Přejít na obsah

Usazeniny v nádržce chladící kapaliny


Horza

Doporučené příspěvky

Od vyměnění najeto přes 700 km. Vypozoroval jsem, že zhruba každý třetí studený start slyším jak protéká chladící kapalina okruhem. Tento jev jsem před výměnou nezpozoroval. Hladina chladící kapalina poklesla zhruba o 1 cm. Ale vždy když odšroubovávám víčko nádobky tak slyším unikat vzduch. Nezdá se mi to normální. Nevím zda to dělalo i před výměnou, protože jsem nádobku na tomto autě snad ani neotevíral. Zítra se s tím znovu stavím do servisu. Už mě to opravdu nebaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chladící systém u zahřátého motoru je natlakovaný většinou na 0,5 až 1Bar. Pokud po jízdě otevíráš víčko expanzky, tak je přece naprosto jasný, že slyšíš unikat vzduch. Je to stejný, jako by si pouštěl ventil u papiňáku. 

 

Ad: viz fotka Mondeo tlačí skoro 1,5bar.

20200107_124503.jpg

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s odvzdušňováním bohužel platilo u starých aut, tady to dobře není, protože ten systém se není schopen sám odvzdušnit + hrozí celou dobu poškození některé z chlazených částí, kde je stále místo kapaliny vzduch...tj. rozhodně nepřetěžovat a jezdit jen krátké trasy(elektrické čerpadlo co honí vzduch moc nechladí).

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s odvzdušňováním bohužel platilo u starých aut, tady to dobře není, protože ten systém se není schopen sám odvzdušnit + hrozí celou dobu poškození některé z chlazených částí, kde je stále místo kapaliny vzduch...tj. rozhodně nepřetěžovat a jezdit jen krátké trasy(elektrické čerpadlo co honí vzduch moc nechladí).

Dneska najeto 200 km po dálnici. Velice svižným tempem. Potom po okrskách několikrát předjíždění a s chlazením nebyl žádný problem.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes návštěva servisu. Technik se mnou projel vozidlo a konstatoval, že žádné protékání kapaliny neslyší. I přes to, že jsem mu říkal, že protékání kapaliny okruhem jde slyšet pouze když je motor studený. Při teplém startu je vše v pořádku. Tak jsem moc teda nepochodil. Navíc mi někdo na parkovišti promáčkl a odřel neopatrným otevřením jeho dveří zadní levé dveře. Takže už mě to všechno opravdu přestává bavit. 

 

Mám ještě otázku dnes při cestě do toho servisu se mi ani po 21 km nezahřála chladící kapalina je to normální jev. V předchozím Octavii jsem měl 1.6 TDi a při stejné vzdálenosti se kapalina ohřála i v - 20 stupních. 

1CA02580-458D-476B-8B8B-E5FDFB9AC635_1_201_a.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím, tak po výměně chladící kapaliny najeto cca. 7 000 km. A při dnešní jízdě po dálnici při rychlosti 120 km/h jsem si všiml vysoké teploty chladící kapaliny a motorového oleje viz. foto. Okamžitě jsem zvednul topení na maximum a snížil rychlost. Ručička ukazatele teploty chladící kapaliny klesla na klasických 90 stupňů, teplota oleje byla nadále nad 110 stupni což při rychlosti 80 km/h není v pořádku dle mého názoru. Při snaze zvednout rychlost nebo při jízdě do kopce ručička teploty chladící kapaliny zase stoupla a po ubrání plynu klesla a takhle to probíhalo celou cestu. Zítra okamžitě jedu do servisu a to co jim tam řekni si za rámeček rozhodně nedají. Hned po výměně chladící kapaliny jsem poukazoval a apeloval na kontrolu provedené práce. Prosím o radu co nechat zkontrolovat nebo vyměnit. Auto je stále v záruce.  

IMG_1236.jpeg

IMG_1238.jpeg

IMG_1239.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj KO vodní pumpa, clonka turbínky zůstává viset.

Teplota oleje s tím může částečně souviset, protože olej se ochlazuje ve výměníku olej/voda a pokud vodní pumpa nečerpá, tak se olej nemá kde ochlazovat, zejména když přes vanu motoru je zvuková izolace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska jsem byl v servisu. Auto dnes normálně chladilo. Jel jsem 200 km/h po dálnici a bez problému. Akorát chladící kapalina se ohřála na 90 stupňů, už po ujetých 8 km. Což je divné dle mého názoru. V servise mi pán řekl, že to vypadá na vodní pumpu, že jsou teďkom modifikované a moc komplikované. Jsem objednaný na zítřek. Tak snad už to dají dopořádku, poslední dobou nedělám nic jiného než jezdím po servisech. 49539f743ac7ba7caadad212526e1405.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Od poslední výměny vodní pumpy najeto pár tisíc kilometrů a z krásně růžové chladící kapaliny se stala neprůhledná červená. V servisu jsem byl na dolití chladící kapaliny a ptal jsem se zda jim připadá ta barva v pořádku. Tak prý to ještě na výměnu není, ale chtělo by to udělat další proplach. Máte s tím někdo nějakou zkušenost? Pomůže další proplach? Nebo už je systém nenávratně špinavý a bude to dělat pořád? 

IMG_1597.jpeg

IMG_1598.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...