Přejít na obsah

Vyreklamované díly


Luke288

Doporučené příspěvky

Vzhledem k tomu, že si dnes všude hrají na ISO, tak by měli..proto se taky dnes už nic neopravuje,ale vyměňuje. Je to i výhodnější pro fabriku, míň už pro nás :( Na druhou stranu chápu, že když vidím dnešní servisy, jak mají dost starostí zvládat výměny dílů, tak jak by chtěly zvládat nějaké opravy :) každopádně vyměněné věci by se už do oběhu dostávat neměly. Známý ve škodovce mi jednou vyprávěl, že i auta, co neprojdou z nějakého důvodu výstupní kontrolou, se pak celá likvidují, jenže to bysme nesměli být v Čechách -_-

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl, že to tam budou likvidovat..tedy v Boleslavi. Až budu mluvit se spolužákem, co tam robí ve vývoji, dám mu bojový úkol to zjistit. Ovšem otázka je, jestli se tam ty díly vůbec dostanou :) Jinak k těm servisům, jsem upřímně rád, že většinu věci jen vyměňují, i to jim leckdy dělá starosti. Pro fabriku je to taky jednodušší způsob, jak zajistit kvalitu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akorat by mne u tech reklamaci zajimala jedna vec, je jsem si koupil auto u prodejce X a chci si udelat nejaky zasah v zaruce od prodejce Y. Ten cas, ktery na tom stravi plati Boleslav Mlady. Nebo system funguje tak, ze servis muzu mit jen tam, kde jsem auto poridil a oni si to plati z nejakeho toho vynosu co na mne vydelali??

H.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam by to měl platit Boleslav jakémukoliv autorizovanému servisu..nezávisle na tom, kde bylo auto pořízené. Z výnosů to nehradí, platí to jejich mamka. Jinak já třeba mám auto dovezené ze SRN a problém s reklamacemi není, normálně by to řešili tady u nás..Tedy zatím nic nehrozí, ale ptal jsem se na to a je to tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No obdobne to funguje aj u iných výrobkov. Napríklad u mobilov. Záručnú opravu musí servisu tiež niekto zaplatiť. Diely dodá fabrika a prácu im preplatia. Tak prečo by to rovnako nefungovalo napr. u áut.

Čo sa týka dielov, tak napríklad viem, že ak na auto obúvajú vo výrobe disky a zistila by sa nejaká závada gumy alebo disku, tak ide dole celá sada a dáva sa nová - všetky 4 kolesá. Vo výrobe nemajú čas s niečím experimentovať, zháňať 1 disk a pod. A tá vadná sada (dobrý zbytok) sa potom tuším dá zakúpiť v MB za zvýhodnenú cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No obdobne to funguje aj u iných výrobkov. Napríklad u mobilov. Záručnú opravu musí servisu tiež niekto zaplatiť. Diely dodá fabrika a prácu im preplatia. Tak prečo by to rovnako nefungovalo napr. u áut.

Čo sa týka dielov, tak napríklad viem, že ak na auto obúvajú vo výrobe disky a zistila by sa nejaká závada gumy alebo disku, tak ide dole celá sada a dáva sa nová - všetky 4 kolesá. Vo výrobe nemajú čas s niečím experimentovať, zháňať 1 disk a pod. A tá vadná sada (dobrý zbytok) sa potom tuším dá zakúpiť v MB za zvýhodnenú cenu.

Jo, jo, souhlasim s tim, myslim, ze spousta veci tady na foru v bazaru a za zvyhodnene ceny je z toho prodeje zamestnancum ;).

