Přejít na obsah

Odhad ceny opravy motora


Casspo

Doporučené příspěvky

Dobrý deň všetkým,

ide o škodu octavia3, 1,6tdi, 77kw ,r.v.2013 ,kod motora clha

moja otázka smeruje skôr na automechanikov, prípadne skúsenejších ktorí poznajú problematiku rozobratia v resp. skladania motora a majú aj prehľad v cenách...

Problémy môjho auta sú mi známe, ide len o to že neviem vzhľadom na jeho trhovú hodnotu či sa mi ho oplatí dať opraviť...

Ide o výmenu vstrekovacích trysiek(všetky 4)

výmenu EGR ventilu

prečistenie DPF filtra

pretesnenie motora(guferá) tečie olej

Ak by sa medzi vami našiel borec ktorý vie toto naceniť prípadne aj vykonať reagujte prosím,

do autorizovaného servisu radšej nejdem lebo by cena opravy prevýšila cenu vozidla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

má to 186000km, som si istý, pretože auto dymí na čierno aj na voľnobeh, neprešiel som emisnou kontrolou tak som to bol nútený riešiť,wag diagnostika vypisovala chybu egr ventilu- nízky prietok, po rozobratí sa zistilo že keďže svieti závada check engine auto nerobilo ani regenracie dpf a treba ho prečisťiť, egr podľa diagnostiky elektricky vôbec nefunguje a vstreky boli na kontrolu na stolici a sú všetky zlé(aj keď som počul že každý vstrek ktorý má nad 100tisic km sa z takej kontroly vrati ako nevyhovujuci) následne mi mechanik vysvetlil že vadné vstreky spôsobili že odišiel egr ventil...tiež sa pri rozoberaní zistilo že sú priesaky oleja na viacerých miestach takmi navrhol pretesniť aj motor, keď sa už musí rozoberať

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti odešel EGR kvůli spalinám (je hodně zkarobnovaný), tak bych spíš hledal problém na DPFku, protože EGR si u CLHA nabírá spaliny až za filtrem částic, proto už to není problémový díl (legendární CAYC problém). Pokud zlobí egr u 1.6 TDI OIII tak je to obvkyle kvůli DPF. 

Jasný vstřiky už nemůžou projít ve 190K km.

Já bych začal egrem a popřípadě kontrolou DPF než do toho začneš sypat prachy... ve 190K km nemůže motor netěsnit pokud nebyl uvařený. Pokud vše co píšeš je realita, tak bych se snad podíval radši v polsku po kompletním motoru... ten motor musel něco nehezkého prožít.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úplne súhlasím že ten motor musí mať niečo za sebou, som druhý majiteľ, dovezené z Nemecka malo už 140000... Nad iným motorom som tiež uvažoval ale uvedomil som si že tiež by som mohol kúpiť mačku vo vreci takže som dal mechanikovi súhlas a dal sa do toho, bude ma to stáť 4000 eur (3000 materiál a 1000 práca) tak dúfam že auto potom ešte nejakých 150000 pojazdi, no po mojich skúsenostiach už commonrail motor nikdy viac... 

 

Ďakujem Vám za užitočné odpovede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4000€ ? 

 

1000€ DPF nové, EGR komplet s chladičom sa dá zohnať plne funkčné okolo 250€, vstreky to presne neviem ale myslím, že keď na 2.0 tdi 135kw stoja okolo 250€ ks tak podobné to bude aj na 1.6tdi. 

 

Ako ti napísal 15degren, problém bude možno iba v DPFku. Podľa mňa má to auto mohlo mať natočené nie 140tkm ale 340tkm. 

 

Aký má ten motor zvuk ? 

 

Skús sa na tento problém spýtať @suri. on ti podľa mňa bude vedieť dať viac info aj k cenám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A seš si jistý že chceš tolik peněz sypat do motoru, který má zasebou dost možná 450K Km ? Protože tolik vydrží  v OIII DPF filtry... Tj. ten egr by neměl být K.O ani kdyby ty vstřiky fungovali  nejhůř jak by mohly. Ten filtr už pravděpodobně nefunguje. Otázka tedy proč ? Jel s tím někdo na benzín ? Uvařil někdo motor ? Nebo je prostě vyběhaný ? Když už takovou velkou generálku a nechceš jiný motor, tak bych do toho začlenil i výměnu kroužků, kontrolu vačky a výměnou hydraulických zdvihátek, protože to vše bude pravděpodobně na konci životnosti a když už do toho chceš sypat 4K euro a hlava půjde dolů kvůli přetěsnění, tak proč nedat nová zdvihátka za asi 100 éček vč. stěrek a nových kroužků za asi 200 éček ?

Pokud nebude poškozená tvrzená vrstva pístů, tak by jsi tím měl dostat motor s hodnotou komprese nového motoru... po zajetí.

