Jump to content
csabac

Technické problémy a závady

Recommended Posts

@Václav Plodr podrzat tlacidlo vypinania radia na 10s, az kym sa neresetne. to pri zamrzani pomaha. ak nie, odpojit z baterky.

mne infotaiment zamrzol pri prvej jazde z predajne a cestou v druhej mi to odpojili z baterky. a treba si skontrolovat, ci je aktualizovany soft. je to popisane v sekcii o infotaimente

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 3. 1. 2020 na 22:42, csabac napsal:

Volant i mne vytlacili len geo, ze ok. Som im ale vravel, ze geo je ok, len volant nakrivo. Zatial som s tym neuspel.

Dnes som rozpraval s jednym "domacim automechanikom" a ten vrvael, ze ak je volant nakrivo tak sa da nastavit pocas geometrie tak, ze sa rozoberie volant a tam je udajne nejake jemne ozubenie a sa volant vyrovna ale ze je to pracne a on by sa do toho ani nepustal. Takze asi preto sa v servise do toho nechcu pustat.

Ohladom sedadla tiez sme sa bavili a vrvael, ze ak je ten isty mechanizmus tak vsetky to budu robit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V servise su neschopaci, a pockaju ked budes mat po zaruke a zacalujes to, potom ti to za peniaze nastavia. 

V kazdom pripade to nedokoncene auta si sada tak este pockaj geo mas ok, a pri najblizsej prehliatke trvaj na naprave. Zaaretovat volant rovno a pootocit s nastavenim aby sa to zrovnalo na capoch. Lenze to by sa im muselo chciet. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pise altan. To nastavenie na volante, teda demontaz nie je nutna. Ja som kedysi menil gumeny volant za kozeny na astre g a daval dole volant i airbag. Tam su tie zubky a aj nulova poloha, aby sa volant vzdy zalozil spravne. Zalozit nespravne sa to uz podla mna ani neda. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inak sem tam mi nechyti ani rucna brzda. Parkujem doma so zaradenou rychlostou, no na krizovatke ak dlho stojim, zatiahnem rucnu, ked sa auto hybe. No casto sa mi stava  ze stlacim gombik, dvihnem, pustim gombik, potom rucnu a nezachyti ju. Na druhy pokus uz sedi. Cez zubky som neskusal, no stava sa mi toto castejsie. Na inom aute pri tomto sposobe som to nezazil. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kdys to viděl, že se ruční brzda zatahuje se stisknutým pojistným tlačítkem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kto zatahuje cez zubky okrem zien? Nepotrebujem preratavat zubky a drat ich.Zatlacim zatiahnem, uvolnim, zacvakne. 

Edited by csabac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohajeho, tys tedy expert. Co bys tam dral? Copak ty zatahuješ ručku stokrát denně???

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruční brzda musí držet zatažená ať ji vezmu přes zoubky nebo se stisknutou aretací, kterou pustím až "nahoře".

Takže se ptám. Co je špatného na zatahování ruční brzdy "ne přes zoubky"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

V podstate nic. Tiez mozes srat do ruky a hodit to potom do zachoda. Ucel to splni :D

Inak niekedy sa cez tie zuby odhadovalo nastavenie rucnej brzdy na 3 az 4 zubku to muselo brzdit. A to prave pocujes ked nestlacis ten cudel. Proste zbytocna robota s stlacanim gombika ked to netreba. 

Nebude tam nahodou nejaka vychytavka prave na odbrzdenie, logicky ked stlacom ten gombik tak chcem odbrzdit a je ziaduce aby sa to o zubky  nezaseklo. Ked chcem zabrzdit tak cudlik nestlacom a po zatiahnuti dojde k aretacii. 

 

Proste to rob ako kazdy a bude to fungovat. 

Edited by atlan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Používám ruční brzdu celkem často a než poslouchat ten zvuk, tak též mačkám tlačítko. Chyba by mohla být právě v něm, že se z nějakého důvodu nestačí rychle vrátit do původní polohy.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatně, kdo jak zatahuje ruční brzdu není ani technický problém a ani závada, tak to asi do této rubriky nepatří.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oba dva způsoby zatahování klasické ruční brzdy jsou možné, ale dle mých zkušeností zatahování tzv. přes zuby  používá naprostá většina řidičů.  A ona ta ruční brzda je na to taky konstruovaná a počítá se s takovým zatahováním brzdy. Pokud někdo má problém se zvukem přes tzv. zuby, tak je dnes možnost koupit vůz s elektrickou brzdou.

