Jump to content

Bi-LED světlomety


Recommended Posts

  • 4 months later...

Já si došteloval (výškově) Bi led světla imbusem. Z výroby (5/2019) svítily moc vysoko a auta na mě občas blikala, tak jsem je trochu stáhl dolů asi tak o 3/4 otáčky a byl klid. Stačí udělat rysku a můžeš se vrátit na původní nastavení.

IMG_0035.JPG

Link to post
Share on other sites

Přesně tak, vyznačit originální pozici, kam se můžeš vždy vrátit. A netočit více než jednu otáčku. Zvedni si je o půl otáčky, to obvykle stačí, rozdíl je viditelný, prostě už vidíš na cestu před sebou.

Nepotřebuješ ani imbus, otočíš s tím i šestihrannou obyčejnou tužkou.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ahoj všem podruhé.

Tak jsem se konečně dokopal k tomu abych zveřejnil přestavbu mojí R5ky na Face s Bi-LED. Začnu tím že se momentálně nacházím ve stádiu rozpracovanosti a i přesto že mám vše na autě tak funkce zatím není plnohodnotná:

 

1) ANO světla se dají s původní BCM rozsvítit, včetně LED pro denní svícení (nikoliv samotné denní svícení LED)

2) Dálkové se dají ovládat bez jakéhokoli kodování, respektive stačí pouze přitomná jednotka AFS s příslušným kodováním. Gateway ji uvidí na CAN sběrnici a veškerá komunikace proběhne víceméně automaticky.

3) Stále ležím v adaptacích a hledám jak vše zprovoznit ale bohužel není zatím jedniný způsob jak rozsvítit rohové LED světlo

4) V případě že si to člověk rozhodne a oželí rohové LED světlo (není to můj případ) teoreticky není potřeba měnit BCM / Gateway vše se dá učesat na stávající

 

Teď k montáži:

 

Všechno sedí krásně až na několik detailů jako:

 

1) podběhy jsou tvarově jiné původní jsem chtěl upravit bohužel nesedí na díry (lepší koupit nové)

2) pokud je na autě Front Assist / ACC je pro FL i jiná výztuha (bohužel ACC mě čumí do mřížky - naštěstí to nevadí i přesto funguje :-D )

3) prodloužení předního nárazníku má jiný tvar (ten černý plast mezi nárazníkem a chladičovou stěnou)

4) přední spodní mřížka má pro motorizace po FL méně otvorů, proto jsem to neriskoval a další si vyřezal za pomocí žiletkového nože (trochu pakárna)

5) absorbér předního nárazníku (polystyren na výztuze)

 

Jinak jsem spokojený i bez funkčních CAN se dá s autem jezdit, ikdyž omezeně (bez dálkových a světelné houkačky), teď mě zbývá dodělat snímač zatížení Z nápravy, chci to udělat společně s přezutím na zimní.

 

Jeden technický poznatek, pokud je snímač připojený a jednotka s ním počítá tak při přidání plynu automaticky stahuje světla na motorech níž ( asi obrana proti oslnění ) počítá se tu asi s tím že při akceleraci dojde k zvednutí přídě vozu.

 

Jinak jsem neodolal a protože jsem "fanda" do 3D tisku vymodeloval jsem si i logo na masku 🙃 třeba budu někoho inspirovat. Vybarvené je ručně a potom přestříkané 2K lakem.

 

IMG_20200914_193157.jpg

IMG_20200928_173340.jpg

IMG_20200930_131520.jpg

IMG_20200930_131529.jpg

IMG_20200930_131554.jpg

received_335451744340927.jpeg

received_690722915153801.jpeg

received_810052106490652.jpeg

received_3329841807130505.jpeg

received_3965032626846879.jpeg

received_1574792662708939.jpeg

Edited by ondra86cz
  • Upvote 8
Link to post
Share on other sites

@wirer Miro světla nejsou problém, jedno navíc mám jen má malý detail. Zkusím sehnat další. Problém je teď čas a hlavně momentálně čekám na BCM protože bez FL BCM to zjevně nepůjde. Respektive ještě jsem to nevzdal. :-D

P.S.: tvá myšlenka na úpravu regulace sklonu světel pomocí kolečka v přístrojovce není úplněmarná... myslím že by to šlo vymyslet ale nemám zatím dostatečné data (hodnoty v běžném režimu)

