Přejít na obsah

Technické problémy a závady


losllanos1

Doporučené příspěvky

Tak nám Scala včera umřela....

Čekala na výměnu nějaké řídící jednotky Bolera, které nám přestalo úplně fungovat, tak jsme ho měli vypnuté. A včera, když chtěla manželka jet do práce, tak kompletně vybitá baterka, záplava chybových hlášení a auto nenastarovalo. Mimo jiné hlášení "vypněte infotainment". Přijela asistence, nastartováno přes kabely a auto je "na pozorování v servisu. Na to, že je staré 4 měsíce, tak je to v podstatě už 4 oprava:

1. vlhkost ve 3. brzdovém světle

2. aktualizace FW Bolera pro výpadky bluetooth

3. Zcela nefunkční Bolero

4. Nepojízdné auto (vybití aku)

Jinak člověk z asistence říkal něco o sérii vadných akumulátorů....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže naše Scala (necelé 4 měsíce stará, ale skladovka) nám bude dnes vrácena ze servisu poté, co se během 2 denního stání zcela vybil akumulátor a nastartování bylo možné jen startovacími kabely po zavolání Škoda Assistence.

Servis tvrdí, že nikde žádnou chybu nenašel a vše je v pořádku (vč. Aku). To mě přijde krajně nepravděpodobné. Co si myslíte a co radíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To iste ma kolegyna s O3. Servis nic nenasiel vramci zaruky, baterku ma novu vymenila a uz to riesi 2 mesiace a nikam sa nepohla. Dokonca si kupila zariadenie co ma napojene na aku a zaznamenava pokles na baterke, ci nieco nezere. Zjavne bude dake kurvitko, co pchaju do celeho koncernu.  Takze ak by vyriesila, dam ti vediet. Ak by si prisiel na nieco, daj mi prosim vediet a posuniem jej info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže Scala vrácena, závada se neprojevila, vše je v pořádku, takže vybití baterky do mrtě po dvou dnech stání "je nevysvětlitelné". Při předání mě zarazilo několik sporných tvrzení až nesmyslů...

1. Protokoly s měřením mi ukázali, ale dát mi je (ani kopie) nesmí. Protokoly byly bez jakéhokoliv označení vozu, typu baterie atd.... Klidový odběr proudu mezi 5-10 mA (není to až divně málo?)

2. Alternátor dodával dle jejich měření 13V (norma údajně 12,5-15V)

3. Baterie se nám vybila na méně než 12V, tj. odhadem na 0-20%. Po nastartování přes kabely, 2km jízdě a 10min stání na volnoběh byla baterka v servisu po dalším nastartování v dobré kondici a plně nabitá. Dle technika se moderní baterie zvládnou nabít za 10-15min....(nesmysl?)

4. Na můj dotaz, zda si můžu doma sám vyměnit baterii mi technik sdělil, že rozhodně ne, neboť bude nutné poté v autorizovaném servisu nastavit veškeré palubní systémy.

Takže výsledek servisu je ten, že jsme si koupili startovací kabely, powerbanku a multimetr. Tomu se říká kouzlo nového vozu...:-((

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to vyloučené. Ale klidové odběry byly dělaný ještě se starým bolerem před výměnou ŘJ infotainmentu. Ale je možné, že se vybitím baterky Bolero normálně vypnulo a pak už to nic nehlásilo. Čas ukáže.... Jen doufám, že ne v zimě na horách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To žes nenastartoval ale nebylo tím, že by baterka byla vybitá do mrtva jak píšeš, kdybys ji vytáhl a dal do Felicie, tak ta chytne jak nic. Je to tím, že si auto hlídá úroveň napětí na baterce a pod určitou hodnotu se už ani nesnaží starotvat. Hodně záleží jak s autem jezdíš, jestli startuješ stokrát denně a jezdíš jen po rovince, tak se ani pořádně nedobije.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes se ptal v servisu jak to pokračuje s tím sklápějícím sedadlem a už opravdu existuje inovovaný díl. Problém je ale v tom, že má stejný číslo se stejným indexem. Takže ideální je počkat až změní index na dílu a potom bude jasno, že se jedná opravdu o opravený díl. Protože jinak je to 50/50, že to pomůže, to tady ostatně tvrdím celou dobu. Z praxe co dělali za poslední dobu, tak 3 Scaly po problému, naopak pár Kamiqů se sklápělo dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@vormen

Celé auto zhaslo, chvíli blikaly stropní ledky, všechna možná chybová hlášení na budících a hlášení o napětí baterie pod 12V. Nejsem odborník, ale myslím, že to znamená cca 90% vybití a jestli by si s tím poradila Felicie netuším, já jen vím, že nová Scala to po 2 dnech parkování nedala. Patří sice manželce, ale typický "mama-car' to není. Občas jednotlivé trasy cca 10km, ale do/z práce 30+30km v S režimu dsg, takže myslím, že žádný extrém....

Editováno: , autor: Luboun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, vormen napsal:

Dnes se ptal v servisu jak to pokračuje s tím sklápějícím sedadlem a už opravdu existuje inovovaný díl. Problém je ale v tom, že má stejný číslo se stejným indexem. Takže ideální je počkat až změní index na dílu a potom bude jasno, že se jedná opravdu o opravený díl. Protože jinak je to 50/50, že to pomůže, to tady ostatně tvrdím celou dobu. Z praxe co dělali za poslední dobu, tak 3 Scaly po problému, naopak pár Kamiqů se sklápělo dál.