 

Ať už se rozhodneš jakkoliv tak dej pak vědět jak jsi dopadl 

 

EDIT: nech si zkontrolovat palivový filtr na špony

Mohl by tě pak ještě čekat výměna celého palivového systému...

ps. CR za nic nemůže, když se k auto někdo chová jak prase tak ti chcípne každý motor... prostě jsi trefil na auto po pánu vepříkovi

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je naozaj hodnotný názor, ja sa až tak nevyznám do motorov aby mi došli tieto súvislosti, dúfam ale že nemáš pravdu s tým nájazdom v interiéri by si mal taký nájazd spoznať, vydraté sedačky, pedále, radiaca páka... Ale keď som si podľa vin čísla zisťoval históriu vozidla zistilo sa že žiadna nie je, bol tam len záznam o výmene turba, to znamená že buď predchádzajúci majiteľ nechodil na prehliadky do škody, čo je počas záručnej doby dosť nelogické alebo si dal niekto toľko práce aby to zmazal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve flotile nebo jako pracovní nástroj dá takové auto 450K km klidně za 5 roků a na interieru to znát být nemusí. Pokud to někdo naběhal za 5 let, tak to udělá dálničním provozem a to interiér neopotřebuješ. Navíc volant/ páka / gumy pedálů atd se opotřebuje dost viditelně zhruba po 150K km takže tohle se stejně většinou mění tak půl roku před prodejem aby to nebylo úplně nové, ale samozřejmě to tak být vůbec nemusí. Může tam být tisíc a jeden důvod proč se to stalo, jak jsem psal, filtr spolehlivě zlikviduješ pokud máš v naftě větší množství benzínu, nebo je DPF prostě jen slabší kus a popraskal. Jak říkám, pokud si mechanik není jistý důvodem, myslíš si že km +/- sedí a je K.O egr, tak bych začal kontrolou filtru (jestli jde z výfuku dým tak bude prasklí) tj. jeho výměnou a výměnou egru až pak bych to řešil dál, ale obecně za to i kdyby motor pálil hůř což ve 200K km bude tak jako tak, tak to musí filtr pochytat a emisemi musíš projít, ten DPF prostě podle mě nefunguje a proto je k.o egr a nefungují ani regenerace.

 

To že CR 2 generace bez funkčního DPF hodně hulé je známá věc a je to schválně tak nastavené aby co nejvíc spalin zachytil filtr, ostatně to se vracíme k důvodu proč odchází egr u 2 generace CR po poškození filtru a bez výměny filtru se problém s EGR brzo vrací i když se dá nový.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súhlasím ale myslíš že môže byť DPF vadny aj keď vizuálne sa zdá byť v poriadku? Pretože po precisteni chémiou mi mechanik tvrdí že je ok a za to že bol zanesený a že nebežali regenerácie vraj môže fakt že auto malo zaznamenanu závadu ( check engine) aj keď logicky to význam nedáva keď už odznelo že egr je zaradený až za dpfkom, potom jedine že dpf bol zanesený kvôli zlým vstrekom? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepoznáš nic, stačí, aby auto jezdilo denně 400 a více km na 2-3 vystoupení a je. Prosezená být může, ale závisí na hmotnosti, odřená třeba ne. Mně se začal volant rozpadat asi po 130tkm, jiní mají originál z roku 2002. Řadička, těsnění dveří, plasty... to vše jde měnit a mění se. Jen opravdový profík umí odhalit stočenku (odfláknutou), dnes už by to snadno fejkovat jít nemělo. Někde jsem čet o tom, načíst si dobu běhu serva, pokud nebylo měněné (měněná jednotka nebo tak).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud byl filtr čištěn chemií tak ho můžeš rovnou vyměnit je popraskaný, víceméně sis posledním příspěvkem odpověděl nevědomky co je špatně.

u CR 1 generace chemie zdánlivě pomohla, protože plný filtr popraskal a prostupnost ze zlepšila auto jezdilo dál protože provoz auta byl dimenzovaný na to aby EGr bral nevyčištěné spaliny. u CR 2 samozřejmě filtr odrovnáš taky, ale zde už to má následky na provoz vozu. Chemií filtr nelze vyčistit vždy ho jen poškodíš.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka za postreh ohľadom chémie a dpf, skôr než auto preberiem nechám si vysvetliť čím presne bol filter cisteny... A ešte jedna úprava, dal som si známemu podľa vin čísla opäť preveriť históriu auta a zistil som že naozaj málo pred tromi rokmi na poslednej garancnej prehliadke v Nemecku 153000 hneď potom som ho kúpil, takže stočené asi nebolo, bolo menené turbo keď malo 9 km! Spojka pri 77 tisíc km a vodná pumpa pri 100 tisíc km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z tvojích info čo si  napísal tak je to dosť divné aby ti po cca 190tkm odišlo DPF a EGR. Mne keď kontrolovali EGR tak bolo len minimálne čierne. 

