Přejít na obsah

Dírečka v podběhu.


Martin Rušaj

Doporučené příspěvky

Menší škodní událost. Na silnici ležíci větev jsem tak blbě přejel, že mi prorazila obje strany plastových podběhů nad předními koly. Nové originály 2x600 Kč. Po sundáni podběhů jsem objevil, že mé auto je jezdici kompostárna. Ichtylové ze ŠA ty odtokové kanálky vymyslely skvěle. Už vidím, jak to tam za pár roků začne kvést. A jak se tam to listi dostalo? Ze spodu kolem podběhů a místa, kde je napojení plastového krytu není žádny spoj ( samořezný šroub) , který by tyto plasty držel při sobě. Tak jsem ty plasty spojil samořezkou. Jednoduche a proste. Proč by auto za 820 000 mělo mít tak zbytečný šroub!

20191230_161645.jpg

20191230_175047.jpg

20191230_165338.jpg

20191230_174854.jpg

20191230_163303.jpg

20191230_175030.jpg

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně, protože tam někde začínaj odvoňovací kanály mezi vnejmším a vintřím blatníkem a kolem motorový stěny dolu a zaroveň tam na každý straně končí odvodňovací žlab aby se ti voda ze skla nevalila do motoru. A protože pod sklem jsou stěrače a vzduch do kabiny tak je tam všude prostor jako prase a rádo tam padá listí. A padá i do těch kanálů.

Naopak to že to dole moc extra nelicuje je proto aby ta voda měla co největší prostor z tama rychle vyvalit pryč.

Já se naučil prostě na jaře a na podzmim co měním kola vyndat i tu výplň a vyčistit to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Martin Rušaj napsal:

Taky mě to napadlo a kolega, co dělal v servise Škody mi to pak potvrdil. I to, že to tam hnije i u O II. Hold si to taky budu rozebírat 2 x ročně. Mohli by to konstruktéři vymyslet jinak. Kdo ví, jak to mají vymyšlené u jiných značek.

U jiných značek je to obdobné. A auto se nevyrábí abys ho měl dvacet let. Fabriky potřebují vyrábět a prodávat, max. 5 let a pryč s ním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se zase už 14 dní potýkám s vrzajícími dveřmi u řidiče. Promazal jsem panty i omezovač dveří a vrže to pořád. Přijde mi, že to jde jakoby zevnitř dveří. Tak mě z toho buď jebne, nebo to vydržím do garanční prohlídky.

 

Jinak ten bordel za těmi plasty je normální. Náš mladej to na svým Cliu čistí 2x za rok. Já se na to můžu...

Editováno: , autor: decathlon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
V 31. 12. 2019 na 6:38, Martin Rušaj napsal:

Taky mě to napadlo a kolega, co dělal v servise Škody mi to pak potvrdil. I to, že to tam hnije i u O II. Hold si to taky budu rozebírat 2 x ročně. Mohli by to konstruktéři vymyslet jinak. Kdo ví, jak to mají vymyšlené u jiných značek.

Dnes jsem instaloval na rok staré auto přední zástěrky a potvrzuju - pod podběhem u dvěří byl fakticky humus.

Zástěrky jsem přidělal podle návodu, jenže k podběhu je zástěrka přidělaná pomocí dvou nýtů (odkaz). Na podzim bych chtěl podběhy znova sundat, ale až teď mi došlo, že vlastně nevím, jak ten nýt rozebrat, aniž bych něco poničil. Poradíte někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
V 30. 12. 2019 na 22:16, LiveBomb napsal:

Jestli ono to tam nebude padat stejnou cestou jako u dalších aut - shora od odtokového žlabu v motové části prostoru.

 

V 5. 5. 2020 na 19:53, marhor napsal:

Dnes jsem instaloval na rok staré auto přední zástěrky a potvrzuju - pod podběhem u dvěří byl fakticky humus.

Zástěrky jsem přidělal podle návodu, jenže k podběhu je zástěrka přidělaná pomocí dvou nýtů (odkaz). Na podzim bych chtěl podběhy znova sundat, ale až teď mi došlo, že vlastně nevím, jak ten nýt rozebrat, aniž bych něco poničil. Poradíte někdo?

Ahoj, díky fóru jsem zaregistroval tento problém. Tak jsem si auto kupované v 3/2020 prohlédl o 4 měsíce později - mělo stejný humus z listí. A to ještě nebyl podzim.

Mám i přední zástěrky, tak jsem se zhrozil. Ale plast jsem po povolení dvou šroubků torx opatrně odklopil i se zástěrkou a prostor vyčistil.

Protože opravdu listí padá shora do těch kapes na stranách - až když "přeskočí" tu první hranu pod stěrači a je v prostoru před druhou hranou s nasazenou dutinkou, šel jsem do nasazení dutinky i na první hranu.

Stejně ta origo dutinka zabraňuje vlétávání listí do motorového prostoru - tak proč si ji neposadit výše :)

To gumové těsnění se dá lehce najít na vrakovišti (skoro každé auto má podobné dutinky v motorovém prostoru).

Po dvou měsících jsem zkontroloval - kapsa byla čistá - resp., nebylo žádné listí - drobný humus tam asi bude vždy :(

Protože není zima, tak zatím neregistruji nedostatek tepla, či proudění vzduchu směrem ke stěračům.

Pokud bude v zimě problém, těsnění sundám a nasadím na jaře. 

Nebo to bude mít nějaký jiný vliv?

Přikládám foto.

 

kapsa_stav.JPG

kapsa_řešení_1.JPG

kapsa_řešení_3.JPG

kapsa_řešení_4.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...