U mna po vymene a prejdeni cca 400 km. zatial drzi  az je to nezvyk, ze netreba nic nastavovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja tocim pre zmenu koleckom sedacky castejsie ako predtym. A to uz preskakuje i to plastove kolecko po zubkoch sem tam. Asi z castych vymen ? momentalne nejak neriesim, kedze som si vyvlastnil zeninho Vitu, uzivajuc si automat v meste a rychle jazdy v terene na ryby ? scalu mam len na dlhi cestu do prace. Ale po ochladeni sa zacina ozyvat i A stlpik zase, tak pockam este chvilu, nech fakt ten diel je uz ok a hodim to na vymenu zase. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.0 70kw a dnes ráno po sešlápnutí plynu na podlahu rezonance, drnčení něčeho z interiéru, řekl bych, že to šlo z pod kapoty. Motor přirozeně duní a než se dostane do otáček, tak tam něco drnčí. V sobotu mně měnili olej, tak si to dává, do spojitosti s tím, ale kryt motorem a všechno v motoru se zdá stejný jako před tím, takže teď budu jezdit asi ještě pomaleji, abych se tomu jevu vyhl :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 9. 2020 na 11:11, Luboun napsal:

Takže naše Scala (necelé 4 měsíce stará, ale skladovka) nám bude dnes vrácena ze servisu poté, co se během 2 denního stání zcela vybil akumulátor a nastartování bylo možné jen startovacími kabely po zavolání Škoda Assistence.

Servis tvrdí, že nikde žádnou chybu nenašel a vše je v pořádku (vč. Aku). To mě přijde krajně nepravděpodobné. Co si myslíte a co radíte?

 

V 19. 9. 2020 na 18:06, Luboun napsal:

Takže Scala vrácena, závada se neprojevila, vše je v pořádku, takže vybití baterky do mrtě po dvou dnech stání "je nevysvětlitelné". Při předání mě zarazilo několik sporných tvrzení až nesmyslů...

1. Protokoly s měřením mi ukázali, ale dát mi je (ani kopie) nesmí. Protokoly byly bez jakéhokoliv označení vozu, typu baterie atd.... Klidový odběr proudu mezi 5-10 mA (není to až divně málo?)

2. Alternátor dodával dle jejich měření 13V (norma údajně 12,5-15V)

3. Baterie se nám vybila na méně než 12V, tj. odhadem na 0-20%. Po nastartování přes kabely, 2km jízdě a 10min stání na volnoběh byla baterka v servisu po dalším nastartování v dobré kondici a plně nabitá. Dle technika se moderní baterie zvládnou nabít za 10-15min....(nesmysl?)

4. Na můj dotaz, zda si můžu doma sám vyměnit baterii mi technik sdělil, že rozhodně ne, neboť bude nutné poté v autorizovaném servisu nastavit veškeré palubní systémy.

Takže výsledek servisu je ten, že jsme si koupili startovací kabely, powerbanku a multimetr. Tomu se říká kouzlo nového vozu...:-((

Kamarád má baterii ve své Scale (1,5 TSI /DSG) vyměněnou - napoprvé jej odbyli s tím, že byla pouze vybitá - nabili ji, ovšem po odjezdu ze servisu ještě týž den klekla znovu.

Bylo to koupené auto ze salonu, tedy nejeté a kikslo to hned v ten den co Scalu koupil...

Záleží na tom, jak měří - na to aby se zjistilo jak na tom akumulátor ve skutečnosti je, je vhodné udělat také zátěžový test.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl Scalu před garáží od 9.března (to jsem si zlomil nohu) nějakých 8 týdnů bez povšimnutí. A pak normálně nastartovala. Poté jsem začal jezdit jen tak do potravin u nás na vesnici, cca půl kilometru (o berlích se mi chodit nechtělo), tak jsem ji dal po několika startech na nabíječku, ale asi by to ještě bývalo pár startů vydrželo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My máme po 1 denním stání ráno 12,1 V, když bylo před pár dny chladněji,  resp. nad ránem lehce mrzlo, ukazovala 11,8 V.

Dnes jsem se bavil s odborníky a jejich názor je, že jsme se skladovkou dostali vybitý a možná i poškozený akumulátor, který při aktuálních teplotách ještě hraničně funguje.

A teď ještě informace, kterým moc nerozumím. Autorizované servisy disponují nabíjecími automaty, které nejsou schopny baterku plně nabít, ta pak chvíli "drží napětí, ale ne hustotu'. Takže se jim v servisu možná opravdu může zdát, že je vše ok. Správně nabitá baterka se pozná, že alespoň 3 dny udrží alespoň 12,6 V. Snad jsem to moc nezkomolil....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lenze to moze kmitat ak je tam vola a potom nastat unavovy lom v zavite. Fakt by som necakal kedy ti vycapi kapotu na sklo. Ja uz som to videl na dialnici a chlapik duchapritomne nezacal brzdit prudko, kedze pred nim nik nesiel a sal to postupne ku krajnici. Toto by som ale neriskoval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...