Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

@Martab to ano s tím souhlasím, ten cenový rozdíl mezi nákladem na výrobu někde v Číně  a eventuálním prodejem v Evropě  částečně pasuje na můj předchozí příspěvek viz. Thomas Schaffer a o tom jak se Evropa sama chytá do vlastní pasti. Nakonec řekl bych, že okolní svět Evropě  pomáhat moc nebude, ten čeká až zakopneme. O co více se budeme propadat, o to více budou získávat jiní.  

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že Evropu dusí obrovské zatížení v různých clech, poplatkách, výpalného a nakonec i byrokracie není nic nového, ŘÍM měl stejný problém a taky zkolaboval. EU taky kolabuje a není cesty ven. Uvědomte si kolik lidí dnes vydělává hromadu peněz jen tím že mlátí hubou a nebo přesouvá čísla na počítači, popřípadě se dostali nějak k volným prachům a teď žijí z nemovitostí nebo krypta. Taky nepracuji rukama, ale dokážu si přiznat že netvořím díky tomu žádné hodnoty. Tak dnes žije víc jak polovina Evropanů a není cesta jak z toho ven, protože já už rozhodně žádné hodnoty aktivní činností tvořit nezačnu, to raději skočím z okna a má to tak celá moje generace, které smrdí práce.

 

Celý ten hancábl z něčeho platit musíte a do teď to byl ve velké míře automobilový průmysl. To že se ho chce Evropa dobrovolně vzdát je technicky vzato sebevražda naší společnosti.

Elektrifikace prostě povede k tomu že automobilový průmysl nebude určený pro plebs a tudíž už to nebude ani hlavní motor ekonomiky. Jenomže Evropa žádný jiný průmysl který by měl potenciál nahradit automobilový průmysl zkrátka nemá a i tu protěžovanou elektrifikaci na 99 % outsourcuje do Číny aby dál zvedali zisky.

 

Ano on totiž není problém že by průmysl s elektroauty u nás nemohl být ziskový, on by vydělával i kdyby auta byla za lidové ceny, ale čísla zisku by o proti vozům na fosilní pohon klesli, když čísla nerostou, nejsou dividendy, když nejsou dividendy není důvod držet firmu při životě. To je prostě kapitalizmus tak to je.

Není z toho cesty ven. Všichni hodně zchudneme, než se zase budeme mít dobře.

 

Jediná naděje je, že čína se odhodlá vojensky napadnout Taiwan a outsourcovat průmysl do Asie kvůli válce nepůjde. Smutné to ano....

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom, že mnohým  mladým a bohužel už i mnohým ve střední generaci dnes fyzická práce opravdu tzv. smrdí a je jim dokonce stydno  před ostatními provádět jakoukoliv manuální práci, tak to  máš pravdu (nakonec sám přiznáváš, že raději skočíš z okna, což je z tvé strany vzácná sebekritika).  Zajímavé je, že tito lidé nemají většinou vůbec žádný problém s fyzickou sportovní aktivitou, ale jakákoliv veřejně prováděná a přiznaná manuální práce je pod jejich úroveň (vyjma práce na svém majetku). Kdo bude u nás, potažmo v Evropě dělat ty základní pracovní, manuální činnosti tak to nevím, jestli  někdo předpokládá,  že všechno zastanou přicházející  migranti, tak to si nejsem vůbec jist, že to bude v pohodě fungovat. A Ukrajinci předpokládám budou mít po skončení války dost starostí a práce u nich doma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není jen o základní fyzické práci, ale to máš operátory ve výrobě, elektrotechnické práce, specializované činnosti u kterých je vyžadován pohyb. Nemyslím tím jen lidi co makají na stavbách a zametají chodníky.

 

Grcnout si na prdel a čumět do monitoru s kávičkou v ruce, brát za to prachy je přece fajn ne?

Já byl vždy sebekritický nemám s tím problém, jak říkám pořád jsem realista a občas si tu vystřelím ironický příspěvek, nicméně když procházím zpětně ty své příspěvky, které mi dost lidí odpálkovalo, tak se bohužel často stávají skutečností.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si to po cca půl roce opětovně prošel, tedy  tu avizovanou cenu cca 100,- Kč  za litr paliva a rovnou  řeknu, že je to tedy hodně divná ironie,  mně to přišlo  (a určitě nebudu sám) z tvé strany jako prezentace zaručené informace.  

