Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE ?


DušanV

Doporučené příspěvky

 Kdopak asi zadal vypracování zprávy neziskové společnosti Transport & Environment (T&E), kde se ve výsledku došlo k tomu, že EU musí více podporovat elektromobilitu, jinak nás Čína v tomto převálcuje ?

Podle T&E by se EU měla tohoto cíle držet, postavit se proti jakýmkoli výjimkám pro syntetická paliva v automobilech, od roku 2025 odstranit systém měření emisí a využít fondy EU k urychlení rozšíření výroby elektromobilů.

Je to neziskovka, takže pravděpodobně si tu výslednou zprávu studie někdo zadal a taky zaplatil, můžeme jen hádat kdo asi? 

 

https://www.auto.cz/eu-musi-vic-podporovat-elektromobilitu-aby-mohla-konkurovat-cine-uvadi-studie-146179?utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Avizovaný  pořad skončil a co jsme se vlastně dozvěděli? Rozhodně to, že Zellmer za Škoda Auto a Saitz za Hyundai ČR, si jedou v nastavené rovině dle plánů EU, jedině Peleška za Toyota a Lexus ČR, měl tu odvahu nazvat věci pravým jménem a nejel jen jako dopředu nahraná  hlásná trouba. Bylo poznat, že největší automobilka světa tj. Toyota je stále pragmatická a je  nadále ochotna pokračovat ve výrobě dostupných a malých aut na fosilní paliva, jak Peleška koncem  pořadu sám řekl. 

Peleška dále řekl, že v oboru automotive dnes zhusta nereflektujeme poptávku zákazníků, že poptávka je uměle regulována (emisní normy ?) a že by měla být větší flexibilita ve výběru druhu pohonu. Dále řekl, že dnes se v tomto oboru vidí a jedná hodně černobíle, tj. fosilní auta jsou vydávána za zlo a elektromobily jsou čisté dobro, což je dle něj hodně špatný úhel pohledu.

Osobně dávám po dnešním TV pořadu Toyotě a její odvaze a názoru jedničku, Hyundai mně tak trochu zklamala, ale i tato firma se dle Saitze zatím nevzdává  alternativ, jen dceřinná společnost od  VW AG v zastoupení Klause Zellmera a její mediální kafemlejnek ohledně elektromobility mně ničím nepřekvapil, bohužel. Těch 70% elektromobilů z celkových výrobních kapacit v roce 2030 chtějí asi dosáhnou stůj co stůj. No uvidíme co na to privátní zákazníci?

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Energetika, elektromobilita, snaha o bezemisní svět? Přiložený článek v odkazu od autorky Zuzany Kubátové, to vystihuje jednoznačně jednou větou, "Evropu prostě dohnala úporná snaha o co nejrychlejší snižování emisí", já dodávám, že se zlomila ta větev, kterou si EU pod sebou roky podřezávala. 

Dosti obsáhlý, analytický a na pochopení složitější  článek, z kterého aspoň pro mne vyplývá, že vlastně nikdo neví jak z toho začarovaného kruhu ven, je to složitější, než se dosud prezentovalo a ani ta EU si s tím neví rady, ačkoliv svým způsobem si to sama z velké části způsobila.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-drahe-energie-nici-evropu-trh-je-rukojmim-paniky-a-manipulaci-217103#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úplně to nekoresponduje s tématem ale každopádně mi výsledek "protestu" udělal opravdu radost - tyhle aktivisti si nic jiného nezaslouží - inu to je tak, když si naprostá menšina chce svým křikem prosadit svůj názor bez ohledu na názor většiny...

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-dokonale-vybehl-s-protestujicimi-kteri-se-prilepili-k-podlaze-jeho-muzea-a-ponicili-nekolik-vozu/

( informace o těch idiotech byly i v jiných médiích, ovšem ne s tím rozuzlením jak to skončilo).