Edited by ondra86cz
Link to post
Share on other sites

tiez som mal slubene svetlo i naraznik, ale zatial bez odozvy. BCM z FL sa mi davat nechcelo, aj ked vyriesilo by to mozno viacero veci...

to kolecko ma len tak napadlo. ale ak berie info o naklone aj pri rozbehu, neviem ci to potom bude realne prerobit na kolecko. riziko oslepovania bude asi dost vysoke. jedine skusit najst nejaku optimalnu hodnotu vysky za cenu vzdialenosti. tazko povedat, bola to iba teoria ;) 

 

PS: cas si obcas viem najst, i ked niekedy to je dost blbe. horsie mam s miestom, chyba mi garaz, mam len pristresok....

Link to post
Share on other sites

S přístřeškem jsme na tom stejně. Teď jsem odkázaný na to jestli bude mít kamarád přes zimu místo na dílně, nebo v práci ale to se mě moc nechce protože je okolo hodně zvědavých očí a to nedělá dobrotu. Ve středu budu snad mít už snímač i s ustrojím. Jak to namontuji dám průběžné info. Zatím dělám soupis věcí které se musí změnit v adaptacích nebo kódování.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Tak jen pro aktualizaci doplňuji další potřebné věci:

 

Držák snímače zatížení na karoserii - 6R0612405  

Průchodka pro kabeláž ke snímači - 6Q0971905J

 

obojí je stejné pro verzi HB a Combi

 

Nevím jak to je u předcházejících ročníků ale MY18 má určitě i zadní nápravu úchytem pro snímač zatížení. Montáž není složitá ale obnáší to demontáž brzdové hadice pro LZ třmen (respektive hadici nápravy). Nasleduje tedy odvzdušnění brzdového systému. Zarazila mě cena držáku, kdy za kus plechu chce ŠA přes 500Kč. Někdy mě ceny dostávají...  :lol:

 

 

IMG_20201103_201156.jpg

IMG_20201030_130047.jpg

IMG_20201030_130052.jpg

 

P.S.: Dálkové světla jsem zprovoznil s původní BCM 6C0937090E kde jsem využil kodování pro Xenony a přepnutí probíhá bez problémů. Jediné co se musí upravit je druh zátěže v adaptacích kde jsem nemohl použít "všeobecné LED světlo" ale použil jsem "světlo 12W" a až poté začalo BCM brát LED dalkové že jsou O.K.

 

Bohužel se ale rohové světla nedají rozsvítit jinak než přes FL BCM 2Q0937090B která umožňuje ovládat světla pomocí ŘJ 55 (AFS)... :-(

Edited by ondra86cz
  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites

Ty rohová světla mají přímo pin na světlech, nebo se rozsvěcují po sběrnici? Ptám se proto, jetsli by nešlo třeba nějaké řešení jako s dual LED v denních s propojením signálu s mlhovkou (že by se ty LED odbočovací rozsvítili spolu s Corner)?

Link to post
Share on other sites

Bohužel jsou ovládané přes CAN-BUS jako dálkové. Celé řešení je prostě s původním BCM poměrně komplikované, "jednodušší" je výměna za BCM z FL. Jen se musí ručně provést adaptace a upravit kabeláž. Pri výměně BCM za FL je dobrá zpráva ta že FL umožňuje dodělat např. automatiku dojezdu oken... Myslím si že to má více kladu než záporů...

Edited by ondra86cz
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

@ondra86cz Dá se ten snímač zatížení nějak snadno odmontovat a potom vrátit zpátky nebo se to musí ještě nějak seřizovat?  Mám ho tam od výroby a dost mi zavazel, když jsem stříkal výfuk proti korozi, ale měl jsem strach s tím snímačem cokoliv dělat.  V dílenské příručce jsem o tom nic nenašel.

Link to post
Share on other sites

Vše je pevně dané a při každém seřízení světel se učí výchozí pozice... Když bude deformovaný držák nebo ohnuté ústrojí tak to do určité míry nemusí vadit ale tolerance je malá...

 

Pokud ho jen demontuješ a namontuješ zpět tak se tím nic nezkazí.

