Jump to content
sheep-master

Problematika měření výkonu

Recommended Posts

Zdravím místní odborníky a ladiče.

Nechal jsem si cca před 14-ti dny u svého auta s motorem 1.5TSI 110kw@250nm změřit výkon na Jarově, protože se mi nezdála a stále nezdá dynamika 0-100 = 11s (v papírech 8,3s) a 80-120 na trojku = 7s což je prostě bída. Podobná koncernová auta dle videí na youtube jedou prostě lépe.
Výsledek měření je 128kw, nicméně když jsem se o problematiku měření začal více zajímat vyrojili se následující pochybnosti, které mi nikdo nebyl doteď schopen objasnit. Z měření mám takový pocit, hlavně se na nic se neptat, rychle změřit a jet pryč. Většina odpovědí technika byla, že se na to nikdo ještě neptal, že neví.

1) Měření je zkresleno tím, že měřili na pátý převodový stupeň, který má poměr 0,86,. Že by se mělo měřit na převodový stupeň nejblíže 1 což je u mého auta čtvrtý s poměrem 1,03.
V odkazu níže kde měřil Leona 1.4TSI diesel power probíhalo měření právě na čtvrtý převodový stupeň:
https://autobible.euro.cz/seat-leon-1-4-tsi-act-v-dlouhodobem-testu-jak-je-na-tom-s-vykonem

2) Dále, že bylo měřeno v režimu 4x4 (dle technika prý lepší, protože nehlásí chybu ESP a ABS když se točí zadní kola) Proč dieselpower měřil jako předokolku?

3) Nikdo mi nedokázal vysvětlit extrémní ztrátu výkonu 43,5kw na kole (Leon na měření diesel power ztráta pouze 25kw) Pravděpodobně souvisí s měřením jako 4x4 nebo mám zadřené ložisko.

4) chybí první údaj - korigovaný výkon

Po zabřednutí do této problematiky mám pocit, že jsem za 2200Kč dostal na Jarově papír, se kterým si můžu vytřít zadek. Myslel jsem si, že jsou odborníci, když tam měří i svět motorů, ale asi jsme se spletl...

měřwní leon.jpg

leon 1.4jpg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No podle těchto parametrů by to s tím krouťákem mělo letět jak vítr. 

 

Jak to měřili? Měli vyplé ESP, režim S? 

 

To samé máš mít když zkoušíš akceleraci, ale 11s je strašný rozdíl. To už můžeš regulérně reklamovat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano ESP vypnuté respektive omezené co to jde, režim sport dokonce 257nm  ale pozdější náběh, prakticky i reálné neznatelne rozdíl mezi normal a sport

IMG_20191119_222851.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus jemnější rozjezd bez hrabání a točit až těsně pod omezovač, pak tam těch 8s možná dostaneš (s řidičem 75kg). Těch 80-120 se měří jinak. V-boxem to berou při zrychlení z 0-150... jen jako výsek z celku, né že 80 sešlápneš plyn a zmáčkneš stopky.

Edited by petous22
doplnění

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když už měříš to z 80-120 tak bych jel pomaleji a šlápl ( třeba od 65)  na a stopky zapl v 80 a měřil.. to už bude nafoukané turbem a nebude prodleva ...  Aspoň já jsem to tak zkoušel , ale s 96 kw 200Nm verzí a to pružné zrychlení mám stejné jak ty 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém je vtom, že 0-100 je tragické. Pokusů bylo mraky a nikdy jsem to nenatlačil pod 10,5s.

To je na auto s váhou 1310kg a 128kw bída, když to porovnám dle videí na youtube s ostatními 1.5 nebo staršími 1,4 tak to prostě jede jako verze co mají 90kw a 200nm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reklamuj, pokud máš vše origo, nic jinyho ti nezbývá. Nerozporuj výkon, ale akceleraci a pružné zrychlení jako nedostatečné, podle tvého měření máš odchylku více jak 25% 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, sheep-master napsal:

Problém je vtom, že 0-100 je tragické. Pokusů bylo mraky a nikdy jsem to nenatlačil pod 10,5s.