H.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to pochopil tak, že některé díly lze získat přímo od dodavatelů Škodovky.. Jinak ve škodovce probíhá výprodej věcí, které někde na výstupní kontrole neprošli.. Je to třeba nárazník v laku, jen škrábnutý dole, což není ani vidět..jsou to prý nějaké akce pro zaměstnance, prostě člověk (tedy zaměstnanec) přijde do jakéhosi skladu, kde ty věci a díly jsou a může si to hned na místě koupit..ale nejde to zamluvit. Jinak jakým způsobem tam repasují opravené díly, to nevím, ale podle mně se tím taky nezabývají..většinu věcí má i škodovka od dodavatelů..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si tady píšu a koukám, že jsem se zapomněl přihlásit..tak znova :D Přesně tak, reklamované díly se určitě likvidují nebo nějak recyklují (šrot :smich: ) Jak jinak zaručit kvalitu, hlavně v takovém objemu výroby, těžko by někdo takové věci v rámci logistiky vpašovával do dodávek na linku nebo servisů.. Nezdá se mi, co říká KVAK o repasích rádií. Zas je ale otázka, jak se k tomu staví výrobce těch rádií.. Ale škodovka jako taková to určitě nedělá. Vyhodit a basta -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reklamované diely končia u dodávateľa, ktorý posúdi oprávnenosť reklamácie. Niektoré diely, ktoré sú opraviteľné, sa opravia a vrátia do distribúcie ako tzv. X-diely t.j. repasované/opravované, no deklarované ako plnohodnotné náhradné diely.

V prípade, ak je podozrivo veľa reklamácií na určitý diel, servis povinne hlási informácie o aute a chytrí inžinieri sa snažia prísť na to, kde sa stala zrada. Napr. veľmi veľa reklamácií vybitých batérií, následne sa zistilo, že vybíjanie robí zlý softvér v autorádiách. Neskôr však boli aj vadné batérie, kedy došlo k rozpadnutiu článkov.

Myslím, že systém reklamácií a vecí okolo je vcelku dobre poriešený v koncerne -_-

Editováno: , autor: Igor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak o X-seriích jsem neslyšel, je to zajímavé.. Určitě to mají dobře zmáknuté.. Co mně docela fascinuje, když si objednám nějakou blbost za 3 Kč, je tady druhý den, takže náklady nepoměrně větší. Ale je mi jasný, že když se podívám na fakturu za auto, je mi jasný, kde se na to berou prostředky :blbec: Poznám nějak na dílu, že je repasovaný? Ta repase musí být docela náročná, ne, když si představím, jakou frekvencí tam jedou..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznám nějak na dílu, že je repasovaný? Ta repase musí být docela náročná, ne, když si představím, jakou frekvencí tam jedou..

Nepoznáš. Já si jednou objednal original repas vodní čerpadlo (X-díl) a buď to cestou někdo zaměnil za fungl nový díl a nebo to poznat prostě nejde vůbec jak perfektně je to bylo vyčištěný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné, že napríklad u vecí, u ktorých je podstatný aj vzhľad sa vymení tá pohľadová časť (napr. u rádia čelný panel, tlačidlá a kryt displeja) a možno aj pohyblivé diely. Aby to rádio malo rovnaké vlastnosti, ako keby bolo nové. U dielov motora stačí, že sú čisté a funkčné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na začátku projektu se reklamované díly vrací zpět, aby se zjistila míra zavinění toho-kterého dodavatele. Potom se stanoví "kvóty" a více se reklamované díly 100% nevrací, jenom určitě procento (třeba díly z Holandska nikdo stahovat nebude), náklady na vrácení hradí dodavatel (a dělá to jenom proto, aby zjistil, jestli není chyba někde jinde a nepodal návrh na prozkoumání kvót). Náklady na výměnu ze servisů, tzv. Gewährleistung Kosten se pravidelně podle kvót fakturují na dodavatele.

Takže pokud někdo bude reklamovat třeba loupající se plast, tak dodavatel tento plast teď již s největší pravděpodobností ani neuvidí. Pokud jde o drahý a komplexní díl, ty se vrací, opraví se (pokud to jde) a vymění se to, co je vidět (jednou jsme třeba měnili plasty na loketkách - ještě se to vyplatilo)

U repasí to je, myslím, jinak. Co vím, tak třeba VW brzdy repasují ve Frýdlantu. Dovezou bednu hnusných a špinavých a vrátí se něco, co nelze rozeznat (z mého amatérského pohledu) od originálu. Ty jsou určeny ale jenom pro servisní síť, nikoliv pro nové auto... Myslím ale, že u repasí se neprovádí zásadní opravy...

pokud jsem se někdy zmýlil, tak mě opravte ;)

el Sí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...