Přejít na obsah

Dlhodobé používanie 100 oktánového benzínu


Patres

Doporučené příspěvky

Zdravím vás páni možno smiešna otázka pre niekoho no mne vŕta už dlhšie v hlave. Mám škodu superb 2012 motor 3,6 vr6 a otázka znie. Môže škodiť tomuto motoru dlhodobé používanie ( tankovanie) 100 oktánového benzínu? Ďakujem vopred za serióznu odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

@mpatrikm Tak to nevím, co jste se učili, možná něco lepšího než obvykle... zrovna tohle bych mohl odcitovat: "Oktanové číslo znamená, že testovací motor pracuje stejně dobře jako s  poměrem směsi 2,2,4-trimethylpentanu a heptanu" - kde t.m.p. (neboli isooktan) je ten rozvětvený, který dobře hoří a heptan, nerozvětvený, špatně. Zde "dobře" znamená bez klepání čili detonace. Holt tehdy (70-90 let nazpět?) navrhli nějakou testovací metodu se známými sloučeninami a 100% isooktanu bylo maximum. 102% sice nemá smysl, přesto jsou paliva s takovým o.č. Mimochodem, v benzínu jsou havně jiné sloučeniny, tedy uhlovodíky s různým počtem C, násobných vazeb i přip. skupin.

Pozn. - taky jsou odlišnosti ve výsledku, podle použité motorové versus výzkumné metody, viz wiki. Ale ČSN EN i DIN to mají jednoznačně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

V USA v těchto motorech VW přešel na "regular 87", což je na naše asi 90 oktanů, ale ten benzin je mizerný. Leju tam "premium 93", což je na naše 98 ten má i čistící aditiva. Jezdí to pěkně, jen doufám, že to není potřeba nikde softwarově zohlednit a vše si sama ECU doladí. :)

Editováno: , autor: Kazimir80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Keď čítam že niekto do tohto motoru leje n95 a ešte sa pýta či mu môže 100okt uškodiť, tak mi je zle.

98oktan+ je pre tento motor nuntost.

A n95 je pre tento motor čistá smrť. Ani sa nedivím že superbom po par rokoch namerajú z pôvodných 260ps iba 220~230 :D 

Už len ta predstava ako kompresia 11,4:1 stláča n95 a pritom nemá detonacne horenie je dobre sci-fi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karbonom trpia všetky priamovstreky a je jedno čo tankuješ. Ak jazdíš na spotrebu tak toho karbónu tam bude viac než dosť aj keby jazdíš čisto len na 100oktán. 

 

Každý motor je iný. Osobne viem porovnať dve rovnaké fabie s rovnakým motorom a dve rovnaké octavie s rovnakým motorom a všetky 4 autá jazdia mierne inak a aj majú mierne odlišný zvukový prejav. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to sice na SIII, ale pozrite, ako vypada motor so 100oktanom po 135t. Urcite nehovorim, ze 100oktna je rovnaky ako N95, ale tiez si nemyslim, ze je to zaruka, ze ten motor bude cisty. Odprucam precitat par prispevkov v tom vlakne, su tam aj nejake clanky o karbonizacii. Strana 13, ak vas to nahodou hodi na prvu stranu.

 

 

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no vyzerá to ako moja 1,8 po 230000km , a to jazdila len N95 štandard a ku koncu na tom jazdil kde kdo ... iné ako mechanické čistenie nepomôže ...aditíva maximálne zachovajú "čisté" dierky vo vstrekoch , a aj tomu netreba bezhlavo veriť ... pár motorov som rozobral , a iné ako jazdiť a jazdiť a nepodtáčať ma nenapadá ... treba to zohriať a dávať mu pravidelne napiť inak to zarastie všetko 

 

3,6 som mal dve , pár som ich servisoval a trochu ten motor poznám  , a rozhodne by som netvrdil že mu 95 ubližuje ... poznám autá kde bol pridelený šofér a 400tis km bez problému  ,a poznám autá čo kľakli po 30tis km na motor ... 

IMG_20180806_150833.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak holt na západním pobřeží EU mají dost kvalitnější paliva než u nás. Já měl v 60tkm u nafty paliv. filtr úplně čistý a koncovky taky, tady pomalu nereálné. S benzínem to bude podobné.

 

Jinak za sebe jsem se ptal, jestli není ECU jinak naladěná, pokud mám auto z USA a tam 3.6ka v tom autě byla schválená na regular (cca 90 oktan který tam neleju, jelikož to není úplně čistý benzin a motor má kompresi 12:1). Čili jestli je potřeba ECU doladit, nebo se s tím popere sama, vedle teda úspory problémů s předčasnou detonací.

 

K.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...