Jump to content

ACT - dvouválcový režim


Recommended Posts

V 6. 1. 2020 na 9:51, nepoj napsal:

... Předpokládám, že deaktivovat tuto zhovadilost kvůli emisím nepůjde a v servisu mi akorát sdělí, že tohle je vlastnost a tedy nepůjde jen tak vyřešit. Docela by mě i zajímalo (po technické stránce), proč to tak vůbec duní a vibruje.

 

Díky za názory.

Ahoj, ACT jde vypnout mechanicky, tzn. sundat plast.kryt motoru a odpojit 1kablík k ACT jednotce(jakékoli), práce na 1minutu. Akorát pak nefunguje tempomat+startstop+svítí 2kontrolky, ale po znovuzapojení kontrolky zhasnou... Spotřeba se nijak zásadně nezměnila ... Jízda na 4válce je super, nerad jezdím jak ve velorexu 😀, ale jak píšu, je to něco za něco. Při delší jízdě po dálnici třeba k moři volím raději ACT ON+tempomat ... 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Tak nápadů by bylo ... třeba vyměnit písty za elektroembéčko, nebo spíše levnější elektrodacii :-). Na druhou stranu, ten motor vydrží i při kombinovaném provozu 2/4 písty cca 120 - 150t km. Pak dojde k nemilé opravě pístů za cca 80000 Kč, což už je po prodlouženě-záručních 100t km. Uvidíme, až to hromadně nastane a auta se budou hromadně této životnosti motoru blížit, jak se k tomu postaví koncern. Já se embéček zbavuji do cca 60t km, tak mě to netrápí a pár let to nebude trápit ani budoucího vlastníka. Otázka ovšem je, jestli bude vůbec za rok, dva, čím současného klokana nahradit ... dělat pokusného králíka koncernu se mi už ale nechce.

Link to post
Share on other sites

@velkytomA mohl by jsi tvá tvrzení nečím podložit? Ono psát takové věci, když se aut zbavuješ po 60 000 km (já to dělám po 100k - 150k km), je trochu alibistické, aniž by jsi nám předvědl, z čeho vycházíš. Nějak mě nenapadá, čím toto tvé tvrzení podložit. Dokonce i mnou zavrhovaný Star-Stop nemá, dle testů SM, vliv na životnost/neživotnost oleje apod. To co tvrdíš je bez potřebných podkladů docela zavádějící a pokud by to bylo, jak říkáš, automobilka by se k tomu nějak postavit musela - nájezd 120k-150k je u firemních flotil zcela běžný a fleet by u investice za 80000,- docela zabrečel.....což by se v budoucnu negativně promítlo.

Edited by PetriCZECH
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Hlavně ACT je už několik let u 1.4 TSI běžné a nevěřím tomu, že by i 1.5 TSI udělali tak velké změny, aby se z bezproblémového systému u 1.4 TSI stal systém který pošle motor mechanicky do kytek po 100 tisících.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Těžko něco podkládat, protože problém oficiálně (zatím) ve velké míře není aktuální a není prezentován, motor je do embéček montován nějaké tři roky a první fleetová přibližovadla k této hranici teprve dojíždějí. V době kdy to bude normální smrtelník ve větší míře za pár let řešit, už bude tento motor stejně ekovyautován a nahrazen hybridy 1.4, takže už to nikoho zajímat nebude. Vycházím z referencí od osoby, která je přímo u zdroje a informace jsem v době koupě neměl, bo v té době se to ještě považovalo za technický zázrak a um německých konstruktérů. Jednak 1.4 TSI a 1.5 TSI není stejný motor jak se mnozí domnívají, druhak problém je jen v konstrukci té 1.5 TSI ... zjednodušeně řečeno, písty se vypínáním neopotřebovávají stejně a nejde opravit výměnou jednoho, nebo dvou pístů, aby oprava byla za pár korun, ale u 1.5 TSI se mění celé jako kompletní oficiálně nerozebiratelný díl (možná bude jednou uznáno a bráno jako konstrukční vada motoru) ... nepochybuji o tom, že český člověk časem přijde na to, jak levně opravit ... viz rozdíl cen oprav motorů HTP v autorizovaném servisu a u mechoše ne od forda, ale ze stodoly ve vedlejší vesnici. Mě utěšuje to, že 1.5 TSI tak nějak jede a že až přijde čas shánět mechoše ze stodoly, bude wagen už někde ve světě ... Koneckonců, ani na ty HTP si nemohu stěžovat, službu udělaly a když se jich člověk zbavil včas, má na ně jen dobré vzpomínky ... předpokládám že tomu bude tak i u současného klokana :-) ... No a ten, kdo uvažuje držet 1.5 TSI dlouhodobě, chybu deaktivací ACT neudělá ...

