Přejít na obsah

Technické problémy a závady


losllanos1

Doporučené příspěvky

No já si taky myslím, že je to hlavně o lidech. Na vlastní kůži jsem byl toho svědkem, když jsem uplatňoval v autorizovaném servisu Škoda odstranění závady v záruce (byla to vrzající přední náprava). V kanceláři byl přítomen starší přejímací technik a mlaďoučký, asi nový automechanik. Když jsem popisoval závadu, tak ten mladík okamžitě věděl pravděpodobně o co jde (mluvil o příslušné TPI na tuto závadu), no a technik ho neurvale okřikl, ať si hledí svého. Auto přijali a po cca 3-4 hodinách mi volali, že závada se neprojevila a nic tedy řešit nebudou, dokonce i takto sepsaný protokol jsem dostal.

Auto jsem okamžitě odvezl do jiného autorizáku Škodovky, kde závadu rychle objevili (opravdu na to byla ta TPI) a byly to závadné kulové čepy na řízení a ještě se divili, co to v tom předcházejícím servise jsou za lidi. Takže asi tak...........Dodnes nevím, o co tomu přejímacímu technikovi vlastně šlo, když mu i ten  mladý automechanik vlastně objasnil závadu. Asi uražená ješitnost, že mu starému matadorovi do toho někdo veřejně kecá před zákazníkem. Prostě je to o lidech, teď se ještě v servisu vždy trefit na dobře naladěného člověka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dnes jsem poprvé chtěl dolít kapalinu do ostřikovače. Rozevřel jsem "Simply Clever trychtýř" a začal jsem lít. Nicméně kapalina zůstávala v tom nalévacím hrdle, jakoby nechtěla dál do nádržky a tvořily se bubliny. Musel jsem vždycky poklepak na to sítko, aby začala téct, ale strašně pomalu.

Je možné že je to nějaké zavzdušněné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam nemá být co zavzdušněné, nalévací trubice do nádržky má průměr aspoň tak 2-3 cm, to by si tam musel lít kapalinu z nějaké cisterny aby se to zavzdušňovalo, nebo zahlcovalo.  Spíše se podívej, jestli to sítko v hrdle je kvalitně vylisované a nejsou tam malé , nebo zaslepené dírky,když ano, tak by jsi to musel nějak prorazit, zvětšit ty dírky, třeba jehlicí apod.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Mav07 servis by ti to objasnil, lejes zlu vodu :D teraz vazne, registroval som to. treba vodu liat pomalsie a mimo toho stredu. v strede je taky vycnelok, ktory odvadza vracajuci sa vzdcuh. ak to lejes na to, zacne to bublat a penit a nestiha odtekat. vyskusaj to najblizsie

@DušanV vitaru ma zena. kupovala ju v meste, odvtedy tu suzuki zaniklo, takze servis 30-40km. asi ako ja skoda, vacsi servis. ma najazdene malo za 4 roky, cca 35t km, ale to auto okrem garancky nic nepytalo, nehrkalo, atd. je to fakt jednoduche auto, atmosfera benzin. ale ani automaticka prevodovka, ani 4x4 system, nic proste nesarapati, nieto dake pazvuky, ci ine veci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem. Od koupi auta mi vždycky po vyjetí z domu něco lupne od podvozku, jako kdyby zůstala viset brzda. Pak je to OK. Dnes jsem celý den jezdil po úřadech a všechno OK. Teď jsem jel natankovat. Zastavil jsem na kruhovém objezdu, rozjedu se a najednou rána a měl jsem zuby skoro na předním skle. A to jsem se sotva rozjel. Zařazeno jsem měl dobře, ručka dole. Nechápal jsem, rozjel jsem se a všechno dobrý. Po příjezdu domů jsem se díval na brzdy a všiml jsem si, že pravý zadní kotouč má v sobě vydřené rýhy. Nechápu to. Nikde po kamenité cestě jsem do teď nejel, auto jsem umýval včera a v noci jsem byl v práci a nic. Jezdím jen po asfaltce. Moc se mi nezdá, že by tam byl kameň. Obzvlášť, když mi to už dělá od přebrání auta. I když třeba zastavím a couvnu, tak se také občas ozvalo lupnutí. Setkal se s tím někdo? V pátek jedu k prodejci (kde jsem Scalu kupoval) přezouvat Tiguana, tak jim to asi ukážu a řeknu, co a jak. Ale mám takový pocit, že mě stejně pošlou asi někam. Nedokážu si tak trochu představit, kde bych měl zuby, kdyby se mi to stalo při jízdě.