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně by zase udělala radost tato zpráva, ohledně normy EURO7, pokud to tedy bude pravda. Diskutuje se o tom  již delší dobu a na více místech, tedy že EURO7 nebude tak přísná, nebo nebude vůbec zavedena, jak bylo dopředu prezentováno. No předpokládám, že komise EU najednou osvícený rozum asi nedostala, spíše byla donucena tlakem okolností, ale i to je pro zastánce normální mobility částečná výhra.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/emisni-norma-euro-7-fakticky-nebude-eu-se-na-posledni-chvili-chytila-za-nos/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemění to vůbec nic. Je blbost investovat do vývoje motorů s euro 7 když stejně už všechny evropské automobilky ohlásili přechod k elektrifikaci. Euro 7 prostě nedává smysl, tak jako tak už se spalováky vyrábět nebudou a je lepší narvat prachy do urychlení vývoje elektro vozů než rvát prachy na úpravu současných motorů, který budou stejně mít velmi krátkou životnost.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš určitě pravdu, ale na druhou stranu to nemění ani nezpomaluje současný kurz, jak na první pohled příspěvek od Dušana může působit a navíc zase bych v tom hledal záměr EU. Je jednoduší nechat lidi koupit levnější auto se spalovákem a pak ho pravidelně dojit na zvýšených ekologických daní za jejich provoz než si vybrat jednorázově poplatek za nákup vozu, víš co  aby bylo z čeho tu vyšší třídu která si nakupuje elektro vozy z čeho dotovat.

Já bych EU ani tak nehejtoval za elektrifikaci, jako za jejich dotační systém pro tyto vozy. Myslím si že dotovat by se měla jen vozidla pro masový prodej a ne vozidla pro lidi co nemají problém 4x ročně vyhodit za dovolenou u moře čtvrt mega. Ono by to pak vzalo zcela jiný směr.

Mě totiž nepřijde normální, že člověk který si jde koupit auto s cenou přes milion a dotujeme mu to člověk, který jezdí ve starý herce za 100 tisíc.

Editováno: , autor: 15degren
  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se na tím tzv. dotováním, ať už ze strany od té tzv. lůzy směrem k bohatším, ale i naopak, se člověk zamyslí, tak těch příkladů by se našla celá řada (nejenom nějaké dotování nákupu elektromobilů, to je jen jeden příklad z mnoha). Přerozdělování existovalo, existuje a bude existovat a spravedlivé  nebude pro všechny nikdy.

Naopak, na rozdíl od @15degren je nějaké to přerozdělování u té elektromobility u mne to menší zlo.  Větší zlo je  to neustálé prosazování zelené politiky Green dealu (obzvláště v kontextu chování se jiných částí světa a jejich energetické, hospodářské, sociální, migrační aj. politiky), za pomocí umně skrytého, skoro totálního nařizování a regulace  v oblasti mobility, co se může a  co se již nesmí. Ano dělejme něco pro životní prostředí, ale ne takhle nesmyslným nařizováním bez důsledného promýšlení a s důsledkem nepředvídatelných škod pro stamilióny lidí, které si nikdo dopředu ani nedokázal představit.   Jak se Evropa chová v posledních,  řekněme dvou dekádách  v tomto směru, se jí již začíná dnes vracet a to je jen začátek. 

Čert vem nakonec tu elektromobilitu, kdyby měla ve svém důsledku  podstatný pozitivní vliv na lidstvo, ale zatím to vidím tak, že bude mít podstatný vliv ( a to se mnozí neshodneme vlastně jestli pozitivní nebo negativní) na Evropu, Severní Ameriku. Ostatní svět si zatím jede ve svých kolejích a já se jim ani moc nedivím. 

Editováno: , autor: DušanV
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už i největší automobilka světa tj. Toyota s vysokou pravděpodobností podlehla " svobodně regulovanému" trhu a uvažuje o  přehodnocení /přebudování  svoje podvozkové platformy pro elektromobilitu. 