Link to post
Share on other sites

To by jsi ale mohl tvrdit o čemkoliv, např. že se opotřebovávají více pneumatiky na straně řidiče, protože je tam o cca 100kg více, než na levé straně 🙂 Ty válce se snad v tom vypínání střídají, takže se tím nesrovnalost neguje, dále se ty 2 válce nevypnou, když požaduješ od motoru výkon, takže ty dva, co jedou, se skoro nezapotí. Ty km co uvádíš, jsou taky trochu mimo, protože je rozdíl, jestli těch 150k km ujede někdo hlavně dálničním provozem, kde ten režim skoro neužije, nebo naopak člověk, co tím hezdí jen po městě a okrskách, kde je to častější.

Ono by jsi mohl říct spoustu věcí, co je teď nových a kdysi bylo někde jinde, ale to ukáže až historie, jak na tom ty auta budou. Příklad za vše - dříve byly tlustší plechy, aktuálně jsou tenčí, nicméně to nezmaná, že by lépe rezly, nebo byla horší bezpečnost, protože se od té doby změnily rapidně technologie výroby atd.

Link to post
Share on other sites

Tak už nemám potřebu to více komentovat, jen k těm kilometrům ... to je stav, slovy klasika, ve kterém se problém v opravnách zemědělských strojů aktuálně vyskytuje. No a protože ještě moc traktorů nemá tolik motohodin ... Není problém medializován. Každá časovaná bomba potřebuje svůj čas na iniciaci ... howgh.

Link to post
Share on other sites

1.4 TSI a 1.5 TSI jsou rozdílné motory, to je sice pravda, ale ACT u nich funguje stejně, prostě dva válce jedou a dva ne. Tedy nevidím důvod, proč by se u 1.5 měly ty válce opotřebovávat nesouměrně a u 1.4 by tento problém nenastával. Nicméně pokud 1.5 TSI ACT bude mít aspoň podobnou výdrž jako HTP 40kW (to naše má těch 270tis.), tak budu asi spokojený.

Nicméně koncern není jediný kdo ACT využívá a nevím o tom, že by toto někdy způsobovalo nerovnoměrné opotřebení válců do takové míry, aby to způsobovalo problémy.

Tím nechci říct, že to nemůže být pravda, no ale jen čas toto ukáže, kde je pravda :)

Link to post
Share on other sites

Myslím si, že bez rizika ztráty záruky to nepůjde. Osobně bych do tohohle nikdy nešel, je to stejné riziko jako odpojení inteligentního dobíjení baterie - nikdy nevíš, co všechno to způsobí.
A vůbec, nechápu, proč by ACT chtěl někdo vůbec odpojovat. Snad jste si před koupí auta zjistili, co v něm jak funguje, ne? Na trhu je velký výběr jiných aut a motorů, které ACT nemají.

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites

Jsou silná slova, pokud se pouze odpojí režim jako takvý. Nevidím v tom problém. Nebavím se o amaterském pokus/omyl, kde někdo odpojuje čislo za čidlem a čeká co se stane :-).

 

A se zkoušení ACT před koupí, to chce najet desítky km a zkoušet, a že by Škoda byla půjčovna to se mi fakt nezdá. Ze 7 salonů co jsme obešel, půjčení navíkend nabídnuto pouze 1x, ostatní fakt ne. A ne každý čte ticíce stránek fora před koupí vozu, řeší se tady stovky malých problém, které se nevyskytují plošně.

ACT je jedno z nich, je tady část čtenářů, co s tím nemají problém a část co tomu nemůžou přijít na jméno.

A když to vezmku zěpt 7 salonů, ani jednou zmínka o ACT :).

Reklamace, že jsi neobdržel kompletní informace o výrobku !!!

 

Když vidím rozlišení couvací kamery na velkém display, to by čloběk brečel :), žít se s tím dá, ale ze tu cenu ........ .-). Každý si vždy něco najde.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...