Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

A přitom také jde o změnu společenského zřízení - viz agresivní fanatici po celém světě (Greténka a spol., Extinction Rebellion, zelení a jim názorově podobná hnutí obecně, etc.) - jejich počty jdou již do milionů. To teprve bude mela. No nic, elektromobily nebudou ještě drahnou dobu pro každého, bude potřeba totálního překopání a výstavby rozvodných sítí, jsem zvědav na to, jakým způsobem chtějí zajistit dodávky materiálů potřebných pro baterie v případě nějakého masivnějšího rozšíření elektromobilů, je již skutečně vyřešena jejich recyklace? Atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemám nic proti elektromobilitě jako alternativě, ale naprostý přechod dnes ? Je spousta lidí kteří najezdí 0 až 10000 km ročně a auta mají klidně 20 let, převážně starší lidé. Moji rodiče za 10 s Fabií mají najeto 50000 km se spotřebou cca 5l. Vždyť uhlíková stopa maličké fabie bude mnohem menší než výroba, provoz a likvidace např. Tesly 3. Nikdy nenajezdi tolik aby se úspora emisí projevila.

Navíc bude dost pozeru kteří budou řečnit o tom jak chrání přírodu a elektromobil si koupí každých 5 let nový... v rámci ekologie asi ?elektromobil má smysl pouze pokud se přestane brát jako spotřební zboží a najezdí porci km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Pawouk napsal:

Například pro moje pracovní využití by takové E-Citigo bylo z mého pohledu naprosto vyhovující a dostačující (otázka je, zda se to vyplatí i firmě), zatímco pro soukromé využití za současných podmínek - mizerný dojezd a z toho plynoucí časté a dlouhé dobíjení, prakticky naprosto marginální síť veřejných nabíječek (a tak to bude ještě léta trvat), vysoká cena, sporné využití a prodej vozu po x letech provozu - elektromobil v žádném případě ne. Jenže skutečnost je taková, že to všechno je výrobcům i zákazníkům uměle vnuceno silou EU legislativy.

Jedna velká německá firma koupila svým místním a oblastním ředitelům hybridy.

A spočetla si, jak na tom v provozu vydělá a že se jí tak podaří časem zaplatit i vyšší pořizovací náklady.

Tolik ujedou na benzín za tyhle paníze, tolik na proud za dotovanou cenu z rychlonabíječek a suma sumárum to vyjde skvěle.

Ale nevyšlo to, protože jim nedošlo, že ředitele v obleku a kravatě ani nenapadne každou chvíli rozmotávat a zase smotávat nějaký kabel, někam ho strkat a čekat.

A tak jezdili jen na benzín a na elektropohon se vykašlali.

Jenže s auty, která byla o 150 kg těžší díky elektropohonu a baterkám, takže s tomu odpovídající vyšší spotřebou.

Auta potichu prodali a koupili jim diesely. V době kdy některá města začala vjezd dieselů zakazovat....

Ale to je jiná kapitola firemního šetření.

Naprosto souhlasím že je to umělé a že je to vnucené.

58 000 úředníků Evropské komise pořád pracuje a vymýšlí jak zlepšit kvalitu našeho života. Nedají si vysvětlit, že učinit někoho šťastného násilím nelze.

A tak před Vámoci 2018 přišli s blbostí 95 g CO2 na km jako příští emisní normou a tečka.

Výrobci se brání a je jasné, že ty miliardové pokuty platit nechtějí pokud nebudou chtít zkrachovat.

Tuší, že prodávat lidem auta se kterými nedojedou ani k moři na dovolenou (typický dojezd 300 km) a nebo která zdražili o elektropohon a baterky, nebude tak snadné.

A tak je budou subvencovat. Peníze, které ubrali z cen elektických aut ale někam zase musí přidat, pokud nechtějí trvale prodělávat a to jistě nechtějí a ani nemohou.

Takže o to zdraží dieselová a benzínová auta. A při existující relaci mezi novými a ojetými auty to povede ke zdražení i benzínových a naftových ojetin.

