Přejít na obsah

Klepání z motorového prostoru při volnoběhu


Michal T.

Doporučené příspěvky

V 3. 2. 2021 na 10:00, Michal T. napsal:

@Roman.dj1 Tak dejte vědět :) Zdá se, že je to opravdu vlastnost - měl jsem teď půjčenou 1.5 TSI DSG Scalu MR2021 a klepe to taky, jen trochu méně než u té mé. Zdá se, že je to opravdu tím systémem odvětrávání a asi jen záleží na tom, kde a jak je uchycené to vedení a kde to rezonuje.

Tak bohužel musím říct, že servis "závadu" potvrdil, ale bohužel neodstranil...Škodovka prý nemá v papírech napsáno co s tím dělat... Zatím neznámá chyba. Jedná se o klepání palivového potrubí a vše rezonuje na stejné frekvenci jako palivový filtr (ta malá řerná krabička), pokud se na ní přiloží ruka, tak je to cítit, jak to rezonuje, přepouští.. nebo jak to napsat...:)) Z minuloti vím, že se podobná závada objevila i na Fabii II a byla na to dokonce i svolávací akce... A opatření bylo obalení palivových trubiček, hadiček takovým tím šedým pěnovým molitanem v místě jak potrubí vede vedle motoru do podvozku. Prý i samotný dodavatel potřubí říká, že hadičky nesmí být natvrdo spojené, opřené s karoserií, právě kvůli rezonanci...

Tak teď co s tím...:) Asi se do opravy pustím sám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem na foru nalezl toto téma:

 

V příručce k motoru je k systému odvětrávání toto:

vedeni.thumb.jpg.b58029609b1f56f0ab8a40cc79ffbd35.jpg

 

Jako možný problém vidím ten plastový kryt u čísla 1. Pak jdou hadice někam dolů kde je pro ně společný tunel - ale to už by bylo na prohlídkovou jámu a tu já nemám.

Až budu vypínat motor, kouknu k motoru co tam vše může vibrovat a případně zkusím do potencionálních problémových míst na zkoušku nacpat tlumící materiál...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Roman.dj1Dneska jsem zkousel nacpat trochu molitanu v motorovem prostoru k tomu plastovemu deklu kde byla mala vule a mozne misto pro vibrace. Stav po uprave nezmenen, nicmene tam zdroj vibraci asi nebude - prijde mi, ze je to nejvice slyset u zadniho praveho kola, mozna nekde z mist, kde jdou trubky do tunelu. Ale zatim se v tom hrabat/sundavat podbehy/kryty podlahy nebudu, nejdriv se s tim obratim na servis. 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 2. 2021 na 18:04, Michal T. napsal:

@Roman.dj1Dneska jsem zkousel nacpat trochu molitanu v motorovem prostoru k tomu plastovemu deklu kde byla mala vule a mozne misto pro vibrace. Stav po uprave nezmenen, nicmene tam zdroj vibraci asi nebude - prijde mi, ze je to nejvice slyset u zadniho praveho kola, mozna nekde z mist, kde jdou trubky do tunelu. Ale zatim se v tom hrabat/sundavat podbehy/kryty podlahy nebudu, nejdriv se s tim obratim na servis. 
 

OK, Já jsem také zkoušel nějaké věci a zatím bez 100% účinku... Pokud pojedeš do servisu, tak dej určitě vědět stav...:) Zda se povedlo opravit nebo stejný výsledek jako já...:(

Editováno: , autor: Roman.dj1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Další pátrání - zdroj neodhalen. Dal jsem dolů zadní podběh, jelikož mi prišlo, že to rezonuje odtamtud.

sundany-podbeh.thumb.jpg.1fdce9d7c0da9297e35462e0a46ece73.jpg

 

Odvětrávací nádobka patrná vlevo tam má v uchycení lehkou vůli, ale zdroj to není - za chodu je klidná, absolutně bez vibrací. Tepání je cítit v té levé hadičce, ale ta do karoserie nemlátí. Fakt už zbývá jedině dát auto do dílny na zvedáky, odkrytovat spodek a zkusit ten tunel pod autem. Uvidím jak se k tomu postaví servis, čekám ještě na vyjádření k infotainmentu, kde to řeší trošku výše. 