To je na auto s váhou 1310kg a 128kw bída, když to porovnám dle videí na youtube s ostatními 1.5 nebo staršími 1,4 tak to prostě jede jako verze co mají 90kw a 200nm...

Spíš ti to jede jako s 1.0 tsi. 

Někde byl článek kde se na udávané časy nemohli taky dostat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.auto.cz/skoda-karoq-1-0-tsi-vs-1-5-tsi-hleda-se-spravna-mira-119888

A pár aut se kvůli jinému výkonu už u koncernu vyreklamovalo. 

Edited by Joker 85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli bylo auto vyrobené v tom to roce tak za mě 1.5tsi nemá 128kw ani ve snu. 

Reklamovat můžeš i zrychlení vozu, spotřebu atd atd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reklamovat se da cokoliv. Ale dockat se v tomto pripade uznani reklamace? Pochybuji.

U spotreby budou tvrdit, ze je to stylem jizdy. A u zrychleni vybavou, pneumatikami, palivem, necistotami na silnici, protivetrem, hmotnosti ridice (🙂).......... Proste se vymluvi na furu tezko prokazatelnych veci.

Nerikam, ze se to prokazat neda, ale bude to narocne. Casove, financne i na nervy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co třeba začít tím, že si necháš nahrát v autorizáku nový SW motoru? Hodně lidí to řešilo z hlediska špatných (skákavých rozjezdů), ale pak si chválili i lepší reakci na plyn a větší "živost"auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem ze srandy zkusil ( bez tréningu rozjezdu) kolik mam z 0-100 a bylo to 9,5s   Leon 96kw  kola 205/55/16 zimáky ...  Měřeno pomocí škodovacké aplikace  :-)  :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Joker 85 napsal:

Jestli bylo auto vyrobené v tom to roce tak za mě 1.5tsi nemá 128kw ani ve snu.

Právě proto sem vlákno založil protože 128kw to dle měření ani pocitu nemá. 

Svět motorů naměřili dokonce 132kw. Ale možná stejně blbě... 

Edited by sheep-master

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, kecka napsal:

Měřeno pomocí škodovacké aplikace  :-)  :-) 

Jaká konkrétní appka? Já to meril přes appku torque pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 21. 11. 2019 na 22:44, sheep-master napsal:

Právě proto sem vlákno založil protože 128kw to dle měření ani pocitu nemá. 

Svět motorů naměřili dokonce 132kw. Ale možná stejně blbě... 

Odpověděl už evidentně znáš. 

Za mě ty motory mají max 120kw. Jinak to je cca 115/118kw. Automobilka je ráda a zpochybňovat to samozřejmě nebude a majitelé jsou hrdý a šťastný že mají něco víc. A spokojený jsou všichni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Joker 85 napsal:

A spokojený jsou všichni. 

Já teda spokojený nejsem a asi nikdy spokojený nebudu. Jede to jak slabsi verze, rozdíl od 1.0tsi je prakticky neznatelny. Na YouTube pokud si zadáte 1.5tsi 0-100 to všem jede lépe. Kecka o pár příspěvků výše naměřil se slabší verzí 9,5s! 

 

Jinak mám změřenou dynamiku i na o 4kg lehčích a uzsich zimních kolech. Rozdíl dělá přesně 1s

 

225/40 R18 performance = 20,7kg
0-100 = 11s
80-120 = 7s (na trojku) 

 

205/55 R16 plecháče = 16,7kg
0-100 = 10s
80-120 = 6s (na trojku)

 

Stále přemýšlím proč to moje auto má tak příšerné zrychlení kdy 1.5 jede prakticky jako 1.0. To by mě zajímalo jak ten motor soudruzi dojebali...

Edited by sheep-master

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná se sešly zrovna blbé výrobní tolerance. Ne všechny motory jsou stejné, deklarovaný výkon mají, ale tolerance je na spodní hranici, takže nemají ty u koncernu klasické koně navíc.

Taky jsem měl v okolí 1.4 16V 55kW, kdy jedna jela jak z praku, druhá lemra lína obě zajeté stejným řidičem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejvíc je divný že není jediný kdo se na hodnoty dynamiky udávané výrobcem nikdy nedostane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...