Na druhou stranu mám takové "lehké mrazení", že podobné ceny paliva se na nás pomalu, ale jistě chystají a takový OPEC s tím nebude mít co moc do činění. Pokud  "úspěšné" zavádění elektromobility nebude procházet rychle a hladce podle představ unijních úředníků, tak jiné cesty se vždycky hodí a jedna z nich může  být a vsadím se, že časem stejně bude  např. nové  povinně celounijní  ekologické zdanění těch údajně nečistých paliv. Když je potřeba, tak hůl na psa (pardon na spalovací auta) se vždycky najde......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se ale bavíš o zdanění PHm o kterém jsem ale také informoval...

Všeobecně barel ropy reálně dlouhodobě nad 170 dolarů nevystoupá. Historicky víme že je to crash hranice pro globální ekonomiku.

Na druhou stranu když barel ropy stál delší dobu 160 dolarů, tak cena PHM v té době byla kolem 30 KČ, takže ani těch 50 KČ kolik tu stálo PHM na jaře, nebylo ani zdaleka dílo ceny za ropu.

V tom tématu jsem se spíš trefoval do reality že i kdyby byla cena 100 KČ z a litr tak by to moc velká tragedie pro běžné lidi nebyla, protože i tak z historického hlediska by ta cena nebyla vysoká. Tu realitu jen odráží stále rostou osobní automobilová doprava v ČR. Za současných +/- 40KČ jsou ty PHM ultra levné v poměru k příjmu obyvatelstva, když se podíváš na historii tak nevidím ve 100 KČ za litr phm problém. Problém bude mít průmysl a až potom osobní doprava.

 

Ještě jedna taková úsměvná věc. Pamatuji si z doby kdy energie i phm bylo levné a distributoři zdražovali, přičemž se odvolávali na to že vstupní suroviny vlastně zas takovou roli nehraji, že do finální ceny promlouvá mnoho dalších proměnných, které mají i vyšší vliv na koncovou cenu... no nicméně když už se ty ceny trošku změní, tak to jako výmluva poslouží velmi dobře.

 

Je to jen prostě otázka kolik si trh nechá líbit. Energie je nyní taky dost, jsou velké přebytky  v síti, přitom cena pro domácnosti je absurdní. Historicky vždy šlo jen o to kdo si ve finále namastí kapsu dokonce i během globálních válek to tak bylo. Spojenci si nebombardovali průmysl, který chtěli po válce zpeněžit.

 

To jestli budeme za elektro auta platit 3M a za kWh 100 KČ aktuálně nesouvisí s reálný nedostatkem na trhu a minimálně příštích 5 let ani nebude.

I toho plynu je jak když nasere. Zase se to odvíjí od toho kolik pijavic je na tom napojeno a saje si do svého luxus, jsou to lidé kterým je úplně uprdele že v duchodáku umrznou staré babky i kdyby vydělali jen korunu navíc nechali by je instantně zplynovat... Ve finále Rusko bylo v tomhle obchodním vztahu vždy až na konci odpadní roury na kterého se totálně sralo a získávalo z toho trhu absolutně nejméně čistého zisku.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak do rány mi dnes naběhl ráno s článkem Zatloukal, kde víceméně popisuje i problém s elektrifikací:

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-po-ere-ultralevnych-penez-prichazi-naraz-mlade-generace-se-mohou-bourit-220436#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=qNSZn4NxZri-202212020731&dop_id=220436&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest179_tlacitka_u_boxiku_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Žijeme v demokracii, kdy polovina chce něco jiného než druhá polovina. První polovina ráda opakuje že si to těžce vydřela a mladý makat nechtějí, přičemž mladí zase tvrdí, že se jen oni po revoluci dostala starší generace lehce aktivům a majetkům

I když se řadím věkově k první polovině, přikláním se spíš k mladší generaci. Ono nebylo úplně jednoduché si po revoluci z rozpadajícího se státního komunistického systému něco odtrhnout, ale šlo to víceméně bez práce když člověk věděl jak.

Rozhodně starší generace nebyla pracovitější než generace po revoluci. Dokonce si myslím že byla méně pracovitější. Např. barák si byl schopný postavit skoro kdokoli když k tomu měl vůli. To dnes rozhodně neplatí.

 

Nicméně starší generace (bohužel zdaleka ne všichni) si prostě nahrabali a chtějí si z toho užít podzim života. Nicméně mladá generace to musí oddřít což se jí taky nechce a nemají vyhlídky na důstojný důchod, ono co si budeme z průměrného platu se aktuálně nedá platit hypotéka, dá se sotva platit nájem když chlap živý rodinu. Spoření na důchod? Z čeho? Všichni nemůžeme být úspěšný manageři a podnikatelé i když se nás o tom systém snaží přesvědčit, někdo to odmakat prostě musí.

