Přejít na obsah

Akumulátor


Catexcavator

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, tak mi umřela baterka po třinácti měsících, najeto 24400 km. Trochu mě tohle auto školí!!! Na záruku vyměněno, ale co mě překvapilo, že z výroby  to byla EXIDE EFB+ 70Ah/ 700A polskej sajrajt a  nová je na chlup stejná, ale je to VARTA made in Germani se značením VW. Tak nevím co si o tom mám myslet? Ale asi je to tak, že jí vyrobí také v Polsku a akorát tam lepí jinou samolepku a jsou to hned baterky určeny pro auta na vývoz do západní Evropy a nebo je to opravdu VARTA a pro Čechy a východní Evropu montují levnější kopie z Polska ???

Celkem by mě zajímalo jaký máte vy v autech?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Exide není polskej sajrajt, to, že se to montuje v Polsku ještě nic neznamená. Obecně jsou akumulátory Exide lepší než Varta (prokazují to i testy). Mám s nimi i osobní zkušenosti, kdy na OII mi odešla originál baterka po 3 letech a slavná Varta silver dynamic po 2,5. Exide tam už točí 5 rok a šlape bez problému. Jinak v Kodiaqu mám Vartu AGM. To se už řešilo i jinde, že ŠA dává do nižších modelů nebo výbav baterie EFB, které nejsou moc vhodné pro auta se Start/Stop systémem a rekuperací. Ale mohl to být třeba zrovna horší kus, hlavně, že to vyměnili na záruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S baterkama Exide mám velmi dobré zkušenosti. Nejen v autě, ale i v motorkách. Podle mě to žádný šmejd není. Možná jsi jen narazil na špatný kus, nebo je příčina jinde. Jinak mám v autě tu samou co ty.

Editováno: , autor: decathlon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I mně osobně měnili AKU po roce a půl, byla úplně odrovnaná. Přesto jsem opět dostal EFB, jelikož je ŠA stále do svých vozů montuje, i přes skutečnost, že se do vozů se StarStopem a rekuperací nehodí. Nezvládne tolik vybíjecích a nabíjecích cyklů jako typ AGM. Ten je ovšem dražší, takže EFB je pro ŠA jasná volba.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem něco přečetl o rekuperačním nabíjení a už se nedivím, že mi baterka tak brzo odešla a nevím zda by to AGMka vyřešila? 

Když jedu do práce cca. 100km, tak posledních 30km jedu pořád do kopce ( firma je 700 m.n.m.) , tak prakticky mám vybitou baterku a auto je 5 dní bez pohybu a takhle to dělám celý rok.

Ještě to přeměřit kolik  zůstane po dojezdu, jestli se teorie potvrdí . A jestliže je to tak, tak to nevydrží žádná baterka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Díky dnešní "koronavirové" situaci jsem auto (Karoq) už asi 14 neprojel. Dnes mě napadlo změřit napětí akumulátoru (EFB) a zjistil jsem, že je na něm jen 12,0 V. Mám doma nabíječku (https://autodilycz.cz/nahradni-dily/nabijecka-8amp-6v-12v-gs-333596/?s=677481), tak bych akumulátor dokrmil.

Mohu ale akumulátor klasicky odpojit od palubní sítě auta? Nevymaže se nějaké nastavení? Nemohu něco pohnojit? U mých předchozích aut s tím problém nebyl, ale nyní z toho mám trochu obavu. 

V návodu k nabíječce je důrazné doporučení akumulátor odpojit od palubní sítě. Existuje nějaký typ nabíječky, která se dá použít i při zapojeném akumulátoru v autě?

Předem díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 1. 2020 na 16:56, Catexcavator napsal:

Tak jsem něco přečetl o rekuperačním nabíjení a už se nedivím, že mi baterka tak brzo odešla a nevím zda by to AGMka vyřešila? 

Když jedu do práce cca. 100km, tak posledních 30km jedu pořád do kopce ( firma je 700 m.n.m.) , tak prakticky mám vybitou baterku a auto je 5 dní bez pohybu a takhle to dělám celý rok.

Ještě to přeměřit kolik  zůstane po dojezdu, jestli se teorie potvrdí . A jestliže je to tak, tak to nevydrží žádná baterka.