Celý problém prečo DPF vypovedalo svoju službu by som videl vo vadných vstrekoch alebo ti turbo púšťa veľa oleja a tým pádom zhorený katalyzátor. 

 

Ak budeš mať už po oprave a všetko bude ok tak daj sem vedieť. Možno to niekedy niekomu dosť pomôže. 

 

 

PS: Do roku 2018 sa moc o problémoch motorov 1.6 a 2.0TDI, ktoré sú v Octavii 3 a podobných koncernových autách nepísalo. Mám dojem, že teraz je to obdobie kedy už konečne idú informácie o problémoch na povrch. Je to možno tým, že skončili záruky a majitelia to začali riešiť vo vlastnej režii.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určite budem informovať, môj brat na superbe ( ten istý motor čo ja len 2012) mal obdobný problém, výmena vstrekov, vysokotlakové čerpadlo, čistenie nádrže , nájazd 290tisic ,cca 2800 eur aj s prácou v neautorizovanom servise ... Čo sa týka mňa začínam veriť že tie vstreky naozaj nevydrzia dlho tým šťastnejším 300 t km, smoliarom ako ja ani 200 ale nie som ani zďaleka sám... Horšie je že sa navzájom ovplyvňujú, napr. Zlé vstreky odpália egr ktorý potom môže upchať dpf... Ešte sa musím pozrieť na to ako preveriť či dpf pracuje správne, vizuálne to asi nezistis a z tých teoretických ( vypocitanych ) hodnôt diagnostiky asi tiež nie pretože moje auto hlásilo celú dobu závadu citujem: P0401 systém spätného vedenia výfukových plynov- prietok príliš malý... Auto nepadalo do núdzového režimu len mi svietilo check engine... Až teraz zisťujem že akonáhle ti tú závadu signalizuje auto už nerobí regeneráciu čo ako laik nemáš odkiaľ vedieť, pred opravou sme sa snažili cez diagnostiku zistiť hodnoty vstrekov na voľnobehu, hodnoty ok, zanesenie dpf- hodnoty ok ale realita po rozobrati úplne iná...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V superbe je úplne odlišný motor ako máš ty. V octavii 3 sú motory modelovej rady EA288. Tieto motory majú riešené EGR úplne inak ako 1.6, 2.0TDI CR v superbe 2. 

 

Tu je nízko-tlaké EGR, ktoré je pripojené na DPF, čiže praktický "čistý" vzduch ide naspäť. Teplota týchto spalín je okolo 130-150°C. Preto tieto motory moc problémov s EGR nemajú.

Zlé vstreky ti odpália najskôr katalyzátor a potom keď motor nevie dosiahnúť dostatočnú teplotu na regeneráciu tak sa ti DPF plní. 

 

Hodnoty vstrekov na voľnobehu nie sú úplne ukazovatelom dobrého a zlého vstreku ale dá sa niečo z toho tušiť. Na toto som sa nedávno pýtal Suriho, pretože sa mi nezdá zvuk motora pri miernom plyne. Najlepší ukazovateľ je poslať vstreky na testy. 

DPF sa dá cez diagnostiku pozrieť tuším rozdielom tlaku pred a za. (K tomuto nech sa vyjadria znalejší, toto presne neviem.)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem už psal, že pokud DPF funguje tak by egr neměl odejít.

Na stolici žádné vstřiky po 190K km nemůžou projít.

Nezdá se mi že by prusak oleje nebo špatné spalování nafty tak zdevastovali DPF. Mě turbo prosakovalo hodně (1l oleje na 5000 km) a filtr fungoval pořád, jen se častěji vypaloval.

Snadno se poškodí DPFko pokud se nabere kontaminovaná nafta benzínem, nebo někdo nabere benzín všimne si toho a rozředí to naftou. Benzín na DPFku hodně zvedne teplotu a obvykle ho poškodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všetkých,

 

takže auto mám späť a prežilo aj prvých 500 km do Rakúska, dnes ale som sa trochu znepokojil, po cca 20 km ( 10 km prepchate mesto, brzda plyn, a 10 diaľnica) mi auto po zhasnuti motora spustilo ventilátor, to mi až tak čudné neprišlo ale následne som zacítil pach akoby zhoreného plastu od motora, tak som otvoril kapotu a tyč na podopretie bola taká teplá že som ju ledva udržal v ruke, to už mi čudné je, vonkajšia teplota bola okolo 6 stupňov, celú dobu mi na budikoch ukazovalo 90 stupňov takže prehriate asi nebolo ale je to čudné ako keby mi nezopol termostat ale to by som hádam dostal nejaké varovanie od elektroniky nemyslíte? Motor bol vonku pretože ho pretesnili, takže vypúšťali aj komplet chladiacu zmes, jej hladinu som kontroloval a je bezozmeny

Editováno: , autor: Casspo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...