 

Nemá smysl si nic namlouvat, jedna strana nikdy nepochopí druhou, bude tu čím dál větší tlak mezi vrstvami, výsledek bude pravděpodobně takový že tu jednoduše budou pouze hodně bohatý lidé a naopak lidé, které se z toho bláta nebudou mít možnost nikdy dostat. Ono to tak po většinu historie bylo. Poctivou prací nikdo ještě nezbohatl. Stát to nikdy nevyřeší, každý má své voliče a ta čára přechodu je čím dál výraznější. Nakonec to dobře jednoduše nedopadne, máme mnoho historických zkušeností s takovým vývojem a taky historicky víme, že tomu nejde zabránit.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, DušanV napsal:

Na druhou stranu mám takové "lehké mrazení", že podobné ceny paliva se na nás pomalu, ale jistě chystají a takový OPEC s tím nebude mít co moc do činění. Pokud  "úspěšné" zavádění elektromobility nebude procházet rychle a hladce podle představ unijních úředníků, tak jiné cesty se vždycky hodí a jedna z nich může  být a vsadím se, že časem stejně bude  např. nové  povinně celounijní  ekologické zdanění těch údajně nečistých paliv. Když je potřeba, tak hůl na psa (pardon na spalovací auta) se vždycky najde......

Nějaké myšlenky v tomto směru již proběhly, jednalo by se o cca 1 Euro navíc za každý litr fosilního paliva. Zatím to však vypadá tak, že třeba v Německu se uvažuje o zvýšení daně u nového vozidla se spalovacím motorem z 19% na 26%.

Ideálně by se jim ovšem líbila tak vysoká daň, aby se ceny vozidel se spalovacím motorem vyrovnaly cenám alektromobilů - to hlavně z toho důvodu, že dotování elektromobilů se stává neunosným.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a aby toho nebylo málo, tak zde máte příklad ze současné doby související s nástupem zimy, tedy jak je na tom současné Německo s el. energií a z čeho ji vyrábí a kde ji kupuje, v porovnání s rokem 2019. Jsem velmi zvědavý na to, pokud  tam zavedou plný Green deal,  jak naše nečisté elektrárny pojedou naplno, aby poblázněným Němcům nemrzly zadky.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-svetlo-a-teplo-zachranil-v-listopadu-odepisovany-zdroj-neni-za-nej-nahrada-220543#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Němcům zadky mrznou nebudou, ani v mastný tyči ani doma. U nás se plánuje rozšíření dukovan i temelínu. Německou má ekonomickou sílu na to, aby z českých elektráren státem částečně financovaných elektráren, proudila energie pouze do Německa. Cenové strop energií v Německu už teď jasně ukazuje, že si s námi Německo opět vytře prdel a ještě spálí naší energii, zatím co český občan bude v bytě vytápět na 14 stupňů a občan v domečku bude pálit vše co hoří. Zatím co Pekárková bude poskakovat v televizi s volebním plánem "svetry pro všechny" tak německý občan dostatne od státu české energie víceméně za předkrizové ceny.

To je evropská společnost a solidarita. Všichni jí mají plnou hubu ale když přijde na lámání chleba, tak každý na svém písečku.

 

Opět musím říct... bohužel v čr není vládní strana, která by razila vlastní cestu, ale pouze evropští přisluhovači a ruští přizdisráči, nic mezi neexistuje, nikdo z těch sráčů nemá vlastní vizi, pouze se serou na západ i na východ. Přitom nikdy ani z jedné strany opravdová pomoc v případě nouze nepřišla, pouze nůž do zad.