 

Jednou ročně se všechny podběhy vyplatí fakt sundat. Na fotce to teda není vidět, ale u prahů se krásně usazuje drobný bordýlek ze silnic co bude držet vlhkost.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, mam O3 1,5TSI 110kw manuál, r.2020, na začiatku bol motor krásne tichý a pri 8000km som začal evidovať ten klepavý zvuk, niekedy je to dosť nepríjemne, pýtal som sa na to v servise nech sa na to pozrú, keď som bol meniť olej pri 13500km, ich vyjadrenie, že skúšali autá čo majú na predajni a že to robí tiež. No priznám sa, že ma to neuspokojilo, ale keď to tu čítam, tak neviem či niečo reklamácia vyrieši, alebo sa vyhovoria na "vlastnosť". Asi jedine predať, aj tak nie som z toho auta nadšený, skôr sklamaný po viacerých stránkach. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ich vyjedrenie bolo, len, že to nie je závada a robia to všetky, zaujímave, že od nova to hneď nerobilo. Ale netlačil som na nich, že to chcem reklamovať, pretože by si tam museli auto nechať a potrebujem ho teraz. Neviem ako by sa k tomu postavili, keby vyslovene žiadam reklamaciu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes byla Scala na zvedákách na prohlídce palivového vedení:

 

Mohlo by se zdát, že to bude ono, ale není. Za běhu motoru tam nic nerezonuje a přijde mi, že to pravidelné klepání je slyšet z nejvíce zpod čelní části motoru. Takže záhada je nerozluštěna a uvidíme, co na to řekne časem technik z Boleslavi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes projety dvě carsharingové Scaly (MR 2020, cca 4000 km) a klepaly obě. Jedna více, druhá méně. Fakt by mě zajímalo, co to způsobuje a kde se ty vibrace přenáší. Pokud v MB něco nevymyslí (a zdá se, že to skončí u "vlastnosti 1.5 TSI"), tak fakt bude potřeba se s tím naučit žít...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci,mám scalu 1.5 tsi od dubna 2020 a ono tepání nebo klepání při volnoběhu jsem u nového  auta nepozoroval ale až při cca 4000 tis.km.

Jeden poznatek ale mám a to že když je venkovní teplota vzduchu 10 stupnů a víc tak to tepání je výrazně tišší nebo vůbec neslyšitelné - když je 20 stupnů

tak je naprostej klid prostě ticho po pěšině a naopak když je 0 stupnů nebo pod nulou tak to tepání je slyšet jak blázen  - podle venkovní teploty to tepe

více - méně nebo vůbec. Setkal jse stím taky někdo?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
V 14. 11. 2020 na 2:34, Jot napsal:

To není klasické klepání,  je to takový houkavý zvuk. Dělá mi to 1.5 tsi karoq. Slyšet v kabině, u motoru ne.

No bohužel se k Vám pánové s tímto projevem přidávám i já, nový Karog týden že salonu doma a hned první jízda s tímto zvukem. Již 3x jsem kontaktoval servis a dnes jsem tam i fyzicky byl, samo že před salonem s haupnou nahoře nic technik neslyšel, uvnitř ano, ale stejně, že to musí jít na posouzení do MB, a doporučení, najezdím nějakejch 8000km a pak se uvidí. Děkuji Vám za info, jak ostatní budete úspěšní s odstraněním tohoto fakt deptajícího pazvuku u nového auta. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak to čumím, že to vůbec řešili (posouzení do MB). Mě řekli, že je to vlastnost a kdyby mi ukázali jakoukoliv jinou Scalu se stejným motorem, tak klepe taky. Třeba jen smůla na blbý servis (Unicar Ostrava). Fantasické bylo, že ve stejný den, tam přišla ženská s Kamiqem, že ji auto divně klepe, tak jsem se jen pousmál a v duchu ji popřál hodně štěstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim, kamiq 5/2021 1.5tsi dsg, auto si striedame, ale vsimol som si to od nova presne tento zvuk.. tiez ma to velmi serie. auto je krasne tiche pri jazde, niekedy aj pri zastaveni, nulove vibracie, ale niekedy nahlas klepe. Nebudem sa ani obtazovat to nahlasovat do servisu, chybu kessy riesili 2 mesiace :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...