Přejít na obsah

Nejde řadit při studeném motoru


bziba

Doporučené příspěvky

Zdravím vespolek,

prohledával jsem toto forum, jestli se někdo nesetkal s podobným problémem jako já, ale nenašel jsem nic, co by odpovídalo (ale třeba jsem jenom neměl štěstí). U mojí Octavie II, RV 2006, 1,9 TDi, 77 kW, 4x4, mám problém s řazením.

 

Když auto není nastartované, jde řadit bez sebemenších problémů.

Jakmile nastartuju a mám studený motor, najednou nejde zařadit žádný rychlostní stupeň, respektive ho tam musím rvát opravdu na sílu (až mám strach, že jednou zlomím řadící páku). To se tedy týká řazení z neutralu, ať už za jízdy nebo když auto stojí. Když jedu, řazení z jednoho stupně na druhý jde taky ztuha, ale lépe než když auto stojí.

Jakmile se ale auto zahřeje na provozní teplotu, řazení jde pak už víceméně docela dobře, bez větších obtíží, oproti stavu před zahřátím se dá říct že bez potíží.

 

Hledal jsem na internetu, čím by to mohlo být, ale možných příčin jsem našel spoustu - táhla řazení, kulisa řazení, spojka v háji, převodový olej...

Vzhledem k tomu, že při zahřátí motoru problém takřka vymizí, a vzhledem k tomu, že se problém objevil cca před týdnem, kdy začalo venku být kolem nuly, domnívám se, že by to mohl být převodový olej - nějak se do něj mohla dostat voda, která při studeném motoru dělá problém...

 

Setkal se někdy někdo s něčím podobným? Netuší někdo, čím to může být? Případně co mám udělat, abych nějaké možnosti vyloučil?

 

Pokud chcete vědět další informace, ptejte se, obratem poskytnu :)

 

Díky bziba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém se teď přesunul "jinam"... zjistil jsem, že se špatně vrací spojkový pedál do výchozí polohy, ale stačilo to k tomu, aby byla spojka trochu v záběru a tím pádem nešlo řazení... teď jsem ho nohou "vytáhl" zpátky nahoru a řazení funguje - Hurááá!!!

Jenomže jsem neodstranil hlavní přičinu, a to proč k tomu vlastně došlo. Netušíte někdo, jak je spojkový pedal řešen? Pokud se nepletu, není tam mechanická spojka (myšleno spojkové lanko), ale je tam hydraulické ovládání spojky, je tak? Na co bych se měl zkusit mrknout, respektive v čem by podle Vás mohl být háček?

 

Každopádně děkuji za Vaše předchozí názory :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém by mohl být: hlavní spojkový válec se nevrací. pomocný válec přímo na spojkovém pedálu se nevrací, pružina na spojkovém pedálu může být prasklá nebo vypadla, nebo boule někde v hadici. Mně se nevracel pedál u starýho náklaďáku a problém byl v pomocném válci přímo na pedálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...