Přejít na obsah

Studený chladič a běžící ventilátor


budlik512

Doporučené příspěvky

A safra,

 

po ujetí pár cca 2000 km zjišťuju, že teplota motoru je sice pořád na 90 (budík v autě) a teplota oleje nejde přes 100, ale prozměnu mám pořád studený chladič.

Zjistil jsem to tak, že ačkoliv je teď relativně zima, tak po ujetí cca 30 km z práce mi doma jel ventilátor chladiče na druhou rychlost, což mě zarazilo. Šáhnu na chladič a ten byl studený. Přívodní hadice byla relativně teplá, ale výstupní úplně studená. Kapalina neubývá.

 

Podezřívám termostat, ale raději se zeptám......nemohlo by to být špatné odvzdušnění?

Neznám moc případú, kdy by se sekl temtostat v uzavřené poloze...spíše naopak.

 

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Pawouk napsal:

Příspěvek jsem oddělil do samostatného tématu. Takto se to obvykle chová při běžící/přerušené regeneraci DPF. Ale na chladič jsem nikdy nesahal.

Jo, dělá to i při studeném motoru ukazatel tepltoy vody nebyl v polovině (tedy i chladiči, protože velký okruh nebyl otevřen) - na Tiguanu TDI mi bežela regenerace  při nezahřáté vodě a oleji s 55 °C, po vypnutí motoru ale sahara bežela jen asi minutu, při zahřátém to je víc jak 2 minuty.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku: to co popisuješ je jedna z možností proč byl ventilátor aktivní. Tuto skutečnost jsem ani nevěděl, ale myslím, že u mě hlavní problém bude ten studený chladič. Dnes jsem zahřál auto a opět hadice studené. Jen ta od termostatu byla vlažná.

Nádobka byla horká. Teplotu jsem měřil přes diagnotiku a bohužel si mi u 85 stupních vybil notebook, ale měl jsem to ještě nějakou chvíli nastartované a nic.

Topení topí. Přepadem se voda do nádobky vrací, takže oběhové čerpadlo se točí.

Ještě jedna zvláštnost....zdá se mi že okruh není pod takovým tlakem, pod jakým bývaly chladící okruhy u mých minulých aut., což však může být jen dojem :-).

Bubliny v nádobce nejsou, olej je bez vody a voda bez oleje. Nic se neztrácí.

Podezřívám termostat, jelikož nevěřím, že by se systém po 2000 km od výměny čerpadla sám neodvzdušnil.

Editováno: , autor: budlik512
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by bylo snad poprvé, co by termostat fungoval špatně tak, že neotvírá. Zatím veškeré závady, které jsem s nim zažil a zaznamenal byly toho rázu, že naopak zůstaval otevřený.

Podle mě se auto prostě neprohřeje díky účinnosti motoru natolik, aby potřebovalo zcela otevřít velký okruh. Ono se to nezdá, ale samotné topení si vezme dost tepla.

Na jak velké vzdálenosti si zkoušel tu teplotu? Jakou teplotu měl olej?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi to přijde divné, ale stát se může podle mne cokoliv.

 

Když jsem to prvně zaregistroval, tak jsem měl za sebou 30 km. Teplota oleje byla něco přes 90 a voda dle rafičky 90, ale mi jasné, že tou se moc řídit nedá.

 

Zítra si zajdu půjčit měnič napěti do auta, abych udržel živý notebook a půjdu to projet. Budu sledovat teplotu vody, dle diagnostiky. Dle dokumentace od Škody, by se měl termostat začít otevírat při 87 stupních a plně otevřeny by měl být u 102.

 

Prozatím všem děkuji za nápady a návrhy, které mi pomohou vyřešit mou záhadu :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lancelote měl jsi pravdu !!

Při těchto venkovních teplotách se opravdu motor nepotřebuje chladit skrz velký okruh. Při plynulé jizdě se drží teplota motor na cca 88 stupňu, takže nedochází k většímu otevírání termostatu.

Abych si to ověřil, prohnal jsem auto 5-ti kilometrovým stoupáním, kdy na vrcholu byl motor zahřátý na cca 92 stupňů. Chladič byl teplý a výstupní hadice z chladiče také.

Takže sláva, velký okruh funguje. Ten spuštěný ventilátor, který mě zvyklal, byl tedy asi opravdu z důvodu probíhající regenerace.

 

Děkuji všem za rady :-)

 

P.S. dost mě zarazilo, že v momentě, kdy ručička v autě dosáhla 90 stupňu, tak diagnostika byla teprve na 70 stupních. To je docela velká odchylka.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vidíš, jak máš účinný motor. :)

Ručička teploty ukazovalo pravdivou teplotu naposled u felicie, u všech novějších koncernových aut ukazuje 90 od 70°C do nějakých 95 °C, aby zbytečně nestrašila řidiče.

Ani palivoměr neukazuje skutečnou hodnotu, ale výsledek algoritmu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...