 

Chodí to tak v životě všech lidí a chodí to tak i na národní úrovni. Musíme se spolehnout pouze sami na sebe a ne čekat že to za nás někdo vyřeší nebo pomůže. Tak to prostě nikdy není, každý stát má vlastní zájmy. NATO je velký přínos, ale spoléhat se na něj na 100% taky nelze, to ukázal Trump. EU není špatná myšlenka, ale opět má svoje limity.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nerýsuje se  pro budoucí majitele při  koupi ojetých elektromobilů další zádrhel? Ano, může to být baterie.  Trh s náhradními díly je nastavený tak, že dnes, kdy popř.  potřebujete a pořizujete novou baterii pro elektromobil, tak zaplatíte za baterii opravdu velkou sumu. Ale pokud tu novou baterii budete potřebovat za hodně dlouho, tedy  až po jejím ukončení výroby ve velkosériové podobě, tak za ni pravděpodobně zaplatíte ještě o dost více. Dle přiloženého odkazu je to dáno tím, že výroba náhradních baterií se logicky časem přesunuje do dražší, malosériové výroby. Jestli se dnes uvažuje o adekvátní životnosti baterií cca 8-10 i více let s aspoň 70% zachovanou kapacitou, tak se opravdu může stát to, že potřebné náhradní baterie  mohou po letech být podstatně dražšími než dnes.

Samozřejmě dá se uvažovat o tom, že bude ve velké míře zavedena oprava baterií systémem výměny jen vadných článků, ale i zde se již objevují náznaky, že něco výměnou opravíš,  ale ostatní komponenty staré baterie nevydrží zas tak o moc více. A nějaké dlouhodobé skladování náhradních baterií vyrobených ještě na velkosériové lince asi taktéž nepřichází moc v úvahu, no a nějaká vysoce odborná, sofistikovaná  druhovýroba náhradních baterií asi také ne.

 

Nebo to bude v budoucnu docela jinak? Bude opravdu zavedena nebo udržována velkosériová linka na konstrukčně a koncepčně starší baterie, nebo  baterii  na třeba 10-15 let starou Škodu  Enyaq  bude možno odebrat a použít  z linky nových baterií, třeba  pro dnes uvažovaný koncept nové el. Škodovky, bude to vymyšleno tedy tak, že nové baterie budou pasovat do starších vozů? No uvidíme, každopádně dnes  na desetiletý Nisann Leaf koupíte náhradní baterii za 827.000,-  Kč a na e-Golf ji koupíte dokonce za 930.000,- Kč. Není lepší takový vůz raději nechat zešrotovat?

 

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/cim-starsi-elektromobil-tim-drazsi-baterie-trh-s-nahradnimi/r~9ef28d1a703f11ed8980ac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=4MFNxcefNSE-202212021827&dop_id=18714693

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterie je obecně problém.

Na druhou stranu když už budeme tlačit bateriová auta, tak při nákupu samozřejmě bude položka baterie minimálně 1/3 ceny auta. Zas odpadá složitý motor s převodovkou.

 

Když baterie vydrží 150K km s 80% kapacity tak si snadno vypočítáš, kolik tě bude stát 1 km a přepočítáš si tak cenu. Ono když to převedeš na spalovák, tak hnací ústrojí po 150K km už taky není 100% a vykazuje různé menší problémy, které nutně nepřekáží provozu, ale po 250K km už to bývá na dražší opravy.

Obecně si myslím, že jestli se někdy dostanou na trh elektro auta typu fabia a budou aspoň trochu dostupná, budou tam články unifikované. nejspíš modulové skládané (pro jednoduché navýšení kapacity v případě vyšší modelu) a budou záměnné na příč koncernem a modely, jinak se masová produkce, hlavně provoz/údržba nevyplatí a ve finále by to ani nebylo jinak ekologicky udržitelné.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou elektrickou Fábií za cca 600.000,- Kč, jakou chtěl v blízké době vyrábět nový šéf Škodovky Klaus Zellmer,  to pravděpodobně nebude tak jednoduché.  Vypadá to, že v jeho případě bylo přání otcem myšlenky a po částečném vystřízlivění uznal, že v současné době to není za ty peníze realizovatelné. Takže prý někdy, až  budou asi ty baterie lacinější. No mně by to nechybělo, klidně ať vyrábějí spalovací Fabii minimálně až do toho roku 2035.

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-skoda-udajne-urychluje-plany-na-elektromobilitu-uz-do-roku-2026-ma-prichystat-tri-nove-modely-40416216#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V říjnu 2022 schválil Evropský parlament v rámci balíčku Fit For 55 předpis, který by zavazoval členské státy EU vybudovat na hlavních silničních tazích  nabíjecí stanice pro elektromobily na každých 60 km s celkovým výstupním výkonem min. 300kWh  a to do roku 2026. Samozřejmě musí to schválit Evropská rada a zde je ten problém. Většina států EU je proti a považuje to  v tomto termínu za nerealizovatelné (a já bych dodal, hlavně když není el. energie nazbyt) . U  nás např. Ministerstvo dopravy, ale i ČEZ, EON i PRE s tím taktéž nesouhlasí. Problém podle nich  spočívá především v zajištění potřebného elektrického příkonu (na výstavbu by se našli dotace i z EU) a jednak v nerentabilnosti provozu vzhledem k současnému  a pravděpodobně i výhledově uvažovanému počtu elektromobilů v ČR.