20200422_165457.jpg

20200422_165453.jpg

20200422_165518.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem si volal do servisu, jsem objednaný na úterý. Ale auto tam zůstane přes noc :-/ Náhradní mi nedají, leda že bych si ho zaplatil. Jinak mi bylo řečeno, že se na to teda podívají, že pokud tam bude bordel, tak si to komplet zaplatím. Pokud tam nebude bordel, pak to budou řešit se ŠA a vymění to na záruku. Takže jsem zvědav, co tam najdou. Kdyby tam byl kamínek, tak určitě bude rýha jen jedna a ne 5. To by byla asi moc velká náhoda, že by se jich tam dostalo tolik. A při brzdění by to vydávalo "kovový" zvuk. Což nedělá. A hlavně by to asi nevysvětlovalo to zaseknutí auta při rozjezdu. Ale to jim asi nijak nedokážu.. Takže se modlím, aby tam něco našli a vyměnili to. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si myslel, že problém 5. dveře vs. karoserie je vyřešen. Není :)

 

Dnes na wapce po umytí vozu byla mezi plastem v kufru u zámku dveří a těsnící gumou docela louže - což předtím nebývalo a auto jsem myl stejným způsobem. Takže po úpravě 5. dveře zřejmě nedoléhají na gumu a může se tam dostávat voda. Tak jsem se pídil po tom proč a zjistil jsem, že celé štelování bude zřejmě o těch plastových kusech na 5. dveřích.

 

Mrkněte na mezery, levá strana:

749531186_dorazlevastrana.thumb.jpg.bed91873f3c70bc09dc9c8ea0e5bdbf8.jpg

 

Pravá strana (50 Kč = cca 2mm a kousíček navíc):

1134405844_dorazpravastrana.thumb.jpg.c5d4d926d7feb6a4bcce6b6ea2ff36e2.jpg

 

Ta pravá potvora je nyní asi moc vytažená. Zkoumal jsem jak to štělovat, ale mechanismus není zvenčí přístupný. Štourat jsem do toho zatím nechtěl, takže jsem se obrátil na servis.

 

Zkusmo jsem na levý doraz na autě nalepil pětikorunu (tloušťka cca 1,75 mm) a schválně mrknul na to, jak se změní lícování světel na karoserii:

 

podlozeni.thumb.jpg.2bcd99adfcdd791c537c41157b82b3c8.jpg

 

Před vložením 5 Kč:

2035364824_licovanibezpodlozeni.thumb.jpg.54601015b02f1e4a7fa046d9221d4e9d.jpg

 

Po přilepení 5 Kč:

2105930839_licovanispodlozenim.thumb.jpg.450177aa4f87780c0ecdf520333c757f.jpg

 

Uvidíme co odpoví ze servisu. Kdyby případně někdo věděl jak na to, budu rád za rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jedlaa To je špína nebo rýhy? Pokud člověk parkuje venku a lítá na to bordel a prší, tak povrch toho disku trochu zoxiduje a je hnusnej a kdo málo jezdí a moc nebrzdí, tak ten disk nebude mít tak lesklý.

Já jak nechal auto ošetřit, tak od umytí se cca týden nebrzdilo - tudíž kotouče hezky orezly a chvíli trvalo (cca 100 km) než to chytlo zase lesk po celé ploše. Zvlášť u těch zadních které nedostávají tak zabrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co si o tom myslet? Že někde ty peníze co jsme zaplatili třeba za dieselgate, za přešlapy při překotném vývoji některých, né moc povedených motorů, za dosavadní ztráty při prodeji elektromobilů a nerozjetí výroby jiných elektromobilů atd., atd,, musíme od těch našich zákazníků získat. Co třeba nezkusit změnit výrobce některých dodavatelských dílů za toho lacinějšího, na tom přeci zase něco trhnem. Jo a závady na reklamaci? No to budem řešit , až se přeci někdo ozve, jinak to nemá význam, stejně to nejsou zásadní konstrukční vady, ne? 

