Přejít na obsah

Letní pneumatiky


epo

Doporučené příspěvky

Mam jednu skúsenosť kedy som kúpil kvôli diskom disky s pneu Austone. 

Na suchu paráda, no prišiel dážď a brzdil som o 10 sekúnd skôr ako som mal. 

Hrôza des. 

Po prvom daždi som ich prezul na Conti. 

Momentálne Michelin Pilot Sport a max spokojnosť. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupuju si ich ludia, ktori jazdia vela km napr. v meste, setria naklady- autoskoly, taxi,ini setrilci,atd. Cena 38,- (minuly rok) za 'nie cinsku' gumu je v tomto ohlade vyhodna. 

Ja medzi nich zrovna nepatrim,na Kormoran obvykle ani nepozeram, gumy som uz mal na kupenom aute. Vzhladom na cenu jazdia fakt dobre, a ak to z mojho predosleho prispevku vyznelo ze su nebezpecne, tak nie je to celkom tak. 185/60 su dost uzke gumy a na mokru im tvrdsia zmes nepomaha, takze ocakavane spravanie. To iste robil prve "eko" tvrde modely napr. od Michelinu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono na suchu dnes jezdí dobře kde co. No upřímně i na ježdění kolem komína je dobré se zamyslet, zda kupovat úplně to nejlevnější, ono mnohdy stačí jen trochu připlatit a rozdíl je podstatný… A vždy to vyjde levněji než oprava auta, nebo ještě hůře…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím.

 

Dostal jsem darem nové disky na Fabii III/Rapida 16" Dione.

Zrovna mám původní 15" pneu zralé na výměnu a tak si říkám, proč ne. Na 15"ky hodím zimáky a na 16ky letní.

Ale, jak už je tu několikrát uvedeno, rozměr 215/45/16 není zrovna běžný a k dostání jsou hlavně pneu s vyšším indexem hmotnosti i rychlosti (90/V místo v techničáku předepsaných 86/H) 

Mohu ty pláště s vyšším indexem použít ? Jde mi hlavně o pohled z hlediska technického (zjednodušeně řečeno, nezničí mi to auto ?) a z hlediska jízdních vlastností (nezabiju se ?)

Z hlediska zákona by mělo být vše OK (nebo ne ?)

 

Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

86 = do 530 kg | 90 = do 600 kg

H = do 210 km/h | V = do 240 km/h

 

Čo by na tom malo byť zničujúce pre auto? Podľa mňa dostaneš práveže o niečo odolnejšiu pneu.

 

Problém skôr môže byť v rozmere. R16 kvôli nižšiemu profilu nebude taká žehlička ako R15, budeš pravdepodobne cítiť viac priečnych nerovností. Ale vďaka širšej pneu sa výrazne zlepšia jazdné vlastnosti - hlavne vo vyšších rýchlostiach na okreskách a diaľniciach, auto lepšie zvládne bočný vietor, aj lepšie sedí v zákrutách. V prvom rade si nezabudni skontrolovať tlaky. V pneuservisoch kolesá niekedy prefukujú a potom je z toho rebriňák. Mne sa na R16/R17 osvedčilo 240, ale mnohí nechávajú 220, čo bude omnoho komfortnejšie.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si to právě potřebuji ověřit, protože jsem prostě zvyklý, že než změním/provedu něco, v čem se úplně nevyznám (obecně), tak se na tu změnu nejprve řádně teoreticky připravím a vše si zjistím.  Už se mi to v životě mnohokrát vyplatilo.

Takže teď už zbývá jen vybrat pneu, asi půjdu do Hankook Ventus Prime4 K135. Vyhovují mi cenově i pověstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Rapida, skladovka na 16". Co píše kolega je pravda. Auto na nich sedí, když si projíždím těch cca 16 zatáček ve známých Buchlovských horách, které už mám za asi 35 let trochu najeté s xx škodovkama a je jak přilepené. Ale co se týká komfortu mám raději zimní 15" páč můj starej zadek už cítí každý kamínek a nerovnosti na cestě. Vyšší index je bez problémů, u zimních je dokonce povolen o stupeň menší, ale musí to být zřetelně označeno v zorném poli, nebo v palubním počítači.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dokola se opakuje tvrzení o nekomfortu XL pneumatik ...

jak to poznáte??

já chápu, že pneu samotná má tužší některé části .. tím umožní vyšší povolený tlak.

samotná pneu ale nic nenese. 

když ji nafoukáte stejně jako standardní pneu, bude to  stejné. nic nepoznáte. 

výhoda je v tom, že je odolnější, tužší ... přežije asi větší ránu, aniž by se poškodil vnitřek.

ale je těžší, může být o kousek hlučnější než stejná neXL ... 

ale komfort je fakt stejný.

 

na běžné ježdění to nic neovlivní. přežije lépe najetí na obrubník nebo průjezd dírou ... 

XL vydrží déle ... SL budou ekonomičtější :) ale stejně to mnohem více vše ovlivníte chováním za volantem :)

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V prvom odstavci sam potvrdzujes to, co chces rozporovat. (ze pneu je tuhsia) 

V druhom odstavci pises uz uplne blbost. Skus si dat eko jazdu na uplne novych zimnych pneu a na rovnakych, ale 6 rokov starych, s rovnakou vyskou dezenu. Sam sa presvedcis, ze na starych palivo usetris. A preco?... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale prosim te :)

tuhost vyrobene pneu ma zcela minimalni vliv na jeji tlumeni z hlediska komfortu .. to ma opravdu az nafoukani urcitym tlakem :) mekci pneu (nizsi tlak) je komfortnejsi, tvrdsi pneu (vyssi tlak) je proste tvrdsi ... pisu tedy o rozdilu mezi XL a SL jedne znacky jedne rady ...

poznas to az na runflat, ktere umi jet i bez tlaku .. tam je to opravdu rozdil. ale runflat gumy jsme nikdy na nicem nemel ... takze tam osobni porovnani nemam.

 

v cem porovnani mam je tuhost v zatackach. kde mi SL guma uhne, XL drzi lepe ... ale to se guma deformuje tak, ze uhyba bokem.

v zadnem pripade pri normlani jizde nemuze nikam uhnout pri "vyssim tlumeni" nekam jinam :)

 

a setreni paliva na starem a tvrdem vzorku oproti mekkemu s vyssim valivym odporem? ano ... spravne ... souhlas ... usetris ... ale to dela valivy odpor te vnejsi casti pneu ... nema to nic spolecneho s tuhosti kontrukce pneumatiky jako takove ... ta je nafoukana a drzi tvar.

 

jo .. a ja osobne, kdyz uz to mam zkouset, vzdy spolehlive usetrim na novych zimnich pneu ...

to mam po prezuti z letnich no nove zimni tak o 2-3l/100km nizsi prumernou spotrebu ... jelikoz se na tom neda jezdit :-D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 5. 2023 na 21:33, mitocross napsal:

vo vseobecnosti

Toto si prehliadol a nemusel si vypisovat zbytocnosti. Ja neriesim rozdielne tlaky, ani modely gum (cely svet riesi, ze trebars XL od jednej firmy je maksi ako non-XL od inej, apod.). Porovnavame porovnatelne. Kto neciti rozdiel v komforte tvrdsich gum, nema dostatocne citlivu chrbticu a zadnicu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...