Přejít na obsah

Únik chladiacej kvapaliny spodkom vyrovnávacej nádržky


Skyzox

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

mám problém s únikom chladiacej kvapaliny zo spodku expanznej nádobky. Po naštartovaní prejdem pár kilometrov a hladina v expanznej nádobke sa zvýši nad úroveň maxima. To by vysvetľovalo prečo uniká spodkom nádržky. Predpokladám, že uniká odtokom cez ktorý aj má tiecť keď mi tlakuje vodu nad úroveň maxima. Rozvody boli menené, vodné čerpadlo tiež, ktoré je mimochodom suché, chladiaca sústava bola odvzdušnená, expanzná nádobka bola vymenená, hadice boli skontrolované, bez poškodenia. Motor sa mi neprehrieva ani pri agresívnej jazde ani pri voľnobehu na mieste viac ako pol hodinu. V chladiacej kvapaline žiadne známky oleja ani naopak v oleji žiadna hnedá emulzia ani pena. Z výfuku po zahriatí žiadne známky po bielom dyme pri vysokých otáčkach. Únik vody je z maxima na minimum po 300km plynulej jazdy. Motor je 2.0 TDI CR 135kw RS, kód motora CUNA. Vedel mi niekto poradiť, čo by som mal ešte skontrolovať? Mohla by to byť aj prasknutá hlava alebo tesnenie, keď motor nejaví ani jeden z možných príznakov? V škode mi po všetkých výmenách povedali, že by bolo treba poslať hlavu na tlakovanie. Nechcem naslepo dávať 2000 EUR za opravu a najmä bez typických príznakov. Ďakujem za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka, toto téma som pozeral asi pred mesiacom a prečítal som si ho minimálne 4x. Na žiadne podobné príznaky som nenarazil v tomto vlákne až na únik chladiacej kvapaliny. Mne však tečie zo spodku expanznej nádržky, čiže pod nádržkou je vytečená voda. Toto sa nikde nespomínalo aj preto som založil nové vlákno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som dal najskôr skontrolovať všetko v servise. Tvrdili, že všetko je OK a aj tak sa strácala voda. A tak mi to nedalo a skúsil som ešte investovať 300€ do nového IC a bolo to v tom. 

 

Tesnenie pod hlavou bolo OK, aj hlava.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mňa to je asi tak, že keď počas jazdy mi zahlási kvapalinu tak tu nádržku neotvorím ani náhodou. Nádržka, ktorá je úplne prázdna sa postupným otváraním a uvoľňovaním tlaku opäť naplní nad maximum a to som ešte stále neotvoril celkom to veko.
Vďaka za  rýchle odpovede a rady. Aspoň viem, do ktorej strany sa mám pohnúť a skúšať :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dúfam, že sa mi to podarí vyriešiť. Už na to nemám nervy, chcem sa voziť na tom aute tak ako sa patrí... Ale s takým problémom to riskovať nebudem. Keď to vyriešim dám vedieť čo bol za problém a dám vedieť aj do druhého vlákna. Ešte raz, vďaka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno, kupoval som ho začiatkom Októbra z DE. Čiže to budem riešiť pomaly 2 mesiace. Nájazd km máme skoro rovnaký. Videl som, že si spomínal chip. Rozmýšľal som tiež ale nejako ma odradili tie Nm. Je tam dosť značný nárast a neviem či by to neuškodilo nejako prevodovke alebo spojke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Áno, konečne som vymenil sacie potrubie s chladičom a výsledok je taký, že sa mi už nestráca cez to sacie potrubie do motora ale mi tlakuje chladiaci systém. Čiže mi stúpa hladina chladiacej kvapaliny v nádržke. Dnes som to testoval tak, že som si dal agresívnu jazdu a výsledok asi taký, že mi zahlásilo nedostatok chladiacej kvapaliny. Otvorím kapotu a okolo vyrovnávacej nádržky všade chladiaca kvapalina. Vytlačilo ju cez prepážku. Dolial som po maximum, naštartoval motor trochu klesla, následne som držal motor pri 2tis. otáčkach pozrel sa na nádržku a hladina stúpla. Otvoril som veko, bol tam minimálny tlak a hladina vybehla trochu vyššie nad maximum. Ja som asi jediný, čo má tento problém so všetkými možnými scenármi... Chladič bol 100% chybný a hlava/tesnenie je chybné tiež. Dúfam, že to bude len tesnenie pod hlavou alebo hlava ale len v takom štádiu, čo sa dá ešte zrepasovať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hlavu si mal otestovanú ? 

 

Ak budeš mať prasknutú hlavu tak si asi prvý, druhý prípad čo čítam.