Edited by DušanV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chtělo by to nějakou reálnou fotku, co kde, aby nový majitel při převzetí věděl, kam přesně kouknout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technické závady a problémy nejenom Scaly ? Je to až neuvěřitelné jaké chyby, nedodělky, neznalost a šlendrián se děje jak pravděpodobně i při výrobě, tak při předprodejním servisu auta, tak při běžném servisu a hlavně při opravách aut. Za svůj aktivní skoro půlstoletí trvající motoristický život by to jen u mne stálo za knihu, bohužel. V dnešní době je to evidentní, každý jede jen pro co nejvyšší zisk, za co nejmíň práce, viz. třeba napnuté a nereálné normohodiny apod. Samozřejmě vyjímky se nějaké najdou, ale pomálu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 7 minutami, vormen napsal:

Chtělo by to nějakou reálnou fotku, co kde, aby nový majitel při převzetí věděl, kam přesně kouknout

Fotku nemám, možná ji někdo dodá z dílenského manuálu - "Údržba-přesné pokyny", ale je to jednoduché. Příslušné kolo se nazvedne na zvedáku, kvůli odlehčení vinuté pružiny a dle možnosti a přístupu buď sundáme kolo, nebo někdo i nemusí, jestli na to vidí zespodu vozidla. Nazvedne se manžeta tlumiče a na pístnici tlumiče by měli být vidět tzv. blokovací prvky, které jdou stáhnout. U jednotlivých typů vozidel tam může být těch blokovacích prvků více. Pokud tam nejsou, tak je to OK a autorizovaný servis na to při prodeji vozidla nezapomněl. Údajně to má být jen na předních tlumičích.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ke Scale to bohužel nemám, tak jen úryvek z jiného modelu, nicméně toto platí pro všechny modely stejně a jak je vidět, tak ani ta visačka nestačí,,,

 

00.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, Jan R. napsal:

Evidentně na to stále zapomínají.

 

308191CC-DED5-433A-9CA1-72924AB02E84.jpeg

Já si vždycky říkám jak s tím někdo může jezdit??... To snad pozná i úplný tro.l....   a známý co jezdí závody do vrchu to měl na passatu 15tis km😂😂😂😂😂 (fort nadával jak ten krap je tvrdý jako zavodak a odrovna mu záda) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptal jsem se ho jestli nemá fotku, prý na každé straně 3 dvoucentimetrové růžové kroužky.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co kdyby se někdo s takovým autem vyboural? Mazec, tohle zjistit, tak jim ty podložky omlátím o hlavu.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi jen potvrzuje moje zkušenosti a mínění o "Profesionalitě" dnešních oficiálních prodejců a servismenů aut, napříč všemi značkami.

Přečíst diagnostiku a měnit díly umí skoro každá fyzicky zdatná cvičená opice, promiňte my to oslovení opice, ale tak to kdysi glosovali naši šéfové před dávnými věky, když jsme coby čerství absolventi škol přišli v podniku do praxe s vědomím, že přetvoříme svět a zjistili jsme, že teorie a praxe se zdatně rozcházejí.

 

Edited by DušanV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takto vypadají ty podložky a umístění. Je vidět i visačka a zhruba rozdíl s podložkami a bez.

 

295119B7-8211-4582-A4E4-D6C6E981B9AC.jpeg.feed6716729c636c9edd1076ce0714ca.jpeg

9B2179E3-A3FC-4054-AA09-6A7B82D0CE45.jpeg703F8E6F-D9BE-471D-9001-192DC4A7CE3E.jpeg

Edited by Jan R.
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 14. 1. 2020 na 18:47, DušanV napsal:

To mi jen potvrzuje moje zkušenosti a mínění o "Profesionalitě" dnešních oficiálních prodejců a servismenů aut, napříč všemi značkami.

Přečíst diagnostiku a měnit díly umí skoro každá fyzicky zdatná cvičená opice, promiňte my to oslovení opice,

 

 

Chápu, že muže bít člověk nas....j,když přijde 5x do servisu reklamovat špatné odpružení a nikdo se na to ani nepodívá. Ale někoho urážet a házet do jednoho pytle někde a internetu je možná ještě větší tupost než ten co utrhl tu visačku a zapomněl z nějakého důvodu vyndat ty zarážky. By mě zajímalo,jestli jsi jim řek něco o opicích přímo v servisu anebo děláš siláka jenom tady. Zřejmě jsi neomylný a v životě jsi udělal vše na 100%. Jsme přeci jenom lidi a né stroje. I stroje někdy chybují

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...