Přejít na obsah

Regenerace DPF každých 150km


Jindra Beneš

Doporučené příspěvky

Přehnaně ne, ale pokud jedeš i 200 km a pak sekneš regeneraci úplně na konci na parkovišti, tak to jistě dobrý nebude. Navíc to se bude víckrát opakovat. No, už aby bylo to manuální tlačítko, když vim, že jedu po dálnici, případně high-tech řešení, aby se regenerace spouštěly dle GPS na rovných úsecích...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to sekneš v momentě kdy DPF filtr na vstupu dosáhl 600 stupňů tak je to úplně fuk, filtr už je defakto vypálený, dojede to.

Dokončovat každou regeneraci je prostě blbost, postrádá pak smysl jezdit na naftu když jí tolik vyjezdíte zbytečně.

 

Víceméně když se prohřeje filtr nad 500 stupňů tak se dá regenerace považovat za úspěšnou, popel zásadně poklesne a regenerace se nespustí znovu dokud nedosáhne kapacity filtru.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvú vetu by si mal mierne pozmeniť pretože tvrdenie, že ak dosiahne DPF 600°C je  už vypálený je blbosť. Ale určite sa za tú chvílku vypáli toľko, že pri ďalšom štarte určite nezačne hneď regenerovať.

 

Podľa mňa je kvôli niekoľko neuspešným regeneráciam kontrolka DPF, vtedy sa drží obsah spáliteľného popolčeka na 100% preto netreba to nejako hrotiť s tým dokončovaním regenerácii.

 

PS: mne neukázalo túto kontrolku ani vtedy keď som mal chybný diferenčný snímač a zaplnenie mi ukazovalo 105%. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 9 měsíců později...

Taky se připojím se zkušenostmi, typ motoru teď nevím, 2.0TDI 140kw, najeto 180.000, regenerace byly cca každých 400-500km. Předevčírem jsem zastavil akorát když regenerace začala, po pár hodinách jsem jel domů cca 13km (jinak jezdím denně do práce po okrskách 25km tam a 25km zpět) po chvílce se rozsvíla chyba motoru, ale pořád vše normálně jelo, po dalších cca 5km to spadlo do nouzáku, blikalo žhavení, chyba acc, parkovací brzda, asistent rozjezdu do kopce, tlak pneumatik, přední asistent, dojel jsem pomalu domů a dnes našel čidla regulace výfukových splodin ve stavu: jedno total roztavený a druhé lehce. Viz fotky. Může to být tím že je filtr ucpaný nebo jen odešlo čidlo? 

20210729_190709.jpg

20210729_190705.jpg

20210729_190727.jpg

20210729_190724.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Dobrý den, mám problém s mojí RS 2.0 CUPA 190000 km. Dochází k úniku chladící kapaliny přez výčko expanzní nádoby. Stane se to puze když regeneruje DPF. Během regenerace se vodní okruh nedokáže uchladit a vyprská vodu ven. Ventilátory běží a teplota na budíku je v normálu. Jakmile venkovní teplota klesne cca pod 10°C tak se to zdá být bez problémů. Má s tím někdo nějakou zkušenost? Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, mám octavia 3 10/2015. Také CRMB. Jezdím dálnice i mimo dálnice. Regenerace se mi také spouští 150-250km (podle poměru dálnice a města). Najeto mám 222tisíc. Oil ash mám 60.0. Výfuk stále čistý. Tak podle ostatních příspěvků je to asi tedy normální. Kontrolka se mi nikdy nerozsvítila.

Editováno: , autor: bayern628
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
V 25. 11. 2021 na 13:22, Fabian 3 napsal:

Dobrý den, mám problém s mojí RS 2.0 CUPA 190000 km. Dochází k úniku chladící kapaliny přez výčko expanzní nádoby. Stane se to puze když regeneruje DPF. Během regenerace se vodní okruh nedokáže uchladit a vyprská vodu ven. Ventilátory běží a teplota na budíku je v normálu. Jakmile venkovní teplota klesne cca pod 10°C tak se to zdá být bez problémů. Má s tím někdo nějakou zkušenost? Děkuji 

Budeš mít pravděpodobně mikrotrhliny v sání, které je spojeno s intercoolerem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 2. 7. 2022 na 18:20, Foxik33 napsal:

Budeš mít pravděpodobně mikrotrhliny v sání, které je spojeno s intercoolerem. 

 

V 16. 9. 2022 na 18:33, Ladybird napsal:

Spíš to vypadá na nízkotlaký EGR, když se při regeneraci hodně ohřeje, tak se dostane tlak spalin do vody, zavzdušní se systém a vyhází to vodu ven.

 

Jde  nějak tato závada s jistotou identifikovat, nebo to vyměním a uvidím? A co se může stát když s tím již nějakou dobu jezdim a občas doplním vodu? 