Nevieš asi či nebola nejako dosť skoro vymieňaná pumpa ? Ak bola tak je možné, že motor mohol byť uvarený, čiže tesnenie pod hlavou môže byť prasknuté. 

 

Inak mne v servise tvrdili, že to tieklo cez tesnenie pod hlavou, sú tam dva kanáliky dosť úzke miesto tesnenia. Ale to sa mýlili a neopravili nič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte som ju nemal otestovanú. Pýtal som sa známych tak v okolí vraj teraz nerobia. Zisťujem ďalej či v KE pracujú a keď áno tak čím skôr to nesiem rozobrať.
Jasné tiež som postrehol iba 1 prípad čo bolo chybné tesnenie. Ja som to myslel tak, že som prvý čo mal vadný chladič aj tesnenie alebo hlavu naraz. Pumpa bola menená okolo 160-165 tisíc km. Môžeš mať pravdu, že to ten Nemec uvaril. Asi sa opakujem ale mám pocit, že už mi to nejde do motora ale z chladiacého systému von z nádržky. Keď som tomu dal plný kotol tak po odstavení som mal tej kvapaliny okolo nádržky asi toľko čo som následne dolial do nádržky. 
Inak tebe sa nemohlo tiež stať, že si mal vadné aj tesnenie aj chladič? Keby som najprv rozoberal hlavu a dal otestovať s výsledkom, že hlava je OK a tesnenie by som vymenil tak by sa mi naďalej strácala kvapalina cez IC. Lenže som to urobil naopak s rovnakým výsledkom a nemyslím si, že to IC bolo v poriadku. Momentálne mám veľa práce ale potom priložím fotku toho IC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zime som mal problém niekoľko krát naštartovať, toľko vody tam bolo. Ak by som tú info ohľadom často prasknutého IC vedel skorej tak auto ani do servisu nejde. 

 

Mne ale pri agresívnej jazde skôr len zmizla voda resp. systém bol dosť natlakovaný. Keď som otvoril viečko tak často krát sa vrátila voda v expanzke z hladiny pod MIN na max resp. málinko pod tou hladinou ako bola doplnená. Neskôr to zožralo 3deci na 300km. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A koľko času ubehlo od opravy tesnenia a výmenou IC? Po výmene tesnenia Ti tak isto tlakovalo systém? Lebo po výmene IC sa mi zdá, že sa systém naďalej tlakuje. Čiže po otvorení veka nádržky si myslím, že je tam väčší tlak ako by mal byť. No a o malých bublinkách ani nehovorím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 1. 4. 2020 na 14:57, Skyzox napsal:

Ešte som ju nemal otestovanú. Pýtal som sa známych tak v okolí vraj teraz nerobia. Zisťujem ďalej či v KE pracujú a keď áno tak čím skôr to nesiem rozobrať.
Jasné tiež som postrehol iba 1 prípad čo bolo chybné tesnenie. Ja som to myslel tak, že som prvý čo mal vadný chladič aj tesnenie alebo hlavu naraz. Pumpa bola menená okolo 160-165 tisíc km. Môžeš mať pravdu, že to ten Nemec uvaril. Asi sa opakujem ale mám pocit, že už mi to nejde do motora ale z chladiacého systému von z nádržky. Keď som tomu dal plný kotol tak po odstavení som mal tej kvapaliny okolo nádržky asi toľko čo som následne dolial do nádržky. 
Inak tebe sa nemohlo tiež stať, že si mal vadné aj tesnenie aj chladič? Keby som najprv rozoberal hlavu a dal otestovať s výsledkom, že hlava je OK a tesnenie by som vymenil tak by sa mi naďalej strácala kvapalina cez IC. Lenže som to urobil naopak s rovnakým výsledkom a nemyslím si, že to IC bolo v poriadku. Momentálne mám veľa práce ale potom priložím fotku toho IC.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

pravdepodobne (dúfam), že ju tento týždeň dáme dole a v piatok by som ju mohol odniesť na natlakovanie pre prípadné praskliny. Najpravdepodobnejší scenár je asi krivá hlava. Nebol by som nadšený ak by bola prasknutá hlava a hlavne na mieste kde sa nedostanú k praskline teda sa nedá opraviť. Vtedy by tá oprava bola okolo 3k ako si spomínal. Ja som to tiež najprv riešil v Škodovke a povedali mi odhadovanú cenu 1600 EUR. Takže samozrejme obídem Škodu a odnesiem hlavu tam, kam by ju posielali tiež. Dám vedieť ako som dopadol. Dúfam, že na budúci týždeň auto bude poskladané s vyriešeným problémom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...