Jump to content
Cappsi

1.0 TSI vs 1.5 TSi

Recommended Posts

Ahojte všetci,

 

kupujem Škoda Kamiq Monte Carlo a zvažujem príplatok 2000 EUR za 1.5 TSI alebo zobrať radšej 1.0 TSI. Ohľadom výbavy, som si istý. Mal som kedysi Rapid 1.2 TSI 81kw a nedávno som predal O3FL 1.5 TSI DSG 110kw. S tou 1.5 boli stále problémy. Čo sa týka spotreby.. Neviem, moja dlhodobá skúsenosť s 1.5 TSI bola 6,5-7 litrov na 100 a to som extra pomaly nechodil. Skúšal som aj na deň tú 1.0 TSI 85kw a zdalo sa mi to celkom obstojné. Nakoľko som mal Rapid v slabšej výbave, O3FL v plnej výbave, viem čo už chcem..  A preto si tretie auto konfigurujem podľa môjho využitia.. Otázka nastáva, ušetriť alebo nie. O peniaze až tak nejde, ale viem si predstaviť ich investovať aj inak, ako do auta, ktoré má tak či tak odvezie tých 25km denne rovnako.. Pri tej 1.5 TSI sa bojím výmeny rozvodov, APS vrstvy na valcoch z dlhodobého hľadiska a vadilo mi na O3FL to dunenie pri 1400 ot/m (áno DSG takto držalo bežne) a 2 valcovom režime.. 

 

Vaše názory? Rady?

 

Ďakujem Vám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je docela schizofrenní volba … k Monte Carlu by jednoznačně šel 1.5 TSI, na druhou stranu, pokud bude používáno jen na ježdění kolem komína, jednoznačně litr. Sám už bych koncernový 1.5 TSI do new wagenu nechtěl, takže pokud bych stál před volbou koupě embéčka, jedině litr (pokud bych jezdil jen 25 km k soustruhu), nebo bych přestal lít naftu do kamen a lil bych ji do auta (pokud bych jezdil dále, nebo častěji dálnice) ...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poviem to takto.. Na Rapide som najazdil za 16 mesiacov 19k km, Na O3FL som najazdil 16k km za rok. Cez týždeň je auto v garáži a max večer ku priateľke cesta 20km a ráno späť alebo do práce keď niečo treba cca 25km, inak výlety.. Cez leto dovolenka, v zime lyžovanie.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cappsi,co napsat! Sám píšeš, že jsi měl již 1,5TSi tak víš jaký ten motor je. Já jsem ho manželce z kraje taky objednal ale pak jsem vše přehodnotil a objednal 1,0TSi 85KW a manuál. V pěti lidech to jelo jak z praku a ani nebylo znát za jízdy, nebo v kopcích, že by ten motor nestíhal. Předjíždění v pohodě a já nepřítel 3 válců jsem musel změnit pohled na tento motor  a myslím, že litovat nebudeme. A to jsem okolo toho dost zjišťoval. mrkni na jeden test a řidiči ani nepoznali jestli to je nafta nebo 1,0 nebo 1,5 TSi. Nehledě na to, že ani v servisech neví jak by jednou měli něco opravovat na 1,5TSI!!! Ale stačí vyzkoušet a každý se musí rozhodnout sám. Lepší investovat do výbavy i když fůru věcí člověk nemusí ani mít. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZNp1KhiiaDk

Edited by Hkubes

Share this post


Link to post
Share on other sites

To máš pravdu, mám skúsenosti s 1.5 TSI. Tú 1.0 TSI som skúšal, cca 50km, nejako extra skúsenosti s ňou som nenabral, akurát si pamätám, že bolo dosť problematické sa pohnúť, teda.. problematické, viac práce so spojkou bolo treba, oproti iným autám, s R4. Potom pri jazde som už nemal pocit slabého auta. Len či nemáte niekto skúsenosti aj s tým motorom a aj s tým, priame porovnanie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel jsem s 1,0TSi 70KW a automat a nikdy bych to nechtěl automat podtáčí motor atd. S 1,5TSI jsem jel ve Scale taky automat a opět mě to nepřesvědčilo. Pak jsme měli  85KW Kamiq na 4 dny a já byl s jízdou a manuálem spokojený. A věř, že jsem žádnou práci neměl se spojkou. Auto bylo pocitově živější jak ta 1,5TSI. Ale to je můj názor a někdo může mít jiný. Ale na každém autě se dá vždy něco negativního najít.

Edited by Hkubes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám doma 14 dní 1,0 TSI 85 kW 7-stup. automat.  a jsem skutečně spokojený. Je to auto pro manželku a na těch jejích 12 tisíc ročně je to auto tak akorát. Neměl jsem vůči tříválci předsudky, přesto jsem překvapen velmi mile. Jede to, předjíždí to. :) Prázdné i plné. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedná sa mi skôr o spotrebu, tú som pri 1.0 TSI 85kw 6man nemal ako otestovať, nakoľko je Kamiq celkom vysoké auto s veľkým odporom vzduchu, aby to nepapalo ako tá 1.5 TSI. Samozrejme, ak sa spotrebou budem hýbať okolo 5,0-5,5 litra na 100km a auto sa nebude výslovne trápiť, nie je čo riešiť. Ročný nájazd mám pomerne malý. Určite chcem manuál, DSG ma strašne nudila a to ako ten motor dusila mi šlo proti srsti.. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud by jsi měl 1,0TSi věřím, že po zajetí budeš mít spotřebu okolo 6litrů a možná i těch 5,5l. Pokuď budeš mít na popojíždění 1,5 TSI budeš výše. Vždy je to i o tvé noze. Tak ať si dobře vybereš-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máme doma oboje,1,0 v  novém polu a 1,5 v karoqu,na popojíždění určitě 1,0, ale zase je hlučnější a musí  se víc točit , 1,5 určitě živější,tišší,ale větší spotřeba,po aktualizaci řj motoru vše v pohodě , žádné skákání.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...