Samozřejmě je to ode mne jen fikce toho, jak mohou manažeři automobilky uvažovat. Jen mám ale takový, čistě osobní pocit, že skutečnost od té fikce, není moc vzdálená. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to není jenom ve vztahu dieselgate atd. Obecně snaha každé firmy a managementu je minimalizace nákladů a maximalizace zisku. Vám se to možná nezdá, ale použití kompomenty levnější třeba ok 500 kč, při zachování stejné ceny vozu, vám to při prodaných kusech hodí solidních pár milionků. A když je těch komponent více ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Michal T. mne to nastavovali na viacerych miestach. hore co su skrutky, tie cierne nastavovacie tiez. Mi to vysvetlovala vtedy. Moj nazor je ten, ze je to uplne nahovno system a bude to pracovat stale. Teraz sa mi dvere zatvaraju este horsie nez predtym. Alebo po o3, kde to slo hladko si neviem este zvyknut na to, ze musim kufor zuatvarat na 2-3 razy. Ja si to sledujem, lebo uz by som nerad siel do servisu s vyrytymi dverami v narazniku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som to rozdelil na 2 casti. Jedna je vymena dodavatelov, ci dielov za lacnejsich a druhe spracovanie auta.

1. vec chapem, trhovy mechanizmus, zadam poziadavky na vyrobok, technicke, kvalitativne a kto ponukne lepsiu cenu.

2. to je spracovanie a vystupna kontrola. Tu uz asi nieco viazne, kedze tych veci to je viac na nasich autach.

Takze ja by som tu cakal zlepsenie na zaklade realnej odozvy zakaznika. Min. toto su spolocny menovatelia. Infotaiment, A stlpik spolujazdca, zadne dvere, sedacka a zatial si myslim ŠA, tak strcila akurat hlavu do piesku.

 

A co sa uspor tyka. Vyrabal som plato do kufra-medzipodlahu. Videli ste tu medzipodlahu v praxi, ako vyzera origo. Raz zalomena za sedankami -ohybna a kraje ohybne, aby slo dvihnut skrz hacikov.

Kde je tu simply clever riesenie a ekonomika? Nie je jednoduchsie vyrobit nieco v jednom kuse? Haky posunut o 5mm viac do konstrukcie? Su na skrutke, stacilo by ich vyrobit kratsie. Sorry, ale denne riesim technicke poziadavky/cena/kvalita. Ako toto mi pride absolutne scestne. A takych rieseni v tom aute viem najst min 20, kde by vedeli usetrit par eur, ci min stovku. A to sa pri tom vyrobenom pocte odrzrkadly. 

Proste by to malo byt jednoduche, funkcne a kvalitne a z hladiska vyroby tym padom, ze je to jednoduche i menej nakladne.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A k tej sedacke, ten koleckovy mechanizmus co maju skrz lepsieho nastavovania a presnejsieho. No sorrry, ale nech si ho strcia niekam, ked to nefixuje. V opli som mal paku, neslo to po mm nastavit, boli tam skoky, ale raz som zarazil a 5rokov sa to nepohlo.NAco vymyslat nieco zlozite a komplikovat si to. Proste funkcne nech to je!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Michal T. Uz som zvazoval i dorabku elektrickeho otvarania skrz tohto. Ale asi ten pokles dveri bude nezavysle od toho a to by riesilo len dovieranie. Inak to 3. brzdove si myslim, ze moze mst suvis i s tymi dverami. Lebo to zacalo po navrate zo servisu a manipulacii s kufrom.som sa i pytal, ci aj demontovali nieco okolo svetla, ci neboli cele dvere dole, ci uvolnene ale, ze nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...