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-toyota-udajne-prehodnocuje-svou-elektromobilni-strategii-40412636#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ve čtvrtek 27.10.2022 se členské státy dohodly na omezení prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035. Ačkoliv mnohá média to prezentují jako definitivní konec spalovacích motorů, tak tomu tedy není. Jednak musí EK v roce 2026 přinést revizi nastupujících opatření a dopady dosavadního vývoje a vůbec možnosti  reality, tedy lze popř. i přepracovat a schválit změnu, no  a pak se mají taktéž využívat bezemisní syntetická paliva, ale to odhaduji snad jen u dražších značek a typů aut  např.  Maserati, Lamborghini, Porsche, Ferrari, BMW apod., kde automobilky a kupci nebudou asi řešit cenu takových aut a cenu syntetických paliv. Zajímavé taktéž je, že automobilky, které budou aspoň ve 1/4 objemu  výroby produkovat tzv. nízkoemisní a bezemisní automobily ( u dodávkových aut je to 17%), tak mají mít pokuty za emise ve zbytku produkce menší, než ostatní automobilky (není to tak trochu zametání konkurenčního prostředí)!!!

Co mně u toho zaujalo, tak to bylo suverénní tvrzení hlavního  vyjednávače za EP v tomto oboru a zároveň nizozemské Europoslance  Jana Huitema, že přijatá opatření nám zlevní nákupy nízkoemisních aut ??? Tak na to jsem tedy opravdu zvědavý, asi pan Europoslanec ví více, než spousta odborníků z oboru, co predikují další zdražování bateriových zdrojů (i kvůli stále rostoucí poptávce), nebo má v záloze revoluční baterii bez potřeby vzácných a těžkodostupných  prvků, nebo prostě mluví nesmysly.

 

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/konec-spalovacich-motoru-eu-se-shodla-na-omezeni-prodeje-od-roku-2035/2277617

Editováno: , autor: DušanV
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV

Nevím proč si tím pořád necháš zvedat krevní tlak. Ty lidi netuší ani jak ta baterie vypadá. Jsou to humanitně založení lidé, kteří technice absolutně nerozumí.

Šetři si kardiovaskulární systém na kolo za 13 let budeš to potřebovat, až ty kokoti vyhodnotí, že jde vše podle papírového plánu. On je totiž nářek plebsu nebude zajímat. V té době mu už nejspíš ani nebudou rozumět, protože takový lidé se do té doby vyvinou v nový živočišný druh s jiným jazykem, který sice bude znít stejně, ale význam slovní zásoby bude naprosto jiný, už teď jsou vidět zásadní změny v lidském vývoji :-D

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tak člověk neustále brouzdá kolem tématu elektromobility, tak se občas dozví až neuvěřitelné věci. Např. článek v časopisu Automobil č. 11/2022 o opravách trakčních akumulátorů elektromobilů Renault. Jednak mně překvapilo, že ve střední a východní Evropě existuje zatím jen jeden, jediný servis (v Polsku) zabývající se opravou baterií elektromobilů Renault, tedy  pro Česko, Polsko, Slovensko, Estonsko, Litvu, Lotyšsko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko. Promítněme si jen to, že jen Renaultů ZOE bylo doposud vyrobeno 300.000 kusů. 

 Ale hlavně  mně nemile překvapila další informace, cituji: "Pokud vlivem nehody dojde k jakémukoliv poškození masivního bloku akumulátoru, jež by mohlo mít vliv na zvýšený tlak v některém článku uvnitř, vůz se již neopravuje a je odepsán. Stejně jako v případě, kdy při dopravní nehodě explodují vzduchové vaky." 

Možná se autor spletl  a místo  odepsání  vozu mělo být napsáno jen odepsání baterie, ale i tak, pokud vezmeme tu méně likvidační variantu, tak je jasně řečeno, že při nehodě, kdy nám vystřelí jakýkoliv airbag, tak musíme minimálně celou baterii odepsat, což je dnes hodnota cca 400.000-500.000,- Kč, někde i více. Jelikož mimo nějakých šrámů na parkovišti a nehodách  při popojíždění v koloně některý airbag vystřelí skoro vždycky, tak to znamená, že cca při každé o trochu větší, než malé nehodě elektromobilu je dle autora elektromobil (podle mne jen baterie) na vyhození!!!

No to je dle mne absolutní negativum elektromobilu, o kterém se doposud vůbec moc nemluvilo a pochybuji, že to takhle bezpečnostně nastaveno má jen Renault. 