Když tak jen od boku nad tím člověk zauvažuje, tak by se pravděpodobně  jen u nás museli najít a zarezervovat  další desítky MWh, aby se to dle požadavku EP úspěšně splnilo, vždyť jen na dálnici s obousměrným provozem by na každých cca 60 km byla nabíjecí stanice s min. celkovým výkonem 2 x 300kWh. 

 

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesko-planu-na-sit-nabijecek-neveri-40415747#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

V kontrastu toho,  třeba Švýcarsko (které je velkým dovozcem el. energie v zimním období) uvažuje o zavedení omezení dobíjení elektromobilů  a nejenom toho. 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektromobily-dostaly-dalsi-ranu-prvni-evropska-zeme-uz-chysta-zakaz-jejich-dobijeni-kvuli-nedostatku-elektriny/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky energetické krizi začali domácnosti ve velkém montovat soláry. Tj. ten příkon by i reálný byl, ale tak maximálně přes den.

 

Čísla pro zajímavost:

 

Vozový park v ČR: 8 717 353

 

Průměrný roční nájezd české rodiny je kolem 20 000 KM za rok

Průměrný nájezd flotilového auta ve firmě je cca. 34K km za rok (zde vycházím z několika statistiky od operáků)

 

Počet privátních registrací vozidel v ČR je 28%

 

Průměrné eletrické auto spotřebuje 13kW na 100Km tj 0,13kW na 1 KM.

 

Privátní část parku: 2 440 859 vozů, ujede za rok 48017180000 - spotřeba za rok  6 242 233 MW

Firemní část parku:  6 276 494 vozů ujede za rok 213400796000 - spotřeba za rok  27 742 103 MW

 

Temelín za rok 2021 vyrobil (dle Wiki) 15 700 000 MW

 

Výpočet je hodně hrubý a vztahuje se jen na vozy do 3.5t !!!

 

Tj. pokud tu chceme provozovat elektrifikovaná auta, tak při současném provozu to neuživíme ani z obou jaderných elektráren. Tolik k plánu elektrifikace. Prostě to není reálné, ne pro střední a nižší třídu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V  ČR se vyrobí 80-90TWh za rok, spotřeba je někde kolem 70-75TWh/rok. Za rok 2021 to je 84.9TWh vs. 79.7TWh, tzn máme zde ještě 5 200 000 000 kWh které jsou "nevyužité", z toho lze nabít 77kWh baterku Enyaqu cca 67 532 467x resp. s průměrem 17kWh/100km  (což je průměr elektro aut na Spritmonitoru s nájezdem více než 50tis km) lze ujet 30 588 235 294km, což při průměrném nájezdu v ČR kolem 15tis km dává 2 039 215 aut. Pokud se v ČR prodá ročně kolem 200tis aut, tak ikdyby 50% bylo čistě EV, máme ještě na pár let rezervu na to vyřešit jak vyrobit dostatek energie... To co je problém je distribuční síť, která není stavěna na to, aby co 60km byl instalován výkon 300kWh...

https://www.kurzy.cz/komodity/rocni-vyroba-elektriny/
https://www.kurzy.cz/zpravy/655681-spotreba-elektriny-v-roce-2021-vypovida-o-zotavovani-ekonomiky-vyroba-elektriny-vzrostla-o-4-2--a/
https://www.auto.cz/pocet-aut-v-cr-stoupl-o-163-251-na-6-29-milionu-mame-paty-nejstarsi-vozovy-park-v-eu-142499

 

EDIT:
vypadl mi jeden odkaz
https://www.auto.cz/cesi-rocne-ujedou-deset-az-dvacet-tisic-kilometru-77823

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky by stálo za to uvést z čeho je ta energie vyrobena. Nemůžeš počítat s tím že po roce 2030 tu ještě nějaká uhelné elektrárna poběží.

Z klasických elektráren má podle mě perspektivu pouze jádro. Popřípadě různé druhy plynových elektráren.

 

Navíc by bylo pokrytectví stáhnout z vozového parku poměrně čisté motorizace s EU6+ a nahradit je elektro vozy napájené z uhelných elektráren. 

