let skoro vždycky.

Jinak ano, klidně to soudní podání může být populismus místních, polských politiků, sledujících tímto úplně něco jiného, ale do palice nikomu nevidíme. 

 

Evropa není pupek světa a i po roce 2035 se bude vyrábět stále spousta typů a množství aut se spalovacím motorem pro okolní, zeleným šílenstvím nezblbnutý svět. Nakonec i Škoda Auto a.s. predikuje, že má zájem a bude vyrábět spalovací auta pro mimoevropské země i po roce 2035 a i největší koncern v automotive, tj. Toyota, není až tak slepě důvěřivá k elektromobilitě jako třeba koncern VW AG a výroba spalováků tam pojede ještě hóóódně dlouho.

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No evropský trh je z pohledu zisku (nikoli obratu) spolu USA pupek světa...

Samozřejmě jak tvrdíš můžou tu být jiný výrobci, který sem ty auta se spalovákem dovezou když bude výjimka na prodej v některém ze států.

 

Nicméně značky na které jsme zvyklí, už vyrábět nebudou a když některé modely zůstanu např. OIII se pro ruský trh dělala s obdobným motorem jako byl 1.6 MPi, vyrábět u nás se to skoro určitě nebude. Tj. dovoz, to máš další náklady a spoustu byrokracie.

 

Jistě pak tu můžeš mít nějaké další výrobce, kteří na ten trh něco dodají, ale ten trh bude relativně malý, nebude to žádný zázrak a nebude to ani levné.

Navíc se s takovým autem pravděpodobně nepodíváš za hranice.

Zcela určitě bude extrémně zatížení daní na PHM, která bude tak jako tak pro EU společná.

 

Z toho důvod tvrdím že na soudu vůbec nezáleží, oni ti v rámci EU to auto na benzín tak znechutí že si raději koupíš elektroauto abys měl klid.

 

Samozřejmě tvoje argumenty o utlumení výroby a ztráty produktivity je naprosto relevantní a přijde mi to jako mnohem větší nebezpečí nežli to že si průměrná rodina nebude moc dovolit dvě auta.

S tím naprosto souhlasím. Z velké části evropský průmysl pohání právě automobilový průmysl, dosavadní vývoj zcela jasně dává čísla a ty říkají, že v příštích 10 letech určitě nedokážeme nahradit příjmy lidí v EU výrobou klasických aut přechod na elektromobilitu. Navíc se ukazuje že asie je poměrně dost napřed v technologiích, efektivitě a v nákladech na výrobu.

Nakonec i ty suroviny na jejich výrobu musí dovážet od naší největší konkurence, takže ano cesta to není.

 

Nicméně pořád tvrdím to že elektromobilita problém s emisí za Evropu vyřeší, protože díky tomuto přechodu, bude žít opět 90 % obyvatel EU jak ve středověku a přestanou z větší části generovat emise způsobené dopravou a využívání služeb. Jsem silně přesvědčen o tom že to je skutečný cíl elektrifikace - omezit nás ve svobodě pohybu a tím omezit celkově naší svobodu. Bez levného a svobodného pohybu se dají masy lidí mnohem lépe řídit a donutit k tomu k čemu je třeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm tady je víceméně vidět zajímavý vývoj:

 

Mix "arogance a neschopnosti"

 

Ne jen že se nezbavíme závislosti na nerostném bohatství jiných států, navíc se ještě staneme závislý na technologiích, protože to samozřejmě bude znamenat útlum vývoje technologií.

Vzpomeňme třeba výrobu čipů. Kdysi evropská velmoc ve vývoje a výroby čipů dnes nedokáže postavit ani funkční továrnu na průměrně složitý čip... Stejně to dopadne s auty.