 

Upřímně nechápu proč nerezový výfuk ošetřovat ale každý máme jiný názor... Sice výfuk časem "zrezne" ale je to způsobeno tím že je tepelně namáhaný a sůl dokoná to co nezvládne teplo... 

Edited by ondra86cz
Link to post
Share on other sites

Díky za info!  Zkusím to odmontovat, až budu mít auto zase někdy na nájezdech.  Koroze výfuku se řešila v jiném vlákně.  Stříkal jsem to proto, že ten můj výfuk vypadal po 10 000 km a 9 měsících v garáži o dost hůř než na těch tvých fotkách: https://forum.skodahome.cz/topic/144041-koroze-v%C3%BDfukov%C3%A9-soustavy/page/2/?tab=comments#comment-2458539

Edited by shrek_85
Link to post
Share on other sites

To je proto že to bylo úplně nové auto. Povrchová koroze je taky způsobená brzdovým prachem, třeba na bílém autě stačí použít nějký odstraňovač polétavé koroze a budeš koukat. Dělám dvakrát ročně dekontaminaci laku a a stejně i přes kvalitní vosk (Soft99) je tam spousta částeček. 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
V 18. 5. 2020 na 22:40, lookin52 napsal:

 

Ahoj, před časem jsem položil tento dotaz ohledně FullLED světlometů. Dnes jsem byl v servise a řekl jsem jim, ať se podívají na nastavení světel, že jsou s nimi problémy (viz. citovaný příspěvek). Bylo mi řečeno, že je technik seřídil, tak jsem je hned jak zapadlo slunce vyzkoušel. A musím říci paráda, super, opravdu posun k lepšímu. Naložil jsem plné auto lidí a jel vyzkoušet. Dosvit světel byl o mnoho lepší. Pak jsem všechny vysadil a vyzkoušel, jak světla svítí, když jedu sám (to je nejčastěji). Zde je také viditelné zlepší dosvitu světel. Dokonce se i hodně eliminoval ostrý přechod mezi normálními a dálkovými světly.

 

Tato úprava/oprava byla jako reklamace, takže za 0 Kč. Doporučuji všem, kteří můžou, aby si světla nechali seřídit. Pokud jsem to správně pochopil, tak je nový SW pouze pro modelový rok 2020.

Zdravím , můžu se zeptat v kterém servisu vám tuto opravu udělali.  mám stejný problém.

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Jen tak pro zajímavost, jak tyhle levné BI-LED svítí ? Někde v druhém příspěvků bylo spočítané, že moduly pro potkávací světla mají cca 1650lm. Klasická H7 žárovka je homologovaná do 1750lm ? Bi-xenon v Rapidu na +-2000lm. Takhle to na mě působí že kromě bílého světla to bude docela slabota.

Link to post
Share on other sites

Málo nebo moc, vycházel jsem z hodnot proudu z datasheetu, 1680lm je tok z jednoho světlometu na potkávačku. Podle mě je to reálná hodnota, ne jak když číňan napíše k led žárovce 10000lm, které nikdy neviděla..

Každopádně si na výkon svých LED světel nemůžu stěžovat, oproti H7 z F1 je to velký skok

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Dixik2
      Ibiza FR 1.5 TSI DSG facelift má základní ceníkovou cenu 544 900 Kč.
    • By km7ecz
      Prodám plechové disky 5x100 6Jx14 H2 ET37 z Fabie 2 s ojetými zimními pneumatikami Nokian WR D3 185/60 R14 82T se vzorkem 4mm (vhodné na dojetí v létě nebo jako rezerva).
      Možný prodej 1 kola za 300,-
      Předání Ostrava Poruba.
    • By klimeji
      Po zrušení Favorita zbyla v garáži hromada různých dílů vč. např obou předních lamp, zadních světel (bez dílů na dveřích), různých částí tapecírunků, bezpečnostních pásů,  atp. Je mi líto to vyhodit, ale nemám pro to již využití, takže to přenechám první rozumné nabídce, ideálně jako celek.
    • By fugas20
      Predám Alore disky zo škoda rapid r16 s pneu
    • By Olda47
      Nevíte prosím někdo, o kolik se zvýšený podvozek ve výbavě "paket pro špatné cesty"?
      Děkuji.
       
×
×
  • Create New...