Přejít na obsah

Dodatečná montáž - Kamera v čelním okně, couvací kamera highline, ACC, nezávislé topení


Krosta

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

nedávno jsem si koupil Octavii III MY2016 a dodělával jsem tam některé funkce (vše originální, dle originálních návodů, kabeláže, atp.).

Některé nové díly jsou z po FL Octavie, ale dle techniků mají bez problému fungovat.

Mám infotainment Columbus MIB2, Gateway GW MQB HIGH

 

Nedaří se mi však nakódovat některé funkce tak, aby to fungovalo správně.

Kamera v čelním okně mi hlásí, že nemá základní nastavení, modul není korektně nastaven a data jsou "nepravidelná" (data set implausible).

Vím, že na kalibraci je nutné mít "plátno", aby mohla kalibrace proběhnout, nebo se pletu? Případně netuší někdo, jak opravit ty zbylé chyby, nesetkal se s tím už někdo?

 

Radar adaptivního tempomatu jsem koupil jako nový díl, který nikdy nebyl v autě (což je vidět i na atributech radaru, kde je políčko pro označení vozu prázdné)

Nedaří se mi však uvést do provozu, protože potřebuje základní nastavení a zadání SWAP kódu/klíče. To musím přímo do servisu, kde mi to aktivují za nějakou úplatu nebo se s tímto mohu rozloučit?

 

Couvací kameru jsem vzal typu "Highline", jak se tu tak označuje, jedná se o tu, která má i připojené CANy. Předtím jsem měl "obyčejnou" kameru a ta fungovala. Přidal jsem pouze dle schémat CANy a kamera se teď v rádiu vůbec nezobrazuje. Je nutné někde změnit kódování, když jsem předtím měl obyčejnou kameru?

Kamera aktuálně hlásí, že není nakódována, nemá základní nastavení (je potřeba kalibrační plátno, pokud se nepletu) a "nemá dokončené programování" (No band end programming occurs).
Netuší někdo, jak něco z těchto problémů vyřešit? Když se snažím nakódovat kameru, tak mi to při jakémkoliv pokusu o provedení změny píše "Podmínky nebyly splněny".

 

Nezávislé topení mi již funguje, ale neproběhlo základní nastavení. Díval jsem se, kde je problém a podávací palivové čerpadlo má v adaptacích nastaveno, že se nespustí, pokud v nádrži není více jak 127 litrů paliva. Když se pokusím nastavení změnit, musím zadat heslo. Našel jsem si, že se jedná o heslo 20103, které však to někdy vezme a pak mě to vyzve stejně k opětovnému zadání a když zkusím jiné, tak to napíše rovnou, že je chybné.

 

Pro informaci jednotlivá čísla dílů, u kterých vás žádám o radu:

Kamera v čelním okně: 3QD980654A

Couvací kamera: 5Q0980556B
Radar adaptivního tempomatu: 5Q0907572K

Nezávislé topení: 5Q0963272J

 

Pokud by někdo měl nějaké tipy jak něco z toho vyřešit, budu moc vděčný za případnou radu.

Mám pro tato nastavení aktuálně k dispozici pouze ODIS E a DiagRA D

 

 

 

Editováno: , autor: Krosta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

 

Ano, vyřešil. Sehnal jsem si radar, který je zakulacený (index G tuším), nepotřebuje totiž SWaP (FeC, jak tomu někde taky říkají) a bylo potřeba jen odemknout ochranu komponent. 

Pak už "jenom" jsem sehnal LUKAS, který má tři páčky a bude kompatibilní mně do auta. U před faceliftu je problém ten, že využívá "starší" komunikaci pomocí CAN a novější už mají jen LIN, takže po faceliftové podvolantové kroužky v autě před faceliftem fungovat nebudou.

Našel jsem ale nějaké přechodové období u podvolantových kroužků, které byly mezi prvními pro po faceliftu a mám teď díky tomu v autě i funkční vyhřívaný volant. Konkrétně mám soupáčí (LUKAS): SW: 5Q0 953 521 KQ    HW: 5Q0 953 569 B.
Zjistil jsem jen, že moje ABS nepodporuje adaptivní tempomat s funkcí Follow-to-Stop (funguje s automatickou převodovkou). Zjistit to jde na 100% odpojením svorkovnice ABS - pokud má 38 pinů, tak nebude umět ACC s funkcí Follow-to-Stop. Což byl můj případ. Do výměny ABS se mi pouštět nechtělo a tak jsem zjistil, že tam dokážu zprovoznit ACC bez Follow-to-Stop (což je vlastně fungování ACC pro manuální převodovky). 
Jediné, co to ovlivní je ta situace, kdy se rychlost dostane pod (20 km/h) - ACC se vypne a na displeji se objeví "brzděte". Jinak to funguje pořád stejně.
Postupoval jsem částečně podle návodu http://mqb.pl/en/adaptive-cruise-control-retrofit-acc-on-mqb/

A pak jsem hledal nějaké další různé návody. 