Je fakt že expanzka je trochu zakouřená, jakoby od výfukových plynů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moment, prece chladici okruh a okruh spalin jsou oddeleny,  trebaze se oba okruhy setkavaji.,  ne? Pokud mas spinavou vodu v expanzce, tak do chladiciho okruhu nekde pronikaji spaliny. Otazka je kde? Muze byt odfoukle tesneni pod hlavou nebo neco jinde, kde se oba okruhy potkavaji. Kdysi davno na felde jsem mel to same a bylo to zesneni ppd hlavou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri regenerácii máš teplotu výfukových plynov aj cez 600°C. Vtedy sa hlava pekne zohreje a preto to môže tlačiť spaliny do vody. 


Ja si osobne myslím, že je tam niekde prasklina. Zväčša to býva na výfukovej strane 2-3 válec. 

 

Pokiaľ sa to nerozobere je to len bádanie. Ale cez EGR chladič to veľmi málokedy tečie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po tom ako som riešil tiež miznúcu vodu na oboch RS čo mám a po zisťovaní info čo to môže byť tak, polovica mala prasknuté chladiče, potom 4 z 10 mali buď problém s hlavou alebo tesnenie a až potom to bola kombinácia EGR alebo iba vodná pumpa alebo niekde cez hadice. 

 

Proste sa tam naakumuluje vzduch či už "čistý" (zo sánia) alebo "špinavý" (výfukové plyny). Iná možnosť nejak ani neexistuje. Všetko na tom motore je chladené vodou. Či už sanie, výfukové plyny v EGR, Olejový chladič motora je tiež pripojený na chladiaci okruh, vodou je chladený aj olej v prevodovke. 

 

Neviem ako postupujete zatiaľ pri hľadaní zavady ale osobne by som šiel postupom asi tak, že skontrolovať to čo sa dá relatívne jednoducho namontovať naspäť, čiže chladič sána, EGR chladič dve veci hneď vylúčiš, ak je špinavá kvapalina tak teoreticky to môže byť z toho EGR. Ak to nebude EGR tak automaticky už budeš vedieť, že rozobratie hlavy nebude zbytočné.  

 

Proste začať od najlacnejších vecí. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, marfan napsal:

Po tom ako som riešil tiež miznúcu vodu na oboch RS čo mám a po zisťovaní info čo to môže byť tak, polovica mala prasknuté chladiče, potom 4 z 10 mali buď problém s hlavou alebo tesnenie a až potom to bola kombinácia EGR alebo iba vodná pumpa alebo niekde cez hadice. 

 

Proste sa tam naakumuluje vzduch či už "čistý" (zo sánia) alebo "špinavý" (výfukové plyny). Iná možnosť nejak ani neexistuje. Všetko na tom motore je chladené vodou. Či už sanie, výfukové plyny v EGR, Olejový chladič motora je tiež pripojený na chladiaci okruh, vodou je chladený aj olej v prevodovke. 

 

Neviem ako postupujete zatiaľ pri hľadaní zavady ale osobne by som šiel postupom asi tak, že skontrolovať to čo sa dá relatívne jednoducho namontovať naspäť, čiže chladič sána, EGR chladič dve veci hneď vylúčiš, ak je špinavá kvapalina tak teoreticky to môže byť z toho EGR. Ak to nebude EGR tak automaticky už budeš vedieť, že rozobratie hlavy nebude zbytočné.  

 

Proste začať od najlacnejších vecí. 

 

Nezní to úplně jednoduše, ale jinak to asi nepůjde. Děkuji za reakci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a jeste jedna uvaha. Pokud mu strika kapalina pres uzaver expanzky, tak uz tam musi byt velky tlak. A velky tlak musi mi ibty spaliny, ktere se do okruhu dostavaji. A to mohou mit tak velky tlak v EGRu? Ja to nevim, jen se ptam.

Pokud v EGRu takovy tlak neni, tak by to ukazovalo na netesnost kolem valcu., Cili tesneni pod hlavou nebo hlava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ahojte, pripajam sa s podobnym problemom, regeneracie kazdych cca 50-80km...  pricom autom sa jazdia trasy cca 50km na Sku... pripajam vypis hodnot po poslednej regeneracii + hodnoty snimacov dif. tlaku. Myslite, ze sa blizi cas cistenia DPFka? Dakujem za postrehy.

1.PNG

2.PNG

3.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filter vhodný na čistenie. Ale niekde bude ešte problém keĎ ti to regeneruje po 50-80km mne pri takomto zaplnení regeneroval po 150-200km. 

 

A neviem načo jazdíš na Sku, ono to zaplnenie spáliteľným popolčekom sa ráta aj podľa spotreby a ak nemáš DSG prevodovku upravenu tak to točí pekne vysoko stále, mne to príde až nepríjemne vysoko (passaty to majú lepšie to Sko spravené).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...