Přejít na obsah

Bixenon AFS vs FL LED


Hamman

Doporučené příspěvky

Ahojte.Kedze vo vyvoji svetiel na FL mam tak trochu "prsty" vysvetlim rozdiel.V prvom rade treba porovnavat jablka s jablkami.Zakladne LED svetla su nahradou za predface halogeny.Pri priamom porovnani s halogenmi je jednoznacny pozitivny rozdiel pre FL LED.Samozrejme v priamom porovnani s Bi-xenonom sa to neda,pretoze svetelny tok je uplne niekde inde,cize Bi xenon natacaci pri S3 je jednoznacne lepsi co sa tyka vykonu ako zakladny LED po FL.Matrix ako taky ma velmi pekne spravene tlmene svetla,homogenne a velmi intenzivne.Matrix dialky s dodatocnym dialkovym vo FL pri plnej aktivacii su super.

Len tak na okraj,S2 po facelifte ma pri dialkovych svetlach este dodatocny dialkovy reflektor a svieti lepsie ako S3(osobna skusenost).

Este taka perlicka,FL svetla obe verzie z legalneho hladiska nepotrebuju ostrekovace,ale auto nivelaciu kvoli AFS ma iba Matrix.

Z mojho pohladu zakladne LED svetla vyzeraju zvonku na aute uplne uzasne a davaju autu naozaj dravy styl.Je pravda ze smerovka v zakladnych LED je halogenova,ale vymena je dost obtiazna bez demontaze svetiel.

 

 

  • Díky 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zaujimave info, no kedze si poprstil :)potom skus vysvetlit ako je to s tou tmavou medzerou medzi stretavacimi a dialkovymi v Matrixoch? je to vidno aj na viacerych youtuboch, preco to niekto ma viac a niekto menej, ale skor preco je vobec tam a osvetlenie cesty s dialkovymi nie je homogenne? 

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte.

Zial nie je to chyba ktora by sa dala opravit/nastavit,je to vlastnost toho modulu,je to dan za kombinaciu v jednom module.Dovod,preco je to raz vidiet viac raz menej je podla podmienok-ci je zapnuty aj dodatocny dialkovy reflektor ktory prekryva medzeru ciastocne a tiez vyrobne tolerancie-zial hovorime tu uz o stotinach mm.Viac je to uz velmi hlboka diskusia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hovori zo mna laik, ale podla skusenosti z passatu kde su 2x led jednotky cez sosovky z jednej strany a tam nie je vidno ziadny prechod, lebo sosovky maju lepsi rozptyl svetla? u superb matrixoch su biled moduly 1x a 3x paraboly na jednej strane, teda z designoveho hladiska by nebolo jednoduche riesenie nastavit nizsi sklon dialkovych jednotiek z tych parabol vedla biled modulov, aby lepsie prekryly prechody? samozrejme predpokladam ze je tam rovnaky svetelny tok medzi biledom a parabolami, co som si ale nie isty,ze je to tak

tak ci onak v servisoch musia vediet nastavit sklon tych svetiel podla preferencie zakaznika? velmi dufam, ze ano, pretoze toto by bol velky fail skody si robit marketing na niecom co nefunguje zdaleka ako ma :(  moj FL S3 ma prist koncom februara, tak som velmi zvedavy aky bude moj pripad matrixov 

 

mimochodom som nasiel 2 zaujimave videa na YT s odlisnymi vyskami viditelnych prechodov, zial neviem, ktore je horsie/lepsie

video 1

video 2

p.s. podporujem velmi tuto led technologiu a myslim, ze by to malo mat kazde auto bez ohladu na triedu, ale samozrejme ak to funguje bez rusenia pozornosti

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to ale trosku zlozitejsie.

Superb ma stretavacku a 11 segmentov matrixu v module so sosovkou(ADB) a 3 segmenty su tvorene reflektorom.