Nejkomplikovanější bylo pro mě nakódovat ABS, abych neudělal něco špatně a hlavně najít správný radar, který nepotřebuje SWaP kód..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Finančně, no, radar 5Q0 907 541 G jsem sehnal za 3,5 tisíce (včetně držáku) a podvolantový kroužek se třemi páčkami 5Q0 953 521 KQ, který jsem zmiňoval (s možností mít vyhřívaný volant) mě vyšel na 4 tisíce. Plasty jsem sehnal za necelou tisícovku - k volantu jiný plast na dvě páčky vlevo (místo jedné), mřížku s "dírou" pro ACC.

Pak jen z vraku jsem sehnal část výztuhy, co jsem musel navařit dopředu, ať mám kam držák radaru přidělat.

Pak už jen natáhnout kabeláž podle schématu (to mi dělal známý, takže kam co a jak, to nevím :D)
 

Editováno: , autor: Krosta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahojte robil som montaz ACC na octavia 3 2014 mam tam nahodeny aj SWAP kod pre aktivaciu ale  kodovanie 13 regulace odstupe radar samotny mi nejde nakodovat pise mi ze zavada acc a front assist. Viete mi niekto stym pomoct preco sa mi to neda nakodovat ? Mal by to byt posledny krok aby mi to fungovalo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je mi dobře známo, tak infotainment v tom nehraje roli, takže i s MIB1 by to neměl mít problém (ACC měly Octavie i z roku 2013)
Spíš bych se obával toho, co umí ABS v dané Octavii. Pokud vím, tak jen tak do nich to "nejvyšší" ABS nedávali, takže je dost možné, že to bude umět třeba jenom Front Assist a "nejnižší verzi ACC", jako jsem to rozchodil u sebe. Tím nejnižším myslím to, že bude max. do 160 km/h, nebude fungovat Follow-to-Stop (pod 20 km/h to napíše, ať brzdím sám).

Těžko říct, jestli tam je nějaké další úskalí. Určitě do toho bude kecat Gateway a nevím jestli náhodou i BCM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take ABS mi zasahuje do bŕzd aktívne napríklad keď parkuje pilot a je prekážka (tráva) tak auto zabrzdi a píše zásah bŕzd. Ale mne by to stačilo úplne tak ako máš ty. By som šiel do najnižšej verzii ACC. Ale ako píšeš môže to ísť a nemusí 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zda tvé ABS to nejnižší ACC zvládne, je jednoduché zjistit pokusem o jeho nakódování. Pokud to to kódování vezme, tak to půjde (co se ABS týče). Dokážeš takhle i zjistit, jakou verzi toho ACC to pojme. Jedná se v kódování o byte 24, kde je nutné bit 2 a 4 dát na "1" (bit se počítá od nuly z leva, takže první bit je 7, poslední je 0)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové, doufám že pišu do správného vlákna :)

Rád bych dodělal FA (bez ACC) na OC3, 2016 pred FL. Byl by někdo ochotný mi poradit jaké komponenty jsou k tomu zapotřebí?

První zásek mam hned u radaru, je asi 6 různých variant. Jaký typ je pro OC3? Našel sem tento 5Q0907561F, ale další jsou od A do snak K na konci.

Musím u Octávky před FL dát radar do spodní mřížky? Nebo za masku? Spodní mřížka za pár stovek i s držákem mi přijde levnější než kupovat masku.

Takže potřebuju radar, mřížku, držák na radar a kabeláž?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největším problémem hned na začátek nebude sehnat komponenty, ale někoho, kdo by na tom tu příslušnou funkci odemkl. Jedna se to SWaP/FeC klíč, který se dává do vozu ve výrobě. Nevím o nikom, kdo tohle dělá, možná kobra tady na fóru (nevzpomenu si teď na konkrétní přezdívku). Bez této skutečnosti nema ani cenu se pídit po dalších informacích o komponentech.

Jediná možnost je sehnat radar, který je "kulatý", ten nepotrebuje SWaP/FeC, ale zase je dražší a dost těžké ho najít ke koupi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...