Můj závěr je jednoznačný a z toho pramení i moje výzva:

Kupujte auta se spalovacími motory teď, protože nebudou a budou drahá!

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, ale já nejsem ředitel, nýbrž technik, tak jako ostatní kolegové. V našem případě by to opravdu nebyl problém, první vlaštovka v podobě jednoho elektromobilu už u nás je. Taktéž nemáme problém s nabíjením, v objektech, kde technici sídlí, je dostatečná kapacita i na opravdu rychlou nabíječku, ta by tedy ovšem stála majlant. Jde jen o to, vše řádně zvážit, než se učiní nevratné rozhodnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo proč ne? Ony ty firmy, když dostanou případně nějakou dotaci od státu a ještě dobré fleetové ceny od Škodovky, tak to pravděpodobně brát budou. Taky bych to bral jako soukromá osoba, když by mi to vyšlo čistá ruka třeba na cca 250.000,- Kč. a měl k tomu u bydliště přípojku.  Ať si ale Škodovka nemyslí, že kromě dobře finančně zajištěných rodin, kde se to koupí pro manželku/milenku např. pro jejich popojíždění po městě, by to soukromník nějak moc kupoval. Průměrný Čech potřebuje univerzální auto na cestu do práce, na odvoz materiálu na stavbu a chatu,  na víkendové výlety, delší rodinné dovolené atd. atd......Prostě chce být vždy, za každých okolností a okamžitě mobilní, a to elektromobilita prostě nikdy úplně nesplní. V současnosti v ČR kupují firmy přes 70% celkově nově prodaných aut, takže asi se to Škodovce podaří, ale co my ostatní, obyčejní, systémem nucení........????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dřevoplyn existoval hlavně jako laciná náhrada za nedostatkový benzín. (Před válkou žádný ropovod neexistoval, ropa se do ČSR/RČS dovážela z Arábie; za války bylo vše včetn benzínu na příděl.) Tak to aspoň chápu. Navíc přestavba byla "laciná", něco jako LPG dnes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne, ze elektroauto zatim neni pro kazdeho, ale az klesnou ceny baterek a rozsiri se nabijecky, tak na ty smrdalave auta zapomeneme podobne, jako nepotrebujem tlacitkove telefony. Hlavni argument pro elektro je 2x lepsi energeticka ucinnost (se zapoctenim celeho cyklu paliva) a diky nizsi slozitosti casem i nizsi cena auta i nizsi cena udrzby elektroauta.

Editováno: , autor: 5icz
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni nejsou a nebudou pro každého.
Je potřeba zcela nový typ baterií bez Lithia a kobaltu.
Je potřeba je něčím dobíjet.

Ano jsou téměř bezúdržbové = x lidí bez práce, které bude muset někdo živit. Atd.

Jezdím Teslou , je to super, ale pro mé domácí použití absolutně nepoužitelné. Jak nabíjením, tak servisováním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, 5icz napsal:

Jasne, ze elektroauto zatim neni pro kazdeho, ale az klesnou ceny baterek a rozsiri se nabijecky, tak na ty smrdalave auta zapomeneme podobne, jako nepotrebujem tlacitkove telefony. Hlavni argument pro elektro je 2x lepsi energeticka ucinnost (se zapoctenim celeho cyklu paliva) a diky nizsi slozitosti casem i nizsi cena auta i nizsi cena udrzby elektroauta.

 

A kde bude ta dnešní svoboda pohybu bez přemýšlení, kde dobiju, kolik toho na dobití ujedu, abych nezůstal někde na cestě. Když mě dojde dnes na cestě benzín/nafta, tak mám skoro 100% jistotu, že ho někde do kanystru, bandasky seženu např. v nejbližším obydlí a to prakticky hned, popř. mě kolega řidič hodí k čerpačce, kde mi ten kanystr půjčí.   A pokud pojedu třeba  na dovolenou na Safari do Afriky, tak taky nemám dnes  problém. Jakpak asi někde v Serengeti budu shánět nabíječku. Tam si určím dojezdovou vzdálenost spalovacího auta třeba i přidáním kanystrů s palivem a né jen kapacitou baterie a vzdáleností nabíjecího místa a šlus..........