Modul sa da nastavit vyskovo a stranovo ale nastavuju sa tak stretavacka 11 segmentov naraz a nedochadza k ich vzajomnemu pohybu.cize tuto cast nastavit nejde aby sa uplne odstranil vnem.Da sa nastavit uroven kam svietia dodatocne 3komory ale kvoli eco-inovacnym s*ackam su tlmene a nemaju tak dostatocny efekt.

Passat je uplne ina technika,kde jeden modul je cisto venovany matrixu a druhy obsluhuje stretavacku,ten od podstaty nepotrebuje pre oddelenie svetelneho rozlozenia ziadnu 'prepazku'...cize treba za tym vsetkym hladat dizajn,funkcionalitu,cenu a eco-inovacne restrikcie.Vysledkom toho musi byt vzdy kompromis.Ak si clovek prestane vsimat a zvykne na bokoch viditelny pruh(nie vzdy je badatelny,zalezi na podmienkach)tak si myslim ze sa jedna o super svetla v porovnani s konkurenciou.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Pootocenie s odfotenym plastovym elementom NEMA ziaden vplyv na velkost medzery medzi stretavacimi a dialkovymi svetlami.Upravuje sa nim len sklon svetiel a ten treba spravne nastavit bud regloskopom alebo na 10m vzdialenej stene podla navodu ktory som tu niekde daval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

no caute, takze par skusenosti po par tisic km s matrix led, auto vyrobene na konci januara

 

mozem potvrdit, ze spominany cierny pas medzi stretavacimi a dialkovymi tam vyslovene nie je, ale je vidno akysi nekontinualny prechod medzi stretavacimi a dialkovymi. Posobi to akoby stretavacie na poslednych vyskovych cm stracaju rozptyl jasu a tam hned zacinaju silne dialkove. Nie je to take hrozne ako u niektorych kusoch, svetla funguju celkom dobre az na par veci zatial, ale ta nehomogennost svetla tam zial je :( 

1. jednotka mala niekedy problem vytienovat velke vozidla(kamion, bus), tam to nie je 100%, ale to je celkovo problem tohoto typu bezohladu znacky.

2. dialkove svetla sa niekedy neskoro vypinaju po prichode do obci, az po par stovak metrov sa vypnu a niekedy aj v obciach sem tam prebliknu na dialkove. Hm, Nemali by byt v obci stale vypnute v automatike? Nie je to nic hrozne, ale nerozumiem celkom podmienkam spravania, takze to posobi chaoticky

3. chybajuce AFS natacanie do zakrut vo vyssich rychlostiach kde corner funkcia je proste kratka

...toto su chybicky krasy k dokonalosti, nie su to velke nedostatky

 

Aj ked som nevyskusal zakladne led bez matrixu, takze neviem porovnat, no matrix odporucam, su to dobre svetla s vynimkami, ktore snad s 4.generaciou opravia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

k 2) nevím jak na ledkách, ale na afs se mi to neřídí obcemi, ale rychlostí, tedy jak jedu tuším nad 60, zapnou se.

 

Jinak na auto pořád čekám, chtěl jsem pak vzít obě na stejné místo ve stejnou denní (nebo spíš noční) dobu a vyfotit pro porovnání, tak snad na to nezapomenu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad 2.: Na dálkové se v automatice přepne po rozjezdu až po překonání rychlosti 58km/h. Takže asi v obci jezdíš moc rychle :) Pokud do obce vjíždíš, tak to zas přepíná na tlumená podle detekce okolního světla. Stačí, aby nesvítilo několik lamp a automatika z toho může být zmatená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Málem jsem zapomněl, ale konečně názor po výměně vozu - při jízdě bez dálkových světel je to oproti xenon s afs strašná bída.. v podstatě si příjdu, že skoro nic nevidím.. s aktivními dálkovými světly je to srovnatelné až lepší oproti xenonům..

 

A teď se půjdu vybrečet někam do tématu ohledně cantonu, ten je výkonem o několik řádů níže, než ten starý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...