Problém bude právě ta výroba energie, kdy většina aut se nabijí přes noc, proto nelze počítat s FVE a rovněž nelze do budoucna počítat s uhlím, už jen proto že se v Evropě přestává těžit.

Posílení energetické přenosové sítě z tohoto pohledu je spíš ten menší problém. 

 

Kabely nové natáhneš, je to jen o lidských zdroji, ale čím to budeš napájet to už je větší oříšek když se u nás aktuálně nic moc velkého nestaví, přičemž takové projekty jako jaderná elektrárna a pod.... to jsou projekty na desítky let. Když se podíváš na rok kdy chceme být kompletně závislý na elektrické energii, tak tam vidíš v ČR pouze snižování kapacit, žádné rozšíření. Výroba energie u nás prostě v tu dobu bude mnohem nižší než máme dnes.

 

Současné nic nedělání vlády ohledně výroby energie pro naší energetickou soustavu bude fatální za 10-15 let. Jsme čistě průmyslový stát, já to vidím hodně černě.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zatím máme el. energie přebytek, tedy u nás v ČR a zatím! Někde jinde ji mají kolikrát v roce i nedostatek. A bude té el. energie např. tady v Evropě i v budoucnu její dostatek, nebo budeme muset v rámci naplňování  Fit For 55 a v rámci preference bezemisních zdrojů OZE, tj.  solárů a větrných elektráren uvažovat a konat  co se týče její spotřeby radikálně  jinak? Současná realita a spotřeba  se tedy dají pravděpodobně spočítat, ale konání a avizované plány EU mně nedávají potřebnou jistotu, že vědí co činí a že nemají kolikrát ani tušení, jaké to má vzájemné souvislosti. Spíše to vypadá občas  jako tzv. střílení od boku, máme nějakou myšlenku, vizi, pojďme na to, no a uvidíme jak se to vyvine. Když blbě, tak to překopeme a pojedeme zase nějak dál.  Tohle jsou ne zcela promyšlené pokusy s dopadem na živobytí cca 450.000.000 lidí a to je podle mne hodně špatně. Pokusy mohu dělat někde v laboratoři, ne laborovat s Evropou a nevědět jak to dopadne......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůžeš po lidech, kteří vymýšlí Fit For 55 aby reálně věděli co dělají.

 

Má to dva prosté důvody:

 

Jsou to studenti humanitních oborů. Takových lidí mám ve svém okolí... z huby vypustí spoustu kouzelných slov a na papír umí psát výborně. Oni si myslí že vědí, ale nevědí, jsou to jen generátory náhodných myšlenek o kterých si myslí že mají pravdu.

 

důvod č.2 je že lidé co tomu rozumí, se s takovými lidmi vůbec nebaví. Není to možné je to jiný jazyk nejsou schopní se domluvit. Když budeš člověk který v oboru dělá celý život tvrdit nějaká hovna co vymysleli humanisté z EU, tak ti jednoduše nebude rozumět a vše ti odkývá aby od excelové tabulky ,která nedává smysl měl pokoj.

 

Pár znalých lidí se k tomu vyjádřilo. Když nebyly veřejně zlynčování a sesazení ze svých postů, tak byli ignorováni.

 

Jsou to naprosto nekompatibilní ekosystémy, vystřízlivění ale už přichází, to co se nyní děje s EU která je víceméně jako celek technologicky a průmyslově závislá na stabilní energetice je ve skutečnosti energetická krize spíš důsledek zeleného šílenství než války s Ruskem.

 

Ono až bude hodně zle, tak si lidi jako vždy poradí, já bych se toho nebál, aspoň vybočíme ze stereotypu, let's have fun.

 

@DušanV

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ale tím se dostáváme k jinému "problému", kdyby zůstala naše výrobní kapacita zachována (i v současném složení) a jen se ty starší, méně "eko" auta vyměnila v rámci volné kapacity s koncem jejich životnosti, stejně v celkovém součtu na tom emise budou výrazně lépe.

Již jsem to zde psal několikrát, EV jako takové problém nejsou, problém je  jak jsou protlačovány a v kombinaci, že se na vše možná až moc spěchá (ano, ono už moc času není asi, ale stav techniky prostě neumožňuje splnit vše). Ano, klást si "velké cíle" je určitě správně, ale ty cíle by měli být splnitelné aspoň technologicky. Nelze to dělat jen tak, že "vše co bylo je špatně"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...