Jump to content
Martin 1212

Přehřívání motoru

Recommended Posts

Prosím o radu, motor se po chvili jizdy začne přehřívat a netopit, při vyměně termostatu beze změny. Tak sem vymontoval termostat a skusil sem nechat pruchod uplně otevřen- a vse je v normálu pochopytelně delší doba než se zahřeje a když dojde k 90° tak už drží teplotu a vše v normálu. Takže co jsem zjistil? Kdyby byla nefunkčni vodni pumpa držela by vodu a motor se dal přehřival i bez termostatu? Co je tedy špatně že termostat neotevře ? V servise mi nic moc neřekli diag. Bez zavad voda se nestraci ani olej. 

Edited by Pawouk
Upraven název tématu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, Wittmann napsal:

nový termostat ještě neznamená funkční termostat

Ano také sem si myslel, koupil sem hned druhý, oba kvalitní Mahle. Ale pořád to samé. Je možné že bych na termostat blbě nasadil tu přírubu a on se neotevřel ? Když se v te urcite teplote stáhne ta pružina a on otevře, přiruba by neměla mit vliv aby zustal zavřený říkám si nebo se pletu ? 🤦‍♂️🤷‍♂️ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrola vodní pumpy (možný poškození oběžného kola) asi není od věci, ale pravděpodobně bude fouklý těsnění pod hlavou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 22. 12. 2019 na 22:30, Jarda-k napsal:

Kontrola vodní pumpy (možný poškození oběžného kola) asi není od věci, ale pravděpodobně bude fouklý těsnění pod hlavou.

Děkuji za info. Tak hold skusím udělat vodní pumpu s rozvodama a když problém setrvá tak to asi bohužel směrovat k tomu těsnění. Jelikož neni emulze na vičku a nic se nestrácí tak doufám že to muže bejt ta pumpa. Ale je to opravdu zajimavé že když sem zkoušel jezdit uplně bez termostatu s volným průchodem tak teplota krasne max 90° a auto i normalne topilo. Nasadím termostat zpět a hned to vaří a netopí 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jde o to, že 90° teploměr ukazuje už když reálná teplota motoru je od 70° výše. Znamená to tedy, že motor bez termostatu nedosáhne teploty kdy se začne vada těsnění projevovat i když budík ukazuje 90°. 

 

V prvopočátku se poškozený těsnění pod hlavou začne projevovat tak, že při normální klidné jízdě motor normálně topí, ale jak se mu naloží, tak topit přestane a systém se začne tlakovat.

 

Jak je ta slabá hadička do expanzky, jde přes ní za chodu motoru chladící kapalina zpět do expanzky? Zkus udělat pokus. Při ohřátým motoru (s namontovaným termostatem) stáhni tu slabou hadičku z expanzky a něčím ji ucpi. Na ten náhubek na expanzce nasaď jinou delší hadičku a druhý konec ponoř do nádoby s vodou. Nastartuj motor a trochu ho potůruj. Pokud budou z té ponořené hadičky stále unikat bublinky, je těsnění KO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den,

mohu se zeptat, jak to dopadlo s tím těsněním. Mám velice podobný problém. Auto občas netopí a dvaktát se přehřálo. Po zvolnění jízdy teplota spadla. Jinek na teploměru stálých 90. Topení zlobí cca měsíc, ale přehřátí až teď.

Děkuji Jirka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...