Základem je vypnut "inteligentní nabíjení", které nabíjí baterii, a to ještě zpravidla jen při brždění motorem, na max. 80%, rozpojením konektoru na konci "-" kabelu u baterie viz také množství příspěvků na toto téma zde v diskuzích. Tím se nabíjení přepne na "konvenční nabíjení", kdy se bude baterie vždy nabíjet, i krátkou jízdou, na 100%.

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

P.S. Poděkuj voličům ekoteroristů v Bruselu: Zelení a Piráti ...

Editováno: , autor: Caster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎5‎.‎1‎.‎2020 na 16:56, Catexcavator napsal:

Tak jsem něco přečetl o rekuperačním nabíjení a už se nedivím, že mi baterka tak brzo odešla a nevím zda by to AGMka vyřešila? 

Když jedu do práce cca. 100km, tak posledních 30km jedu pořád do kopce ( firma je 700 m.n.m.) , tak prakticky mám vybitou baterku a auto je 5 dní bez pohybu a takhle to dělám celý rok.

Ještě to přeměřit kolik  zůstane po dojezdu, jestli se teorie potvrdí . A jestliže je to tak, tak to nevydrží žádná baterka.

To je přesně i můj případ. Bydlím na kopci 650mnm. Pokaždé když přijedu, byla baterie vytřískaná. Odstavovat takto auto na mrazu každý den je fakt milej dárek od EU. Nechal jsem potlačit onu "rekuperaci" neboli "chytré dobíjení" (pravdivými slovy "systém huntující baterii a udržující vybitý stav baterie"). A mám klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Barak Také jsem koupil CTEK MXS 5.0 a nyní dokoupil CTEK Konektor komfort M6 (s indikací baterie). Jen nevím, jak CTEK Konektor připojit. Nabízí se na akumulátor, pak by nabíjení bylo pohodlné, jen zasunout konektor. Ale v návodu k nabíječce je psané "Připojte černou svorku k šasi vozidla daleko od palivového potrubí a akumulátoru". Lze "mínus" připojit někam tak, aby fungovala indikace na konektoru a zároveň, aby šlo bez problému nabíjet akumulátor.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 34 minutami, Čečulák napsal:

S tim konektorem s indikaci jsem slehnul, zelena dioda je mimo hru, porad to svitilo zlute nebo cervene... nic, co bych nevedel. 

Pripojeni aku sem tam na ty klesticky nic sloziteho, takze za me prinos nula. 

 

 

nevím proč by měla být mimo hru, samozřejmě, že po otevření kapoty bliká žlutě, protože jr odběr, ale po chvíli bliká zeleně, aspoň mě, 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás pánové,jelikož je za nynější situace více volného času tak pročítám forum,náš Karoq,2.0 TDI AT 4*4,12/2017 se skoro max výbavou,pouze stop start vypnut diagnostikou, dosud najeto cca 39 000km,v parkování se střídám poctivě po týdnu s manželkou v garáži.Na bateri mám též konektor od CTKu s indikací stavu aku-jen abych viděl orientačně stav nabití.Denní jízda cca 20km do práce 20km zpět.Na konektoru svítí žlutá dioda,je-li jízda delší 30km už je zelená.Už po třech dnech kdy se nejede tak klesne baterie na 11.8V ,měřeno přes ELM modul a aplikace Torque i Car Scaner  a My Škoda ukazují stejné hodnoty napětí, auto i v těch největších mrazech(nejvíce za tuto zimu -15) startuje bez problémů.V Rapidu Spacebaku 1.2 TSI 81kw 11/2015,nezná garáž, najeto 110 000km,též původní aku bez nejmenšího problému.Nebuďte otroky svého auta,má sloužit Vám a ne Vy mu.To bych se z toho za chvíli asi zbláznil.Tak Vám Karoqy dobře slouží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, Barak napsal:

nevím proč by měla být mimo hru, samozřejmě, že po otevření kapoty bliká žlutě, protože jr odběr, ale po chvíli bliká zeleně, aspoň mě, 

Tak bud rad. Manzelka jezdi kratke trasy a vicekrat startuje a proste to nedosahuje nabiti, aby to zelene svitilo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...