 To je tedy  Green deal v přímém přenosu jako prase, omlouvám se za to přirovnání, ale prase není sprosté slovo, takže doufám, že to moderátor nebude mazat.  :-(

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že by se jednotlivým členům Evropské komise taky někdy občas "rozsvítilo", nebo je to jen zastírací manévr? Aspoň o tom mohou svědčit slova komisaře pro vnitřní trh Thierry Bretona:

„K výrobě všech elektromobilů, které nahradí konvenční auta, budeme do roku 2030 potřebovat 15krát více lithia, 4krát více kobaltu, 4krát více grafitu a 3krát více niklu,“ řekl Breton a dodal, že potřeba bude také o 25 % více elektrické energie. Nic z toho EU nemá, elektřiny je už teď málo a s odstavováním stabilních zdrojů typu jaderných a uhelných elektráren jí rozhodně nepřibude.  Nakonec řekl toho podstatně více viz. odkaz.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu-uz-ted-couva-od-planu-zakazat-spalovaci-auta-v-roce-2035-je-to-uz-vic-k-placi-nez-k-smichu/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plány automobilek na ukončení spalovacích motorů

AUDI - Do roku 2033 bude intenzivně utlumovat nabídku spalovacích motorů

BMW - V roce 2030 bude mít polovinu nabídky čistě elektrickou

CITROËN - Téměř celá modelová paleta je již nyní elektrifikovaná, trend bude pokračovat 

CUPRA - Cesta zahájená Cuprou Born bude pokračovat. Značka bude plně elektrická a zároveň sportovní

DS - Od roku 2024 bude uvádět jen čistě elektrické modely

FIAT - Stane se čistě elektrickou značkou do roku 2030

FORD - OD roku 2030 se americký výrobce v Evropě zcela odkloní od spalovacích motorů

HYUNDAI - Ukončení spalováků ohlásila korejská značka na rok 2035

JAGUAR - Čistě elektrická značka již od roku 2025

KIA - V roce 2030 chce mít značka 50 % portfolia elektrického

MAZDA - V roce 2040 by měly elektrické vozy činit 40 % evropských prodejů

MERCEDES-BENZ - Od roku 2030 už nechce stuttgartská automobilka v EU uvádět na trh spalovací motory

MG - V Evropě vidí budoucnost zejména v elektromobilitě, kromě stávajících dvou modelů chystá i elektrické kombi MG5 Electric velikosti Golfu

MINI - Čistě elektrickou značkou se stane v roce 2030

NISSAN - Jeden z pionýrů elektromobility své plány zatím moc konkrétně neuvedl

OPEL - Plně elektrická značka od roku 2028

PEUGEOT - Už od roku 2024  bude mít každý model čistě elektrickou variantu

POLESTAR - Čistě elektrická značka od samého počátku

PORSCHE - V roce 2030 bude mít 80 % nových vozů elektrický motor. Model 911 chce udržet spalovací motor a sází přitom na syntetická paliva

RENAULT - Do roku 2025 chce představit dalších minimálně 6 čistě elektrických aut

SEAT - Má prý sice "ambiciózní plán elektrifikace", ale do roku 2025 nechystá žádný elektromobil

ŠKODA - Konkrétní datum odklonu od spalováků nepadlo, v roce 2030 chce mít ve svých prodejích 50-70% podíl elektrických aut

TESLA - Od počátku čistě elektrická značka, spalovací motory jsou zde sprosté slovo

TOYOTA - Mezi elektromobilní značky se zařadila až letos modelem bZ4X, v plánech sází i na vodík (model Mirai)

VOLKSWAGEN - Se spalovacími motory chce nadobro skončit v roce 2033

VOLVO - Přestup na čistě elektrický pohon proběhne u všech modelů do roku 2030

Zdroj: ADAC

 

No uvidíme kolik, kdy  a co z toho bude pravda? Že by ten trh a zájem zákazníků byl až tak mimo a nehledělo se již vůbec na něj?  

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Dixíka2 asi zas tak moc nepotěší (předpokládám dle té neustálé palby mínusů, že je to zanícený příznivec Green dealu a vůbec ekologie jako takové), dnes Evropskou komisí  zveřejněný návrh nové normy EURO 7, která by po schválení členskými zeměmi a Europarlamentem měla platit od roku 2025.  Benzínových motorů se zas až tak nedotkne (zaplať pánbůh aspoň za to), to diesely budou muset něco srazit  na oxidech dusíku.