 

Tak se nám karta pomalu obrací, z Evropy se stane vývojová země (značně naředěná neandrtálci z Afriky) a z Asijských zemích se stane civilizovaný vyspělí svět... Asie se vypracovala pomocí tvrdé dřiny a zásobám nerostných surovin. Čím se za století vypracuje znovu Evropa? Tvrdím pořád, že současný projekt elektromobility nás dostane zpět do doby kamenné a zdá se že někdo si to v naší vládnoucí třídě, která je standardně mimo realitu, zkusil reálně spočítat :D

 

Ale emise to vyřeší to zas jo...

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Čína jede hlava, nehlava, i když férové to pravděpodobně až tak  není  a není to jen o elektromobilitě. Co např. export čínské bionafty, která údajně destabilizuje i evropský trh. Tak nějak se mi zdají Asiaté  (a nejen Japonci, Číňané, Korejci aj.) pohotovější, kreativnější, než Evropa , kterou spíše brzdí v poslední době přebujelá byrokracie a mnohdy až nesmyslný  systém zákonů, příkazů, vyhlášek, nařízení a starostí o vše možné i nemožné.

 

image.thumb.png.e837b157c75e3c7d4d4611ef244e5d57.png

 

Ale pojďme dále. Co např. nový zákon z dílny EU, který stanovuje nové, přísné normy pro výrobu baterií a jejich recyklaci. Samozřejmě je z toho patrné, mimo jiné, že Evropa se snaží vymezit vůči Číně a její majoritní výrobě autobaterií a  dovozu  a snaží se vymanit ze závislosti na ní.  Ale každá mince  má vždy dvě strany, obyčejným selským rozumem dojdeme k tomu, že každá akce generuje protiakci.

 

image.thumb.png.51c0e25d7c68dfee5e15eeb6abd1ab6a.png

 

Zde je v základním souhrnu onen zmiňovaný zákon o bateriích

image.thumb.png.c5a06196f53d3d5c202378e486572723.png

 

Ale není to jen o bateriích, ale hlavně o surovinách potřebných k rozvoji elektromobility. Ty se nám tak nějak nemusí dostávat, pokud tedy někdo nevymyslí jiné, radikální a účinné řešení. A to prosím vyplývá ze studie, kterou si zadala sama Evropská komise. Nebo snad čekala jiný výsledek ?

 

image.thumb.png.1b6042a91465effe75805d0e6487eafc.png

 

PS: Na doplnění toho všeho, přikládám malý soubor o efektivitě,  prezentované v přímém  souboji českých a japonských veslařů. Jde o takové malé  porovnání asijského a evropského přístupu k řešení některých věcí a problémů. Samozřejmě berte to s humorem,  ale  já bych klidně za ten tým českých veslařů posadil tým Evropské komise, to by možná tak odpovídalo...

 

cesi&zavod (1).pps

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to víceméně vystihuje stav EU.

Naneštěstí historicky víme, že z toho není cesty ven.

Je to začarovaný kruh. Nikdo se samozřejmě nechce vzdát svého luxusu za nic.

Poslední takový záchvěv udržený hlavy nad vodou, jsou extrémně zdražující nemovitosti a řemeslné práce.

80% populace totiž reálně neprodukuje žádné hodnoty, ale mají prachy tak je chtějí zachovat ve věcech, které jsou životně důležité a navázat na to svůj komfort.

 

Za první republiky to fungovalo, protože ta bohatá třída byla dost malá, ale aktuálně je to reálně kolem třetiny obyvatelstva.

No můžu vám s jistotou říct, že společnost založená na pohyby s čísli a primárním výdělku z realitního trhu nakonec skončí v úpadku viz. inflace z nepodložených peněz apod. Jo funguje to ve swizu, kde do dnes žijí z druhé světové války... Trochu i v neměcku, ale ty zase staví svůj business na přeprodávání nehmotných surovin popřípadě, přeprodej NEněmeckých výrobků se štemplem "germany".

Nepodmíněný příjem to jen dorazí.

Viz. taková Francie, může být brána jako příklad rozkladu společnosti, která tak to funguje už delší dobu.

 

Řím jak přes kopírák....

 

Ale to už jsem asi hodně off topic...

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...