Nechci jezdit jen po perfektních a vybavených autostrádách po EÚ, ale všude kde mohu a na vzdálenosti které si určuji já. Jak jsem již dříve naznačoval, takhle se nám přes elektromobilitu začíná  omezovat svoboda, bohužel.

Až bude technologie baterie tak na výši a bude tak malá, lehká a odpovídajicně kapacitní , že si ji vyměním sám jako třeba baterie v rádiu, nebo si ji dobiji za pár vteřin doma, tak to bude mít smysl. Baterii (např. max. velikosti a váhy současného akumulátoru) dobiji, koupím a vyměním  prakticky kdekoliv, kde se dnes kupují monočlánky. Potom pro mě bude mít elektromobilita smysl. Né kábly a dobíječky, ale rychlá a jednoduchá výměna zdroje v čase , jako je současná rychlost načerpání paliva, má pro mne v budoucnosti  smysl.

Věřím tomu, že takovéto technologie jednou budem mít, dnes je bohužel zatím nemáme a tak je to dle mne v přitomnosti a do budoucna obrovské mrhání peněz  a sil lidstva (myslím tím, to hromadně propagované zavádění současné a na infrastrukturu náročné technologie). Počkejme si až to obrovsky zdokonalíme a vymakáme a pak konejme. Do vývoje těchto technologií má EÚ dávat  finance a né popř. rozdávat pokuty. Chová se jak četník.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak i BMW neví jestli v současnosti "Elektromobilitu ANO či NE" viz: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/manazer-bmw-rekl-proc-automobilka-brzdi-s-elektromobily-ma-to-hlavu-a-patu/

Ale stejně se to pořád tlačí na káble a nabíječky, podle mne by bylo ideální  řešení  v malých, lehce výměnných a  unifikovaných vysokokapacitních bateriích, tak jak jsem psal o příspěvek výše. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je taky zajímavá alternativa k elektromobilitě, navíc jsou v tom zainteresované ropné společnosti a Bill Gates:

https://www.auto.cz/co2-z-atmosfery-se-muze-stat-palivem-budoucnosti-vyzkum-financuje-i-bill-gates-131587?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

...Druhým krokem je pak elektrolýza, během které dochází k přeměně vody na vodík a kyslík...

 

Výroba vodíku je extrémně nákladná již nyní, a nemyslím si, že by jsme byli schopni vyrobit dostatek energie jen z obnovitelných zdrojů (když už teda jádro je dneska taky "nepřijatelné"...). Druhá věc je co bude vznikat spalováním? Aby se zas to "spotřebované CO2" z atmosféry nevrátilo zpět při spalování. Otázka je taky účinnost motoru s vnitřním spalováním při takovémto provozu.
A v neposlední řadě, jaké výhody má toto palivo proti čistému vodíku a autům s vodíkovými články (vodík je dobrá alternativa, "rychlé" tankování, pohon elektromotorem atd.). A když už jsme u těch CO2, otázka je, zda se opravdu nějak zvyšuje jeho koncentrace a jak to souvisí s oteplováním taky nikdo pořádně neví (třeba: http://www.osel.cz/5785-opravdu-nikdy-nebylo-vice-jak-280-ppm-co2.html ). Taky je zajímavé se podívat, jak je to s produkcí CO2 v přepočtu na obyvatele, v roce 1960 mělo USA produkci 16t/osoba, v roce 2017 to bylo 16.2t/osoba, ČR je na tom obdobně, kolem 10t/osoba (https://chmibrno.org/blog/2018/12/08/co2-emise-podle-zemi/)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 10. 2019 na 20:00, 5icz napsal:

ale az klesnou ceny baterek a rozsiri se nabijecky

Ano, ale nikdo z těch co elektromobilitu prosazuje neoznámil co vlastně rozšíření nabíjecích stanic znamená. Mě totiž docela zajímá jak se to bude řešit třeba na velkých sídlištích... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešit se to nebude. Dobíjet budeš na rychlonabijeckach někde u "pumpy" za takové ceny že se nám protočí panenky. Na sídlišti to bude složité kvůli tomu kde a kdo bude nabíječku provozovat a příprava infrastruktury bude trvat desítky let, aby bylo pokrytí na celé ČR, než se vlastníci domů a města dohodnou tak to potrvá. Navíc se to bude řešit až když bude pozdě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, v ČR se skoro všechno a skoro vždy řeší pozdě. Třeba v tomto případě, to může být pro nás lepší a nemusí být zase takové velké ztráty, až se někde v mezidobí budování potřebné infrastruktury rozhodne na úrovni EÚ, že se šláplo vedle a obraťme list. Ale holt,  jsme malý, v současnosti ne moc významný stát, řekněme si to rovnou, že v globálním světě rozhodují jiné týmy a jiní hráči. Doba, kdy jsme možná za první republiky a za Masaryka něco významnějšího znamenali (aspoň tak se to u nás traduje), je už dávno v nenávratnu. O tom jestli u nás bude elektromobilita a v jaké formě, se rozhoduje mimo naše území a mimo naše politiky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se to bude řešit, tak skoro určitě EU vypíše dotační fond. Otázka je jestli to bude potřeba. Pokud příští generace El. Aut zvládne dobití 500 km kolem 30 minut, tak to většina sídlišť řešit nebude.

V podstatě města do 10 000 obyvatel si nebudou moct dovolit dělat kompletně infrastrukturu. Ideální by bylo aby si každé dům a společenství vlastníků postavila před domem vlastní nabíječky a cenu si nastavilo samo pro sebe adekvátně cenám na trhu za KW. Problém je že domy má buď družstvo, soukromník nebo spolecenstvi vlastníků a pozemky před domem jsou již města. Návic by si každý "panelák" řešil něco sám za sebe a to dost dobře na větším sídlišti nelze, musela by se dohodnout většina domů a to je asi nereálné. Kdo v paneláku bydlí a chodí na členské schůze ví že to je často peklo jen se sousedama. Už vidím jak se hlasuje o investici a blokují to důchodci a nemobilní, protože nebudou chtít financovat ze společných peněz nabíječky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono i ten dojezd 500 km je v určitých situacích nedostatečných. Nebo si někdo dokáže představit, že jede třeba do Chorvatska a zrovna někde na pomezí A/SLO/HR bude nejspíše většina automobilů potřebovat dobití.

Když ani odborníci nikde neprezentují jak to vlastně bude, asi tam bude nějaký háček. Osobně si myslím, že v nejbližší budoucnosti není reálné, aby se vyměnila spalovací trakce za tu elektrickou, tedy že by vůbec někdy bylo tolik elektrických aut jako je dnes ostatních.. 

Mám obavy, že se časem z auta stane opět po několika desetiletích rozmachu a rozvoje exkluzivní věc jen pro někoho. 

Jak rád bych se mýlil... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono o tom, že auta a individuální doprava budou exkluzivitou a to hodně drahou exkluzivitou, jsem tady taky párkrát napsal. Buď můžem za draho kupovat nové raritní kousky se spalovacím motorem, vyrobené na zakázku ( v ceně si zaplatíme veškeré emisní pokuty) a to budou auta řádově třeba za milióny Kč,  popř. ostatní auta na elektřinu, použitelné  za hodně tvrdé tarify při nabíjení.  Z kontextu veškerého "zeleného" dění kolem , mi to tak pomalu vyplývá, že to klidně může být. Jedno je tedy pravda, těch aut je co do počtu opravdu hodně a tak z jedné strany se ani nedivím, že to chtějí omezovat. Asi si říkaj, že když to nejde dobrovolně, tak jim to vnutíme, ale nevzali to za špatný konec.........?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...