Dokonce jsou  v té normě zahrnuty i nějaké ty emise  prachových částic z otěru brzd a pneumatik, takže pozor vážení ekologové u těžkých elektromobilů, i na ty může třeba v budoucnu dojít nějaká pokuta za překročení nadměrného odírání pneu. No, není lepší se na to úplně vykašlat a přejít třeba na kolejovou dopravu, nebo na něco jiného tzv. čistšího, tak jak si to pravděpodobně přejí naši "nahoře vyvolení". 

Aby člověk měl pomalu strachu si někde na veřejnosti upustit "ducha" a nebyl za to popř. emisně sankcionován.  Třeba skot už někteří pomatenci chtějí vybít (a to jsou nejvyšší představitelé jednotl. států), prý jim vadí, že se krávy nedokáží emisně udržet na uzdě.   :-)

 

https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/emisni-norma-euro-7-je-na-svete-benzinovych-aut-se-nedotkne-naftova-to-ale-budou-mit-tezsi

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, DušanV napsal:

Dokonce jsou  v té normě zahrnuty i nějaké ty emise  prachových částic z otěru brzd a pneumatik, takže pozor vážení ekologové u těžkých elektromobilů, i na ty může třeba v budoucnu dojít nějaká pokuta za překročení nadměrného odírání pneu. No, není lepší se na to úplně vykašlat a přejít třeba na kolejovou dopravu, nebo na něco jiného tzv. čistšího, tak jak si to pravděpodobně přejí naši "nahoře vyvolení". 

 

Jako že při jízdě po kolejnici nevzniká otěrový prach ze tření mezi kolejnicí a kolejí? To máš všude kde probíhá nějaký pohyb.

Zrovna bod o pneu a brzdách tě může nechat ledově klidným. To že ti auto z továrny vyjede na dřevěných špalkách a s destičkami z okvětných lístků snadno vyřešíš jejich výměnou v servisu.

Už dnes máš brzdové destičky ekologické a méně ekologické, které jsou různě tvrdé a různě špiní disky.

Nemají šanci uhlídat, jestli pořád brzdíš fialkami potom co auto opustí fabriku a ani to nemají šanci vymáhat... zatím.

 

Já bych se třeba ani nezlobil za možnost nechat si dodat vůz bez brzd a bez kol. Co si budeme, stejně ty gumy nejsou nic závratného a třeba kdyby dodali kolo i bez těhlice, tak konkrétně u koncernu bych sáhl např. po slabší verzi TSi než po silnější, která zbytečně žere a do té slabé nejdu jen proto že nechci řešit poddimenzované a věčně vibrující kotouče.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@panetMyslím si, že můžeme být v pohodě, co se týče nějakého kovového otěru z kolejnic. Veškerý otěr stejně časem zoxiduje a v přírodě se železo/železité rudy nachází v ohromném množství všude. Fe je  přirozený prvek v celém vesmíru (viz. nálezy železitých meteoritů), dokonce se přirozeně nachází  v lidském těle, potažmo v krvi, na rozdíl od toho plastu, gumy apod. Pokud by přesto někteří zelení fanoušci poukazovali na jeho přílišnou škodlivost a chtěli nějaké jeho omezení, tak snad bych jim jen doporučil se odstěhovat do jiné dimenze nebo jiného vesmíru, pokud něco takového vůbec existuje.

Na druhou stranu ani toto by mně od nich moc nepřekvapilo, nad některými jejich požadavky zůstává rozum stát.  Nechal bych jim všechny ty jejich vymyšlenosti platit z vlastní kapsy, ono stačilo když jim zhasli a vypnuli topení v tom Porsche muzeu, když se tam docela nedávno přilepili na zem a ještě požadovali svítit, topit a přenosné WC k tomu.  Ne, opravdu tyhle příliš horlivé lidi a taktéž horlivé politiky se k tomu hlásící a toho využívající nemám rád a neskrývám to ani trochu. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...